ΕΛΛΑΔΑ

Ακτοπλοΐα: Γιατί θα αυξηθεί η τιμή των εισιτηρίων κατά 10%-12% από 1η Μαΐου 2025

Τα ήδη ακριβά εισιτήρια της ακτοπλοΐας θα γίνουν ακριβότερα από την 1η Μαΐου του 2025 κατά 10%-12%. 

Ο ένας λόγος είναι ότι από την 1η Μαΐου του 2025 όλη η Μεσόγειος γίνεται SECA (Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου), που σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι απαλλαγμένη από το θείο. Άρα θα πρέπει να χρησιμοποιεί καύσιμο με περιεκτικότητα σε θείο μόλις 0,001%, που είναι πιο ακριβό. Και δεν είναι μόνο αυτό.

Στο πλαίσιο της δέσμης των μέτρων με τον τίτλο «Fit for 55» για το κλίμα, που εγκρίθηκε το 2023 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναθεωρήθηκαν μια σειρά από κοινοτικά νομοθετήματα που αφορούν και τη ναυτιλία. Η σταδιακή επέκταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (EU-ETS) στις ναυτιλιακές μεταφορές έως το 2026 και οι αναμενόμενες δυσκολίες συμμόρφωσης με τη νέα νομοθεσία για καθαρά καύσιμα (FuelEU Maritime Initiative) εκτιμάται ότι θα αυξήσουν το λειτουργικό κόστος του κλάδου της ακτοπλοΐας. Το νέο καύσιμο θα είναι ακριβότερο από το συμβατικό που καίνε τώρα τα πλοία της ακτοπλοΐας.

Επίσης αναμένεται να μετακυλήσει στο εισιτήριο περίπου 2% από τις αυξήσεις στα μισθολόγια των ναυτικών μετά την υπογραφή της νέας ΣΣΕ που προβλέπει αύξηση 5%.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Διονύσης Θεοδωράτος, σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων δήλωσε ότι «το ακτοπλοϊκό εισιτήριο είναι ακριβό γιατί, εκτός από το κομμάτι των καυσίμων (που αποτελεί το 47% του κόστους λειτουργίας του πλοίου), υπάρχει επίσης το μισθολογικό κόστος, το κόστος των ανταλλακτικών, των επισκευών, κ.α.».

Επιπλέον, αναφέρθηκε στη ρήτρα καυσίμου που έχει θέσει ως όρο το Υπουργείο Ναυτιλίας και έχει περάσει από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, σύμφωνα με την οποία η τιμή του εισιτηρίου προσαρμόζεται σύμφωνα με τις τιμές των καυσίμων.

«Η τιμή του καυσίμου αποτελεί το 10-12% αυτού που θα επιφέρει την αύξηση στο εισιτήριο από 01/05/2025», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Aπό την πλευρά του ο Λεωνίδας Δημητριάδης Ευγενίδης, πρόεδρος του Ευγενιδείου Ιδρύματος και πλοιοκτήτης του επιβατηγού οχηματαγωγού «Ανεμος» της Aegan Sea Lines  υπογράμμισε τη σημασία του Παρατηρητηρίου τιμών που υλοποίησε το Υπουργείο, ενώ υπογράμμισε την ανάγκη να στηριχθεί η ανταγωνιστικότητα. «Δεν είναι καλό να ελέγχεται η ακτοπλοΐα από έναν ή δύο operators», τόνισε.

Η επιβάρυνση της ακτοπλοΐας από τους νέους περιβαλλοντικούς κανόνες θα αγγίζει τα 320 εκατομμύρια ευρώ το 2031, με βάση τις τρέχουσες τιμές των δικαιωμάτων για τους ρύπους με βάση μελέτη του ΙΟΒΕ για το ΣΕΕΝ.

«Το κόστος αυτό θα μετακυλήσει  στον επιβάτη και στα οχήματα», είπε. «Μιλάμε για μια σίγουρη επιβάρυνση του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου, αλλιώς δε θα μπορεί να λειτουργήσει η ακτοπλοΐα».

Όπως έχει επισημάνει o Διονύσης Θεοδωράτος «από την 1η Μαΐου του 2025 όλη η Μεσόγειος γίνεται SECA (Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου) και όλοι θα πάνε στο καύσιμο MGO (Marine Gasoil). Αυτό και μόνο θα επιβαρύνει κατά 150 ευρώ τον τόνο καυσίμου για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Το VLSFO (Very Low Sulphur Fuel Oil) με περιεκτικότητα 0,50% σε θείο τελειώνει, αφού από την 1η Μαΐου του 2025 θα είναι υποχρεωτικό το MGO με περιεκτικότητα σε θείο μόλις 0,001%».

Και προσέθεσε: «Σήμερα ο τόνος πετρελαίου είναι στα 600 δολάρια και θα πάει 750. Αν προσθέσουμε σε αυτό το EU-ETS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών) που ισχύει σε πρώτη φάση σε Κρήτη και Αδριατική, μιλάμε για 40%-50% αύξηση του κόστους του πετρελαίου, η οποία προκαλείται από τις ρυθμιστικές αρχές που επιβάλλουν κανονισμούς και όχι από την αγορά. Δεν το λέει κανείς αυτό. Θέλουμε πράσινη ναυτιλία και θα την πληρώσουμε».

newmoney.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Πατέρας του 22χρονου Παναγιώτη: “Ανεβαίνουμε έναν Γολγοθά”

Ήταν βράδυ Παρασκευής στα Χανιά, όταν η Άμεση Δράση έλαβε κλήση από πολίτη που κατήγγειλε…

7 mins ago

Τσιάρας από Λασίθι: Ανακοίνωσε πρόγραμμα μεγάλων αρδευτικών έργων ύψους 600 εκατ. ευρώ

Εθνική προτεραιότητα για τη χώρα μας αποτελεί η ανάπτυξη εθνικής στρατηγικής που θα ενισχύσει την…

13 mins ago

«Σιδηρά» αξιωματικός από το Ηράκλειο αναλαμβάνει τα ηνία της Τροχαίας Χανίων

Γυναίκα αξιωματικό που υπηρετεί στην Τροχαία Ηράκλειου, η Ευστρατια Κουλαρά αναλαμβάνει, συμφωνά με πληροφορίες, τα ηνία της Τροχαίας Χανίων αφού η διοικητής…

19 mins ago

Eρευνα για την τραγωδία στη λεωφόρο Σούδας – Ελέγχονται τα κινητά των αστυνομικών

Συνεχίζεται η έρευνα για την απόδοση ευθυνών σχετικά με τη φονική σύγκρουση στη λεωφόρο Σούδας,…

21 mins ago

Συμφωνία Ισραήλ – Χαμάς για εκεχειρία στη Γάζα

Ισραήλ και Χαμάς κατέληξαν σε συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, μετά τις εντατικές διαπραγματεύσεις που…

25 mins ago

Γυναίκα νόμιζε ότι έχει σχέση με AI Μπραντ Πιτ – O απατεώνας απέσπασε 830.000 ευρώ

Αντιμέτωπη με διαδικτυακή χλεύη βρέθηκε μια 53χρονη Γαλλίδα διακοσμήτρια εσωτερικών χώρων, ονόματι Αν, η οποία εξαπατήθηκε και κατέβαλε…

32 mins ago

This website uses cookies.