ΕΛΛΑΔΑ

Ακτοπλοΐα: Δεκάδες κρούσματα στα πλοία της «γραμμής» – Τι ζητούν οι ναυτεργάτες ενόψει καλοκαιριού

Μεγάλη αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού, και μάλιστα με… γεωμετρική πρόοδο, παρατηρείται στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, κάτι που εντείνει την ανησυχία των ναυτεργατών ενόψει και της έναρξης της τουριστικής περιόδου.

Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) έχει προχωρήσει τις τελευταίες μέρες σε αλλεπάλληλες καταγγελίες για δεκάδες κρούσματα σε τουλάχιστον τέσσερα πλοία. Συγκεκριμένα, εντοπίστηκαν 14 κρούσματα σε εργαζόμενους στο «Νήσος Σάμος» της Hellenic Seaways, δύο κρούσματα στο «Νήσος Ρόδος» της ίδιας εταιρείας, δύο κρούσματα στο «Κεφαλονιά» της Levante Ferries και ένα κρούσμα στο «Αριάδνη» της Minoan Lines.

«Αυτήν την στιγμή, λόγω των γενικότερων περιορισμών που υπάρχουν στην μετακινήσεις λόγω της πανδημίας, το μεταφορικό έργο του ακτοπλοϊκού δικτύου είναι πολύ μικρό, το επιβατικό κοινό είναι περιορισμένο ενώ η κίνηση που αφορά την μεταφορά φορτηγών και εμπορευμάτων είναι η ίδια με πέρυσι. Παρόλα αυτά παρατηρείται μία μεγάλη αύξηση των κρουσμάτων», δηλώνει στο topontiki.gr ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντώνης Νταλακογεώργος.

«Το πρόβλημα είναι σοβαρό. Σύμφωνα με τα στοιχεία μας, αυτήν την στιγμή στην ακτοπλοΐα λειτουργούν 26 πλοία και στα 15 από αυτά είχαμε αναφορά για κρούσματα, είτε πολλά είτε λίγα», σημειώνει.

«Αυτό, κατά την γνώμη μας, επιβεβαιώνει όσα λέμε επανειλημμένα, ότι δηλαδή τα μέτρα που λαμβάνονται είναι ανεπαρκή και αναποτελεσματικά».

«Εφοπλιστέςκυβέρνηση και υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξακολουθούν να κωφεύουν, να σιωπούν και να αδρανούν στη λήψη των αναγκαίων μέτρων για τη προστασία της υγείας των ναυτεργατών! Οι ευθύνες τους πλέον δεν είναι μόνο βαρύτατες αλλά και εγκληματικές! Κυβέρνηση, υπουργείο και ΕΟΔΥ όλη την περίοδο της πανδημίας δεν έχουν πραγματοποιήσει ούτε ένα τυπικό έλεγχο εκτός της καλοκαιρινής περιόδου, ενώ στη νέα έξαρση της πανδημίας έχουν εξαφανιστεί!», σημειώνει σε σχετική της ανακοίνωση η ΠΕΝΕΝ.

«Συνειδητά το υπουργείο και ο ΕΟΔΥ, δεν κάνουν πλέον τεστ και δειγματοληπτικούς έλεγχους στα πλοία, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε όλους σχεδόν τους εργασιακούς χώρους. Δεν θέλουν να ανοίξουν μέτωπα με τους ακτοπλόους. Γιατί για παράδειγμα, αν σε ένα πλοία εντοπιστούν κρούσματα, θα πρέπει ή δεν θα πρέπει το πλοίο να αποσυρθεί, να μπει σε καραντίνα; Δεν τους ενδιαφέρουν οι εργαζόμενοι αλλά μονάχα η ομαλή λειτουργία της τουριστικής περιόδου», μας λέει ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάλογη είναι η κατάσταση και στην ποντοπόρο ναυτιλία. Εκεί βέβαια υπάρχει και ένα επιπλέον πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί εξαιτίας της πανδημίας.

«Λόγω των υγειονομικών πρωτοκόλλων περίπου 220.00 ναυτεργάτες είναι εγκλωβισμένοι εδώ και ένα χρόνο μέσα στα πλοία. Θα πρέπει να βρεθεί μια φόρμουλα ώστε να μπορέσεις να επιστρέψουν στα σπίτια τους», εξηγεί ο Αντώνης Νταλακογεώργος.

Οι καταγγελίες έφεραν… συνάντηση με τους εφοπλιστές

Οι επαναλαμβανόμενες παρεμβάσεις και καταγγελίες της ΠΕΝΕΝ σχετικά με την ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων covid-19 στα ακτοπλοϊκά πλοία, υποχρέωσε τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλη Σακέλλη να ζητήσει συνάντηση με την ΠΕΝΕΝ.

Κατά την διάρκεια της συνάντησης, ο Αντώνης Νταλακογεώργος υπογράμμισε για ακόμη μια φορά τις ευθύνες των ναυτιλιακών εταιρειών και της ηγεσίας του υπουργείου. Παράλληλα, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε μια σειρά εργασιακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες με την συνεχή παραβίαση δικαιωμάτων τους.

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ δεσμεύτηκε να μεταφέρει τα προβλήματα στα μέλη του Συνδέσμου και εντός των επόμενων ημερών να δώσει τις όποιες σχετικές απαντήσεις.

Ανησυχία και αιτήματα ναυτεργατών για το καλοκαίρι

Όπως ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες επίσημα ο αρμόδιος υπουργός, Χάρης Θεοχάρης, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ανοίξει την τουριστική περίοδο μέχρι τις 19 Μαϊου. Μπροστά σε αυτό το ενδεχόμενο, και με βάση τις μέχρι τώρα συνθήκες, οι εργαζόμενοι στα πλοία θεωρούν ότι πρέπει να αλλάξουν πάρα πολλά πράγματα. Τόσο για την ασφάλεια των ίδιων, όσο όμως και για τους δεκάδες χιλιάδες ταξιδιώτες του καλοκαιριού.

«Το πρώτο που ζητάμε είναι να δοθεί προτεραιότητα στο εμβολιασμό των ναυτεργατών», σημειώνει ο Αντώνης Νταλακογεώργος. Όπως εξηγεί, οι ναυτεργάτες αποτελούν μια κατηγορία αυξημένης επικινδυνότητας.

«Οι ναυτεργάτες ζουν και έρχονται σε καθημερινή επαφή με τους επιβάτες. Δεν είναι ένα αίτημα συντεχνιακό. Εμείς βάζουμε ενιαία το αίτημα εμβολιασμού όλων των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να ληφθούν υπόψη από τις κρατικές και υγειονομικές υπηρεσιών οι ειδικές συνθήκες του επαγγέλματος», προσθέσει.

Παράλληλα, οι ναυτεργάτες ζητούν να γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα μαζικά τεστ σε όλα τα πλοία, με ευθύνη των εφοπλιστών και του υπουργείου. Επίσης ζητούν να διατίθενται όλα τα αναγκαία μέσα για την προστασία των πληρωμάτων και να γίνονται τακτικές απολυμάνσεις σε όλους τους εσωτερικούς χώρους.

Και βέβαια βασικό είναι να υπάρξει πλήρης εντατικοποίηση των ελέγχων μέσα στα πλοία από τις υπηρεσίες του υπουργείου και τον ΕΟΔΥ.

«Μπροστά στο άνοιγμα της φετινής τουριστικής περιόδου, θα πρέπει ο αριθμός των επιβατών που επιτρέπεται να ταξιδεύει, ο οποίος πέρυσι έφτασε στο 80%, να περιοριστεί ώστε να διασφαλίζεται η αποφυγή του συγχρωτισμού και η τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων», καταλήγει ο Αντώνης Νταλακογέωργος.

Υπάρχει βέβαια πάντα ο λογικός φόβος, ότι τελικά εκείνο που θα διασφαλιστεί είναι για ακόμη μια φορά η κερδοφορία των εφοπλιστών…

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Εργαζόμενοι: Ωράρια «κολλημένα» στα ‘80s – Γιατί δε μειώνεται ο χρόνος εργασίας;

Γιατί οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, δεν έχουν δει καμία ουσιαστική μείωση του χρόνου εργασίας από τη δεκαετία…

7 hours ago

Κρήτη: Τι λέει ο δικηγόρος του γαμπρού για την ακύρωση του γάμου του επειδή τον έπιασαν με κοκαΐνη

Πολλές εκατοντάδες ήταν οι προσκεκλημένοι που πήγαν το απόγευμα του Σαββάτου στην εκκλησία όπου θα…

7 hours ago

Ενδοοικογενειακή βία: Περισσότερες από 15.000 γυναίκες αλλά και πάνω από 5.000 άνδρες έπεσαν θύματα το πρώτο 10μηνο του 2024

Ιδιαίτερη αύξηση στα περιστατικά για αδικήματα ενδοοικογενειακής βίας μέσα στο πρώτο δεκάμηνο του 2024 σε σχέση με…

7 hours ago

ΣΥΡΙΖΑ: 21.465 ψήφισαν μέχρι τις 12:00 – Χωρίς προβλήματα η εκλογική διαδικασία στα Χανιά – Τα μηνύματα των 4 υποψήφιων προέδρων από την κάλπη

Η διαδικασία εκλογής νέου προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία ξεκίνησε το πρωί της Κυριακής στα Χανιά.…

7 hours ago

Δ. Κουτσούμπας από Ρέθυμνο: “Σε έναν κόσμο που φλέγεται, οι λαοί πρέπει να είναι οι νικητές!”

Με την συμμετοχή πλήθους κόσμου, εκπροσώπων σωματείων και μαζικών φορέων πραγματοποιείται σήμερα Κυριακή στο «Σπίτι…

8 hours ago

Ομαδικές αγωγές κατά της Booking από Ελληνες ξενοδόχους

Στη διεκδίκηση αποζημιώσεων από τη Booking.com και εν γένει από τις πλατφόρμες κρατήσεων που είναι ευρύτερα γνωστές…

8 hours ago

This website uses cookies.