Με βασικό στόχο, την μείωση των θανάτων και των σοβαρά τραυματιών από τροχαία δυστυχήματα, κατά 50% στα επόμενα χρόνια, παρουσιάστηκε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την οδική ασφάλεια.
Το σχέδιο προβλέπει μεταξύ άλλων τη θεσμοθέτηση Εθνικού Παρατηρητηρίου για την οδική ασφάλεια, τη βελτίωση του οδικού δικτύου με μεγάλα έργα υποδομών, τη διδασκαλία της Κυκλοφοριακής Αγωγής στα σχολεία από το δημοτικό που πλέον γίνεται υποχρεωτική, την αλλαγή όλης της φιλοσοφίας των εξετάσεων για την απόκτηση άδειας οδήγησης, συγκεκριμένες προϋποθέσεις για να γίνει κάποιος εκπαιδευτής οδήγησης, αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την ψηφιοποίηση της διαδικασίας ελέγχων για τις παραβάσεις του Κ.Ο.Κ.
Μάλιστα ο Πρωθυπουργός έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο πρόγραμμα, ύψους 450 εκατομμυρίων ευρώ, χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, για σημειακές παρεμβάσεις σε 7.000 σημεία αυξημένης επικινδυνότητας ανά την επικράτεια. «Πρόκειται για μικρές παρεμβάσεις, οι οποίες μπορούν, ωστόσο, να κάνουν την διαφορά ανάμεσα στη ζωή και στον θάνατο», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης, που συμπλήρωσε πως πολλά ατυχήματα συμβαίνουν εντός των πόλεων ή στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Μητσοτάκης: Να αλλάξει η κουλτούρα και η αντίληψη του τι σημαίνει οδηγώ
Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι χρειάζονται αποτελεσματικές οριζόντιες πολιτικές, που στηρίζονται σε πραγματικά δεδομένα και δύνανται να λύσουν θέματα συντονισμού και επίτευξης συγκεκριμένων στόχων ανά διακριτούς τομείς πολιτικής, ιδίως εκεί, όπου εμπλέκονται πολλά Υπουργεία. Υπογράμμισε, μάλιστα, τη σημασία, που ο ίδιος προσδίδει στην διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς, καθ όσον πλέον το μάθημα της οδικής ασφάλειας εντάσσεται οργανωμένα στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων. «Τα παιδιά επηρεάζουν και τις συμπεριφορές των ενηλίκων, τα νέα παιδιά θα επηρεάσουν και τους γονείς τους» τόνισε ο πρωθυπουργός, που σημείωσε ότι πρέπει να αλλάξει η κουλτούρα και η αντίληψη του τι σημαίνει οδηγώ ένα αυτοκίνητο ή μία μοτοσικλέτα.
Σε αυτό το σημείο έκανε ειδική μνεία στην αναμόρφωση του συστήματος εξετάσεων και πόσο καθοριστικό είναι τα νέα παιδία να αντιμετωπίζουν την όλη διαδικασία αλλά και τις εξετάσεις ως ένα στάδιο, κατά το οποίο θα μάθουν να οδηγούν. Για τον Κυριάκο Μητσοτάκη είναι κρίσιμο, όπως ο ίδιος δήλωσε, «να κοιτάξουμε μπροστά και να αγκαλιάσουμε την πρόοδο της τεχνολογίας και τις αλλαγές στις συνήθειες μετακίνησης, που επιβάλλει η μετάβαση στην πράσινη ανάπτυξη». Ο ίδιος, πάντως, δεν παρέλειψε να αναδείξει και τη σημασία της υιοθέτησης και εφαρμογής ενός σύγχρονου κώδικα κανόνων, αλλά και την αλλαγή στην οδική συμπεριφορά μας, που αυτός θα επιφέρει. «Πολλά ατυχήματα – και τέτοια δυστυχώς, απαντώνται αρκετά στην ιδιαίτερη πατρίδα μου την Κρήτη – οφείλονται σε ατομικές επιλογές, όπως η κατανάλωση αλκοόλ, η υπερβολική ταχύτητα, αλλά και το γεγονός, πως δεν φοράμε ζώνη και κράνος. Πάνω από όλα πρέπει να σκεφθούμε πως η αλλαγή συμπεριφοράς στον δρόμο συνεπάγεται σεβασμό στους συμπολίτες μας και την οικογένεια μας» τόνισε ο κ. Μητσοτάκης. Συμπλήρωσε, μάλιστα, πως το ενδιαφέρον για την οδική ασφάλεια σε μία χώρα, που κάθε χρόνο θρηνεί πολλούς συμπολίτες μας στην άσφαλτο θα έπρεπε να ήταν αυτονόητο και η ευαισθητοποίηση δεν θα πρέπει να περιορίζεται σε μία εύκολη, πλην όμως, βραχυπρόθεσμη αγανάκτηση.
Κώστας Καραμανλής: Ένα ολοκληρωμένο, καλά μελετημένο, ρεαλιστικό σχέδιο
Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής έκανε λόγο για ένα ολοκληρωμένο, καλά μελετημένο, ρεαλιστικό σχέδιο, που μπορεί να έχει συγκεκριμένα αποτελέσματα και το οποίο εν πολλοίς στηρίζεται στο τετράπτυχο: ασφαλείς δρόμοι – υπεύθυνοι οδηγοί – κυκλοφοριακή παιδεία – δίκαιοι κανόνες για όλους. «Δίνουμε έμφαση στο πιο φλέγον ζήτημα, να κάνουμε δηλαδή τους δρόμους μας πιο ασφαλείς, μέσω ενός προγράμματος σημειακών παρεμβάσεων σε 7.000 επικίνδυνες θέσεις. Οι μελέτες έχουν ήδη γίνει και η χρηματοδότηση έχει βρεθεί μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων», τόνισε ο κ. Καραμανλής, ο οποίος γνωστοποίησε, μάλιστα, πως η κυβέρνηση κατόρθωσε τους τελευταίους 18 μήνες να ξεμπλοκάρει το έργο «Πάτρα – Πύργος».
«Μέχρι να ολοκληρωθεί, όμως, εμείς δεν θα κάτσουμε με σταυρωμένα τα χέρια. Δημοπρατούμε έργο, ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ με σημειακές παρεμβάσεις στα επικίνδυνα σημεία» τόνισε ο υπουργός Υποδομών. Καταλήγοντας ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι «Το σχέδιο για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας συμβάλλει ώστε να γίνουμε καλύτεροι οδηγοί, αλλά και να οδηγούμε σύγχρονα οχήματα σε ασφαλείς δρόμους. Για να σώσουμε και άλλες ζωές στους ελληνικούς δρόμους. Όλοι μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε».
Σοκαριστικές αλληλοκατηγορίες για τον θάνατο των παιδιών στην Αμαλιάδα, με τη μητέρα της Ειρήνης να κατηγορεί…
Πριν καν αρχίσει η συζήτηση… τελείωσε, όσον αφορά στην πρόταση Φάμελλου για τη δημιουργία «αντικασσελακικού…
Μια απίστευτη ιστορία έλαβε χώρα στην Κύπρο καθώς μαθητής πήγε στο σχολείο του, σε Γυμνάσιο…
Αρχές Νοεμβρίου και η ανομβρία αφήνει το αποτύπωμα της, από τη μια άκρη της Κρήτης…
Θέμα ψευδούς πόθεν έσχες του Στέφανου Κασσελάκη που προκύπτει από καταγγελία για ιδιοκτησία οffshore εταιριών φέρεται να…
Το καλλιτεχνικό σχήμα «ΩΔΗΠΟΡΟΣ» και η Περιφέρεια Κρήτης διοργανώνουν τη μουσικοθεατρική παράσταση «Σαν ραδιόφωνο....Ένας σταθμός,…
This website uses cookies.