Στα ψιλά πέρασε το γεγονός ότι και οι Κρητικοί βουλευτές ψήφισαν υπέρ της εξαίρεσης της Κρήτης από τα νησιά που δικαιούνται Μεταφορικό Ισοδύναμο.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο οι νησιώτες δικαιούνται φτηνότερες μετακινήσεις και μεταφορές των προϊόντων μέσω πλοίων. Με το νομοσχέδιο επιδιώκεται να εξισωθεί το κόστος μεταφοράς που ισχύει για τη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων μέσω θάλασσας με το κόστος που ισχύει για μεταφορές μέσω χερσαίων μέσων μαζικής μεταφοράς για ίδιες αποστάσεις.
Όμως οι βουλευτές της Κρήτης ψήφισαν ώστε η Κρήτη, όπως και η Εύβοια και η Λευκάδα να εξαιρεθεί.
Σε αυτή τη στάση των βουλευτών αναφέρεται και ο περιφερειακός σύμβουλος Κρήτης κ. Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης:
“Στις 27 Ιουνίου, ψηφίστηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο «Μηχανισμός εφαρμογής, κρατική εποπτεία, όροι υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδύναμου (Μ.Ι.) και άλλες διατάξεις». Από 1 Ιουλίου λοιπόν, εφαρμόζεται πιλοτικά ένα μέτρο σύμφωνα με το οποίο οι μόνιμοι κάτοικοι και μόνιμοι απασχολούμενοι (γιατροί και εκπαιδευτικοί), θα απολαμβάνουν νέες φθηνότερες μετακινήσεις και μεταφορές προϊόντων με τα πλοία. Χαρακτηρίζεται ως μεταφορικό ισοδύναμο καθώς επιδιώκεται να εξισωθεί το κόστος μεταφοράς που αντιστοιχεί σε επιβάτες και εμπορεύματα με μέσα θαλάσσιας μαζικής μεταφοράς με το κόστος που θα ίσχυε στα μέσα χερσαίας μαζικής μεταφοράς για την ίδια απόσταση.
Από την 1η Ιανουαρίου 2019, το μέτρο τίθεται σε πλήρη εφαρμογή για όλα τα νησιά της επικράτειας πλην Κρήτης, Εύβοιας και Λευκάδας.
Σε συνέχεια του πρόσφατου ψηφίσματος διαμαρτυρίας του ΔΣ της Ένωσης Δημάρχων Κρήτης, η Περιφέρεια Κρήτης οφείλει να πάρει θέση και να εκφράσει την έντονη αντίδραση της για την αδικαιολόγητη και απαράδεκτη εξαίρεση της Κρήτης από το μέτρο αυτό. Οφείλει να πάρει πρωτοβουλίες για την αποκατάσταση της αδικίας και την άμεση ένταξη της Κρήτης στο μεταφορικό ισοδύναμο.
Αλήθεια, οι Κρητικοί βουλευτές της Κυβέρνησης και οι συντοπίτες μας Υπουργοί, πως ψήφισαν ένα τέτοιο νομοσχέδιο και ποια ήταν η αντίδραση τους;”