ΕΛΛΑΔΑ

Αμφιλεγόμενη απόφαση: Με το ίδιο δίπλωμα οδήγησης αυτοκίνητο και μοτοσικλέτα ως 125 κ.εκ.

Στο εξής ο κάτοχος διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β μπορεί να οδηγήσει και μοτοσικλέτα μέχρι και 125 κ.εκ χωρίς εξετάσεις και εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι οδηγοί αυτοκινήτου μπορούν στο εξής νόμιμα να οδηγούν σε όλη την επικράτεια μοτοσικλέτες μέχρι 125 κ. εκ. χωρίς την υποχρέωση να έχουν «βγάλει» δίπλωμα οδήγησης.

Όλα αυτά αναφέρονται στην υπ’ αριθμόν Κοινή Υπουργική Απόφαση A3/Οικ. 56475/6635 που προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τροποποιεί τo Παράρτημα Ι του π.δ. 51/2012 (Α΄ 101).

Το θέμα αυτό έφερε την έντονη αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης καθώς ισχυρίζεται ότι με τη συγκεκριμένη απόφαση η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσικλέτας, θα απογειώσει τα τροχαία συμβάντα στην χώρα μας. «Δεν έχει θέση μια τέτοια νομοθεσία-ντροπή σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Αρης Ζωγράφος και συνεχίζει: «Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι όχημα μονής γραμμής, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη».

Ο κ. Ζωγράφος αναφέρε: «λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές: όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσικλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας».

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

“Σκηνικό πολέμου” στο Λος Άντζελες: Στους 11 οι νεκροί – Πάνω από 150 δισ. η ζημιά

Οι πυρκαγιές συνεχίζουν να μαίνονται στο Λος Άντζελες για τέταρτη προς πέμπτη συνεχόμενη ημέρα κι έχουν αφήσει…

59 mins ago

Πλοίο της Frontex στην Κρήτη για το μεταναστευτικό

Στις μεταναστευτικές ροές της Κρήτης στρέφονται τα βλέμματα των αρμοδίων, με πλοίο της Frontex να αναλαμβάνει δράση…

1 hour ago

Πώς δρούσε το κύκλωμα προστασίας σε οίκους ανοχής και λέσχες – Ο «Κρητικός», ο «θείος» και η «αστυνομικός της χρονιάς

Χειροπέδες σε 19 άτομα, μεταξύ των οποίων και σε τέσσερις αστυνομικούς, πέρασαν οι «Αδιάφθοροι» της Ελληνικής…

1 hour ago

Ποια είναι η Κρητικιά Evangelia που σαρώνει με το Vale για τον εθνικό τελικό της Eurovision 2025

Ανακοινώθηκαν τα τραγούδια για τον εθνικό τελικό της Eurovision 2025 και ανάμεσά τους είναι και της Evangelia.…

1 hour ago

Οι έξι μειοδότες για τον επιβατικό σταθμό στο λιμάνι της Σούδας

Συνολικά έξι εταιρείες κατέθεσαν προσφορές για την κατασκευή του νέου επιβατικού λιμανιού στη Σούδα Χανίων.…

1 hour ago

Δρόμος Ζωής στη μνήμη του Νίκου Σφυράκη για δεύτερη χρονιά στο Βαμβακόπουλο

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, την Κυριακή 12 Ιανουαρίου, θα πραγματοποιηθεί στο Βαμβακόπουλο Χανίων ο «Δρόμος…

1 hour ago

This website uses cookies.