Categories: OIKONOMIA

Ανάπτυξη με όρους μπανανίας: Η Fraport ευχαριστεί το κοινοβούλιο για την επικύρωση της σύμβασης για τα περιφερειακά αεροδρόμια

Η Fraport μέσω δήλωσης του Διευθύνοντος Συμβούλου της  Fraport Greece, Alexander Zinell, εξέφρασε την ικανοποίησή της για την επικύρωση από τη Βουλή της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων μεταξύ αυτών και του αεροδρομίου Χανίων, λες και αυτή η απόφαση λήφθηκε ελεύθερα και όχι υπό την πίεση των δανειστών που έθεταν ως προαπαιτούμενα την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων. Λες και οι πολίτες εγκρίνουν τις συγκεκριμένες παραχωρήσεις.

Η δήλωση του κ. Zinell αναφέρεται σε “επιτυχή επικύρωση” που στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα στην παγκόσμια αγορά: “Η Ελλάδα κοιτάει μπροστά δημιουργώντας ένα νέο δυναμικό περιβάλλον για επενδύσεις στη χώρα”

Επενδύσεις, με όρους μπανανίας.

Διαβάστε αναλυτικότερα:

Αυτή είναι η αποκιοκρατική σύμβαση με την Fraport – Φοροαπαλλαγές, υπερεξουσίες, καμία δέσμευση στα εργασιακά 

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση του Alexander Zinell:

H Fraport Greece χαιρετίζει την επικύρωση των συμβάσεων παραχώρησης για τα περιφερειακά αεροδρόμια από το Ελληνικό Κοινοβούλιο

Ο Alexander Zinell, που έχει διοριστεί Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport Greece, χαιρέτισε την επικύρωση των συμβάσεων παραχώρησης για τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια:

Η επικύρωση των συμβάσεων για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων – μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στην Ελλάδα – από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, αποτελεί ορόσημο για την πρόοδο ενός έργου υποδομής, με ιδιαίτερη σημασία. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το Ελληνικό Κοινοβούλιο και το Ελληνικό Κράτος για την ψήφο εμπιστοσύνης τους. Δέσμευσή μας είναι, το έργο αυτό να καταστεί επωφελές τόσο για την Ελλάδα και τους πολίτες της, τη βιομηχανία του τουρισμού και την οικονομία, όσο και για τους τουρίστες από όλο τον κόσμο και όσους χρησιμοποιούν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια γενικότερα».

«Η επιτυχής επικύρωση στέλνει, επίσης, ένα ισχυρό μήνυμα στην παγκόσμια αγορά: Η Ελλάδα κοιτάει μπροστά δημιουργώντας ένα νέο δυναμικό περιβάλλον για επενδύσεις στη χώρα».

«Μπορούμε πλέον να προχωρήσουν με γρήγορους ρυθμούς στη φάση υλοποίησης του έργου. Η Fraport Greece έχει ήδη ξεκινήσει προπαρασκευαστηκές εργασίες στον σχεδιασμό των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Όλοι μαζί εργαζομάστε με στόχο την ολοκλήρωση του έργου».

«Σύγκεκριμένα, είμαστε σίγουροι ότι η παρουσία μας στην Ελλάδα θα δράσει ως καταλύτης για την ανάπτυξη ένος σημαντικού για τη χώρα κλάδου όπως ο τουρισμός. Σε αρκετές περιπτώσεις, πολλά αεροδρόμια παγκοσμίως, έχουν λειτουργήσει ως κινητήρες των τοπικών οικονομιών. Αυτός είναι ο στόχος μας και για τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς αναμένονται θετικές επιπτώσεις σε τομείς όπως οι υπηρεσίες φιλοξενίας, οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, το εμπόριο, οι κατασκευές και άλλες υπηρεσίες. Η θετική ανταπόκριση που λαμβάνουμε από επικεφαλής επιχειρήσεων και άλλους εμπλεκόμενους φορείς αποδεικνύει ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση».

Σχετικά με το έργο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων – Μία επωφελής επένδυση και για τα δύο μέρη:  

• Το έργο των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί μία μεγάλη ιδιωτική επένδυση και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες παραχωρήσεις στην Ελλάδα. Παρέχει σημαντικές δυνατότητες και οφέλη για τον κλάδο του τουρισμού και το σύνολο της ελληνικής οικονομίας, καθώς και για τους κατοίκους των περιοχών που εξυπηρετούν τα αεροδρόμια και τα εκατομμύρια τουριστών που επισκέπτονται την όμορφη Ελλάδα κάθε χρόνο.

• Στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό διεθνή κλάδο του τουρισμού, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια είναι πύλες ζωτικής σημασίας για έναν από τους πιο σημαντικούς κλάδους της χώρας. Τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας περιλαμβάνουν 3 πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Άκτιον, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος). Τα 14 αεροδρόμια υποδέχτηκαν συνολικά περισσότερους από 23 εκατ. επιβάτες μέσα στο 2015 (ετήσια αύξηση 6%). Το 73% αυτών των επιβατών αποτελούν διεθνείς ταξιδιώτες.

• Στις αρχές του 2013 το ΤΑΙΠΕΔ ξεκίνησε ένα διαφανή, διεθνή διαγωνισμό για δύο παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας, για τη λειτουργία, τη συντήρηση και ανάπτυξη 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα. Η κοινοπραξία Fraport –Κοπελούζου συμμετείχε στη διαγωνιστική διαδικασία που είχε προσελκύσει διεθνείς ενδιαφερόμενους.

• Το Νοέμβριο του 2014 το ΤΑΙΠΕΔ επέλεξε την κοινοπραξία Fraport- Κοπελούζου ως προτιμητέο πλειοδότη για τις παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας, για τις ομάδες Α και Β, με βάση την υψηλότερη προσφορά των 1,234 δισ. ευρώ και για τις δύο ομάδες.

• Η Fraport και ο Όμιλος Κοπελούζου δημιούργησαν από κοινού την εταιρεία Fraport Greece η οποία θα είναι ο παραχωρησιούχος για τις δύο παραχωρήσεις.

• Στις 14 Δεκέμβρη του 2015, η Fraport Greece υπέγραψε συμβάσεις με το ΤΑΙΠΕΔ και το ελληνικό κράτος για τις παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας για τις δύο ομάδες. Οι συμβάσεις είναι όμοιες με τις προσφορές που υπέβαλε η κοινοπραξία Fraport- Κοπελούζου τον Νοέμβριο του 2014.

• Στο τέλος της συναλλαγής αναμένεται να πραγματοποιηθεί η πλήρης καταβολή του προκαταβολικού ποσού για την παραχώρηση, της τάξης των 1,234 δισ. ευρώ, σε συνδυασμό με την ανάληψη της λειτουργίας των αεροδρομίων.

• Τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμιο δεν πωλούνται, παραχωρούνται. Δηλαδή, παραμένουν στην ιδιοκτησία του ελληνικού κράτους.

• Στη διάρκεια της 40-ετούς περιόδου παραχώρησης, η Fraport Greece θα είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξη των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Fraport Greece θα επενδύσει περίπου 330 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των αεροδρομίων στα πρώτα χρόνια, μέχρι το 2020. Στα επόμενα χρόνια, θα πραγματοποιηθούν επιπλέον επενδύσεις για την αύξηση της χωρητικότητάς τους, με βάση τον όγκο κίνησης. Συνολικά, το ποσό των επενδύσεων θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ (περιλαμβάνοντας την επένδυση των 330 εκατ. ευρώ για τις υποδομές στην αρχική φάση).

Σύμβαση παραχώρησης με όρους μπανανίας

Η σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο «Επείγουσες Διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαθρωτικών μεταρρυθμίσεων», το οποίο θα ψηφιστεί στη Βουλή.

Η σύμβαση παραχώρησης περιλαμβάνεται στα άρθρα 215 – 230, τα οποία αναφέρονται στο εφάπαξ τίμημα, τα τέλη, τις υποχρεώσεις του αναδόχου, τη λειτουργία των περιφερειακών, κ.α.

Αναλυτικά στοιχεία στο επισυναπτόμενο αρχείο (σελίδες 137 – 158) ή στη συνέχεια του άρθρου.  

Επίσης, στοιχεία για τις οικονομικές συνέπειες της σύμβασης παραχώρησης περιέχονται στην “Έκθεση Αξιολόγησης Συνεπειών Ρυθμίσεων”, στο δεύτερο επισυναπτόμενο αρχείο(σελ. 177 – 190). 

Yπενθυμίζεται ότι η Fraport, έναντι εφάπαξ τιμήματος 1,23 δισ., αναλαμβάνει – από τα τέλη του έτους – τη διαχείρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΔ΄

«Κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης για την αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία Περιφερειακών Αεροδρομίων Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου και της Σύμβασης Παραχώρησης για την αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία Περιφερειακών Αεροδρομίων Αιγαίου και ρύθμιση λοιπών συναφών θεμάτων»

Άρθρο 215

Κύρωση της από 14.12.2015 Σύμβασης Παραχώρησης για την αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία Περιφερειακών Αεροδρομίων Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας

Κυρώνεται και αποκτά ισχύ νόμου η Σύμβαση Παραχώρησης για την αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία Περιφερειακών Αεροδρομίων Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου που υπογράφτηκε στην Αθήνα στις 14 Δεκεμβρίου 2015 μεταξύ : α) του Ελληνικού Δημοσίου, β) της ελληνικής ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου Α.Ε.», γ) της ελληνικής ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ A ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και δ) των μετόχων της εν λόγω ανώνυμης εταιρίας, ήτοι (α) της γερμανικής ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «FRAPORT AG FRANKFURT AIRPORT SERVICES WORLDWIDE» και (β) της κυπριακής εταιρίας με την επωνυμία «SLENTEL LIMITED», η οποία προσαρτάται στον παρόντα ως ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α’ στην Ελληνική και Αγγλική γλώσσα.

Άρθρο 216

Κύρωση της από 14.12.2015 Σύμβασης Παραχώρησης για την αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία Περιφερειακών Αεροδρομίων Αιγαίου

Κυρώνεται και αποκτά ισχύ νόμου η Σύμβαση Παραχώρησης για την αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία Περιφερειακών Αεροδρομίων Αιγαίου, που υπογράφτηκε στην Αθήνα στις 14 Δεκεμβρίου 2015 μεταξύ : α) του Ελληνικού Δημοσίου , β) της ελληνικής ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου Α.Ε.», γ), της ελληνικής ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Β ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και δ) των μετόχων της εν λόγω ανώνυμης εταιρίας, ήτοι (α) της γερμανικής ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «FRAPORT AG FRANKFURT AIRPORT SERVICES WORLDWIDE» και (β) της κυπριακής εταιρίας με την επωνυμία «SLENTEL LIMITED», η οποία προσαρτάται στον παρόντα ως ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β’ στην Ελληνική και Αγγλική γλώσσα.

Άρθρο 217

Τέλη Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων στα παραχωρούμενα περιφερειακά αεροδρόμια

1. Κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης νόμου ή κανονιστικής διάταξης τα εισπραττόμενα σχετικά με τα περιφερειακά αεροδρόμια Τέλη Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων (Τ.Ε.Α.Α.), τα οποία επιβάλλονται σύμφωνα με το άρθρο 40 του ν. 2065/1992 (Α΄ 113), όπως ισχύει, κατατίθενται / πιστώνονται εντός των πρώτων είκοσι (20) ημερών του μήνα που έπεται των αναχωρήσεων των επιβατών σε δεκατέσσερις  (14) ειδικούς λογαριασμούς με τίτλο «Ταμείο Ανάπτυξης και Εκσυγχρονισμού Αερολιμένα» που συμπληρώνονται με το όνομα του  αντίστοιχου αερολιμένα  και  τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος για καθένα από τα δεκατέσσερα (14)  περιφερειακά αεροδρόμια των Συμβάσεων Παραχώρησης που κυρώνονται με τον παρόντα νόμο. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας είναι υπεύθυνη για την χρέωση των αερομεταφορέων με τα ποσά  των Τ.Ε.Α.Α. που εισπράττονται από τους επιβάτες και ελέγχει την απόδοσή  τους στους αντίστοιχους  ειδικούς λογαριασμούς.

2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η οποία εκδίδεται εντός τριών (3) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, ρυθμίζεται κάθε τεχνικό θέμα και αναγκαία λεπτομέρεια αναφορικά με : α) τη διαδικασία χρέωσης, είσπραξης και ελέγχου των Τ.Ε.Α.Α. σχετικά με τα περιφερειακά αεροδρόμια των Συμβάσεων Παραχώρησης που κυρώνονται με τον παρόντα νόμο, β) την ανάπτυξη και λειτουργία από τους παραχωρησιούχους ηλεκτρονικής πλατφόρμας, στην οποία θα έχει πρόσβαση η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και στην οποία οι αερομεταφορείς θα καταχωρούν αναλυτικά στοιχεία κίνησης επιβατών ανά πτήση, γ) τη διαδικασία ενημέρωσης των αερομεταφορέων από τους παραχωρησιούχους στο τέλος κάθε μήνα για τα οφειλόμενα Τ.Ε.Α.Α., δ) τη διαδικασία διαβούλευσης μεταξύ των αερομεταφορέων, της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας  και των παραχωρησιούχων από την 21η και μέχρι την τελευταία ημέρα κάθε μήνα για την επίλυση σχετικών διαφορών σχετικά με τα καταβλητέα Τ.Ε.Α.Α., ε) τη διαδικασία διευθέτησης κάθε επόμενο μήνα των σχετικών διαφορών και επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών μέσω συμψηφισμού, στ) τη διαδικασία ελέγχου από τους παραχωρησιούχους των στοιχείων των πτήσεων για την επαλήθευση της ακρίβειας των χορηγηθεισών από τους αερομεταφορείς κινήσεων επιβατών με τη δυνατότητα πλήρους πρόσβασης σε όλα τα στοιχεία που σχετίζονται με την άνω διαδικασία, ζ) την επιβολή από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας τόκου υπερημερίας εις βάρος των αερομεταφορέων σε περίπτωση καθυστέρησης οφειλόμενων Τ.Ε.Α.Α., η) την προσκόμιση στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας εγγυητικών επιστολών από τους αερομεταφορείς ποσού ίσου με τα αναλογούντα στον μήνα με την υψηλότερη κίνηση επιβατών τέλη και την διαδικασία κατάπτωσης αυτών από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για ποσό ίσο με το οφειλόμενο Τ.Ε.Α.Α. μετά την πάροδο προθεσμίας που θα συμφωνείται κατά περίπτωση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και τους παραχωρησιούχους.

3. Τα συνολικά ποσά των εισπραχθέντων Τ.Ε.Α.Α. μεταφέρονταιτην αμέσως επόμενη εργάσιμη ημέρα από την πίστωσή στους αναφερόμενους στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου τραπεζικούς λογαριασμούς, σε τραπεζικούς λογαριασμούς των παραχωρησιούχων, τους οποίους αυτοί υποχρεούνται προηγουμένως να κοινοποιήσουν στο Υπουργείο Οικονομικών και στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η οποία εκδίδεται εντός τριών (3) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, ρυθμίζεται κάθε τεχνικό θέμα και αναγκαία λεπτομέρεια σχετικά με τη διαδικασία μεταφοράς στους τραπεζικούς λογαριασμούς των παραχωρησιούχων των συνολικών ποσών των εισπραχθέντων Τ.Ε.Α.Α., κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 3 του παρόντος.

Άρθρο 218

Τέλη και φόροι για υπηρεσίες κοινής ωφέλειας στα παραχωρούμενα περιφερειακά αεροδρόμια

Σε εφαρμογή των εγγυοδοτικών δηλώσεων του Ελληνικού Δημοσίου που περιλαμβάνονται στο άρθρο 5.2.1(ιβ) κάθε Σύμβασης Παραχώρησης που κυρώνεται με τον παρόντα νόμο και κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης νόμου, συμπεριλαμβανομένων και των διατάξεων των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 82 του από 24.9/20.10.1958 β.δ. (Α΄ 171) και του ν. 1080/1980 (Α΄ 246), όπως ισχύει, δεν επιβάλλονται στους παραχωρησιούχους οποιουδήποτε είδους τέλη ή φόροι, από οποιαδήποτε δημοτική ή άλλη τοπική αρχή, για τις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας στα έργα που θα εκτελεστούν και στις υπηρεσίες που θα παρασχεθούν στα περιφερειακά αεροδρόμια των Συμβάσεων Παραχώρησης, συμπεριλαμβανομένων, μεταξύ άλλων, των υπηρεσιών φωτισμού, ασφάλειας, καθαρισμού, αποκομιδής απορριμμάτων και αποχέτευσης, στο βαθμό που  οι υπηρεσίες αυτές πράγματι παρέχονται στους χρήστες των περιφερειακών αεροδρομίων από τους παραχωρησιούχους, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις Συμβάσεις Παραχώρησης.

Άρθρο 219

Υφιστάμενες Άδειες Κατασκευαστικών Έργων και Υφιστάμενες Άδειες Λειτουργίας

Οι  Άδειες που ορίζονται στο άρθρο 17.6.1. περ. β κάθε Σύμβασης Παραχώρησης που κυρώνεται με τον παρόντα νόμο, οι οποίες δεν έχουν τυχόν εκδοθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, θεωρείται ότι έχουν χορηγηθεί από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του παρόντος νόμου.

Άρθρο 220

Μη καταβολή αεροναυτικών τελών από αεροπορικές εταιρίες στα παραχωρούμενα περιφερειακά αεροδρόμια

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων η οποία εκδίδεται κατ’ εφαρμογή του άρθρου 28.12 έκαστης Σύμβασης Παραχώρησης που κυρώνεται με τον παρόντα νόμο,  θα ρυθμίζεται το κατώτατο όριο οφειλών προς τους παραχωρησιούχους των περιφερειακών αεροδρομίων,  πέραν των οποίων θα έχουν αυτοί το δικαίωμα να ζητήσουν από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας την απαγόρευση απογείωσης οποιουδήποτε αεροσκάφους οποιουδήποτε φυσικού ή νομικού προσώπου λόγω της μη καταβολής Αεροναυτικών Τελών, όπως ορίζονται σε έκαστη Σύμβαση Παραχώρησης που κυρώνεται με τον παρόντα νόμο, καθώς και κάθε άλλο τεχνικό θέμα και λεπτομέρεια σχετικά με την άσκηση του δικαιώματος αυτού.

Άρθρο 221

Υπηρεσίες πυρόσβεσης στα παραχωρούμενα περιφερειακά αεροδρόμια

1. Κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης νόμου, συμπεριλαμβανομένων των διατάξεων των άρθρων 1 και 2 του ν.3511/2006 (Α΄ 258), όπως ισχύει, ο παραχωρησιούχος κάθε Σύμβασης Παραχώρησης που κυρώνεται με τον παρόντα νόμο δύναται να παρέχει, με δικό του εξοπλισμό, μέσα και προσωπικό, υπηρεσίες πυρόσβεσης και διάσωσης στους χώρους των περιφερειακών αεροδρομίων, διατηρουμένου σε κάθε περίπτωση του δικαιώματος του να λαμβάνει υπηρεσίες πυρόσβεσης και διάσωσης από το Πυροσβεστικό Σώμα Ελλάδος.

2. Με απόφαση του Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που θα εκδίδεται μετά από απλή γνώμη των αρμοδίων υπηρεσιών του Πυροσβεστικού Σώματος εντός αποκλειστικής προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την υποβολή από τους παραχωρησιούχους προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σχετικού σχεδίου ειδικού κανονισμού πυρασφάλειας, εγκρίνεται Ειδικός Κανονισμός Πυρασφάλειας, με τον οποίον θα ρυθμίζονται, μεταξύ άλλων, θέματα συγκρότησης ομάδων πυροπροστασίας από το προσωπικό των παραχωρησιούχων, θέματα εκπαίδευσης των ομάδων πυροπροστασίας την οποία αναλαμβάνουν είτε οι ίδιοι οι παραχωρησιούχοι είτε εξειδικευμένος ανάδοχος αυτών, η διαδικασία πιστοποίησης της αρτιότητας της εν λόγω εκπαίδευσης για τις ανάγκες παροχής των ως άνω υπηρεσιών στα περιφερειακά αεροδρόμια, τα ειδικά καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των ομάδων πυροπροστασίας και ο τρόπος δράσης τους, καθώςκαι κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια. Με την άπρακτη παρέλευση της ανωτέρω προθεσμίας, ο Ειδικός Κανονισμός Πυρασφαλείας θεωρείται εγκεκριμένος όπως υποβλήθηκε από τον παραχωρησιούχο έκαστης Σύμβασης Παραχώρησης.

Άρθρο 222

Εφαρμογή διαδικασίας άρθρου 7Α του ν. 2882/2001 (Α΄ 17)

Για την υλοποίηση των απαλλοτριώσεων που προβλέπονται στο άρθρο 14.1.7 έκαστης Σύμβασης Παραχώρησης, εφαρμόζεται και ακολουθείται η διαδικασία του άρθρου 7Α του ν.2882/2001 (Α΄ 17), όπως ισχύει.

Άρθρο 223

Συμμετοχή παραχωρησιούχων στην επιτροπή του άρθρου 17 παρ. 2 του π. δ/τος 86/1979 (Α΄ 17)

Για τα καταστήματα πωλήσεως αφορολογήτων και αδασμολογήτων ειδών που λειτουργούν εντός των περιφερειακών αεροδρομίων κάθε Σύμβασης Παραχώρησης που κυρώνεται με τον παρόντα νόμο, η επιτροπή της παραγράφου 2 του άρθρου 17 του π. δ/τος  86/1979 (Α΄ 17) απαρτίζεται από τον προϊστάμενο της οικείας Τελωνειακής Αρχής, έναν υπάλληλο που ορίζεται από τον  αρμόδιο Υπουργού και έναν εκπρόσωπο του παραχωρησιούχου.

Άρθρο 224

Υπαγωγή επένδυσης στο ΝΔ 2687/1953 (Α΄ 317)

Η επένδυση, που συνεπάγεται η υλοποίηση έκαστης Σύμβασης Παραχώρησης που κυρώνεται με τον παρόντα νόμο και τα σχετικά κεφάλαια που θα εισαχθούν για το σκοπό αυτό από το εξωτερικό υπάγονται στις διατάξεις του ν. δ/τος 2687/1953 «περί επενδύσεως και προστασίας κεφαλαίων εξωτερικού» (Α΄ 317) δια της εκδόσεως Προεδρικού Διατάγματος, σύμφωνα με σχετικό αίτημα του παραχωρησιούχου έκαστης Σύμβασης Παραχώρησης και σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Άρθρο 225

Πρώτη έγκριση Ανώτατου Ορίου Χρεώσεων

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δια του παρόντος άρθρου εγκρίνει το Ανώτατο Όριο Χρεώσεων για τη Μέγιστη Μέση Απόδοση ανά Αναχωρούντα Επιβάτη, σε εφαρμογή του άρθρου 6.2.1(α)(viii) κάθε Σύμβασης Παραχώρησης που κυρώνεται με τον παρόντα νόμο, και σύμφωνα με το Άρθρο 28.4.2(α) εκάστης Σύμβασης Παραχώρησης, συμπεριλαμβανομένου του Πίνακα Β αυτού,  η οποία Μέγιστη Μέση Απόδοση ανά Αναχωρούντα Επιβάτη δεν θα υπερβαίνει το ποσό των δεκατριών (13) ευρώ.

Άρθρο 226

Διαδικασία αύξησης Ανώτατου Ορίου Χρεώσεων

Με την επίτευξη της Ημερομηνίας Λήξης των Επικείμενων Έργων σε κάθε περιφερειακό αεροδρόμιο σύμφωνα με τη  διάταξη του άρθρου 18.9 έκαστης  Σύμβασης Παραχώρησης που κυρώνεται με τον παρόντα νόμο, η Μέγιστη Μέση Απόδοση Ανά Αναχωρούντα Επιβάτη ανά περιφερειακό αεροδρόμιο, όπως αυτή ορίζεται στις Συμβάσεις Παραχώρησης, θα αυξηθεί για πρώτη φορά στα ποσά που αναφέρονται στα άρθρα 28.4.3 ή/ και 28.4.4 εκάστης Σύμβασης Παραχώρησης για το αντίστοιχο περιφερειακό αεροδρόμιο. Στην περίπτωση αυτή, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα εγκρίνει, με την έκδοση σχετικής πράξης του Διοικητή της που εκδίδεται μέσα σε 20 μέρες, την αύξηση, αποδεχόμενη τους υπολογισμούς  σχετικά με την τιμαριθμική αναπροσαρμογή της Μέγιστης Μέσης Απόδοσης ανά Αναχωρούντα Επιβάτη που θα της υποβάλει ο παραχωρησιούχος σύμφωνα με τη διαδικασία και εντός των προθεσμιών που ορίζονται στο άρθρο 28.4.5(β) – (ε) έκαστης Σύμβασης Παραχώρησης, εκτός εάν έχει εμφιλοχωρήσει στους ως άνω υπολογισμούς μαθηματικό ή άλλο πρόδηλο σφάλμα υπολογισμού σχετικό με την τιμαριθμική αναπροσαρμογή της Μέγιστης Μέσης Απόδοσης ανά Αναχωρούντα Επιβάτη Σε περίπτωση άπρακτης παρέλευσης της ως άνω προθεσμίας από την υποβολή σε αυτήν από τον παραχωρησιούχο των σχετικών στοιχειών υπολογισμού, οι υποβληθέντες υπολογισμοί του παραχωρησιούχου θα θεωρούνται εγκεκριμένοι από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Σε περίπτωση μαθηματικού σφάλματος ή άλλου πρόδηλου σφάλματος στους υπολογισμούς του παραχωρησιούχου, η σχετική διαπιστωτική πράξη θα εκδίδεται εντός δέκα (10) ημερών μετά από τη διόρθωση των σφαλμάτων αυτών και την επανυποβολή των στοιχείων υπολογισμού στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Άρθρο 227

Συμβάσεις παραχωρούμενων περιφερειακών αεροδρομίων

Κατά την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης έκαστης Σύμβασης Παραχώρησης που κυρώνεται με τον παρόντα νόμο, ο παραχωρησιούχος υπεισέρχεται αυτομάτως, και χωρίς να απαιτείται η συναίνεση των αντισυμβαλλομένων, στα συμβατικά δικαιώματα και υποχρεώσεις του Δημοσίου ή/ και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που απορρέουν από τις Μεταβιβασθείσες Συμβάσεις Αεροδρομίου, όπως αυτές ορίζονται στις Συμβάσεις Παραχώρησης. Οι συμβάσεις, στα δικαιώματα και υποχρεώσεις των οποίων δεν υπεισέρχεται ο παραχωρησιούχος έκαστης Σύμβασης Παραχώρησης, καταγγέλλονται από το Ελληνικό Δημόσιο με κοινοποιούμενη με δικαστικό επιμελητή προειδοποίηση δύο μηνών ή συντομότερη, όταν προβλέπεται τέτοια από το νόμο ή την όποια άλλη έχει συμβατικά μεταξύ των εν λόγω μερών συμφωνηθεί. Τυχόν δικαίωμα αποζημίωσης του αντισυμβαλλομένου ή/και είσπραξης οποιασδήποτε άλλης χρηματικής απαίτησης εκ της καταγγελθείσας συμβάσεως γεννάται αποκλειστικά και μόνο κατά του Ελληνικού Δημοσίου.

Άρθρο 228

Περίοδοι υπολογισμού Μέγιστης Μέσης Απόδοσης ανά Αναχωρούντα Επιβάτη

Για την περίοδο από την Ημερομηνία ‘Έναρξης Παραχώρησης έκαστης Σύμβασης Παραχώρησης που κυρώνεται με τον παρόντα νόμο μέχρι την αμέσως επόμενη 31η Οκτωβρίου και εν συνέχεια για την  περίοδο από την 1η Νοεμβρίου μέχρι την 31η  Οκτωβρίου του επόμενου έτους καθώς και σε κάθε αντίστοιχη περίοδο από 1ης Νοεμβρίου μέχρι 31ης Οκτωβρίου κάθε επόμενου έτους, ο παραχωρησιούχος έκαστης Σύμβασης Παραχώρησης πρέπει να αποδεικνύει στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ότι δεν σημειώνεται υπέρβαση της Μέγιστης Μέσης Απόδοσης ανά Αναχωρούντα Επιβάτη για την αντίστοιχη περίοδο. Ο σχετικός υπολογισμός πρέπει να υποβάλλεται στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας το αργότερο έως το τέλος του Δεκεμβρίου εκάστου έτους,  τροποποιουμένων αντιστοίχως των δύο πρώτων εδαφίων του άρθρου 28.4.5 (στ) έκαστης Σύμβασης Παραχώρησης που κυρώνεται με τον παρόντα νόμο.

Άρθρο 229

Λοιπές διατάξεις

1. Το άρθρο 19.3.8 έκαστης Σύμβασης Παραχώρησης που κυρώνεται με τον παρόντα νόμο  τροποποιείται έτσι ώστε η αναφορά να γίνεται στο Πρωτόκολλο Οριστικής Παράδοσης αντί του εσφαλμένα αναφερομένου Πρωτοκόλλου Προσωρινής Παραλαβής.

2. Το άρθρο 6.2.1(α)(viii) έκαστης Σύμβασης Παραχώρησης που κυρώνεται με τον παρόντα νόμο τροποποιείται προς διόρθωση προδήλου σφάλματος δια της αντικατάστασης των λέξεων «το οποίο» με τις λέξεις «η οποία» και διαμορφώνεται ως εξής:

«Η ΥΠΑ θα εγκρίνει το Ανώτατο Όριο Χρεώσεων για τη Μέγιστη Μέση Απόδοση ανά Αναχωρούντα Επιβάτη σύμφωνα με το Άρθρο 28.4.2(α) συμπεριλαμβανομένου του Πίνακα Β αυτού, η οποία δεν θα υπερβαίνει το ποσό των δεκατριών (13) Ευρώ.»

3. Η πρώτη πρόταση του άρθρου 28.4.2(β)(ii) έκαστης Σύμβασης Παραχώρησης που κυρώνεται με τον παρόντα νόμο τροποποιείται προς διόρθωση προδήλου σφάλματος δια της αντικατάστασης των λέξεων «το οποίο» με τις λέξεις «η οποία» και διαμορφώνεται ως εξής:

«Η ΥΠΑ, είτε κατά την ή πριν από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης, θα εγκρίνει το Ανώτατο Όριο Χρεώσεων για τη Μέγιστη Μέση Απόδοση ανά Αναχωρούντα Επιβάτη σύμφωνα με το Άρθρο 28.4.2(α) συμπεριλαμβανομένου του Πίνακα Β αυτού, η οποία δεν θα υπερβαίνει το ποσό των δεκατριών (13) Ευρώ σύμφωνα με το Άρθρο 6.2.1(α)(viii).»

4. Το άρθρο 39.3.10 έκαστης Σύμβασης Παραχώρησης που κυρώνεται με τον παρόντα νόμο τροποποιείται έτσι ώστε η αναφορά να γίνεται στην ορθή ΠΟΛ 1022/2012 αντί της εσφαλμένα αναφερόμενης ΠΟΛ 1022/3012.

Άρθρο 230

Τελικές Διατάξεις

1. Καμία αξίωση δεν έχει ο Παραχωρησιούχος για κάθε ποσό που καταβλήθηκε ή έπρεπε να καταβληθεί και είναι ληξιπρόθεσμο σε σχέση με τις Μεταβιβασθείσες Συμβάσεις Αεροδρομίου μέχρι και την ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης, τροποποιουμένου αντιστοίχως του εδαφίου β’ του άρθρου 4.9.3 της Σύμβασης Παραχώρησης.

2. Το Δημόσιο δεν θα εμποδίζεται να αναπτύσσει, κατασκευάζει ή και να παραχωρεί υποδομές και δραστηριότητες εκμετάλλευσης για την εξυπηρέτηση υδροπλάνων, τροποποιούμενης αντίστοιχα της περίπτωσης  (iii) του άρθρου 4.10.3 κάθε Σύμβασης Παραχώρησης.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

32 επιζώντες από τους 67 επιβαίνοντες από το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν

Τριάντα δύο επιζώντες υπάρχουν μετά το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν, σύμφωνα με τις καζάκικες αρχές και συγκεκριμένα…

4 hours ago

Χριστουγεννιάτικη μουσική πατινάδα με παραδοσιακά κάλαντα στους Αρμένους Αποκορώνου | Βίντεο

Την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024, στις 12:00 το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε μουσική πατινάδα με παραδοσιακά κάλαντα…

6 hours ago

Από όλους εμάς στον “Αγώνα της Κρήτης”, ευχές από καρδιάς για Καλά Χριστούγεννα!

Αγαπητοί αναγνώστες, Ευχαριστούμε που είστε δίπλα μας και μας εμπνέετε να συνεχίσουμε τον δικό μας…

7 hours ago

Χριστούγεννα στην Κρήτη με απρόβλεπτη χιονόπτωση

Η ψυχρή αέρια μάζα που έφτασε στην Κρήτη, σε συνδυασμό με διαταραχή στην ανώτερη ατμόσφαιρα,…

7 hours ago

Συνετρίβη αεροσκάφος στο Καζακστάν με 110 επιβάτες – Τουλάχιστον 6 επιζώντες

Επιβατικό αεροσκάφος με 110 ανθρώπους συνετρίβη, την Τετάρτη (25/12), κοντά στην πόλη Ακτάου του Καζακστάν και στον…

7 hours ago

Ραγδαία η μείωση της ιδιοκατοίκησης στην Ελλάδα – Στο 61% πλέον, κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο – Στο 31% για τους νέους με τα ενοίκια στα ύψη

Έπεσε περαιτέρω στο 61% το ποσοστό ιδιοκατοίκησης στη χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα της Metron Analysis. Θυμίζουμε ότι…

7 hours ago

This website uses cookies.