Την αντίθεσή της στη δημιουργία χώρου στάθμευσης στο πρώην Στρατόπεδο Μαρκοπούλου εκφράζει η συλλογικότητα «ποδηΛάτρεις», επαναλαμβάνοντας τις θέσεις που είχε διατυπώσει δημόσια στις 20 Ιουνίου 2024 σε άρθρο με τίτλο: «Ένα βήμα μπρος και δύο βήματα πίσω».
Με αφορμή τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το θέμα, οι «ποδηΛάτρεις» σημειώνουν πως, παρότι θεωρούν θετική την απόφαση για τη λειτουργία χώρου στάθμευσης στον Κλαδισσό, οι υπόλοιπες επιλογές του Δήμου Χανίων, όπως αυτή για το Μαρκόπουλο, είναι λανθασμένες. Όπως αναφέρουν, «οι χώροι στάθμευσης στο κέντρο της πόλης προσελκύουν περισσότερα αυτοκίνητα, επιδεινώνοντας μια ήδη προβληματική κατάσταση».
Η συλλογικότητα παρομοιάζει την επίδραση των επιλογών για τη στάθμευση με αυτήν των άλλων υποδομών: «Όπως οι καλύτερες συγκοινωνίες προσελκύουν περισσότερους επιβάτες και οι σωστές υποδομές για ποδήλατα αυξάνουν τη χρήση τους, έτσι και περισσότερες διευκολύνσεις για τα ΙΧ φέρνουν περισσότερα αυτοκίνητα στο κέντρο».
Σε αυτό το πλαίσιο, οι «ποδηΛάτρεις» διερωτώνται αν αυτός είναι ο στόχος της δημοτικής αρχής, υπενθυμίζοντας πως παλαιότερες επιλογές, όπως οι χώροι στάθμευσης στη Ρεγγίνα, το Ξενία, την Πύλη της Άμμου, την Περιβού, τον Απόλλωνα κ.ά., δεν έχουν βελτιώσει την κυκλοφοριακή κατάσταση στο κέντρο.
Προτάσεις για το κυκλοφοριακό
Η συλλογικότητα προτείνει οι χώροι στάθμευσης για το ευρύ κοινό να δημιουργούνται εκτός κέντρου, όπως στον Κλαδισσό και τα Λιβάδια. Στο κέντρο, υποστηρίζουν, θα πρέπει να υπάρχουν μόνο θέσεις για ΑΜΕΑ και μόνιμους κατοίκους, ενώ για τους υπόλοιπους λίγες και ακριβές θέσεις.
Επιπλέον, ζητούν λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους, περισσότερα λεωφορεία, εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων, φαρδύτερα πεζοδρόμια και αύξηση των χώρων πρασίνου. «Αυτή είναι η πρακτική σε πολλές πόλεις του κόσμου, αλλά και στο Ηράκλειο και το Ρέθυμνο, που ακολουθούν πιο προοδευτική προσέγγιση. Στα Χανιά, όμως, παρατηρούμε οπισθοδρόμηση», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Οι «ποδηΛάτρεις» θέτουν τέλος το ερώτημα αν ο Δήμος Χανίων συνεργάζεται με έμπειρους συγκοινωνιολόγους και, αν ναι, ποια είναι η γνώμη τους για το ζήτημα της στάθμευσης και της κυκλοφοριακής πολιτικής στην πόλη.