Μια πρώτη συνάντηση με τους εκπροσώπους φορέων, συλλόγων και σωματείων, είχε τη Μ. Δευτέρα ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, στην περιοχή της Αγυιάς και συγκεκριμένα στην στάση του προαστιακού, προκειμένου να τους ενημερώσει για την απόφαση της κυβέρνησης της Ν.Δ. να ξεκινήσει, εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού, το έργο της επίγειας διέλευσης του τρένου από Ρίο μέχρι Κανελλοπούλου.
Σύμφωνα με το patrastimes.gr, νωρίτερα, η επιτροπή αγώνα των κατοίκων για το Τρένο στην Πάτρα έστειλε επιστολή στον πρωθυπουργό.
Στην επιστολή τον ενημερώνουν πως δεν θα κάνουν πίσω στο θέμα της πλήρους υπογειοποίησης, από το Ρίο έως το λιμάνι, όπως έχει αποφασίσει ομοφώνως και το Δημοτικό Συμβούλιο.
«Ο κ. Καραμανλής είχε δεσμευτεί πως θα μας ενημέρωνε επισήμως και επισταμένως, με βάση μελέτες, για το πως θα περάσει το τρένο από την πόλη. Παρ όλα αυτά η ΕΡΓΟΣΕ, σε συνεννόηση μαζί του, έδωσε εντολή στον εργολάβο να συνεχίσει τα έργα στο τμήμα Ρίο-Κανελλοπούλου, με επιφανειακή διέλευση», δήλωσαν στο PatrasTimes.gr μέλη της επιτροπής αγώνα.
Επιπροσθέτως, σε δεύτερη φάση, οι κάτοικοι θα δημιουργήσουν ανθρώπινη αλυσίδα κατά μήκος της γραμμής, ανά δύο μέτρα απόσταση, στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων που θα ξεκινήσουν μετά το Πάσχα.
Στην επιτροπή συμμετέχουν σύλλογοι από το Ρίο έως τον Άγιο Διονύσιο.
Ο Δήμαρχος ήταν για μια ακόμα φορά σαφής και ξεκάθαρος για το ποια είναι η απαίτηση της Δημοτικής Αρχής, του Δημοτικού Συμβουλίου, των φορέων και των κατοίκων και αυτή δεν είναι άλλη από την υπόγεια διέλευση.
Ο Δήμαρχος μιλώντας στους συγκεντρωμένους (τηρώντας όπως επιβάλλεται τα απαραίτητα, λόγω κορωνοϊού, μέτρα προφύλαξης) τόνισε τα εξής:
«Η κυβέρνηση δεν αποδέχεται τις θέσεις μας. Η δική μας θέση είναι αδιαπραγμάτευτη. Από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Διονύση, το τρένο θα κατασκευαστεί υπόγεια, ταυτόχρονα θα λειτουργεί ως προαστιακός και στην επιφάνειά του θα δημιουργηθεί ένα γραμμικό πάρκο σε μήκος 6,5 χιλιομέτρων.
Το θέμα γνωρίζετε ότι το συζητήσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο, που πήρε ομόφωνα απόφαση για υπογειοποίηση, αφού πρόκειται για έργο που θα υπάρχει όσο θα υπάρχει η πόλη μας, όπως ισχύει και με την υπάρχουσα γραμμή. Συναντηθήκαμε με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κ. Καραμανλή, δεν υπήρξε συμφωνία, αλλά είχε δεσμευτεί, ότι θα έρθει στην Πάτρα τον Γενάρη για να μας ενημερώσει για τις αποφάσεις που πήρε η κυβέρνηση. Δεν ήρθε τον Γενάρη ούτε τον Φλεβάρη ούτε τον Μάρτη, δεν επικοινώνησε καν μαζί μας και τον Απρίλη, εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού, παίρνει την απόφαση για σταμάτημα των δρομολογίων του προαστιακού και ενεργοποιεί την εργολαβία που είχε σταματήσει με την προηγούμενη κυβέρνηση, για έναρξη των εργασιών επίγειας κατασκευής σιδηροδρομικής γραμμής, από Ρίο μέχρι Κανελλοπούλου.
Αυτά όλα γίνονται μέσω του Αχαιού Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου του ΟΣΕ, ο οποίος υποστηρίζει ότι ουδέποτε υπήρξε μελέτη στο Υπουργείο που αναφερόταν στην υπόγεια κατασκευή της γραμμής. Εμείς όμως, δεν πήγαμε ουδέποτε στο Υπουργείο να ζητήσουμε να συνεχιστεί αυτό που υπήρχε έτοιμο ως μελέτη από τον ΣΥΡΙΖΑ. Άλλωστε και με το ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνηση, για να φτάσουμε στο σημείο να δεχτούν την υπογειοποίηση, κάναμε μεγάλη διαδρομή, πολλών χρόνων και γνωρίζουμε ότι δεν ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες.
Είναι κουτοπονηριά όμως το να λες σήμερα, ότι δεν κάνουμε υπόγειο το τρένο, γιατί η προηγούμενη κυβέρνηση δεν άφησε μελέτη. Αν δεν το έκανε, κακώς δεν το έκανε, αλλά δεν θα το λύσουμε εμείς. Ως Δημοτική Αρχή, ως πόλη ολόκληρη, λέμε στην σημερινή κυβέρνηση, της Ν.Δ., αυτή είναι η θέση μας, πέστε μας τη δική σας. Αυτό έγινε πεντακάθαρο στον Υπουργό, που λειτούργησε υπογείως. Νομίζουν ότι επειδή βρισκόμαστε εν μέσω πανδημίας και ο κόσμος είναι κλεισμένος στα σπίτια του, δεν θα αντιδράσουμε.
Επειδή λοιπόν δεν μιλάμε θεωρητικά, αλλά πρακτικά κι επειδή πολλές φορές, είχαμε συζητήσει το σενάριο να μην γίνουν τα πράγματα όπως επιθυμούμε, όμορφα, ήρεμα και οργανωμένα, αλλά να φτάσουν στο σημείο να μας επιβάλλουν την επίγεια διέλευση που θα κόψει την πόλη στα δύο, εν ονόματι του κόστους, υπενθυμίζω ξανά, ότι αν γίνει αυτό, θα είμαστε η μοναδική πόλη από την Μακεδονία μέχρι την Αθήνα, που δεν θα γίνει υπογειοποίηση ή παράκαμψη. Η αιτιολογία ότι δεν υπάρχουν χρήματα για υπογειοποίηση, είναι απλώς δικαιολογίες, αφού την ώρα που στην Πάτρα δεν γίνεται, γίνεται π.χ. στα Σεπόλια. Και μάλιστα κατασκευάστηκε επιφανειακά κι έρχονται σήμερα να το διορθώσουν για να το κάνουν υπόγειο.
Η πρόταση η δική μας, είναι να βρούμε έναν τρόπο μιας πρώτης απάντησης στα τελεσίγραφα, με τα δεδομένα που ισχύουν σήμερα, σε ό,τι αφορά τις συνθήκες κορωνοϊού που βιώνουμε. Παράλληλα θα ζητήσουμε από τον Πρωθυπουργό –ήδη σήμερα θα σταλεί σχετική επιστολή- αφού με τον Υπουργό δεν έχουμε πλέον να πούμε τίποτα. Τα ξέρει όλα και αντέδρασε όπως αντέδρασε. Πρέπει και ο Πρωθυπουργός να καταλάβει, ότι και εν μέσω κορωνοϊού, αυτή η πόλη, δεν θα παρακολουθεί τα τεκταινόμενα από μακριά, ακόμα περισσότερο, όταν αυτά τα τεκταινόμενα την αφορούν άμεσα.
Τους καλούμε λοιπόν, να μην ανοίξουν πόλεμο. Πρέπει να τους καταστήσουμε σαφές, ότι το έργο όπως το σχεδιάζουν, δεν θα γίνει. Θα συναντήσουν τέτοια αντίσταση, που δεν μπορούν να την φανταστούν.
Τους παρακαλούμε πολύ να μην σταματήσει ο προαστιακός, διότι οι σχεδιασμοί τους για επιφανειακή διέλευση, δεν θα υλοποιηθεί.
Μέσα στην επόμενη εβδομάδα, να συναντηθούμε ξανά, για ν’ αποφασίσουμε τις μορφές αντίδρασης. Μια πρώτη σκέψη που κάνουμε, είναι να πάμε όπως είμαστε εδώ σήμερα, τηρώντας την απόσταση ασφαλείας, να φτάσουμε μέχρι το Ρίο, σαν μια αλυσίδα και να τους δείξουμε πόσο αποφασισμένοι είμαστε. Ελπίζουμε να εισακουστούμε πριν τη συγκεκριμένη κινητοποίηση. Εμείς δεν θέλουμε να «σκοτωθούμε» με τη Ν.Δ., αλλά εάν θέλει να επιβάλλει λύσεις, που είναι σε βάρος αυτής της πόλης, να ξέρουν ότι όσο περνάει από το χέρι μας, θα φτάσουμε μέχρι το τέρμα».
Παρόντες στην συνάντηση ήταν Αντιδήμαρχοι, Χρήστος Κορδάς, Μιχάλης Αναστασίου, Νίκος Ασπράγκαθος, Ευάγγελος Κατσακούλης.
Στη σύλληψη του ιδιοκτήτη του ελαιώνα και εργοδότη του 29χρονου που έπεσε στο πηγάδι βάθους -…
Η βιομηχανία της μόδας και οι φίλοι της θρηνούν την απώλεια της Τζωρτζίνα Κούπερ, μίας από…
Ο Φιλολογικός Σύλλογος Χανίων «Ο Χρυσόστομος» διοργανώνει εκδήλωση τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2024, στις 7:00…
Ανεπίδεκτο είσπραξης θεωρείται το 20% των χρεών προς τα ασφαλιστικά ταμεία. Το ποσό που έχει…
Στην άμεση ενεργοποίηση του προγράμματος Απόλλων με καθυστέρηση περίπου ενός έτους αναμένεται να προχωρήσει το υπουργείο Περιβάλλοντος και…
«Φρένο» στις πρόωρες αποφυλακίσεις για σοβαρά εγκλήματα σχεδιάζει το υπουργείο Δικαιοσύνης, δίνοντας το λόγο στα θύματα προκειμένου να καταθέσουν τις ενστάσεις…
This website uses cookies.