Οι φορείς:
– ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ & ΔΥΤΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
– ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ & ΔΥΤΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
– ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ, ΧΑΝΙΩΝ, ΛΑΣΙΘΙΟΥ
– ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΜΕΣΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ (Ε.Κ.Α.Β.), Παράρτημα Ηρακλείου, (4η Περιφέρεια, Νομοί Ηρακλείου, Χανίων, Λασιθίου & Ρεθύμνου)
– ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΕΩΝ & ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ (Ε.Λ.Π.Α.), Γραφεία Ηρακλείου, Ιετράπετρας
– ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΡΓΟΛΗΠΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ, ΧΑΝΙΩΝ, ΛΑΣΙΘΙΟΥ
– ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Έστειλαν προς τον Πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου Ανοικτή επιστολή για την οδική ασφάλεια στην Κρήτη στην οποία καταθέτονται προτάσεις βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, ολοκλήρωση των κάθετων οδικών αξόνωνκαι του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.)
Κύριε Πρωθυπουργέ,
Όπως γνωρίζετε, η χώρα μας και ιδιαίτερα η Κρήτη, διαθέτει ένα από τα πιο επικίνδυνα οδικά δίκτυα της Ευρώπης. Όπως προκύπτει από το δείκτη θυμάτων, η διαφορά που μας χωρίζει από τις Ευρωπαϊκές χώρες, όσον αφορά στην οδική ασφάλεια, είναι τόσο μεγάλη, που εύλογα αναρωτιέται κανείς πως και πότε θα μπορέσουμε να γεφυρώσουμε αυτό το χάσμα.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων το 2009 μειώθηκε κατά 38,45% σε σχέση με το 1999 και αντίστοιχα ο αριθμός των νεκρών κατά 31,33%. Παρά όμως την αξιοσημείωτη αυτή μείωση, την τελευταία δεκαετία, η χώρα μας βρίσκεται στην 4η υψηλότερη θέση στην ΕΕ-27 με 139 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat για το 2008, τη στιγμή που ο μέσος όρος στην ΕΕ-27 είναι 78 νεκροί.
Ο μεγάλος αριθμός των νεκρών και ο ακόμα μεγαλύτερος των τραυματιών και αναπήρων από τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας, θα πρέπει να μας προβληματίσει όλους.
Ειδικά στην Κρήτη σύμφωνα με στοιχεία από τα Τμήματα Τροχαίας, όπως φαίνεται δυστυχώς τα ατυχήματα δυστυχώς δε μειώνονται όπως θα ήταν επιθυμητό (αναλυτικά στοιχεία στο συνημμένο ένθετο με τις «προτάσεις των φορέων της Κρήτης»).
Η οικονομική συμβολή της Κρήτης στην οικονομία της χώρας είναι σημαντική, μέσω των 3 εκατομμυρίων και πλέον επισκεπτών-τουριστών, που έρχονται στο νησί ετησίως και μέσω των αγροτών-παραγωγών και βιοτεχνών που πρέπει να διακινήσουν τα προϊόντα τους, συνεπώς πρέπει να υπάρχει ανάλογο οδικό δίκτυο για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες αυτές, καθώς πλέον το υπάρχον δεν επαρκεί εξαιτίας των πολλών προβλημάτων, που παρουσιάζει.
Το πρόβλημα της εξαιρετικά μειωμένης οδικής ασφάλειας στο οδικό δίκτυο Κρήτης, που ως βασικό επακόλουθο έχει το θάνατο ή τον τραυματισμό πολλών συμπολιτών αλλά και επισκεπτών του νησιού μας, απασχολεί σε μόνιμη βάση τους Φορείς της Κρήτης, που έχουν επανειλημμένα ασχοληθεί, ο καθένας στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, με το συγκεκριμένο θέμα.
Είναι κοινά αποδεκτό ότι από τις βασικότερες παραμέτρους για την πρόκληση ενός τροχαίου ατυχήματος στο νησί μας, είναι αφενός η κακή κατάσταση από άποψη συντήρησης στην οποία βρίσκεται το οδικό δίκτυο του νησιού και αφετέρου η έλλειψη αξιόπιστων δρόμων, οι οποίοι να διαθέτουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά, που θα τους επιτρέψουν να ανταποκριθούν στον αυξημένο σήμερα κυκλοφοριακό φόρτο αφού οι περισσότεροι από τους δρόμους, που υπάρχουν, σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν πριν από 2 ή και περισσότερες δεκαετίες.
Επιπλέον, το θέμα της αναβάθμισης και ολοκλήρωσης του υπάρχοντος οδικού δικτύου, και ιδιαίτερα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) και των κάθετων οδικών αξόνων, έχει κατ’ επανάληψη απασχολήσει και συνεχίζει να απασχολεί ολοένα και εντονότερα όχι μόνο εμάς, αλλά όλους τους Κρητικούς, εφόσον συνεχίζουν να συμβαίνουν ολοένα και περισσότερα τροχαία ατυχήματα και να αυξάνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος. Ιδιαίτερα τα Τμήματα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας Ανατολικής και Δυτικής Κρήτης, που αποτελούν και το θεσμοθετημένο Τεχνικό Σύμβουλο του Κράτους, έχουν αναγάγει εδώ και χρόνια το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας καθώς και την ολοκλήρωση και βελτίωση του υπάρχοντος οδικού δικτύου ως θέματα πρώτης προτεραιότητας.
Η σημερινή πραγματικότητα και οι κυκλοφοριακές συνθήκες, απαιτούν ο Β.Ο.Α.Κ. να είναι ένας αυτοκινητόδρομος διπλού κλάδου δίιχνος ανά κατεύθυνση (22,25 μ.), με ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης) και διαχωριστικό στηθαίο στη μέση (Διατομή α4ν*σ της εγκυκλίου 41/18-11-2005 πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ) και ταχύτητα κυκλοφορίας (V85) 100 Κμ/ώρα), στα βόρεια του νησιού, με παράκαμψη όλων των μεγάλων πόλεων. Θα πρέπει να γίνει ένας αυτοκινητόδρομος, αντάξιος των λοιπών διευρωπαϊκών οδικών δικτύων στα οποία τυπικά είναι ενταγμένος και να αποτελέσει το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο στην ιστορία του νησιού μας.
Προκειμένου να υλοποιηθεί αυτός ο μακροχρόνιος στόχος θα πρέπει να μεταφερθούν οι αρμοδιότητες της Προϊσταμένης Αρχής από τις κεντρικές Υπηρεσίες του ΥΠ.Μ.Ε..Δ.Ι. στην Κρήτη, έτσι ώστε να υπάρχει ευελιξία και αμεσότητα στη λήψη των τεχνικών αποφάσεων. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να προχωρήσει χωρίς άλλη καθυστέρηση είτε η σύσταση και λειτουργία της Α.Ε. των Υποδομών Κρήτης, είτε αν αυτό δεν είναι εφικτό για άλλους λόγους, η ενοποίηση και ενίσχυση μέσω μετατάξεων των σημερινών Υπηρεσιών του ΥΠ.Μ.Ε.Δ.Ι. στο Ηράκλειο, με δομή : Προισταμένη Αρχή και 3 Διευθύνουσες Υπηρεσίες με αρμοδιότητες α) συγκοινωνιακά β) υδραυλικά και γ) αεροδρόμια (Καστέλλι,κ.λ.π.). Με το σχήμα αυτό και με αξιολογική στελέχωση, θα επιταχυνθούν διαδικασίες ωρίμανσης μελετών, δημοπράτησης και υλοποίησης έργων, τα οποία εκ των πραγμάτων καθυστερούν στην γραφειοκρατία του πολυκερματισμού των αρμοδιοτήτων μεταξύ πολλών Υπηρεσιών στην Αθήνα και στην Κρήτη, με φυσική συνέπεια την καθυστέρηση στη λήψη αποφάσεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, για να αλλάξει μία απλή πινακίδα ορίου ταχύτητας στην εθνική οδό θα πρέπει να αποφασίσει η αρμόδια Υπηρεσία Μελετών του ΥΠ.Μ.Ε.Δ.Ι. στην Αθήνα.
Επίσης οι κάθετοι οδικοί άξονες, οι οποίοι συνδέουν τον ΒΟΑΚ με τις Νότιες περιοχές του νησιού θα πρέπει και αυτοί να αναβαθμιστούν και να ολοκληρωθούν.
Οι προτάσεις μας για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας των οδικών αξόνων της Κρήτης είναι συγκεκριμένες, προσαρμοσμένες στη σημερινή οικονομική πραγματικότητα, αναλύονται παρακάτω, και πρόκειται για έργα των οποίων οι μελέτες είναι εφικτό να εκπονηθούν και να εγκριθούν άμεσα και σε σύντομο χρόνο. Επίσης υπάρχουν μελέτες, που εκκρεμούν οι εγκρίσεις τους ή άλλες, που έχουν εκπονηθεί και απλά θα πρέπει να επικαιροποιηθούν. Το έργο αυτό της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας είναι το πιο επείγον από τα έργα αυτή την περίοδο, καθώς έχει άμεση σχέση με τη μάστιγα των τροχαίων, που δεν μειώνονται, με τραγική συνέπεια τον χαμό ανθρώπινων ζωών, και επιπλέον είναι γρήγορα υλοποιήσιμο θα έχει άμεσα και μετρήσιμα αποτελέσματα και θα είναι άμεσα ορατό και ωφέλιμο για όλους τους κατοίκους και επισκέπτες της Κρήτης.
Κύριε Πρωθυπουργέ,
Οι προτάσεις μας αφορούν αναγκαία έργα, άμεσα υλοποιήσιμα με ένα λογικό κόστος, τα οποία θα δώσουν σημαντικής ποιότητας κυκλοφοριακή ασφάλεια στις μετακινήσεις στο νησί μας. Είναι κάτι που επιτακτικά και δικαίως ζητά σήμερα η Κρήτη, δεν μπορούμε να περιμένουμε περισσότερο και η υπομονή μας έχει εξαντληθεί. Θα πρέπει κάποτε η πολιτεία να δείξει εμπράκτως στον Κρητικό πως τον σέβεται, και πως υλοποιεί τα ελάχιστα από τα οφειλόμενα εδώ και χρόνια στον τομέα των υποδομών.
Δεν είναι δυνατόν να γίνονται έργα υποδομών στην υπόλοιπη Ελλάδα και στην Κρήτη να είμαστε εκτεθειμένοι χωρίς τη στοιχειώδη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας, δεν ζητούμε κάτι παραπάνω από τα αυτονόητα, θέλουμε να αισθανόμαστε ασφαλείς όταν οδηγούμε στους δρόμους μας και σας παρακαλούμε προσωπικά να μεριμνήσετε προς αυτή την κατεύθυνση το συντομότερο.
Ο Πρόεδρος ΤΕΕ/ΤΑΚ: Πέτρος Ινιωτάκης
Ο Πρόεδρος ΤΕΕ/ΤΔΚ: Αντώνης Πιταριδάκης
Ο Πρόεδρος ΟΕΕ/ΤΑΚ: Γεώργιος Αμπαρτζάκης
Ο Πρόεδρος ΟΕΕ/ΤΔΚ: Παντελής Πετσετάκης
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηρακλείου: Νικήτας Δολαψάκης
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λασιθίου: Μιχαήλ Σγουρός
Ο Δ/της Ε.Κ.Α.Β., Παράρτημα Ηρακλείου: Δημήτριος Βουρβαχάκης
Ο Δ/της Γραφείου Ε.Λ.Π.Α. Ηρακλείου: Ιωάννης Λιονάκης
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων: Ευάγγελος Σπανουδάκης
Ο Δ/της Γραφείου Ε.Λ.Π.Α. Ιεράπετρας: Εμμανουήλ Σγουρός
Η Πρόεδρος του Συλλόγου Εργοληπτών Δ.Ε. Ηρακλείου: Ανδρούλα Σουρουλλά
Ο Πρόεδρος του Συλ. Εργοληπτών Δ.Ε.: Αντώνιος Γιαννακάκης
Ο Πρόεδρος του Συλ. Εργοληπτών Δ.Ε. Λασιθίου: Κων/νος Κατσιδονιωτάκης
Ο Πρόεδρος του Σωματείου Εκπ/των οδήγησης Ηρακλείου: Ελευθέριος Μιχελάκης
ΕΝΘΕΤΟ ΦΥΛΛΟ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΦΟΡΕΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΚΑΘΕΤΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΑΞΟΝΩΝ & Β.Ο.Α.Κ.
Δομή Φυλλαδίου
Α) Σύντομο Ιστορικό-Γενικά στοιχεία.
Β) Υφιστάμενη κατάσταση
Γ) Αναλυτική παρουσίαση ατυχημάτων-Κυκλοφορικός φόρτος
Δ) Προτάσεις
Α) Σύντομο Ιστορικό-Γενικά στοιχεία.
Ο Β.Ο.Α.Κ. άρχισε να κατασκευάζεται από το 1968 με διατομή πλάτους 11,10 – 12,50 μ., γεωμετρικά χαρακτηριστικά κατηγορίας ΙΙΙ, τύπου Γ, με βάση τους Ελληνικούς κανονισμούς οδών του 1962. Το τμήμα από ‘Αγιο Νικόλαο μέχρι Σητεία μήκους ~70 Km στον Νομό Λασιθίου κατασκευάστηκε με διατομή πλάτους ~8 μ. και με υποδεέστερα από την κατηγορία Γ γεωμετρικά χαρακτηριστικά.
Το έτος 1971 δημοπρατήθηκαν για πρώτη φορά στην Κρήτη με το σύστημα «μελέτη – κατασκευή», οι δύο πρώτες κοιλαδογέφυρες του Β.Ο.Α.Κ. αυτή του Παλαιοκάστρου και της Παντάνασσας Ηρακλείου μήκους 150 μ. η κάθε μία.
Ο Β.Ο.Α.Κ., σε συνδυασμό με τους κάθετους άξονες, το Νότιο άξονα και τις πύλες εισόδου του νησιού (Λιμάνια – Αεροδρόμια), επηρεάζει κυρίαρχα και αποφασιστικά όλους τους άξονες ανάπτυξης της Κρήτης. Ανήκει στο σύνολο του, μαζί με τμήμα του Νότιου Οδικού Αξονα Κρήτης (Ν.Ο.Α.Κ.), όπως και άλλοι βασικοί άξονες της χώρας στο Διευρωπαικό δίκτυο της Ελλάδας.
Η κατασκευή των μεγάλων ορυγμάτων και επιχωμάτων που κατασκευάσθηκαν τότε, απαιτούν συνεχώς συντήρηση, ακόμα και σήμερα 42 χρόνια μετά, έχουμε στα ορεινά τμήματα κατολισθήσεις ή λιθοπτώσεις με κίνδυνο την ασφάλεια της κυκλοφορίας.
Β)Υφιστάμενη Κατάσταση
Λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης της Βόρειας Κρήτης, η οποία δημιουργεί συνεχώς αυξανόμενους κυκλοφοριακούς φόρτους, προέκυψε και προκύπτει η ανάγκη αναβάθμισης του Βόρειου Οδικού ‘Αξονα Κρήτης, δηλαδή η βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών σε οριζοντιογραφία, μηκοτομή και της διατομής, είτε με βελτίωση της σημερινής του μορφής (διαπλάτυνση), είτε με νέα χάραξη, έτσι ώστε η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας να είναι περί τα 100 Km/h.
Με την υλοποίηση του Β’ Κ.Π.Σ κατασκευάστηκαν νέα οδικά τμήματα ενός κλάδου μήκους 47 Km με διατομή 12,50 m και οδικά τμήματα 16 Km με αναβάθμιση της διατομής από απλό σε διπλό κλάδο 2 Χ 2 λωρίδων (τετράιχνη οδός), πλάτους 22 m, με διαχωριστική νησίδα new jersey στην μέση. Η δαπάνη των έργων αυτών ήταν της τάξης των 40 δις δρχ. ή 120 εκατ. Ευρώ σε τρέχουσες τιμές. Στα πλαίσια του Γ΄ Κ.Π.Σ. εντάχθηκαν τμήματα συνολικού μήκους 48 Km από τα οποία 25 Km αφορούν αναβάθμιση του υφιστάμενου άξονα σε διατομή διπλού κλάδου, πλάτους 23 m με διαχωριστική νησίδα New jersey στη μέση.
Τα υπόλοιπα 23 Km αφορούν κατασκευή τμημάτων ενός κλάδου διατομής 12,5 m. Το σύνολο δηλαδή των παρεμβάσεων για την αναβάθμιση του Β.Ο.Α.Κ. που γίνεται μέσω του Γ’ Κ.Π.Σ. αφορούσε μήκος 48 km. Επίσης στην αναβάθμιση αυτή περιλαμβάνεται η κατασκευή 9 ανισόπεδων κόμβων. Ο προϋπολογισμός των έργων του Β.Ο.Α.Κ. στο Γ’ Κ.Π.Σ. (Ο.Α.Λ.Α.Α. – Π.Ε.Π. – Ε.Π.) ανήρχετο σε 180 εκατομ. Ευρώ.
Γ)Οδική Ασφάλεια – παρουσίαση ατυχημάτων, Κυκλοφορικοί φόρτοι
Οδική Ασφάλεια στο Β.Ο.Α.Κ.
Ο Β.Ο.Α.Κ. παρουσιάζει αυξημένα τροχαία ατυχήματα καθώς παρουσιάζεται την τελευταία πενταετία, σταθερή τάση αριθμού θυμάτων, αντί μείωσης όπως φαίνεται παρακάτω επειδή πέρα από τον ανθρώπινο παράγοντα:
α) έχει μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο συνεχώς αυξανόμενο, σε σχέση με την γεωμετρία του, δηλαδή την διατομή και την οριζοντιογραφία του, λόγω του έντονου και ραγδαία αναπτυσσόμενου τουριστικού χαρακτήρα της Βόρειας Κρήτης.
β) πρόκειται για γεωμετρικά και κατασκευαστικά «γηρασμένο» δρόμο, που υλοποιήθηκε πριν 40 περίπου χρόνια και
γ) η συντήρηση του μέχρι σήμερα ήταν στοιχειώδης.
Τα θανατηφόρα ατυχήματα στο Β.Ο.Α.Κ. με βάση τα στοιχεία που χορήγησαν τα αρμόδια Τμήματα Τροχαίας Νομών Κρήτης είναι:
Νομός | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | ΣΥΝΟΛΑ (2004 -2008) |
ΧΑΝΙΩΝ | 5 | 6 | 8 | 6 | 11+ (7) | (4)* | 36 |
ΡΕΘΥΜΝΟΥ | 5 | 4 | 8 | 7 | 3 | 8 | 27 |
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | 17 | 20 | 15 | 11 | 6 | 69 | |
ΛΑΣΙΘΙΟΥ | 11 | 1 | 0 | 3 | 3 | 18 | |
ΣΥΝΟΛΑ | 38 | 31 | 31 | 27 | 23 | 150 |
|
Στον παραπάνω πίνακα, παρατηρείται μία σταθερή τάση, στον αριθμό των θυμάτων την τελευταία πενταετία, που μεταξύ των άλλων λόγων είναι και ο μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος, που παρουσιάζεται στον παρακάτω πίνακα, και συνεχώς αυξάνεται στα συγκεκριμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά που έχει ο Β.Ο.Α.Κ.
Κυκλοφοριακοί Φόρτοι Β.Ο.Α.Κ. κατά τμήματα
Μέση Ημερήσια Κίνηση Επιβατικών Αυτοκινήτων (Μ.Η.Κ.Ε.Α.) | |||||
Έτη | Χανιά – Σούδα | Ρέθυμνο – Βρύσες | Ηράκλειο – Χερσόνησος | Νεάπολη – Άγ. Νικόλαος | Παχειά Άμμος – Σητεία |
2008 | 19.600 | 14.800 | 24.800 | 11.400 | 3.400 |
2018 | 25.700 | 20.300 | 25.500 | 12.200 | 4.800 |
2028 | 33.300 | 26.400 | 26.700 | 13.600 | 6.400 |
(*) Πηγή: Προκαταρκτική μελέτη για το Β.Ο.Α.Κ. του Σ.Δ. ΒΟΑΚ (ΣΥΣΤΑΣ)
Δ) Προτάσεις
Επειδή η πλήρης αναβάθμιση και ολοκλήρωση του Β.Ο.Α.Κ. του Ν.Ο.Α.Κ. και των καθέτων αξόνων έχουν μακροπρόθεσμο ορίζοντα τουλάχιστον 15ετίας, προτείνουμε να εκπονηθεί ένα βραχυπρόθεσμο πρόγραμμα με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης μέχρι το 2015 και που θα έχει σαν αντικείμενο την λήψη και εφαρμογή βραχυπρόθεσμων μέτρων για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Συγκεκριμένα:
Αρκετά στοιχεία από τα παραπάνω αναφερόμενα έχουν ήδη καταγραφεί από Υπηρεσίες όπως τα τμήματα Τροχαίας, την ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ, την ΔΜΕΟ και την ΔΕΣΕ της Περιφέρειας Κρήτης και θα πρέπει να συγκεντρωθούν, να κωδικοποιηθούν και να αξιολογηθούν προκειμένου να επικαιροποιηθούν και να συμπληρωθούν.
Μετά την αποτύπωση, καταγραφή και κωδικοποίηση της υφιστάμενης κατάστασης θα πρέπει να προταθούν βραχυπρόθεσμα μέτρα για υλοποίηση με δημοπράτηση αντίστοιχων εργολαβιών ανά νομό (συνολικά 4 ή 8) οι οποίες πρέπει να ενταχθούν για χρηματοδότηση στο τομεακό πρόγραμμα οδικής ασφάλειας.
Τέτοια μέτρα πρέπει να είναι:
Σε μία ιστορική ημέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ, ο Σωκράτης Φάμελλος, νέος πρόεδρος του κόμματος, προχώρησε…
Η συμμετοχή στις εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ στον νομό Χανίων χαρακτηρίστηκε από μεγάλη προσέλευση, με…
Ο Παύλος Πολάκης, μετά την ολοκλήρωση των εσωκομματικών εκλογών του ΣΥΡΙΖΑ, όπου κατέλαβε τη δεύτερη…
Μπορεί ο πρωθυπουργός να υπόσχεται φοροελαφρύνσεις για τη μεσαία τάξη, εν τω μεταξύ όμως η…
Στις 28 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με τους κατοίκους των Κεραμειών, με στόχο την ενημέρωση…
Ο Σωκράτης Φάμελλος είναι ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, καθώς κατάφερε να επικρατήσει από την…
This website uses cookies.