Η απόφαση για κατασκευή διαχωριστικής ζώνης μεταξύ των πλακών στο παλιό λιμάνι επί της Πλατείας Κιουτσούκ Χασάν και η απόφαση για προμήθεια και τοποθέτηση χαλκού στη διαμορφωμένη εγκοπή εξαρχής δημιούργησε πολλές συζητήσεις.
Σήμερα όμως, κι ενώ έχουμε μπει στον Οκτώβριο, τμήματα των πλακών που κόστισαν 15.500 ευρώ ήδη έχουν αρχίσει να σκουριάζουν ενώ πληθαίνουν οι καταγγελίες για ζημιά που έχει προκληθεί στις σπάνιες και πολύτιμες πλάκες βεζουβίου.
Και σε σχετική συζήτηση μέσω του fb group Chania Crete διαπιστώνουν ότι οι κακοτεχνίες είναι και πολλές και σημαντικές αφού έχουν κτυπηθεί οι παλαιές πλάκες Βεζουβίου ενώ πολλοί συμπολίτες μας αμφιβάλλουν αν θα αντέξουν μέχρι το τέλος του χειμώνα.
Ο χρήστης Chania Crete by Nikos σημειώνει ότι δόθηκαν πολλά χρήματα σε χαλκο “που αμφιβάλουμε αν είναι στην θέση του μόλις μπουν τα πρώτα βράδια του χειμώνα…”
Ο Corridore Rider διαπιστώνει ότι “πολυ ευκολα ξεβιδωνουνε…” αφήνοντας να εννοηθεί ότι το υλικό (χαλκός) θ’ αποτέλει στόχος επιτήδειων. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο χρήστης Denis Kanelakis αναρωτιέται “πόσο πάει το κιλό;” ενώ ο Pavlos Mourtzakis διαπιστώνει και αυτός ότι: “Πέρα από το εμφανισιακό έκτρωμα, σε λιγότερο από 3 μήνες θα έχουν αφαιρεθεί από “κυνηγούς” χαλκού, όπως είχε γίνει με το δείκτη του ηλιακού ρολογιού. Εντελώς παράταιρο με τον χώρο και άσκοπο”.
Ο χρήστης Μιχάλης Ανδριανάκης με την ιδιότητά του αρχαιολόγου αναρωτιέται, ποιανού ήταν η ιδέα γι’αυτή την κατασκευή: “Θεωρώ ότι είναι λάθος τα εξής πράγματα: Η ακτογραμμή δεν ήταν ποτέ ακριβώς έτσι, ακόμη και αν φαίνεται σε χαλκογραφίες (που δεν αποδίδουν συνήθως την πραγματικότητα, όπως οι παλιές-1860-φωτογραφίες) και το σχήμα της δεν ήταν ημικυκλικό, όπως φαίνεται. Αν θέλεις να την τοποθετήσεις, κάνεις διασκοπήσεις με το Πολυτεχνείο και τη βρίσκεις ακριβώς. Η διαφοροποίηση μπορούσε να γίνει διαφορετικά, πιο φτηνά και χωρίς καταστροφή των αυθεντικών πλακών Βεζουβίου”
Άλλοι, όπως ο χρήστης Stefanos V Anagnostakis θεωρεί το έργο μια “κακόγουστη και ασκοπη σπατάλη σε περίοδο κρίσης”. Το πιο σημαντικό όμως, είναι ότι ουδείς καταλαβαίνει πια η σημασία του. Όπως τονίζει η Roula Tzanaki “χτες που περασαμε απο εκει ουτε που καταλαβαμε τι ειναι αυτο”. Με λίγα λόγια, κι όπως είπε η Dora Mavrakakis: “γελάει ο κόσμος…”
Να υπενθυμίσουμε ότι οι εργασίες έγιναν σύμφωνα με εγκεκριμμένη από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο μελέτη. Η συγκεκριμένη μελέτη προέβλεπε την κατασκευή διαχωριστικής ζώνης (αρμού) μεταξύ των πλακών με υλικό πλήρωσης χαλκό, πλάτους 18 εκατοστών.
Σύμφωνα με το πρακτικό 10/2014 της Τακτικής Συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χανίων ο χαλκός δεν υπήρχε ετοιμοπαράδοτος στην Ελλάδα και έπρεπε να παραγγελθεί από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης το συντομότερο δυνατό. Επιλέχθηκαν οι πλάκες χαλκού εξ Ιταλίας. Σύμφωνα επίσης με τη μελέτη του ΚΑΣ, δεν υπήρχε η δυνατότητα κάλυψησ της διαχωριστικής γραμμής με άλλο υλικό.
Το θέμα είναι πλέον τι μέτρα προτίθεται να λάβει η νέα δημοτική αρχή.
«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…
«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…
Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…
Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…
Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…
Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…
This website uses cookies.