Categories: ΤΟΠΙΚΑ

ΑΝΤΑΡΣΙΑ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ: Η φωτιά στο Norman Atlantic και η ΑΝΕΚ

Ανακοίνωση έδωσε στη δημοσιότητα η δημοτική παράταξη “ΑΝΤΑΡΣΙΑ στα Χανιά” και για το θέμα των νεκρών του πλοίου Norman Atlantic. Στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:

48 χρόνια μετά το τραγικό ναυάγιο του «Ηράκλειο» κοντά στην βραχονησίδα Φαλκονέρα, η εταιρεία που προέκυψε από την ανάγκη βελτίωσης των υπηρεσιών της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Κρήτης  με την Ηπειρωτική Ελλάδα έχει το δικό της πολύνεκρο ναυάγιο στα νερά της Αδριατικής. Μια εταιρεία που δημιουργήθηκε ως εταιρεία λαϊκής βάσης κατέληξε να οδηγήσει στο θάνατο 10 ανθρώπους οι οποίοι ταξίδευαν για την εργασία τους ή για τις διακοπές των Χριστουγέννων.

Πρόκειται για ένα ακόμη έγκλημα της ασυδοσίας και της απληστίας των εφοπλιστών. Πρόκειται για ένα έγκλημα της ΑΝΕΚ της οποίας τη γενική διεύθυνση την έχει ο Όμιλος Βαρδινογιάννη ενώ και ένα ποσοστό 25% διαθέτει και η Τράπεζα Πειραιώς. Άλλωστε το “Norman Atlantic” πήρε φωτιά, ενώ ταξίδευε με απαγορευτικά μποφόρ, και υπερφορτωμένο,επιδιδόμενο σε μια κούρσα εκπλήρωσης συμβολαίων παράδοσης λαδιού.

Πρόκειται για ένα ακόμη έγκλημα των μνημονιακών κυβερνήσεων που τόσα χρόνια έκαναν τις πλάτες στους εφοπλιστές και το Σάλα της Πειραιώς. Αν και η ΑΝΕΚ, βέβαια, έχει πάψει εδώ και καιρό να είναι μια εταιρία λαϊκής βάσης αποδεικνύεται ότι δεν μπορούν να υπάρξουν τέτοιου είδους εταιρίες, ούτε μια λιγότερο βάρβαρη διαχείριση του καπιταλισμού. Οι Χανιώτες εργαζόμενοι δεν έχουμε καμία αυταπάτη ότι υπάρχουν «δικές» μας εταιρίες.

Τα συγκλονιστικά στοιχεία που έρχονται διαρκώς στην δημοσιότητα για την πυρκαγιά  στο «Norman Atlantic», οι δέκα νεκροί και οι αγνοούμενοι, οι φόβοι για εκατόμβη μεταναστών που κρύβονταν στα γκαράζ και ο θάνατος δύο ναυτικών κατά τη ρυμούλκηση του πλοίου και ουσιαστικά η παραδοχή ότι η εταιρία ΑΝΕΚ δεν γνώριζε πόσοι είναι ακριβώς οι επιβάτες, επιβεβαιώνουν  ότι πρόκειται για έγκλημα της εφοπλιστικής ασυδοσίας και της ανυπαρξίας κρατικών ελέγχων στα λιμάνια. Τα ερωτηματικά πολλά και ακόμα αναπάντητα από τους αρμόδιους: πόσα βυτιοφόρα μετέφερε τελικά και πόσα είχε περιθώριο να μεταφέρει;

Πόσοι ήταν τελικά οι επιβαίνοντες στο πλοίο; Πώς είναι δυνατόν ο αριθμός των διασωθέντων να είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό της λίστας επιβατών που δίνει και η ελληνική και η ιταλική πλευρά; Πόσοι είναι τελικά οι νεκροί και οι αγνοούμενοι; Πώς είναι δυνατόν να παίζουν με την αγωνία των συγγενών, που αναζητούν τους ανθρώπους τους; Οι ευθύνες πρέπει να αναζητηθούν στις εμπλεκόμενες εταιρείες, της ιταλικής ιδιοκτησίας και της ΑΝΕΚ που νοίκιασε το πλοίο για το δρομολόγιο ενώ και οι ευθύνες του  υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας είναι τεράστιες.

Τα δραματικά και πολύ σημαντικά ερωτήματα που θέτουν τα 4 ναυτεργατικά σωματεία (ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ) πρέπει άμεσα να διερευνηθούν και να απαντηθούν. Οι ναυτεργάτες καταγγέλλουν ότι το πλοίο είχε ελλείψεις στα συστήματα πυροπροστασίας και αυτό επιβεβαιώνεται από το ιστορικό των ελέγχων του πλοίου στις 19 Δεκεμβρίου 2014 από τις Λιμενικές Αρχές στην Πάτρα, που έχουν αναρτηθεί στο σύστημα “EQUASIS”(www.equasis.org), παρατηρήσεις πολύ σοβαρές που αφορούν την αξιοπλοΐα του.

Να τιμωρηθούν τώρα οι φυσικοί και ηθικοί αυτουργοί, οι ιδιοκτήτες  και όλοι οι υπεύθυνοι για αυτήν την τραγωδία. Η πολιτική ευθύνη βαραίνει τους τραγικούς Δένδια και Βαρβιτσιώτη, που επαναλαμβάνουν τη «δόξα» του ανεκδιήγητου Παπουτσή στην υπόθεση του «Σάμινα».

Οριστικό τέλος σε αυτή την λογική μπορεί να βάλει μόνο μια αντικαπιταλιστική πολιτική που θα βάζει το δικαίωμα στην ασφάλεια και τη ζωή, πάνω από τα κέρδη του εφοπλιστικού και εμπορικού κεφαλαίου. Που θα διεκδικήσει δημόσιες, φτηνές, σύγχρονες και ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες για όλους τους ανθρώπους. Που θα επιβάλλει εργατικό έλεγχο, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται τόσο η ζωή και η ασφάλεια των ταξιδιωτών όσο και οι μισθοί των εργαζομένων. Οι μόνοι που ξέρουν πραγματικά τις ανάγκες και τα προβλήματα ενός πλοίου, αλλά έχουν και τη βούληση να τα καλύψουν είναι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, κι όχι οι εφοπλιστές.

Ως «Ανταρσία στα Χανιά» εκφράζουμε τη θλίψη και την οργή μας και δηλώνουμε απερίφραστα ότι όσο θα χάνονται ανθρώπινες ζωές στο βωμό του κέρδους των καπιταλιστών, ντόπιων ή ξένων, θα μας βρίσκουν πάντα απέναντί τους μαζί με τους εργαζόμενους, τους νέους και όλη την κοινωνία που διεκδικεί τη ζωή της!

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καθήκον να ξαναγίνει σοβαρό κόμμα – Νέο προσκλητήριο σε όσους «απογοητεύτηκαν»

«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…

13 hours ago

Κουτσούμπας: «Δεν συμφωνώ με την άποψη ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει, έχουμε πρόγραμμα εξουσίας»

«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…

13 hours ago

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…

13 hours ago

Καταγγελία Ευτύχη Δημαλάκη για παράνομη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου Δημοτικής Εταιρείας στον Δήμο Καντάνου-Σελίνου

Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…

13 hours ago

Οι “Onirama” ξεσήκωσαν το κέντρο της Χανιώτικης Αγοράς και έκλεισαν δυναμικά τις εκδηλώσεις του Επιμελητηρίου Χανίων «Χριστούγεννα Μουσικά στη Χανιώτικη Αγορά»

Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…

13 hours ago

Τα Χανιά, το Ρέθυμνο, η Ρόδος οι περιοχές με τα περισσότερα τροχαία στη χώρα μας – H Κρήτη μέσα στις στις πέντε χειρότερες περιοχές της Ευρώπης

Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…

13 hours ago

This website uses cookies.