Categories: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Ανωνύμων» Πάθη: Το ΟΜΜΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ φέρνει άρωμα Κρήτης στην Αθήνα

Μια εξαιρετική μουσικοθεατρική παράσταση «έρχεται» από το Ηράκλειο στην Αθήνα από το Ηρακλειώτικο θέατρο ΟΜΜΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ, για 3 μοναδικές παρουσιάσεις. Πρόκειται για  πραγματική ιστορία γεμάτη Κρήτη, γεμάτη συγκίνηση, νοσταλγία, θύμισες, με  ζωντανή μουσική  και  τραγούδια από τη Κρήτη και τη Μ. Ασία.

Το «Ανωνύμων» Πάθη βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα  του Ηρακλειώτη συγγραφέα  Κώστα Αρβανιτάκη.

Η παράσταση ξεκίνησε να παρουσιάζεται στο Ηράκλειο τον Μάη του 2015, και μετά το καλοκαίρι σε περιοδεία σε ολόκληρη την Κρήτη, με  πολύ μεγάλη επιτυχία, αποδοχή του κοινού και πολύ καλές κριτικές. Επιλέχθηκε να παρουσιαστεί στο 1ο Διεθνές  Φεστιβάλ Θεάτρου Βαλίτσας που διοργανώνει το Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ.

INFO 
«Ανωνύμων» Πάθη από το Θέατρο ΟΜΜΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ
Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ, Καπνοκοπτηρίου 8 και Στουρνάρα
Πέμπτη 15, Παρασκευή 16 και Σάββατο 17  ΟΚΤΩΒΡΗ, στις 22.00
Γενική είσοδος: 12 ευρώ, Φοιτητικό: 8 ευρώ

Ζωντανά παίζει όργανα επί σκηνής ο μουσικός  Γιώργος Ζαχαριουδάκης (Κρητική Λύρα, Πιάνο, Ασκομαντούρα, Φλάουτο, Φλογέρες).

Τα 20 τραγούδια της παράστασης ερμηνεύει και παίζει κρουστά  η Μαρία Λούκα, ενώ τους ρόλους ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Αντώνης Διαμαντής και Ειρήνη Κουτσάκη.

Συντελεστές της παράστασης

Θεατρική Διασκευή, Σκηνοθεσία: Αντώνης Διαμαντής
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελένη Στρατάκη
Παραγωγή: Θέατρο ΟΜΜΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ
Παίζουν: Ειρήνη Κουτσάκη (Βηθλεέμ), Αντώνης Διαμαντής (Χρήστος)
Τραγουδά ζωντανά και παίζει κρουστά η Μαρία Λούκα
Ζωντανή Μουσική (κρητική λύρα, πιάνο, πνευστά): Γιώργος Ζαχαριουδάκης

Λίγα λόγια για το έργο

Η πραγματική ιστορία της ζωής της Βηθλεέμ Παπουδάκη, που στις αρχές του 20ου αιώνα μετακομίζει από την πόλη που μεγάλωσε, τα Χανιά, στο Ηράκλειο και μας διηγείται την ιστορία της, νοσταλγεί τη ζωή της. Παρόλο που προέρχεται από μια αστική οικογένεια των Χανίων αλλά ξεπέφτει (πεθαίνουν τα παιδιά και ο άντρας της, καταλήγει να ζητιανεύει), παλεύει μέχρι το τέλος να κρατήσει τις αξίες και τις αρχές της αναλλοίωτες. Ο θεατής γίνεται κι αυτός νοσταλγός, όχι μόνο της προσωπικής της πορείας, αλλά και της ροής των ιστορικών και πολιτικών γεγονότων της εποχής εκείνης… Μια παράσταση στην οποία παρουσιάζεται η ζωή της Βηθλεέμ Παπουδάκη αλλά και η ιστορία της πόλης του Ηρακλείου.

Μια ιστορία γεμάτη μνήμες και μυρωδιές του παρελθόντος. Μέσα από τη ζωντανή μουσική του Γιώργου Ζαχαριουδάκη και τραγούδια που ερμηνεύει η Μαρία Λούκα, ο θεατής βιώνει όλη την νεότερη ιστορία της Κρήτης, αλλά και της προσφυγιάς, ταξιδεύοντας με παραδοσιακά τραγούδια της Κρήτης, Σμυρνέικα αλλά και σύγχρονα έντεχνα τραγούδια.

Στην παράσταση ερμηνεύονται 20 τραγούδια ζωντανά. Η μουσική και οι στίχοι «αφηγούνται» τη ζωή της Βηθλεέμ Παπουδάκη, που τη «ζωντανεύει» επί σκηνής η ηθοποιός Ειρήνη Κουτσάκη, μαζί με τον ηθοποιό και σκηνοθέτη της παράστασης, Αντώνη Διαμαντή. Οι συντελεστές αφηγούνται τα βάσανα της κυρίας Βηθλεέμ, μέσα από έναν αφτιασίδωτο λόγο όπως αυτός έχει καταγραφεί από τον Κώστα Αρβανιτάκη. Οι θεατές είναι προσκαλεσμένοι σε μια βεγγέρα και κατά τη διάρκεια της μουσικοθεατρικής παράστασης δέχονται τα κεράσματα, τις συνταγές και τα «καλούδια» της Κας Βηθλεέμ -ξακουστή στην εποχή της για τα τραπεζώματα που έκανε στα καλύτερα σπίτια του Ηρακλείου και στην αστική κοινωνία της εποχής, όπου την καλούσαν να οργανώσει τη γιορτή.

Μια παράσταση που θα μας κάνει να θυμηθούμε, να συγκινηθούμε, να νοσταλγήσουμε, να τραγουδήσουμε και να μάθουμε. Ένα ταξίδι στο χρόνο και στις αναμνήσεις μιας ζωής που πορεύεται παράλληλα με την ιστορία της Ελλάδας.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Metron Analysis: Άρχισαν τα «όργανα», έως 25% αθροιστικά η ακροδεξιά – «Bουτιά» στην αξιολόγηση κυβέρνησης-αντιπολίτευσης

Δυσαρέσκεια για την κυβέρνηση σε αντίθεση με την τάση βελτίωσης τον περασμένο μήνα, παρά τη…

3 hours ago

Ν. Κανέλλου: Το εργαστηριακό ψάρι δεν είναι απομίμηση ψαριού

Στην τηλεόραση της Ναυτεμπορικής και την εκπομπή In Business, με τη Μαρία Σμιλίδου, μίλησε η καθηγήτρια Διατροφής…

5 hours ago

Απειλές Τραμπ κατά Πούτιν αν δεν σταματήσει ο “γελοίος πόλεμος” στην Ουκρανία

Απειλές κατά της Ρωσίας εξαπέλυσε ο Ντόναλντ Τραμπ κατά του Ρώσου ομόλογού του, Βλαντιμίρ Πούτιν, αν δεν σταματήσει άμεσα ο πόλεμος…

5 hours ago

Αποκαλυπτική έρευνα για την ακρίβεια: 63% ακριβότερο το καλάθι με βασικά τρόφιμα σε σύγκριση με το 2021 – Μειώθηκε η ιδιοκατοίκηση, αυξήθηκαν τα επιτόκια

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που φέρνει στο φως της δημοσιότητας η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) για…

5 hours ago

Σωκράτης Φάμελλος: «Είναι παράλογο τα κέρδη των τραπεζών να είναι 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο»

«Την ανάγκη αξιοποίησης της συμμετοχής του Δημοσίου και αύξηση της παρέμβασης της πολιτείας και στους…

5 hours ago

Λήγει το 18μηνο της προφυλάκισης γιατρών στο κύκλωμα βρεφών: Σε εξέλιξη η έρευνα για τη ‘βιομηχανοποίηση’ των γεννήσεων

Στις 7-8 Φεβρουαρίου αναμένεται να συμπληρωθεί το 18μηνο της προφυλάκισης γιατρών που κατηγορούνται ότι εμπλέκονται…

5 hours ago

This website uses cookies.