Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Απάντηση σε αναφορά με θέμα ” Tο έγγραφο του Συλλόγου Αρωγής & Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων Περιφέρειας Κρήτης ‘‘Ο Άγιος Χριστόφορος’’”

Μετά την απάντηση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και του Υπουργού Εσωτερικών κ. Αργύρη Ντινόπουλου στην με Α.Π. 278/26-6-2014 αναφορά του βουλευτή Χανίων της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκου Βιρβιδάκη με θέμα «Tο με αριθμό πρωτοκόλλου 166/10- 06-2014 έγγραφο του Συλλόγου Αρωγής & Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων Περιφέρειας Κρήτης ‘‘Ο Άγιος Χριστόφορος’’», δίδεται στη δημοσιότητα και η απάντηση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη κ. Βασίλη Κικίλια.

Στην απάντησή του ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη αναφέρει μεταξύ άλλων:

«…το θέμα της οδικής ασφάλειας, δηλαδή της ομαλής, ταχείας και ασφαλούς κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων, καθώς και της πρόληψης και δραστικής μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων σε όλο το εθνικό και επαρχιακό δίκτυο της χώρας, αποτελεί ζήτημα ύψιστης προτεραιότητας μας. Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο μας, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, λαμβάνει κάθε αναγκαίο μέτρο αστυνόμευσης της τροχαίας κίνησης, διαρκούς επιτήρησης του οδικού δικτύου και διενέργειας συστηματικών ελέγχων.

Ειδικότερα, για την εξασφάλιση των ομαλών συνθηκών κυκλοφορίας και την επιβολή της νομιμότητας στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.), από τις Αστυνομικές Διευθύνσεις (Α.Δ.) Χανίων και Λασιθίου και από το Τμήμα Τροχαίας Β.Ο.Α.Κ. εφαρμόζονται ειδικά σχέδια οδικής ασφάλειας, τα οποία επικαιροποιούνται και αναπροσαρμόζονται στις αρχές κάθε έτους, ανάλογα με τις υφιστάμενες κατά καιρούς συνθήκες.

Πέραν αυτών σημειώνεται, ότι από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας αξιολογούνται – αναλύονται συνεχώς τα καταγεγραμμένα στατιστικά στοιχεία τροχαίων ατυχημάτων και ακολούθως λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να ασκείται αυξημένη τροχονομική αστυνόμευση, ιδιαίτερα στα σημεία που επιτείνουν την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Στο πλαίσιο αυτό και ύστερα από αξιολόγηση των στατιστικών στοιχείων, κατά την 3ετία 2009-2011, όπου παρατηρήθηκε μια συνεχής αυξομείωση των τροχαίων ατυχημάτων επί του Β.Ο.Α.Κ., σε συνδυασμό με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά αυτών, κρίθηκε επιβεβλημένη η ανάγκη αναπροσαρμογής και βελτίωσης των τακτικών και μεθόδων της τροχονομικής αστυνόμευσης στον εν λόγω οδικό άξονα.

Συγκεκριμένα, για την αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων στον προαναφερόμενο οδικό άξονα, ιδρύθηκε το Τμήμα Τροχαίας Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Τ.Τ.Β.Ο.Α.Κ.), η επιχειρησιακή λειτουργία του οποίου ξεκίνησε την 10-11-2011. Από την ανάλυση των στατιστικών στοιχείων προκύπτει σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων μετά την ίδρυση και λειτουργία του Τ.Τ.Β.Ο.Α.Κ., και συγκρίνοντας το μέσο όρο της τριετίας 2009-2011 με το μέσο όρο της τριετίας 2012-2014, διαπιστώνεται μείωση των τροχαίων ατυχημάτων κατά 71,5% μείωση των νεκρών κατά 49,3%, μείωση των σοβαρά τραυματιών κατά 63,8% και μείωση των ελαφρά τραυματιών κατά 83,4%.

Επίσης, στο πλαίσιο της τεχνικής αστυνόμευσης του εν λόγω οδικού δικτύου, από τις αρμόδιες υφιστάμενες Υπηρεσίες της Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κρήτης διενεργούνται περιπολίες, έλεγχοι και αυτοψίες με στόχο, μεταξύ άλλων, τη διαπίστωση της κατάστασης της σήμανσης (διαγραμμίσεις και πινακίδες) του οδικού δικτύου. Σε περιπτώσεις δε διαπίστωσης ελλείψεων, φθορών ή άλλων ζημιών ή πλημμελούς συντήρησης της ανωτέρω σήμανσης ή εντοπισμού σημείων όπου αυτή δεν καθίσταται ευκρινής και ορατή, όπως λόγω κάλυψης πινακίδων σήμανσης από φυλλωσιές δέντρων ή άλλα αντικείμενα, οι ανωτέρω Υπηρεσίες προβαίνουν στην καταγραφή των προβλημάτων και ενημερώνουν άμεσα τις αρμόδιες Υπηρεσίες (οικεία Διεύθυνση Ελέγχου Συντήρησης Έργων, Περιφερειακές Ενότητες, Ο.Τ.Α. κ.λ.π.), προς εκδήλωση των απαραίτητων ενεργειών τους, ώστε να διασφαλίζονται οι βέλτιστες συνθήκες οδικής ασφάλειας.

Περαιτέρω, για την επανεξέταση και τροποποίηση των ορίων ταχύτητας στο Β.Ο.Α.Κ., σας γνωρίζουμε ότι εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. Δ3β-177-4-Ω-09 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 2066/2009), η οποία αφορά στη μελέτη καθορισμού των ορίων ταχύτητας στο Β.Ο.Α.Κ. με προοπτική τη σταδιακή αντικατάσταση της υπάρχουσας σήμανσης. Η απόφαση αυτή θα ισχύσει από την τοποθέτηση των οικείων πινακίδων σήμανσης, η οποία αναμένεται να πραγματοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών χρηματοδότησης και ανάθεσης της εργολαβίας από την αρμόδια Υπηρεσία. Επισημαίνεται, ότι όλα τα έργα τα οποία εκτελούνται επί του Β.Ο.Α.Κ., πραγματοποιούνται ύστερα από την έγκριση μελέτης που υποβάλλεται από την ανάδοχο εταιρεία στη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κρήτης ή της αρμόδιας Υπηρεσίας του Ο.Α.Κ., σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 10 του Κ.Ο.Κ., αφού προηγουμένως διατυπωθούν οι σχετικές προτάσεις επί των τεχνικών προδιαγραφών σήμανσης, όπως αυτές ρητά καθορίζονται από την υπ’ αριθμ. ΔΙΠΑΔ/οικ/502 (ΦΕΚ Β’ 946/09-07-2003) υπουργική απόφαση ΥΠΕΧΩΔΕ.

Επίσης, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 10 του Ν.2696/1999 Κ.Ο.Κ., << Εγκατάσταση μέσων σήμανσης και σηματοδότησης>>, ορίζεται ότι όποιος έχει τις αρμοδιότητες ή την εξουσία στους χώρους, επί των οποίων διεξάγεται δημόσια κυκλοφορία, υποχρεούται να λαμβάνει κάθε μέτρο, ώστε από τη δημόσια κυκλοφορία να μη δημιουργείται κίνδυνος ή ζημία τρίτων προσώπων ή άλλων έννομων αγαθών. Η κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση των οδών εκτελείται μόνο κατόπιν σχετικής μελέτης. Αρμόδιοι Φορείς για την εκπόνηση ή έγκριση μελετών εφαρμογής, που αφορούν την κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση των οδών (πινακίδες και διαγραμμίσεις) και για την εγκατάσταση και συντήρηση της σήμανσης αυτής είναι είτε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων είτε οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας είτε οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης που τις συντηρούν, κατά περίπτωση.

Ειδικότερα, επί του Β.Ο.Α.Κ έχουν τοποθετηθεί οι υφιστάμενες – προβλεπόμενες από το άρθρο 4 του Κ.Ο.Κ. πινακίδες σήμανσης και έχει πραγματοποιηθεί η προβλεπόμενη από το άρθρο 5 του Κ.Ο.Κ. οριζόντια σήμανση – διαγράμμιση του οδοστρώματος, από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Περιφέρειας Κρήτης και συγκεκριμένα από τις πρώην Δ.Ε.Κ.Ε – Δ.Ε.Σ.Ε.- ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ, όπως ορίζεται στο άρθρο 10 του ιδίου νόμου. Τα ανώτατα όρια ταχύτητας για τα οχήματα που κινούνται επί του Β.Ο.Α.Κ. είναι τα οριζόμενα στο άρθρο 20 του ν.2696/1999 Κ.Ο.Κ., όπου δεν έχουν ρυθμιστεί αυτά διαφορετικά (μικρότερα) σε τμήματά του, με πινακίδες σήμανσης και με τους περιορισμούς που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου29 του ως άνω νόμου.

Επισημαίνεται ότι, το Τμήμα Τροχαίας Β.Ο.Α.Κ., στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του, παρακολουθεί συνεχώς την πιστή τήρηση των εγκεκριμένων μελετών καθ ’όλη τη διάρκεια εκτελούμενων έργων, παρεμβαίνοντας στην εργοταξιακή σήμανση όποτε απαιτείται τροποποίηση αυτής, ώστε να παρέχεται στους οδηγούς έγκαιρη και επαρκής πληροφόρηση για τη μεταβολή των κανονικών συνθηκών κυκλοφορίας, αλλά για την ασφαλή διέλευση των οχημάτων από την περιοχή της εργοταξιακής σήμανσης.

Σε ό,τι αφορά το θέμα της εγκατάστασης και λειτουργίας συσκευών ελέγχου κυκλοφορίας, σας πληροφορούμε ότι στην Κρήτη έχουν χωροθετηθεί 39 θέσεις καμερών και 8 συστημάτων καταγραφής και φωτογράφισης παραβάσεων ορίου ταχύτητας. Οι παραπάνω θέσεις καταγραφής έχουν τοποθετηθεί από τη χ/θ 40,5 της ΝΕΟ Χανίων – Κισσάμου έως την χ/θ 190,01 της ΝΕΟ Χανίων – Σητείας. Από τις εν λόγω κάμερες, οι 36 έχουν τοποθετηθεί σε σημεία του Β.Ο.Α.Κ. και η αρμοδιότητα διαχείρισης – εποπτείας αυτών ανήκει στο Τμήμα Τροχαίας Β.Ο.Α.Κ.

Τέλος, σας πληροφορούμε ότι προς τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κρήτης δόθηκαν, εκ νέου, εντολές και οδηγίες για τον καλύτερο συντονισμό των δράσεών τους και την κατάλληλη αξιοποίηση των μέσων που διαθέτουν και την εκδήλωση όλων των, κατά περίπτωση, απαραίτητων και ενδεδειγμένων ενεργειών στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, προκειμένου να ενισχυθεί – αναβαθμιστεί το επίπεδο οδικής ασφάλειας σε όλες τις περιοχές αρμοδιότητάς της. Παράλληλα, επισημάνθηκε η σημασία της ενίσχυσης της συνεργασίας με τις συναρμόδιες Υπηρεσίες άλλων Υπουργείων, την τοπική αυτοδιοίκηση και λοιπούς αρμοδίους φορείς για την επίτευξη των προαναφερόμενων στόχων και περαιτέρω για τη διαμόρφωση και παγίωση του επιθυμητού περιβάλλοντος οδικής ασφάλειας.

Κατά τα λοιπά, αρμόδια να σας ενημερώσουν σχετικά είναι τα συνερωτώμενα Υπουργεία.»

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Πρώτος με 10 μονάδες διαφορά ο Ανδρουλάκης, δεύτερος ο Δούκας

Ολοκληρώθηκε ο πρώτος γύρος της διαδικασίας εκλογής νέου προέδρου στο ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, με τη…

4 hours ago

Σοβαρές καταγγελίες από μηχανικούς Χανίων για παρατυπίες σε δικαστικό έλεγχο – Αποφάσισαν αποχή

Μηχανικοί των Χανίων καταγγέλλουν σοβαρές παρατυπίες κατά τη διάρκεια δικαστικού ελέγχου που πραγματοποιήθηκε σε τεχνικά…

5 hours ago

Εστίαση: Φορολογούν τώρα και τα… πουρμπουάρ – Τα POS μετατρέπουν το φιλοδώρημα σε μέρος του μισθού

Ένα σοβαρότατο πρόβλημα που έχει προκύψει στα καταστήματα εστίασης με το πουρμπουάρ και την φορολόγησή…

6 hours ago

«Νομοθετήστε για τα smartphones σαν να είναι τσιγάρα», λέει υψηλόβαθμο στέλεχος του ΠΟΥ

Την άποψη ότι τα κινητά τηλέφωνα πρέπει να αντιμετωπίζονται από τους νομοθέτες ως προϊόντα περίπου όσο επικίνδυνα…

6 hours ago

Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Στις 10 το βράδυ το εκλογικό αποτέλεσμα – Πάνω από 150.000 τα νέα μέλη

Για αποτέλεσμα στις 10 το βράδυ και συμμετοχή πάνω από 300.000 ψηφοφόρους έκανε το μέλος…

6 hours ago

Φαράγγι της Σαμαριάς: “Ταβάνι” τα 1.000 άτομα την ημέρα

Ο Οργανισμός Φυσικού Περιβάλλοντος & Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.) ανακοινώνει ότι παρατείνεται το μέτρο του μέγιστου…

6 hours ago

This website uses cookies.