ΤΟΠΙΚΑ

“Απερίγραπτη καταστροφή” θα προκαλέσει η κατασκευή του αεροδρομίου Καστελίου

Η απερίγραπτη καταστροφή που θα προκαλέσει η δημιουργία του αεροδρομίου Καστελλίου συνδυαστικά με την κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος αναδείχτηκαν στην επιτυχημένη εκδήλωση που οργάνωσε την Παρασκευή 19 του μήνα στο Πολύκεντρο Ηρακλείου η περιφερειακή παράταξη «Ανυπόταχτη Κρήτη, αντικαπιταλιστική αριστερή παρέμβαση» με τίτλο: «ΟΧΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙ, μια φαραωνική επένδυση που πλήττει άνθρωπο και περιβάλλον».

Οι δύο κεντρικοί ομιλητές, ο Γιώργος Μαυραντωνάκης, πρόεδρος της Πρωτοβουλίας για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας, και ο υποψήφιος Περιφερειάρχης της Ανυπόταχτης Κρήτης Γιώργος Πιαγκαλάκης, ανέδειξαν ότι οι μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στα μεγάλα έργα έρχονται για να δικαιολογήσουν εκ των υστέρων τις επενδύσεις και όχι να κρίνουν εκ των προτέρων την βιωσιμότητα και ωφελιμότητά τους.

Παράλληλα αναδείχτηκε η ανάγκη της συγκρότησης ενός ευρύτερου αγωνιστικού μετώπου που θα απευθύνει κάλεσμα προς τον κόσμο του Ηρακλείου, της περιοχής της Πεδιάδας και όλης της Κρήτης, ενάντια σε αυτό, δηλαδή ενάντια σε ζημιογόνες, αντιλαϊκές και επιβλαβείς για το περιβάλλον και την υγεία των κατοίκων της Κρήτης πολιτικές. Η Ανυπόταχτη Κρήτη δεσμεύτηκε πως θα συμβάλει με όλες της τις δυνάμεις προς αυτή την κατεύθυνση σε συντονισμό και συνενόηση με την πρωτοβουλία των κατοίκων του Καστελλίου.

Συγκεκριμένα, ο Γ. Πιαγκαλάκης τόνισε μεταξύ άλλων ότι το αεροδρόμιο είναι ένα ιδιωτικό έργο που θα χρεωθεί όμως το δημόσιο, δηλαδή ο λαός και οι εργαζόμενοι όπως συμβαίνει με τα έργα ΣΔΙΤ. Είναι μια επένδυση-εργασιακό κάτεργο. Οι εργασιακές σχέσεις που η κοινοπραξία επιφυλάσσει στους εργαζόμενους, φαίνεται ότι θα είναι στυγνά εκμεταλλευτικές. Θα φέρει απώλεια θέσεων εργασίας στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα αλλά και από το παλιό αεροδρόμιο. Επίσης πρόκειται για μια επέμβαση που θα αλλάξει πλήρως τον χαρακτήρα και την κοινωνική σύσταση της περιοχής. Η εκρίζωση 200.000 ελαιοδένδρων σε έκταση 12.000 στρεμμάτων δεν θα μειώσει μόνο την ποσότητα και την ποιότητα του παραγόμενου ελαιολάδου της περιοχής. Μια ανεπίστρεπτη περιβαλλοντική καταστροφή, που ενδέχεται να θέσει σε κίνδυνο τηνυγεία των κατοίκων στα αστικά κέντρα. Η μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα, που καταλήγει στο φράγμα Αποσελέμη αλλά και των υπόγειων νερών καθώς προβλέπεται η διοχέτευση 650.000 κ.μ. επεξεργασμένων λυμάτων το χρόνο. Χαρακτηριστική η πρόβλεψη για τους εργαζόμενους που θα έρχονται σε επαφη με το νερό από τον βιολογικό καθαρισμό της ΜΠΕ: «… κατά την εργασία τους στα μέρη άδρευσης με ανακτημένο νερό θα πρέπει να φορούν ειδικά ρούχα και γάντια, ενώ σε κάθε επαφή με το νερό θα πρέπει να πλένονται με ειδικά αντιβακτηριδικά σαπούνια…»

Από την πλευρά του ο κ. Γ.Μαυραντωνάκης τόνισε πως το νέο αεροδρόμιο θα έχει πολλαπλάσιο κόστος κατασκευής σε σύγκριση με την αναβάθμιση του υφιστάμενου. Επίσης θα έχει πολύ μικρότερη χωρητικότητα από ότι το αναβαθμισμένο Ν. Καζαντζάκης με το λοξό, λόγω μονού διαδρόμου και διαδικασίας προσέγγισης με όργανα. Όπως είπε το νέο αεροδρόμιο θα έχει ετήσια επιβάρυνση για τον φορολογούμενο τουλάχιστον 120 εκατομμύρια (αφανισμός τοπικού προϊόντος, τοκοχρεολύσιο δανεισμού και απώλεια ΤΕΑΑ). Το έργο θα αποτελέσει πλήγμα για τον τουρισμό λόγω μεγάλης αύξησης των τελών χρήσης του αεροδρομίου και το κόστος αερομεταφοράς. Όπως είπε θα αυξηθεί ο χρόνος πτήσης, λόγω διαδικασίας προσέγγισης από το Λιβυκό, κατά τουλάχιστον 20 λεπτά. Αυτό μεταφράζεται σε 15.000 παραπάνω ώρες πτήσης ή 90.000.000 Ευρώ κόστος ή 45.000 τόνους παραπάνω καύσιμα ή 140.000 τόνους CO2 – Αύξηση Περιβαλλοντικού Αποτυπώματος!

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Πώς τα social media γέννησαν μια γενιά εφήβων κοριτσιών με κρέμες αντιγύρανσης

Τα στοιχεία που παρουσιάζει το Sky News δείχνουν ότι μέσα σε δύο χρόνια σημειώθηκε αύξηση 21% στις…

8 hours ago

Εκατό χρόνια φυλακή σε ομόφυλο ζευγάρι από τη Τζόρτζια για τον βιασμό των υιοθετημένων παιδιών του

«Αυτοί οι δύο κατηγορούμενοι δημιούργησαν πραγματικά ένα σπίτι φρίκης και έθεσαν τις εξαιρετικά σκοτεινές επιθυμίες…

8 hours ago

Η χώρα που σχεδόν μηδένισε τις συναλλαγές με χρήμα

Σε όλο τον κόσμο το πλαστικό χρήμα κερδίζει έδαφος. Οι κάρτες και οι εφαρμογές στα κινητά…

8 hours ago

“Θαύμα” στα ΤΕΠ του Νοσοκομείου Χανίων: Οι γιατροί έσωσαν νέο άνθρωπο στο “παρά πέντε”

Ελπίδα για το πολύπαθο Εθνικό Σύστημα Υγείας εξακολουθεί να δίνει το έμψυχο δυναμικό του, που…

11 hours ago

Στις 20 Γενάρη η δίκη για τη δολοφονία του Σήφη Βαλυράκη

Στις 20 Ιανουαρίου 2025 θα πραγματοποιηθεί η δίκη των δύο ψαράδων που κατηγορούνται για τη…

11 hours ago

Έσπασε το καγκουρόμετρο! 4 αυτοκίνητα γεμάτα χριστουγεννιάτικα λαμπιόνια και κέρατα ταράνδων σεργιανίζουν την πόλη των Χανίων | Βίντεο

Είπαμε, να γιορτάσουμε τα Χριστούγεννα, να περάσουμε καλά, να κάνουμε και χαβαλέ, αλλά κάποιοι το…

11 hours ago

This website uses cookies.