Τα απανωτά κρούσματα βίας από γονείς και μαθητές κατά των εκπαιδευτικών οδηγούν τους καθηγητές να απέχουν έως και τα Χριστούγεννα από τις πολυήμερες εκδρομές σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη βία που υφίστανται χωρίς μάλιστα να έχουν νομική προστασία από την Πολιτεία.
Οι καθηγητές δηλώνουν ότι ανησυχούν για την παραβατική συμπεριφορά των μαθητών και κατά τη διάρκεια των εκδρομών που καταλήγει πολλές φορές να φτάνουν και οι ίδιοι στα δικαστήρια για πλημμελή άσκηση εποπτείας ανηλίκων. Την ίδια στιγμή οι δάσκαλοι αποφάσισαν να απεργήσουν στις 23 Οκτωβρίου ζητώντας αυξήσεις μισθών και να σταματήσουν οι διώξεις εναντίον τους
Η ανακοίνωση των καθηγητών
Η Γενική Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας εκφράζει την εντονότατη ανησυχία της για τα αλλεπάλληλα κρούσματα βίας από γονείς και μαθητές σε βάρος των εκπαιδευτικών. Η κατάσταση αυτή είναι απαράδεκτη. Το Υπουργείο Παιδείας παρακολουθεί τις εξελίξεις χωρίς να παρεμβαίνει. Επιπροσθέτως, κατά τη διάρκεια των σχολικών εκδρομών καταγράφεται το φαινόμενο να αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο τα κρούσματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών. Άμεση συνέπεια αυτής της συμπεριφοράς μερίδας μαθητών, είναι η παντελώς άδικη μεταχείριση των καθηγητών από την πολιτεία. Πάμπολλοι συνάδελφοι έχουν συλληφθεί από την αστυνομία και έχουν οδηγηθεί στα δικαστήρια με την κατηγορία της πλημμελούς άσκησης εποπτείας ανηλίκων ή έχει ασκηθεί σε βάρος τους πειθαρχική δίωξη. Καταγγέλλουμε:
- την έλλειψη ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου που να διέπει τις εκδρομές
- την άδικη στοχοποίηση των εκπαιδευτικών
- Απαιτούμε τη θεσμοθέτηση ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου που να αφορά τις σχολικές εκδρομές
- τη νομική προστασία των εκπαιδευτικών κατά την άσκηση των καθηκόντων τους
- την καταβολή υπερωριακής απασχόλησης και την αποζημίωση εκτός έδρας για τους συνοδούς εκπαιδευτικούς Επειδή μέχρι τώρα το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει ανταποκριθεί στις αλλεπάλληλες εκκλήσεις μας για την επίλυση των παραπάνω ζητημάτων, αποφασίζουμε την προειδοποιητική αποχή από τις πολυήμερες σχολικές εκδρομές (εκτός προγραμμάτων) για τους επόμενους δύο μήνες.
Η ανακοίνωση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας
Απεργία στις 23 Οκτώβρη 2024. Απεργιακή συγκέντρωση στην Αθήνα 12:00 στα Προπύλαια και αντίστοιχα σε όλη την Ελλάδα!!!
Δυναμώνουμε τον διαρκή αγώνα για ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας, για ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών των παιδιών μας για δημόσια και δωρεάν παιδεία απέναντι στην εμπορευματοποίηση, κατηγοριοποίηση και διαφοροποίηση σχολείων – μαθητών – εκπαιδευτικών που επιχειρεί η κυβέρνηση της ΝΔ. Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τον κλάδο σε 24ωρη απεργία στις 23 του Οκτώβρη!
ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ αξιοπρεπείς όρους διαβίωσης των εκπαιδευτικών ενάντια στους μισθούς εξαθλίωσης και στην ακρίβεια. Απαιτούμε να ζούμε αξιοπρεπώς από τον μισθό μας! Από τα χρόνια των μνημονίων ως σήμερα οι μισθοί μας έχουν υποστεί μείωση σχεδόν 60% στην αγοραστική τους δύναμη, ενώ η ακρίβεια καλπάζει συνεχώς και την ίδια στιγμή ο εισαγωγικός μισθός είναι 776€. Η κυβέρνηση έχει καταντήσει τον εκπαιδευτικό «παρία». Και όλα αυτά σε μια εποχή που ο Πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ ανακοίνωσε πλεόνασμα (από τους φόρους μας) πάνω από 4,5 δις, ενώ οι μεγάλες επιχειρήσεις καταγράφουν το ένα ρεκόρ κερδών μετά το άλλο. Μας προκαλούν οργή και αγανάκτηση οι κυβερνητικές εξαγγελίες για «αυξήσεις» 12€ καθαρά από την άνοιξη του 2025. Αγωνιζόμαστε για ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας, ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια. Άμεσα να επιστραφεί ο 13ος -14ος μισθός και το μισθολογικό κλιμάκιο του 2016-17.
Να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για όλο τον κλάδο, που θα κατοχυρώνει κρίσιμα εργασιακά δικαιώματα. Να εξισωθούν τα δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Άμεσα να κατοχυρωθεί 9μηνη άδεια ανατροφής για τις/τους αναπληρώτριες/τές. Να εξισωθεί το ωράριο των Νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα ολιγοθέσια με αυτό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και συνολικά να εξισωθεί το ωράριο της Πρωτοβάθμιας με αυτό της Δευτεροβάθμιας. Να προστατευθούν οι εκπαιδευτικοί κατά την άσκηση του παιδαγωγικού τους έργου.
ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ την εξασφάλιση των αναγκαίων όρων στην εκπαίδευση, με τους οποίους οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί προσπαθούν να μορφώσουν τους/τις μαθητές/τριες. Είναι απαράδεκτο να προχωρήσει η υπόλοιπη σχολική χρονιά με εκατοντάδες συμπτύξεις τμημάτων και χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών να παραμένουν ακάλυπτα. Δεν είναι δυνατόν να βαφτίζεται σύγχρονο το «στίβαγμα» 25 και πλέον μαθητών/τριών σε κάθε τμήμα, τα δεκάδες χιλιάδες κενά να κοστίζουν εκατοντάδες χαμένες διδακτικές ώρες για τα παιδιά μας, τα κτήρια να είναι ασυντήρητα και χωρίς αντισεισμικούς ελέγχους, μετρώντας καθημερινά περιστατικά που βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές μαθητών και εκπαιδευτικών.
Επιπλέον, η κυβέρνηση να δίνει τη χαριστική βολή στις σχολικές μονάδες καταργώντας τις σχολικές επιτροπές, οδηγώντας έτσι τα σχολεία στην οικονομική ασφυξία. Ζητούμε να ληφθούν μέτρα για την ασφάλεια των σχολείων με ευθύνη του κράτους. Να χρηματοδοτηθούν τα σχολεία από τον κρατικό προϋπολογισμό στο ύψος των πραγματικών αναγκών και όχι να οδηγούνται στην αναζήτηση χορηγών. Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ να πάρει πίσω όλες οι αντιπαιδαγωγικές συμπτύξεις τμημάτων. Αίτημα του κλάδου είναι 15 μαθητές ανά τμήμα για το νηπιαγωγείο και τις Α’ – Β’ τάξεις και 20 μαθητές για τις υπόλοιπες.
ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ να μην προχωρήσει η κατηγοριοποίηση των σχολείων με όχημα τη λεγόμενη «αξιολόγηση». Απαντάμε δυναμικά απέναντι στα πειθαρχικά και τις άδικες διώξεις.
Ο κλάδος μας δίνει σταθερά, με συλλογικότητα μαχητικότητα και αποφασιστικότητα, αγώνα για να κρατήσει όρθια τα σχολεία! Να σταθεί δίπλα στους/ις μαθητές/μαθήτριες σε όλα τα επίπεδα (γνωστικά, ψυχοσυναισθηματικά, κλπ), τη στιγμή που η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ όχι μόνο ΔΕ λύνουν ούτε ένα πρόβλημα, αλλά τους εκπαιδευτικούς που δίνουν την ψυχή τους, που καταθέτουν το μεράκι τους, τους οδηγούν σε πειθαρχικά, γιατί συμμετέχουν στην προκηρυγμένη απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση. Είναι πραγματικά ΝΤΡΟΠΗ το ΥΠΑΙΘΑ να προσπαθεί να ποινικοποιήσει τη συλλογική δράση και τη συμμετοχή στην απεργία των εκπαιδευτικών. Όσοι και όσες μορφώνουν και διαπαιδαγωγούν την νέα γενιά χρειάζονται στήριξη και όχι στοχοποίηση.