Νέα δεδομένα στην υποχρέωση ασφάλισης αυτοκινήτων τα οποία πλέον δεν κυκλοφορούν θέτει απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Αφορμή στάθηκε ένα τραγικό δυστύχημα που συνέβη στην Πορτογαλία τον Νοέμβριο του 2006. Το αυτοκίνητο που ανήκε στην Alina Antonia Juliana είχε τεθεί σε ακινησία σε ιδιωτικό χώρο λόγω προβλημάτων υγείας της ιδίας και πλέον ήταν ανασφάλιστο. Εν αγνοία της, ο γιος της πήρε το αυτοκίνητο για μία βόλτα μαζί με δύο φίλους τους.
Το αυτοκίνητο βγήκε από το δρόμο με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι τρεις νέοι. Το Επικουρικό Κεφάλαιο των ασφαλιστικών εταιρειών της Πορτογαλίας (υπεύθυνο να αποζημιώνει για ατυχήματα από ανασφάλιστα οχήματα) κατέβαλε αποζημίωση στις οικογένειες των δύο επιβατών. Στη συνέχεια η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών της Πορτογαλίας κατέθεσε αγωγή κατά της ιδιοκτήτριας του αυτοκινήτου, διεκδικώντας το ποσό των 437.345,85 ευρώ που είχε πληρώσει ως αποζημίωση το Επικουρικό Κεφάλαιο. Από την πλευρά της η κα Juliana υποστήριξε ότι αφενός δεν ήταν υπεύθυνη για το δυστύχημα και αφετέρου από τη στιγμή που είχε σταθμεύσει το όχημα σε ιδιωτικό χώρο και δεν σκόπευε να το οδηγήσει δεν ήταν υποχρεωμένη να το έχει ασφαλισμένο.
Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου
Το Ανώτατο Δικαστήριο της Πορτογαλίας (στο οποίο προσέφυγε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών της χώρας) ζήτησε την άποψη του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για το κατά πόσο είναι υποχρεωτική η ασφάλιση για αστική ευθύνη ενός οχήματος το οποίο με απόφαση του ιδιοκτήτη του βρίσκεται σε ακινησία σε ιδιωτικό χώρο. Το τελευταίο έκρινε ότι είναι υποχρεωτική η ασφάλιση αστικής ευθύνης για οχήματα που παραμένουν καταγεγραμμένα στο μητρώο κράτους-μέλους της ΕΕ και είναι σε κατάσταση που μπορούν να κινηθούν, ακόμη κι αν είναι ακινητοποιημένα σε ιδιωτικό χώρο με απόφαση του ιδιοκτήτη τους.
Τι ισχύει στην Ελλάδα
Η απόφαση βέβαια αφορά και την Ελλάδα, με μία όμως διαφορά, όπως επισημαίνει στο GOCAR ο κ. Κώστας Μπερτσιάς, εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας. Στη χώρα μας οι ιδιοκτήτες που θέτουν τα οχήματά τους σε ακινησία (λόγω κυρίως οικονομικής αδυναμίας να καλύψουν τα πάγια έξοδά τους) καταθέτουν υποχρεωτικά στις εφορίες τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματος. Έτσι δεν είναι υποχρεωμένοι να ασφαλίζουν τα οχήματά τους για αστική ευθύνη.
Σε περίπτωση βέβαια που προκληθεί ατύχημα με εμπλοκή οχήματος χωρίς πινακίδες (και άρα ανασφάλιστου), υπάρχει το ενδεχόμενο η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών να διεκδικήσει το ποσό που θα έχει καταβάλει ως αποζημιώσεις το Επικουρικό Κεφάλαιο.
του Θάνου Καμήλαλη Η Ελλάδα είναι σταθερά η χώρα με το υψηλότερο κόστος στέγασης σε σχέση…
Το Σάββατο το βράδυ ήμουν στον Σταυρό του Νότου, όπου εμφανίστηκαν οι Σπύρος Γραμμένος και…
Φίλες και φίλοι, σας γράφω σήμερα πίτες γλυκές που έχω φτιάξει και έχουν πάντα επιτυχία.…
Με ιδιαίτερη χαρά, το Πανεπιστήμιο Κρήτης ανακοινώνει την επιτυχή ολοκλήρωση της αξιολόγησής του για το…
Την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου, οι Κρητικοί ξύπνησαν με το θέαμα των πρώτων χιονιών στην…
Η ομάδα Ασφαλή Ξένοιαστα Παιδιά Τώρα Α.ΞΕ.Π.Τ., μέλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Σεξουαλικής Υγείας (WAS), σε συνεργασία…
This website uses cookies.