Αεροδρομιόσημο 13 ευρώ το οποίο θα επιβαρύνει τα αεροπορικά εισιτήρια, θα καλούνται να πληρώνουν από τις αρχές της νέας χρονιάς οι επιβάτες που θα μετακινούνται από και προς τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία ιδιωτικοποιούνται και περνούν στον έλεγχο της γερμανικής Fraport.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Τα Νέα» αυτό προβλέπει Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργών Μεταφορών και Οικονομικών, η οποία εκδόθηκε την περασμένη εβδομάδα και καθορίζει τη διαδικασία χρέωσης, είσπραξης, διαχείρισης, ελέγχου – παρακολούθησης και ρύθμισης όλων των τεχνικών θεμάτων για τα νέα τέλη των αεροδρομίων.
Πρόκειται για απόφαση που προβλέπεται από τη σχετική σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με αυτή, το τέλος των 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη θα μπορεί να διατηρηθεί στο συγκεκριμένο ύψος για διάστημα περίπου τεσσάρων χρόνων, κατά το οποίο η κοινοπραξία της Fraport καλείται να υλοποιήσει συνολικές επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ και στα 14 αεροδρόμια.
Στη συνέχεια, με την ολοκλήρωση των επενδύσεων, το αεροδρομιόσημο των περιφερειακών αεροδρομίων προβλέπεται να φτάσει ακόμα και τα 18 ευρώ!
Σύμφωνα με την ίδια υπουργική απόφαση, οι επιβάτες θα πληρώνουν το τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αερολιμένος στην αεροπορική εταιρεία με την οποία μετακινούνται, μέσω του εισιτηρίου τους ή άλλου παραστατικού. Οι αερομεταφορείς θα το αποδίδουν, με τη σειρά τους, σε μηνιαία βάση (εφόσον πρόκειται για τακτικές αερογραμμές) ή επιτόπου πριν από την αναχώρηση του αεροσκάφους (εφόσον πρόκειται για πτήσεις τσάρτερ). Σήμερα το ύψος των τελών στα αεροδρόμια της περιφέρειας είναι 12 ευρώ για τους επιβάτες που μετακινούνται εντός της ζώνης Σένγκεν, ενώ για κάποιους προορισμούς εκτός Σένγκεν φτάνει τα 22 ευρώ.
Επίσης, με την πρόσφατη ΚΥΑ των υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών ορίζεται ότι οι ιδιώτες διαχειριστές των αεροδρομίων οφείλουν να εγκαταστήσουν και να λειτουργούν ηλεκτρονική πλατφόρμα στα αεροδρόμια, όπου θα καταχωρίζονται αναλυτικά στοιχεία για την κίνηση των επιβατών ανά πτήση.
Ακόμα, για τον έλεγχο και την παρακολούθηση των εσόδων από το τέλος του αεροδρομιόσημου κάθε αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να τηρεί αρχεία επιβατών, όπως ονομαστικές καταστάσεις, ηλεκτρονικά αρχεία, αποκόμματα εισιτηρίων καθώς και το ποσό των τελών που καταβάλλονται σε αυτήν.
Από την πλευρά της, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) διά των αρμόδιων οργάνων της θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιθεωρεί και να λαμβάνει αντίγραφα όλων αυτών των αρχείων.
Έρχεται νέα αύξηση σε τέσσερα χρόνια
Όταν η κοινοπραξία της Fraport υλοποιήσει συνολικές επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ και στα 14 αεροδρόμια, το αεροδρομιόσημο των περιφερειακών αεροδρομίων προβλέπεται να φτάσει ακόμα και στα 18 ευρώ!
Σε κατάσταση σοκ παραμένει η Γερμανία μετά το μακελειό στη χριστουγεννιάτικη αγορά του Μαγδεμβούργου, το απόγευμα της…
Με μοναδικό περιοριστικό όρο αυτόν της μη προσέγγισης του τόπου του συμβάντος, σε απόσταση μικρότερη…
Πολλά είναι τα καταστήματα και στα Χανιά που επέλεξαν να μην τηρήσουν το εορταστικό ωράριο…
Το νέο βίντεο του καναλιού Greekonomics του Κοσμά Μαρινάκη, με τίτλο «Το ΤΡΙΓΩΝΟ της Διαπλοκής»,…
Έως και την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024, τα ποσοστά συλλογής δηλώσεων κτηματογράφησης για τις τρεις…
Με τον Ντόναλντ Τραμπ έτοιμο να επιστρέψει στον Λευκό Οίκο σε λίγες εβδομάδες και την οικονομία στην…
This website uses cookies.