Categories: ΘΕΣΕΙΣ

Αύριο θα συμβεί σε κάποιον από εμάς… Είναι σε πόλεμο η Κρήτη;

Του Τάκη Πουρναράκη

Ο Μιχάλης σήμερα τα ξημερώματα γύριζε από τη δουλειά, ξενύχτης κουρασμένος, έχασε τον έλεγχο λίγα μέτρα από το σπίτι. Όπως τα παιδιά στην Κύμη, κι αυτά λίγα μέτρα από το σπίτι τους. Εκεί είναι το πιο πιθανό να εμπλακούμε σε ατύχημα γιατί χαλαρώνεις όταν είσαι σε οικείο μέρος και η κούραση σε κυριεύει.

Έχω επισκεφτεί δεκάδες φορές την Κρήτη και θα το επαναλάβω σε πρώτη ευκαιρία με χαρά. Είναι ένας ευλογημένος τόπος, που παράγει, εμπνέει, αναψύχει, δημιουργεί. Η νότια πλευρά του νομού Χανίων είναι το ομορφότερο σημείο του πλανήτη, απ’ όσα έχω δει. Η Κρήτη έχει μια θλιβερή πρωτιά στα τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα. Στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη.

Είχαμε αυτή τη συζήτηση χτες Σάββατο 19/8 με το Γιάννη Λιονάκη στο Ράδιο Κρήτη και την εκπομπή του όπου με κάλεσε να παρέμβω με αφορμή το θάνατο δυο νέων παιδιών έξω από το Πολυτεχνείο όταν παρασύρθηκαν από διερχόμενο Ι.Χ. Τότε οι νεκροί ήταν 32…

“Τι πιστεύεις ότι φταίει Τάκη;” με ρώτησε ο κ. Λιονάκης, ένας σταυροφόρος της οδικής ασφάλειας για να διακόψει αμέσως τη κουβέντα καθώς γίνονταν γνωστή η ανατροπή τουριστικού λεωφορείου μετά από σύγκρουση με ΙΧ και ο θάνατος του οδηγού του ΙΧ. Πριν συμπληρωθούν 24ωρες ένας ακόμη 18χρονος, ο Μιχάλης είναι νεκρός καθώς το αγροτικό που οδηγούσε έπεσε σε ελιά. 

Γιάννη, “…είναι θέμα παιδείας και υποδομών. Δε μπορεί το Πολυτεχνείο της Κρήτης να μην έχει κυκλοφοριακή σύνδεση με το δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, με φανάρια, σήμανση, διαγράμμιση, υπόγεια ή υπέργεια διάβαση πεζών και άλλα. Δε μπορεί να μη φοράνε κράνος, γάντια, προστατευτικά οι μοτοσικλετιστές. Δε μπορεί να οδηγούν με παντόφλα που δημιουργεί επίπεδο ολίσθησης τη κρίσιμη στιγμή. Δεν επιτρέπεται να μη φορούν ζώνη ασφαλείας όλοι όσοι επιβαίνουν στο αυτοκίνητο, Δε μπορεί να χρησιμοποιεί το κινητό ο οδηγός ενόσω οδηγεί. Οι δρόμοι δεν είναι πίστα αγώνων. Δεν είναι μαγκιά να πατάς τέρμα γκάζι, έγκλημα είναι! Δεν οδηγούμε υπό την επήρεια αλκοόλ και ουσιών. Δεν οδηγούμε κουρασμένοι ή ξενυχτισμένοι. Τηρούμε τα όρια ταχύτητας σεβόμαστε τη σήμανση, δε σταματάμε όπου μας καπνίσει. Δεν οδηγούμε επιθετικά, προκαλώντας τους άλλους. Δε κάνουμε το βολικό, αλλά το σωστό”.

Τροχαίο δυστύχημα στο Ρέθυμνο, αρχές Αυγούστου.

Τροχαίο δυστύχημα στην Ιεράπετρα αρχές Αυγούστου

Τροχαίο δυστύχημα στα Χανιά τον Ιούλιο

Παρόμοιο δυστύχημα με το σημερινό το Μάιο με 19χρονο

Υπάρχουν δυστυχώς πολλά δυστυχήματα φέτος στην Κρήτη που θα μπορούσα να παραθέσω εδώ.

Στις υποδομές τώρα ο ΒΟΑΚ είναι τεράστια υπόθεση και πρέπει να ολοκληρωθεί σύντομα, δεν αρκεί όμως. Χρειάζονται σεμινάρια πόρτα – πόρτα, χωριό – χωριό, κωμόπολη – κωμόπολη με τοπική προσέγγιση ώστε να φωτιστούν οι κακές συνήθειες και τα επικίνδυνα σημεία. Χρειάζεται και μια μικρή πίστα ίσως σ’ ένα ανενεργό αεροδρόμιο (;) ώστε να μπορούν οι νέοι “βράζει το αίμα και δε κατέχουν τι να κάνουν να μερώσει” (Καζαντζάκης) να μάθουν με ασφάλεια τα όρια και τα μυστικά της οδήγησης. Να συνειδητοποιήσουν ότι για να στρίψεις γρηγορότερα δεν είναι θέμα μαγκιάς. ρίσκου ή θάρρους, αλλά θέμα εκπαίδευσης, γνώσης ικανότητας, ταλέντου, προσπάθειας. Όπως προετοιμάζεται ο μαραθωνοδρόμος για τα 42km έτσι προετοιμάζεται και οδηγός αγώνων για τη δική του προσπάθεια.

Αρκούν αυτά; Όχι χρειάζεται επιπλέον να συνειδητοποιήσουν όλοι τον κίνδυνο που διατρέχουν. Ναι κυρία μου σ’ εσάς απευθύνομαι μπορεί να είστε εσείς αύριο στο διάβα ενός κουζουλού! Πρέπει να υπάρξει κοινωνική ευαισθητοποίηση να μιλήσουν όσοι γνωρίζουν, σε όσους βλέπουν ότι “ζουν επικινδύνως”. Βλέπεις το μεθυσμένο να ετοιμάζεται να οδηγήσει: Σταμάτησέ τον! Αδιαφορώντας και αφήνοντάς τον “να φάει το κεφάλι του” μπορεί να σκοτώσει κάποιο δικό σου άνθρωπο την κακιά στιγμή. Μην ξεκινάς κουρασμένος να οδηγήσεις, δεν είσαι υπεράνθρωπος. Αν γίνει το κακό δε διορθώνεται. Η συντήρηση του αυτοκινήτου, ελαστικά, φρένα, αμορτισέρ, σύστημα διεύθυνσης, κινητήρας είναι κομβικής σημασίας.

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι πολύ πιο ασφαλή, δείτε εδώ ένα τεστ πρόσκρουσης που έκαναν οι Νεοζηλανδοί ανάμεσα σε δυο Toyota Corolla μια του 1998, και μια του 2015. Τα συμπεράσματά τους αυτονόητα για όσους ασχολούμαστε με το χώρο το αυτοκινήτου, σοκάρουν!

Είναι καιρός να ξεφύγετε από: “Εγώ ξέρω να οδηγώ” και ν’ αναρωτηθείτε μέσα σας, μόνοι σας, που αποκτήσατε αυτή τη γνώση; Σας την χάρισε ο Θεός; Εμπειρικά; Σας δίδαξε κάποιος πιστοποιημένος φορέας; Περάσατε από σχολές ασφαλούς οδήγησης; Πράγματι τα καταφέρνετε στο δυναμικό έλεγχο του αυτοκινήτου με τιμόνι και γκάζι; Πόση εμπειρία έχετε στην πίστα σε οριακές καταστάσεις; Δεν αμφιβάλλει κανείς για το ταλέντο σας, δεν αρκεί όμως αυτό, πιστέψτε με!

Προσωπικά θεωρώ πως το 90% των ενεργειών που μπορούν να γίνουν για να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια, στην Κρήτη αλλά και σε όλη την Ελλάδα αφορούν σε πράγματα που προηγούνται της εκκίνησης του κινητήρα. Έχουν να κάνουν με την παιδεία, την εκπαίδευση, τις υποδομές. Μετά τα συλλυπητήρια στην οικογένεια του Μιχάλη σας παρακαλώ ειδικά εσείς οι Κρητικοί διαδώστε αυτό το κείμενο, ή έστω πείτε τουλάχιστον σ’ έναν γνωστό σας: “Μην οδηγείς, πιωμένος, κουρασμένος, υπό επήρεια ουσιών, με υπέρμετρη ταχύτητα, ή επιθετικά. Ζώνη ασφαλείας, κράνος, αμυντική οδήγηση”. Αν το κάνετε θα έχει γίνει ένα μεγάλο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Ομιλία Δ. Κουτσούμπα στα Χανιά με αναφορές στη γεωπολιτική ένταση, τις βάσεις της Σούδας, τον ΒΟΑΚ και την εργασιακή εκμετάλλευση | Φωτορεπορτάζ

Το βράδυ του Σαββάτου, 23 Νοεμβρίου, ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Δημήτρης…

9 hours ago

Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Αναλυτικές οδηγίες για την κάλπη – Τα εκλογικά κέντρα στο νομό Χανίων – 3 ευρώ το αντίτιμο

Σε πλήρη ετοιμότητα δηλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ενόψει της αυριανής διαδικασίας εκλογής προέδρου (Κυριακή 24 Νοεμβρίου). Σύμφωνα με ανακοίνωση…

13 hours ago

Μπορέλ: «Οι κυβερνήσεις της ΕΕ δεν μπορούν να επιλέγουν αν θα εφαρμόζουν ή όχι τα εντάλματα σύλληψης του ΔΠΔ»

Σε πολύ δύσκολη θέση είναι οι κυβερνήσεις των κρατών της ΕΕ που υποστηρίζουν σθεναρά το Ισραήλ, καθώς μετά…

13 hours ago

Χάος στην COP29: Δεκάδες χώρες αποχώρησαν πριν τη συμφωνία – Τι συνέβη

Η 29η διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα, COP29, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στην πρωτεύουσα…

13 hours ago

Θερμοκρασίες ρεκόρ φέτος στις θάλασσες – Επηρεάστηκε και το Νότιο Κρητικό Πέλαγος

Θερμοκρασίες ρεκόρ καταγράφηκαν το φετινό καλοκαίρι στις ελληνικές θάλασσες καθιστώντας το, το πιο ζεστό σε βάθος σαρακονταετίας…

13 hours ago

Ντ. Μπακογιάννη: Αν ο Σαμαράς ψήφιζε το πρώτο Μνημόνιο, θα βγαίναμε πέντε χρόνια νωρίτερα

Η βουλευτής Χανίων αποκαλύπτει, σε συνέντευξή της στα «Νέα» και στον Χρήστο Χωμενίδη, το παρασκήνιο…

14 hours ago

This website uses cookies.