ΤΟΠΙΚΑ

ΒΟΑΚ: Γιατί το Χανιά-Ηράκλειο του 1,75 δισ αλλάζει τις ισορροπίες στις κατασκευές

Το μεγάλο στοίχημα του ΒΟΑΚ αποτελεί μια από τις μεγάλες προτεραιότητες της νέας ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Μπορεί δύο στα τρία τμήματα να είναι συμβασιοποιημένα αλλά αποτελούν το 25% του έργου. Όλα τα μάτια είναι στραμμένα στο βασικό τμήμα του κρητικού αυτοκινητόδρομου από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο και τη Χερσόνησο.

Τον περασμένο Μάιο -όπως γράψαμε- υποβλήθηκαν τρεις προσφορές για το έργο του 1,75 δισ. ευρώ. Προσφορές κατέθεσαν τα σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, AVAX – Egis Project – Meridiam.

Σύμφωνα με το ypodomes.com αυτό που έχει πλέον στα χέρια του το υπουργείο ΥΠΟΜΕ, είναι μέσα από την εξέταση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών, είναι η ανάδειξη του αναδόχου στο μεγαλύτερο οδικό έργο της τρέχουσας δεκαετίας. Αν το έργο καταλήξει στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα επιβεβαιώσει την ηγεμονία της στον χώρο των αυτοκινητοδρόμων, καθώς στον ελληνικό Όμιλο μαζί με την Εγνατία διαχειρίζονται 1.500 χλμ και έχει πατήσει το πόδι της και στο μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ ενώ το ανεκτέλεστο της θα εκτιναχθεί σε πάνω από 6,5 δισ. ευρώ.

Αν το έργο καταλήξει στο σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, θα δυναμώσει ακόμα περισσότερο από τη μια το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων της θυγατρικής του Ομίλου Ελλάκτωρ και θα εισαγάγει την Μυτιληναίος στις εγχώριες οδικές παραχωρήσεις. Αν το έργο πάει στο σχήμα με επικεφαλής την ΑΒΑΞ, τότε θα αυξήσει σχεδόν εν μία νυκτί το ανεκτέλεστο του Ομίλου σχεδόν στα 4 δισ. ευρώ από 3 που είναι περίπου σήμερα.

Το έργο έχει κόστος που εκτιμάται πως αγγίζει τ0 1,75 δισ. ευρώ. Χρηματοδότηση θα τραβήξει από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης. Να θυμίσουμε πως η Α`φάση ξεκίνησε στις 18.10.18 με τα εξής σχήματα: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, 3.ΑΒΑΞ, 4.VINCI, 5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL. Το 2022 οριστικοποιήθηκε πως όλα τα σχήματα πέρασαν στην Β`φάση ενώ οριστικοποιήθηκε και η χάραξη ενώ στις αρχές του έτους δόθηκε η πρώτη επίσημη ημερομηνία υποβολής προσφορών.

Το βασικό τμήμα

Οι προσφορές για το τμήμα των 157,5 χιλιομέτρων θα καθορίσουν και ποιος θα αναλάβει το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, εκείνο που έχει και την μεγαλύτερη καθημερινή ροή οχημάτων. Υπενθυμίζεται πως σε αυτό το τμήμα περιλαμβάνεται και ως προαίρεση το τμήμα Χανιά-Κίσσαμος.

Θα πρέπει να θυμίσουμε πως η κατασκευή του ΒΟΑΚ έχει χωριστεί σε τρια διακριτά μέρη: το πρώτο είναι η τμήμα της παραχώρησης μεταξύ Χανίων και Χερσονήσου, το δεύτερο είναι η ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη και το τρίτο είναι το δημόσιο έργο στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.

Από τα τρία τμήματα, τον Σεπτέμβριο του 2022 υπεγράφη η σύμβαση για το ανατολικό τμήμα, από την Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Ανάδοχος εταιρεία είναι η ΑΚΤΩΡ στο έργο των 186 εκατ. ευρώ. Αν και έχουν περάσει αρκετοί μήνες τα εργοτάξια προς το παρόν δεν έχουν απλωθεί σε όλο το μήκος του έργου, γεγονός που σημαίνει πως τρέχουν οι απαραίτητες μελέτες εφαρμογής.

Τα έργα λόγω της χρηματοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης, έχουν ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα και η ολοκλήρωση του θα πρέπει να έχει συμβεί μέχρι το τέλος του 2025. Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, στο τέλος του 2025 θα ολοκληρωθεί το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, περίπου το 2027 το Χερσόνησος-Νεάπολη και το 2028 το βασικό τμήμα Χανιά-Χερσόνησος.

Το μεσαίο τμήμα

Ο δεύτερος διαγωνισμός, για το μεσαίο τμήμα από τη Χερσόνησο μέχρι την Νεάπολη, έχει συμβασιοποιηθεί από τον περασμένο Μάιο. Αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις στις μελέτες θα δούμε τις πρώτες μπουλντόζες στα εργοτάξια από τις αρχές του 2024.

Το έργο μήκους 22,4 χλμ θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης. Το σχήμα που έχει αναλάβει το έργο αποτελείται από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το κόστος του έργου φτάνει τα 300 εκατ. ευρώ.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Εργαζόμενοι: Ωράρια «κολλημένα» στα ‘80s – Γιατί δε μειώνεται ο χρόνος εργασίας;

Γιατί οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, δεν έχουν δει καμία ουσιαστική μείωση του χρόνου εργασίας από τη δεκαετία…

50 mins ago

Κρήτη: Τι λέει ο δικηγόρος του γαμπρού για την ακύρωση του γάμου του επειδή τον έπιασαν με κοκαΐνη

Πολλές εκατοντάδες ήταν οι προσκεκλημένοι που πήγαν το απόγευμα του Σαββάτου στην εκκλησία όπου θα…

54 mins ago

Ενδοοικογενειακή βία: Περισσότερες από 15.000 γυναίκες αλλά και πάνω από 5.000 άνδρες έπεσαν θύματα το πρώτο 10μηνο του 2024

Ιδιαίτερη αύξηση στα περιστατικά για αδικήματα ενδοοικογενειακής βίας μέσα στο πρώτο δεκάμηνο του 2024 σε σχέση με…

57 mins ago

ΣΥΡΙΖΑ: 21.465 ψήφισαν μέχρι τις 12:00 – Χωρίς προβλήματα η εκλογική διαδικασία στα Χανιά – Τα μηνύματα των 4 υποψήφιων προέδρων από την κάλπη

Η διαδικασία εκλογής νέου προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία ξεκίνησε το πρωί της Κυριακής στα Χανιά.…

1 hour ago

Δ. Κουτσούμπας από Ρέθυμνο: “Σε έναν κόσμο που φλέγεται, οι λαοί πρέπει να είναι οι νικητές!”

Με την συμμετοχή πλήθους κόσμου, εκπροσώπων σωματείων και μαζικών φορέων πραγματοποιείται σήμερα Κυριακή στο «Σπίτι…

2 hours ago

Ομαδικές αγωγές κατά της Booking από Ελληνες ξενοδόχους

Στη διεκδίκηση αποζημιώσεων από τη Booking.com και εν γένει από τις πλατφόρμες κρατήσεων που είναι ευρύτερα γνωστές…

2 hours ago

This website uses cookies.