ΤΟΠΙΚΑ

ΒΟΑΚ: “Κλείδωσε” η υλοποίηση όλου του άξονα από Κίσσαμο μέχρι Άγιο Νικόλαο

Στη Β`φάση περνούν οι διαγωνισμοί για τον ΒΟΑΚ καθώς με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εγκρίθηκε το τεύχος Πρόσκλησης Συμμετοχής σε Διάλογο, Στάδιο Β.Ι της B’ Φάσης του Διεθνούς Διαγωνισμού με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για την ανάθεση της Σύμβασης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα του έργου «ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ / ΜΕΛΕΤΗ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ – ΝΕΑΠΟΛΗ, ΜΕ Σ.Δ.Ι.Τ.».

Αυτό σημαίνει ότι το επόμενο διάστημα θα καλεστούν σε συμμετοχή στη Β`φάση τα 5 σχήματα που διεκδικούν το έργο. Αυτά είναι:

 ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
– ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΡΙΑΔΝΗ» (ΑΒΑΞ-MARGUERITE)
– ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε
– SHIKUN BINUI LTD
– ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ACCIONA CONCESIONES- ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ INTERTOLL».

Η έγκριση του τεύχους πρόσκλησης αναμένεται και για το τμήμα της παραχώρησης από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο. Να θυμίσουμε πως σε αυτό συμμετέχουν 5 σχήματα:

– ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ
-ΤΕΡΝΑ
-ΑΒΑΞ
-VINCI
-Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA CONCESIONES.

Να θυμίσουμε πως ο διαγωνισμός ξεκίνησε το 2018 και το 2019 ολοκληρώθηκε η φάση της προεπιλογής με την έγκριση συμμετοχής όλων των σχημάτων που εκδήλωσαν ενδιαφέρον.

Κλείδωσε η χρηματοδότηση του έργου

Με τη χθεσινή ανακοίνωση των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης, έγινε γνωστό πως συμπεριλαμβάνεται μία μεγάλη χρηματοδότηση για τον ΒΟΑΚ, που εξασφαλίζει την κατασκευή και συνολική υλοποίηση του έργου από άκρη σε άκρη.

Είναι από τα έργα που το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είχε ως κεντρικό στόχο καθώς οι χαμηλοί φόρτοι στο μεγαλύτερο τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονας Κρήτης, έκαναν το έργο ιδιαίτερα δύσκολο στην χρηματοδότηση του.

Πλέον με τα 427 εκατ. ευρώ που εξασφαλίστηκαν για την κατασκευή του έργου, παίρνει σάρκα και οστά η ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, κάτι που μεταφράζεται ως μια μεγάλη επιτυχία για το υπουργείο και την κυβέρνηση.

Από αυτά, περί τα 200 εκατ. ευρώ θα πάνε στο τμήμα της παραχώρησης (Χανιά-Χερσόνησος), 90 εκατ. ευρώ στο ΣΔΙΤ (Χερσόνησος-Νεάπολη).

Σε τροχιά υλοποίησης και το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος

Ένα ακόμα σπουδαίο νέο, είναι πως εγκρίθηκε και ένα ποσό κοντά στα 145 εκατ. ευρώ για το τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος. Το τμήμα αυτό, το τρίτο του άξονα πρόκειται να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο.

Καθώς είναι ένα ώριμο έργο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα μπορέσει να ξεκινήσει διαδικασίες δημοπράτησης του μέσα στο επόμενο διάστημα και οπωσδήποτε μέσα στο 2021.

Mε την ένταξη του στο Ταμείο Ανάκαμψης oι μελέτες του είναι εν πολλοίς ολοκληρωμένες: η οριστική υδραυλική μελέτη ολοκληρώθηκε, η οριστική μελέτη οδοποιίας είναι έτοιμη προς έγκριση από το υπουργείο ενώ προς έγκριση, ενώ πολύ προχωρημένες είναι οι μελέτες τεχνικών. Στο σύνολο του το έργο έχει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους από το 2012 και το κόστος του εκτιμάται στα 145 εκατ.ευρώ.

ΒΟΑΚ από Κίσσαμο μέχρι Άγιο Νικόλαο

Να θυμίσουμε πως με δέσμευση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, στο τμήμα της παραχώρησης Χανιά-Χερσόνησος, προστέθηκε ως προαίρεση και το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά, δημιουργώντας ένας διαμπερή άξονα στην βόρεια ακτή του νησιού που θα ενώνει 5 μεγάλες πόλεις-λιμάνια (Κίσσαμο, Χανιά, Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Άγιο Νικόλαο). Επιπρόσθετα με συνοδευτικά έργα με τον ΒΟΑΚ θα συνδεθούν και τα δύο κεντρικά αεροδρόμια, Χανίων και Καστελίου.

Ειδικότερα για το Καστέλι, η Κ/Ξ ΤΕΡΝΑ-GMR που έχει αναλάβει την κατασκευή του νέου αεροδρομίου, έχει μέσα στο αντικείμενο κατασκευής και ένα αυτοκινητόδρομο 18χλμ για τη σύνδεση του αερολιμένα με τον ΒΟΑΚ στο ύψος της Χερσονήσου.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου ΥΠΟΜΕ, το έργο θα μπορέσει να ξεκινήσει μέχρι το 2023 και να ολοκληρωθεί σταδιακά μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

ypodomes.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Mε +18% οι κρατήσεις στα Airbnb – Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη οι προορισμοί με διψήφια άνοδο

Δυναμικό ξεκίνημα σεζόν για τα ‘’Αirbnb’’ στην Ελλάδα με τις μελλοντικές κρατήσεις μέσα στο Φεβρουάριο να «τρέχουν» με…

4 hours ago

Το τελευταίο αντίο του ΚΡΗΤΗ ΙΙ

Ένα κεφάλαιο της ελληνικής ακτοπλοΐας κλείνει με την οριστική αναχώρηση του πλοίου ΚΡΗΤΗ ΙΙ προς…

4 hours ago

Αντιπυρική θωράκιση στην Κρήτη: 216 εποχικοί πυροσβέστες και νέα μονάδα ΕΜΟΔΕ στα Χανιά

Σημαντική ενίσχυση στις πυροσβεστικές δυνάμεις της Κρήτης φέρνει η νέα αντιπυρική περίοδος του 2025, με…

4 hours ago

Μια ορεινή περιοχή στην Ιταλία προσφέρει 100.000€ για να μετακομίσετε – Υπό έναν όρο

Έχετε ονειρευτεί να ζήσετε δίπλα σε χιονοδρομικά κέντρα, αμπελώνες ή ιαματικές πηγές; Στην ορεινή περιοχή Trentino…

4 hours ago

ANEK LINES: Ένα ταξίδι στην ιστορία της ελληνικής ακτοπλοΐας – Έκθεση στο Μεγάλο Αρσενάλι

Μια μοναδική έκθεση που αναδεικνύει την πορεία της ANEK LINES στη ναυτιλία θα φιλοξενηθεί στο…

7 hours ago

Η μαντινάδα του χουντοβασιλικού Κρητικού λυράρη: Ο ελληνισμός σε θέλει Βασιλιά | Βίντεο

Το γεγονός ότι δεν έχουμε πια χούντα και δεν έχουμε βασιλιά δε σημαίνει ότι έπαψαν…

7 hours ago