Οριστικά το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο πρόκειται να κατασκευαστεί στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτη ακολουθώντας την μέθοδο της παραχώρησης.
Αυτό προκύπτει από την πρόσκληση που απηύθυνε η Γενική Γραμματεία Υποδομών σε τρεις εταιρείες προκειμένου μέσα από τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης να επιλεγεί στις 21 Αυγούστου ο χρηματοοικονομικός Σύμβουλος για τον Διεθνή Διαγωνισμό για την “Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευσης του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο”.
Όπως αναφέρει το ypodomes.com το μήκος του νέου αυτοκινητόδρομου θα είναι περίπου 142χλμ, εκ των οποίων τα 91χλμ αφορούν την κατασκευή νέου αυτοκινητόδρομου ενώ τα υπόλοιπα έχουν κατασκευαστεί ως δημόσια έργα στο παρελθόν.
Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε περίπου 1,1 δισ ευρώ (μαζί με τις απαλλοτριώσεις) με την χρηματοδότηση να είναι επίσης ένα μεγάλο στοίχημα.
Όπως αναφέρουν πηγές του Υπουργείου Υποδομών γίνονται εντατικές επαφές με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) με σκοπό να εξασφαλιστεί η οικονομική στήριξη του έργου. Πάντως όπως αναφέρεται στην σχετική απόφαση “το υπόψη έργο θα προωθηθεί προς υλοποίηση με κύρια χρηματοδότηση από κεφάλαια που θα εξασφαλίσει ο οικονομικός φορέας στον οποίο θα ανατεθεί η σύμβαση”.
Το έργο θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της παραχώρησης και όχι με ΣΔΙΤ καθώς βρίσκεται εκτός του πεδίου εφαρμογής του ν. 3389/2005 για τα έργα ΣΔΙΤ (έργα μέχρι 500εκ.ευρώ).
Ερώτημα παραμένει ο τρόπος λειτουργίας του δρόμου σε σχέση με την οικονομική βιωσιμότητα του σχήματος που θα αναλάβει. Ένα από τα ισχυρότερα σενάρια είναι η ύπαρξη της “βινιέτας”, ενός συστήματος διοδίων με χρονική διάρκεια και όχι χιλιομετρική. Οριστικές αποφάσεις αναμένονται.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Περιφέρεια Κρήτης έχει ζητήσει επιτακτικά την δημιουργία και λειτουργία αυτοκινητόδρομου χωρίς διόδια.
Ο ΒΟΑΚ είναι από τα έργα-σημαίες του Υπουργείου Υποδομών καθώς έχει υπάρξει πολλάκις δέσμευση για την υλοποίηση του. Η διεξαγωγή του διαγωνισμού εκτιμάται ότι θα γίνει εντός του 2018.
Από πέρυσι το Υπ.ΥΠΟΜΕ και ο ΟΑΚ έχουν υπογράψει προγραμματική σύμβαση στην οποία ο ΟΑΚ ανέλαβε την καταγραφή, συλλογή και επεξεργασία κυκλοφορικών στοιχείων που θεωρούνται απαραίτητα τόσο για την εκπόνηση του σταδίου Αναγνώρισης της Οδού αλλά και για την μελέτη κόστους οφέλους και βιωσιμότητας του έργου, την καταγραφή και αξιολόγηση των υπαρχουσών και εν εξελίξει μελετών στα μη κατασκευασμένα τμήματα του έργου κ.α.
Αντίστοιχα το Υπουργείο Υποδομών έχει αναλάβει να ολοκληρώσει το συμφωνηθέν Αντικείμενο και να συντάξει και διαθέσει την προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού, να προσλάβει Συμβούλους για την εκπόνηση της ανάλυσης κόστους – οφέλους του έργου) που θεωρούνται απαραίτητοι και θα συνεπικουρήσουν στη διαμόρφωση της δομής και αρχιτεκτονικής όλων των φάσεων του διαγωνισμού και θα προτείνουν το Τεύχος της Α` Φάσης και όσα στοιχεία απαιτούνται για την υποβολή πρότασης ένταξης του έργου σε χρηματοδοτικά προγράμματα.
Το βράδυ του Σαββάτου, 23 Νοεμβρίου, ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Δημήτρης…
Σε πλήρη ετοιμότητα δηλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ενόψει της αυριανής διαδικασίας εκλογής προέδρου (Κυριακή 24 Νοεμβρίου). Σύμφωνα με ανακοίνωση…
Σε πολύ δύσκολη θέση είναι οι κυβερνήσεις των κρατών της ΕΕ που υποστηρίζουν σθεναρά το Ισραήλ, καθώς μετά…
Η 29η διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα, COP29, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στην πρωτεύουσα…
Θερμοκρασίες ρεκόρ καταγράφηκαν το φετινό καλοκαίρι στις ελληνικές θάλασσες καθιστώντας το, το πιο ζεστό σε βάθος σαρακονταετίας…
Η βουλευτής Χανίων αποκαλύπτει, σε συνέντευξή της στα «Νέα» και στον Χρήστο Χωμενίδη, το παρασκήνιο…
This website uses cookies.