Οι εκπαιδευτικές πολιτικές στα χρόνια των μνημονίων οδηγούν τη δημόσια εκπαίδευση στη διάλυση. Σχολεία κλείνουν ή συγχωνεύονται, πληθωρικά τμήματα άνω των 25 μαθητών κυριαρχούν σε όλες τις βαθμίδες, η χρηματοδότηση κάθε χρόνο μειώνεται. Παράλληλα οι μηδενικοί διορισμοί και οι ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών έχουν ως συνέπεια τη διεύρυνση των προβλημάτων στη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Η κατάσταση σε όλη τη χώρα είναι τραγική. Σε ό,τι αφορά στην Κρήτη, δύο ολόκληρες βδομάδες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, τα περισσότερα σχολεία λειτουργούν με δυσκολία ή υπολειτουργούν ενώ σε κάποια άλλα δεν έχει χτυπήσει ακόμα κουδούνι (!) (στα Δ.Σ. Παναγιάς, Καβροχωρίου, Καρκαδιώτισσας καθώς και στα Νηπιαγωγεία Αξού, 2ο Ανωγείων, 2/θ Ροδωπού, 1/θ Καμισιανών και 1/θ Ροδωπού).
Τα κενά σε επίπεδο Κρήτης ξεπερνούν τα 570 (σύμφωνα με στοιχεία των Συλλόγων Εκπαιδευτικών. Στο νομό Ηρακλείου φτάνουν τους 80 δασκάλους, 35 νηπιαγωγούς και 115 ειδικοτήτων και στο νομό Ρέθυμνου ανέρχονται σε 30, 20 και 45 αντίστοιχα.
Στα σχολεία της Ειδικής Αγωγής η κατάσταση είναι ακόμα πιο τραγική, αφού τα περισσότερα είναι κλειστά, ενώ τα ελάχιστα ανοιχτά υπολειτουργούν.
Η λειτουργία των ολοήμερων δημοτικών και νηπιαγωγείων, που τόσο ανάγκη έχει η κάθε τοπική κοινωνία, έχει ανασταλεί για να καλυφθούν διδακτικά κενά και να εμφανιστεί πληρότητα θέσεων. Η ταλαιπωρία όμως των γονέων είναι απερίγραπτη με πολύ σημαντικές εκπαιδευτικές και κοινωνικές συνέπειες. Ταυτόχρονα ενώ υπάρχουν περιπτώσεις που ακόμα και οι διευθυντές σχολικών μονάδων διδάσκουν κανονικά σε τάξεις.
Επειδή η παιδεία αποτελεί καθολικό ανθρώπινο δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό και η πολιτεία έχει υποχρέωση να παρέχει δημόσια δωρεάν εκπαίδευση ισότιμα σε όλους,
Επειδή οι ευθύνες του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης για τη διάλυση της δημόσιας παιδείας είναι τεράστιες,
Επειδή οι ακολουθούμενες πολιτικές της λιτότητας και των μνημονίων οδηγούν στην κατάργηση των υποστηρικτικών δομών (ειδική αγωγή, τμήματα ένταξης, ολοήμερο σχολείο)
Επειδή η ανησυχία των τοπικών κοινωνιών, των φορέων, των γονιών και των εκπαιδευτικών που «αγωνίζονται για να κρατήσουν τα σχολεία ανοιχτά» κορυφώνεται,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
Τι άμεσα μέτρα προτίθεται να λάβει, ώστε να ομαλοποιηθεί το συντομότερο η κατάσταση και να λειτουργήσουν εύρυθμα και αποδοτικά οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κρήτη αλλά και σε όλη την Ελλάδα; Προτίθεται να προβεί άμεσα σε διορισμούς εκπαιδευτικών με βάση τα πραγματικά λειτουργικά κενά;
Oι ερωτώντες βουλευτές
Κριτσωτάκης Μιχάλης
Διακάκη Μαρία
Δερμιτζάκης Κωστής
Ξανθός Αντρέας
Σταθάκης Γιώργος
Κουράκης Τάσος
Ο Βρετανοκαναδός επιστήμονας υπολογιστών, συχνά αναφερόμενος ως «πατέρας» της τεχνητής νοημοσύνης, Τζέφρι Χίντον, προειδοποίησε ότι οι πιθανότητες η…
Τηλεφωνική επικοινωνία με τον πρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν, Ιχμάν Αλίγιεφ, είχε ο Βλαντιμίρ Πούτιν με τον…
Ακόμα μία ανθρώπινη ζωή χάθηκε στους δρόμους της Κρήτης, μεγαλώνοντας τη μαύρη λίστα των θυμάτων…
Το Σωματείο Επισιτισμού Νομού Χανίων, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Μουσικών Ελλάδος – Παράρτημα Χανίων,…
Παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες με έντονη βροχόπτωση και δριμύ ψύχος, πλήθος πιστών από όλη…
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ 2024 ΠΡΟΣ: Τον Ιερό Κλήρο, τις Μοναστικές Αδελφότητες και τον ευσεβή και φιλόθεο…
This website uses cookies.