ΕΛΛΑΔΑ

Βόμβα μεγατόνων στον τουρισμό της Βόρειας Ελλάδας

Ο τουριστικός όμιλος Μουζενίδη, στον οποίο ανήκει η αεροπορική εταιρεία «Ellinair» και η εκμετάλλευση ή συνεργασία δεκάδων ξενοδοχείων ανά τη χώρα, κατέθεσε την περασμένη Παρασκευή αίτηση αναστολής λειτουργίας και προστασίας από τους πιστωτές στο Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης ● Τα καλοκαίρια ο όμιλος απασχολεί 3.000 εργαζόμενους, ενώ έχει 300 άτομα μόνιμο προσωπικό ● Το «άνοιγμα» της εταιρείας υπολογίζεται στα 50 με 70 εκατομμύρια ευρώ ● Εκδηλη η ανησυχία στον ξενοδοχειακό κλάδο.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Βόμβα μεγατόνων στην τουριστική αγορά της Βόρειας Ελλάδας απειλεί να αφήσει πίσω της ανεργία και οικονομικό χάος, τη στιγμή ακριβώς που είχαν αρχίσει να αναπτερώνονται οι ελπίδες των ξενοδόχων, ειδικά της Χαλκιδικής! Ο τουριστικός όμιλος Μουζενίδη, στον οποίο ανήκει η αεροπορική εταιρεία «Ellinair» και η εκμετάλλευση ή συνεργασία δεκάδων ξενοδοχείων ανά τη χώρα, κατέθεσε την περασμένη Παρασκευή αίτηση αναστολής λειτουργίας και προστασίας από τους πιστωτές στο Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης. Ζητείται «βοήθεια» από την κυβέρνηση!

Η αίτηση, που γίνεται με τη διαδικασία του πτωχευτικού δικαίου, στην πραγματικότητα αποκαλύπτει ότι τα μεγαλεπήβολα success stories πολλών ραγδαία αναπτυσσόμενων επιχειρήσεων δεν είναι τίποτε άλλο παρά γίγαντες που πατάνε σε πήλινα πόδια. Μαζί τους απειλείται με κατάρρευση και το αφήγημα της φιλελεύθερης οικονομίας, της φιλελεύθερης αγοράς και των φιλελεύθερων εργασιακών σχέσεων που τόσο έχει προωθήσει η σημερινή κυβέρνηση με τα «αναπτυξιακά» της σχέδια…

Ο ιδρυτής του τουριστικού ομίλου Μουζενίδη, Μπόρις Μουζενίδης, μηχανικός αυτοκινήτων στην πρώην Σοβιετική Ενωση, ήρθε στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 και βρήκε πρόσφορο έδαφος ενασχόλησης με τον τουρισμό, ειδικά της Χαλκιδικής, που κατάφερε γρήγορα να «ανοίξει» στην αγορά της Ρωσίας. Σύντομα, μέσα σε λίγα χρόνια, βρέθηκε να έχει εκτός από τουριστικό πρακτορείο μερικά από τα καλύτερα ξενοδοχεία της Βόρειας Ελλάδας, είτε εξαγοράζοντάς τα είτε μέσω συνεργασιών, κατασκευαστική εταιρεία, το πάρκινγκ του αεροδρομίου «Μακεδονία», ακόμη και μια μικρή αεροπορική εταιρεία με στόλο πέντε σύγχρονων αεροσκαφών Airbus.

Ο Μπόρις Μουζενίδης, όμως, φαίνεται ότι έχτιζε τον επιχειρηματικό κολοσσό του τόσο γρήγορα με μεγάλα «ανοίγματα» και πολλά ρίσκα. Η «αγορά» καιρό τώρα ψιθύριζε και ένιωθε ανασφάλεια, αλλά κανείς δεν τολμούσε να μιλήσει ανοιχτά για τον κίνδυνο κατάρρευσης που πολλοί έβλεπαν ότι έρχεται. Η αποκάλυψη ήρθε με τον αιφνίδιο θάνατο από κορονοϊό του ιδρυτή του ομίλου στη Μόσχα, τον περασμένο Μάρτιο. Παρότι τη συνέχεια ανέλαβε ο γιος του, Γιάννης Μουζενίδης, ουσιαστικά φαίνεται ότι κληρονόμησε τη διαχείριση μιας κατάρρευσης.

«Περιμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση. Επειδή όλοι θέλουμε να υποστηρίξουμε την προσπάθεια, είμαστε σε αναμονή. Ελπίζουμε ότι τα ξενοδοχεία του ομίλου θα ξανανοίξουν σύντομα. Αλλωστε, ο όμιλος ανακοίνωσε ότι σύντομα θα επαναφέρει τη λειτουργία τους», ανέφερε ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής και της Πανελλήνιας Ενωσης Ξενοδόχων, Γρηγόρης Τάσιος.

Από την άλλη, ωστόσο, τα καλοκαίρια ο όμιλος Μουζενίδη απασχολεί περί τους 3 χιλιάδες εποχικούς εργαζομένους, ενώ έχει περίπου 300 άτομα μόνιμο προσωπικό. Καταλαβαίνει εύκολα κανείς τι σημαίνει αυτό για το εργατικό δυναμικό του κλάδου στη Βόρεια Ελλάδα, με τέτοιο βαθμό επαγγελματικής επισφάλειας… Ζήτημα επισφάλειας, βεβαίως, υπάρχει και με τα συμβόλαια εισερχόμενου τουρισμού για το 2021.

Οι πληροφορίες της «Εφ.Συν.» θέλουν τον όμιλο να προσπαθεί να ιδρύσει νέα εταιρεία με άλλο ΑΦΜ για να μπορέσει να τα εξυπηρετήσει. Σε κάθε περίπτωση, το πλήγμα είναι μεγάλο από κάθε άποψη, αφού το «άνοιγμα» του ομίλου υπολογίζεται σε 50 με 70 εκατομμύρια ευρώ. Ανθρωποι στην κορυφή της τουριστικής επιχειρηματικότητας θύμισαν χαρακτηριστικά ότι «η Τόμας Κουκ κατέρρευσε το 2019 κατά παρόμοιο τρόπο με άνοιγμα 123 εκατ. ευρώ, αλλά εκεί υπήρχε άλλη διασπορά…».

Πηγές του ομίλου Μουζενίδη, πάντως, υποστηρίζουν ότι η «οικογένεια Μουζενίδη» βρίσκεται σε αναζήτηση επενδυτή αλλά και σε επικοινωνία με την ελληνική κυβέρνηση (!) αναμένοντας οικονομική βοήθεια από αυτήν.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

O «πατέρας» της ΑΙ προειδοποιεί: «Μπορεί να καταστρέψει την ανθρωπότητα τα επόμενα 30 χρόνια»

Ο Βρετανοκαναδός επιστήμονας υπολογιστών, συχνά αναφερόμενος ως «πατέρας» της τεχνητής νοημοσύνης, Τζέφρι Χίντον, προειδοποίησε ότι οι πιθανότητες η…

7 hours ago

Συγγνώμη του Πούτιν στον Αλίγιεφ για την πτώση του αεροσκάφους στο Καζακστάν – Η Ρωσία παραδέχεται πως έριξε το Embraer

Τηλεφωνική επικοινωνία με τον πρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν, Ιχμάν Αλίγιεφ, είχε ο Βλαντιμίρ Πούτιν με τον…

7 hours ago

Τραγωδία στον ΒΟΑΚ: Ένας νεκρός σε τροχαίο στο Σφακάκι Ρεθύμνου

Ακόμα μία ανθρώπινη ζωή χάθηκε στους δρόμους της Κρήτης, μεγαλώνοντας τη μαύρη λίστα των θυμάτων…

7 hours ago

Κάλαντα αλληλεγγύης για τη στήριξη οικογενειών στα Χανιά

Το Σωματείο Επισιτισμού Νομού Χανίων, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Μουσικών Ελλάδος – Παράρτημα Χανίων,…

7 hours ago

Χριστός ετέχθη στο σπήλαιο της Μαραθοκεφάλας

Παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες με έντονη βροχόπτωση και δριμύ ψύχος, πλήθος πιστών από όλη…

7 hours ago

Εγκύκλιος Χριστουγέννων Σεβ. Μητροπολίτου κ. Αμφιλοχίου

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ 2024 ΠΡΟΣ: Τον Ιερό Κλήρο, τις Μοναστικές Αδελφότητες και τον ευσεβή και φιλόθεο…

7 hours ago

This website uses cookies.