«Επίθεση» εναντίον της Fraport, της Slentel (όμιλος Κοπελούζου), αλλά και του ελληνικού δημοσίου εξαπέλυσε ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Βασίλης Αλεβιζόπουλος.
Στην εναρκτήρια ομιλία του, στο 14ο τακτικό συνέδριο της ΟΣΥΠΑ, ο κ. Αλεβιζόπουλος χαρακτήρισε πτωχευμένη την Slentel, ενώ για τη Fraport υποστήριξε ότι βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρά ταμειακά προβλήματα.
Αντίστοιχα, κατηγόρησε το ελληνικό δημόσιο για το περιεχόμενο της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, σχολιάζοντας ότι υπάρχουν πολλά «κρυφά σημεία» εις βάρος των συμφερόντων του δημοσίου και υπέρ της αναδόχου κοινοπραξίας.
Ειδικότερα, για την κυπριακή εταιρεία Slentel, ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ υπογράμμισε ότι το μετοχικό της κεφάλαιο είναι ελάχιστο, σε σχέση με το γιγαντιαίο project των περιφερειακών αεροδρομίων.
Για τη Fraport, εάν και την χαρακτήρισε «σοβαρή εταιρεία», σημείωσε ότι βαρύνεται με συνολικές υποχρεώσεις 3,5 δις. ευρώ έως το 2020.
Συνοπτικά για το περιεχόμενο της σύμβασης παραχώρησης και – σύμφωνα με τον κ. Αλεβιζόπουλο – είναι κατακριτέο το ελληνικό δημόσιο να μπαίνει εγγυητής των δανείων της Fraport και, σαν να μην έφτανε αυτό, να την επιχορηγεί με το Τέλος Ανάπτυξης και Εκσυγχρονισμού Αεροδρομίων, το οποίο προσδιόρισε, σε βάθος 10ετίας, σε 150 εκατ. ετησίως.
Μάλιστα, υποστήριξε ότι το “πραγματικό τίμημα” δεν είναι 1,23 δισ., αλλά 600 εκατ., αφού υπάρχουν “παραθυράκια” για επιστροφές ΦΠΑ, κτλ., σχολιάζοντας ότι στην σύμβαση παραχώρησης δεν υπάρχουν ρήτρες για την ανάπτυξη των αεροδρομίων και την αναβάθμιση των υποδομών.
Στο τελευταίο πεδίο, καυτηρίασε το γεγονός ότι τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, των Χανίων και της Σκιάθου, τα οποία συχρηματοδοτούνται από την ΕΕ, θα δοθούν “ετοιμοπαράδοτα” στη Fraport.
Τέλος, ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ επισήμανε ότι η ομοσπονδία έχει κινηθεί νομικά, με στόχο την ακύρωση της αγοραπωλησίας, εξαντλώντας κάθε δυνατό μέσο, τόσο στα εγχώρια δικαστήρια, όσο και στα ευρωπαϊκά, πέρα από τις προσφυγές στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ.