Για«εξαιρετικά σημαντικό νομοσχέδιο» το οποίο «περιμένουν όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό και ιδιαίτερα τον θεματικό» έκανε λόγο η Βάλια Βαγιωνάκη, αναφερόμενη στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε την Πέμπτη και αφορά τον θεματικό τουρισμό. Η βουλευτής Χανίων σημείωσε πως το νομοσχέδιο ρυθμίζει«ένα πολλά υποσχόμενο τοπίο», ενώ «επιχειρεί να βάλει κανόνες και βασιζόμενο σ’ αυτούς να δώσει την δυνατότητα πιστοποίησης των επιχειρήσεων που ασχολούνται με τον θεματικό τουρισμό».
«Δεν μπορώ να φανταστώ κανένα άλλο μέρος στον κόσμο, στο οποίο να μπορεί να αναπτυχθεί με πιο ανταγωνιστικούς όρους ο θεματικός τουρισμός. Η πολυνησιωτικότητα, οι εκτεταμένες προστατευόμενες περιοχές, το φυσικό ανάγλυφο, η γεωμορφολογία, οι πλούσιες πολιτιστικές αναφορές, η άυλη πολιτιστική κληρονομιά, η γαστρονομία και κυρίως η ανθρώπινη παρουσία και φιλοξενία αποτελούν την δική μας ιδιαιτερότητα και αποτελούν πλεονέκτημα σε ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο προϊόν, όπως είναι ο θεματικός τουρισμός» συνέχισε η κα Βαγιωνάκηπρόσθέτοντας: «Η τάση που υπάρχει στον σύγχρονο κόσμο και σε ένα σημαντικό και απαιτητικό κομμάτι επισκεπτών είναι η αυθεντικότητα ενός τόπου και η αναζήτηση εμπειριών. Και είναι αυτό ακριβώς το κομμάτι για το οποίο συζητάμε σήμερα».
Η κα Βαγιωνάκη εκτίμησε πως ο θεματικός τουρισμός«ανταποκρίνεται στο μοντέλο ανάπτυξης που έχουμε επιλέξει, δηλαδή τη βιώσιμη ανάπτυξη που στηρίζει και στηρίζεται στο περιβάλλον και στο ανθρώπινο δυναμικό, που αξιοποιεί τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και που δημιουργεί προστιθέμενη αξία η οποία διαχέεται μέσω της αλληλεπίδρασης των οικονομικών δραστηριοτήτων σε περισσότερα τμήματα της ελληνικής οικονομίας». Πρόσθεσε δε πως «το σημαντικότερο πλεονέκτημα του θεματικού τουρισμού είναι πως αυτός μπορεί να αναπτύσσεται τριακόσιες 365 μέρες τον χρόνο».
Παράλληλα, η βουλευτής αναφέρθηκε και σε ένα ιδιαίτερο θέμα που αφορά το τουριστικό προϊόν της Κρήτης λέγοντας: «Στον γαστρονομικό τουρισμό γίνεται συζήτηση για τη Μεσογειακή διατροφή. Μήπως αντί να μιλάμε για μεσογειακή κουζίνα, που έχει αναφορά στην ευρύτερη περιοχή, είναι σωστότερο να μιλάμε για Κρητική διατροφή, με δεδομένο ότι αυτή συγκεντρώνει το παγκόσμιο ενδιαφέρον διατροφολόγων και γαστρονόμων; Μήπως δεν πρέπει να χαθούμε στο γενικό, όταν έχουμε ένα τόσο ισχυρό όπλο, όπως είναι το brandname της κρητικής διατροφής;».
Τέλος, η κα Βαγιωνάκη αναφέρθηκε και στο κομμάτι της ασφάλειας που αφορά και τους επιχειρηματίες, αλλά και τους επισκέπτες: «Κάθε χρόνο στα βουνά της Κρήτης χάνονται τουρίστες, κινητοποιείται η ΕΜΑΚ, οι εθελοντές κλπ. Στον Νομό Χανίων πέρυσι είχαμε 38 διασώσεις. Δυστυχώς, πολλοί τουρίστες δεν δίνουν σημασία στις προειδοποιήσεις.Υπήρξε περίπτωση που ενώ είχαν κινητοποιηθεί όλες οι τοπικές δυνάμεις διάσωσης και είχε σταλείδιεθνές σήμα κινδύνου, τελικά βρήκαμε τους επισκέπτες αμέριμνους στην παραλία. Άρα, μήπως πρέπει να εξετάσουμε το ενδεχόμενο να υπάρχει κάποιο ασφάλιστροή με κάποιο τρόπο να υπάρχει οικονομική επιβάρυνση σε αυτές τις περιπτώσεις; Τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να διατεθούν για τη βελτίωση των μονοπατιών ή του εξοπλισμού της ΕΜΑΚ».