ΘΕΣΕΙΣ

Β.Ο.Α.Κ. και ΤΡΕΝΟ μαζί στην ΚΡΗΤΗ; ΝΑΙ είναι εφικτό!

Της Δήμητρας Λυμπεροπούλου *

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ

ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΡΧΗΓΟΥΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ

Η Παρασκευή, 1η Ιανουαρίου 2021, σηματοδότησε την έναρξη του Ευρωπαϊκού Έτους Σιδηροδρόμων. Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να προβάλει τα οφέλη του σιδηροδρόμου ως ενός βιώσιμου, έξυπνου και ασφαλούς μέσου μεταφοράς.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021, οι σιδηροδρομικές μεταφορές θα τεθούν στο προσκήνιο μέσα από μια πληθώρα δραστηριοτήτων σε όλη την Ευρώπη, οι οποίες θα ενθαρρύνουν τους πολίτες και τις επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν τον σιδηρόδρομο, συμβάλλοντας έτσι στην επίτευξη του στόχου της Πράσινης Συμφωνίας για μια κλιματικά ουδέτερη ΕΕ έως το 2050.

Με δεδομένο ότι το τρένο ήταν είναι και θα παραμείνει το οικολογικότερο μαζικότερο ασφαλέστερο και οικονομικότερο μέσο μαζικής μεταφοράς, προτείνουμε τη δημιουργία νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην Κρήτη η οποία θα ενώνει τα δυο άκρα της.

Γι όλα αυτά που συμβαίνουν μέχρι σήμερα, ζητούμε, ως μια κίνηση καλής θέλησης του Κράτους, για την αλλαγή νοοτροπίας των Κυβερνήσεων και της κρατικής μηχανής, η σημερινή Κυβέρνηση να σχεδιάσει και να προγραμματίσει, τώρα που σχεδιάζεται ο Αυτοκινητόδρομος 90 (Α90), γνωστός και ως Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, (ΒΟΑΚ), να απαλλοτριωθεί δίπλα ή ακόμα και ανάμεσα στο σχεδιαζόμενο Αυτοκινητόδρομο παράλληλα και συγχρόνως η αναγκαία έκταση για την σιδηροδρομική γραμμή.

Ο αυτοκινητόδρομος ΒΟΑΚ είναι ένας μεγάλος αυτοκινητόδρομος στον άξονα Δύσης-Ανατολής στην Κρήτη που συνδέει τη δυτικότερη πόλη και λιμάνι, την Κίσσαμο με την ανατολικότερη, τη Σητεία.

Σήμερα είναι μια μοναδική ευκαιρία  με τις απαλλοτριώσεις για τον αυτοκινητόδρομο να προχωρήσουν και οι απαλλοτριώσεις για το σιδηρόδρομο, η δαπάνη θα είναι ελαχιστότατη ενώ το όφελος τεράστιο.

Προτείνουμε να εξεταστεί σοβαρά η δυνατότητα ο ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης) να έχει ανάμεσα του σιδηρόδρομο με 2 ρεύματα, έργο τύπου Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών, ο οποίος τρέχει παράλληλα και μαζί με την Αττική Οδό προς Χαλκίδα, Κιάτο κλπ, αλλά μεγαλύτερης κλίμακας φυσικά.

Ο Κρητικός Σιδηρόδρομος θα ενώνει από τη μια άκρη του νησιού στην άλλη, μια ιδέα που πραγματικά θα συμβάλει πραγματικά στην αειφόρο ανάπτυξη, με τεράστια οικονομικά και άλλα οφέλη για το νησί τους κατοίκους και τους επισκέπτες του, άλλωστε ένα τέτοιου είδους έργο, θα αποσυμφορήσει τον ΒΟΑΚ και θα συμβάλει αρκετά στη μείωση ατυχημάτων σε αυτόν. Είναι ένα πάγιο ζήτημα από αρχαιοτάτων χρόνων, αλλά και ένα πολύ σημαντικό έργο, που θα αλλάξει εντελώς τα δεδομένα της μετακίνησης.

Εκτός όμως από το μεταφορικό έργο, θα μπορούσε να σχεδιαστεί ένα τουριστικό πακέτο τύπου «σιδηροδρομικής κρουαζιέρας» που θα διασχίζει την Κρήτη 4ημερης ή 7ημερης διάρκειας με μια τουριστική – σ/δ γραμμή με κουκέτες, εστιατόριο, εκδηλώσεις σε όλους τους σταθμούς (πόλεις – χωριά)  που θα έχουν  επιλεγεί.

Η Κρήτη χρειάζεται σιδηρόδρομο δεκαετίες τώρα, αυτός να συνδέει τουλάχιστον τις μεγάλες πόλεις του βορά, όμως θα μπορούσε με κάθετες γραμμές (με την βοήθεια των λεωφορείων του ΚΤΕΛ) να συνδέει τον ανεπτυγμένο βορά με τον παρθένο νότο. Να υπάρξει ανάπτυξη και εκεί, με σεβασμό πάντα στη φυσική ομορφιά του τόπου. Ο νότος κοιτάζει και αποτελεί στρατηγικό σημείο που μπορεί να αποδώσει καρπούς, εν όψη συνεργασιών με κράτη της Αφρικής και Μέσης Ανατολής, με στόχο την ανάπτυξη του εμπορίου και του τουρισμού.

Πέρα από τα γνωστά και αδιαμφισβήτητα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα του σιδηροδρόμου, ένας τέτοιος άξονας στην Κρήτη θα συνεισέφερε σημαντικά στην αντιμετώπιση του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος των πόλεων του νησιού, θα έκανε τις μετακινήσεις των πολιτών ασύγκριτα ασφαλέστερες σε σχέση με τους σημερινούς επικίνδυνους δρόμους, θα διευκόλυνε τη μετακίνηση από και προς το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, που αποτελεί ήδη το δεύτερο σε κίνηση στην Ελλάδα, και θα συνέβαλε στην εν γένει ισόρροπη ανάπτυξη της Κρήτης.

Ο σιδηρόδρομος της Κρήτης αποτελεί σημείο σύγκλισης έγκριτων συγκοινωνιολόγων, πρωτοβουλιών πολιτών, κοινωνικών φορέων και βουλευτών του νησιού.

Έτσι θέτουμε τα θεμέλια, στην εποχή της Κλιματικής Αλλαγής, αλλαγής νοοτροπίας για εξοικονόμηση ενέργειας και για βιώσιμες μεταφορές.

Σε λίγα χρόνια το νησί θα πάρει άλλη μορφή. Η ανάπτυξη είναι δεδομένη. Ο σιδηρόδρομος είναι μονόδρομος.

Τέλος θυμίζω  ότι στις αρχές του έτους η Επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε. Αντίνα Βαλεάν έχει δηλώσει σχετικά:

«Η μελλοντική μας κινητικότητα πρέπει να είναι βιώσιμη, ασφαλής, άνετη και οικονομικά προσιτή. Ο σιδηρόδρομος προσφέρει όλα αυτά κι ακόμη περισσότερα! Το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων μάς δίνει την ευκαιρία να ξαναανακαλύψουμε αυτόν τον τρόπο μεταφοράς. Μέσω διάφορων δράσεων, θα χρησιμοποιήσουμε την ευκαιρία αυτή για να αξιοποιήσουμε πλήρως το δυναμικό του σιδηροδρόμου.  Σας προσκαλώ όλους να συμμετάσχετε στο Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων».

Με την βοήθεια και συμμετοχή όλων μας η ΚΡΗΤΗ μας μπορεί και πρέπει να προλάβει το τρένο.

*Περιφερειακή Σύμβουλος Πελοποννήσου

επικεφαλής παράταξης & Τhink τank (δεξαμενής σκέψης)

Πράσινη – Πελοπόννησος – Οικολογική

Εκπρόσωπος στο Ευρωπαϊκό Πράσινο Κόμμα

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

M. Χνάρης: Ορατός ο κίνδυνος απώλειας ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων για χιλιάδες πολίτες

Την επιβεβλημένη ανάγκη παράτασης της προθεσμίας υποβολής δηλώσεων στο Κτηματολόγιο πέραν της 30ης/11/2024, φέρνει στη Βουλή των…

24 mins ago

Συμβουλές από τον Συνήγορο του Καταναλωτή για την Black Friday

Συμβουλές προς τους καταναλωτές, κατά τη διάρκεια των φετινών εκπτώσεων της Black Friday και της…

26 mins ago

ΓΙΑΒΟΛ ΑΙΜΑ, ΛΗΘΗ ΚΑΙ ΥΠΟΤΕΛΕΙΑ

Από το βιβλίο του Γιώργου Χαρβαλιά "Αίμα, λήθη και υποτέλεια - Η άγνωστη ελληνογερμανική ιστορία...":…

27 mins ago

Η στέγη παραδομένη στην αγορά, η «γενιά των ενοικιαστών» χωρίς κρατική μέριμνα

του Θάνου Καμήλαλη Η Ελλάδα είναι σταθερά η χώρα με το υψηλότερο κόστος στέγασης σε σχέση…

32 mins ago

Σπύρος Γραμμένος: Ένα τραγούδι για τον Ρωμανό και τον Γρηγορόπουλο

Το Σάββατο το βράδυ ήμουν στον Σταυρό του Νότου, όπου εμφανίστηκαν οι Σπύρος Γραμμένος και…

34 mins ago

Σπιτικές προτάσεις: Πίτες γλυκές

Φίλες και φίλοι, σας γράφω σήμερα πίτες γλυκές που έχω φτιάξει και έχουν πάντα επιτυχία.…

36 mins ago

This website uses cookies.