ΕΛΛΑΔΑ

Γερμανία: Ανάρπαστοι οι Έλληνες οδηγοί λεωφορείων – Μισθοί 3.500 ευρώ και παροχές

Με έδρα τη μικρή πόλη Hessisch Lichtenau, η εταιρεία Your Mellon προσφέρει σε Έλληνες επαγγελματίες οδηγούς τη δυνατότητα εύρεσης εργασίας σε γερμανικές εταιρείες μέσων μαζικής μεταφοράς. Σε εκδήλωσή της στη Θεσσαλονίκη, πλήθος οδηγών αναζήτησε μία νέα εργασιακή προοπτική.

«Είμαστε το Tinder της εργασίας. Ο υποψήφιος εργαζόμενος υποβάλλει το βιογραφικό του δωρεάν στην πλατφόρμα μας κι εμείς αναζητούμε μια πιθανή εργασία για αυτόν. Προσφέρουμε, σε συνεργασία με τους πελάτες μας εργοδότες, ένα πακέτο: δωρεάν στέγαση για τρεις έως έξι μήνες, μαθήματα γερμανικών μέχρι ένα ικανοποιητικό επίπεδο έως έναν χρόνο, ασφάλιση υγείας», αναφέρει o Δημήτρης Καλαϊτζίδης, διευθυντής της Your Mellon.

Αξιόλογο εισόδημα

Τα έξοδα πληρώνονται από τους εργοδότες και ο εργαζόμενος δεν επιβαρύνεται με τίποτα. «Oι δημογραφικές εξελίξεις στη Γερμανία, αλλά και οι επιλογές της generation Z στην εργασία προκαλούν μεγάλη έλλειψη στον τομέα των οδηγών. Αυτό θα συνεχιστεί», επισημαίνει. Η αύξηση των ωρομισθίων στους οδηγούς λεωφορείων θα προσελκύσει περισσότερους ενδιαφερόμενους. «Πολλές οικογένειες ήρθαν και το 90% έχει μείνει. Γνώρισα πολλούς ανθρώπους σε απελπισία και είμαι πολύ χαρούμενος που τους δώσαμε έναν νέο δρόμο στη ζωή τους», λέει ο Καλαϊτζίδης.

Γιατί όμως υπάρχει τόσο μεγάλη ζήτηση για οδηγούς στη Γερμανία; «Η γενιά των baby boomers βγαίνει στη σύνταξη και το επαγγελματικό προφίλ του οδηγού δεν έχει τόση κοινωνική αναγνώριση στη Γερμανία. Ακόμη, οι απολαβές μειώθηκαν τα τελευταία είκοσι χρόνια. Τελευταία παρατηρείται μια μισθολογική αύξηση, που κάνει το επάγγελμα του οδηγού ελκυστικότερο», λέει ο Τόμας Ντότμαν, διευθύνων σύμβουλος της Rhein-Bus Verkehrsbetrieb GmbH Ντύσσελντορφ, του ομίλου Transdev.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ένας μέσος μισθός οδηγού λεωφορείου ανέρχεται στα 3500 ευρώ μεικτά, αναλόγως και των ωρών εργασίας, και αναμένεται να αυξηθεί. Το δίπλωμα μπορεί να αποκτηθεί σε 4-6 εβδομάδες. «Έτσι, χωρίς υψηλή εξειδίκευση, μπορείς να αποκτήσεις ένα αξιόλογο εισόδημα γρήγορα. Με ένα δίπλωμα οδηγού λεωφορείου δύσκολα θα μείνεις άνεργος στη Γερμανία», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Το ελληνικό ενδιαφέρον είναι αυξημένο και πολλοί είναι έτοιμοι να αφήσουν την πατρίδα τους για αρκετό καιρό, από νέους ανθρώπους άγαμους στην ηλικία των 20 ετών, έως οικογενειάρχες με παιδιά, στην ηλικία των 50. «Κάθε εργαζόμενος είναι σημαντικός και δεν είναι ακόμα ένας αριθμός. Οι περισσότεροι προσαρμόζονται εύκολα γιατί είναι συνειδητοποιημένοι και βρίσκουν την εργασιακή καθημερινότητα που αναζητούν. Όσο για τη ζήτηση για οδηγούς, τα επόμενα 10-20 χρόνια θα συνεχιστεί, εξαιτίας των αναγκών στη Γερμανία», τονίζει ο κ. Ντότμαν.

Νέα αρχή

«Έφτασα στο αμήν στην Ελλάδα και η δουλειά ως οδηγός στη Γερμανία ήταν μια μεγάλη ευκαιρία για μένα», λέει, μιλώντας στην Deutsche Welle, o Χρήστος Παπαγεωργίου, οδηγός αστικού λεωφορείου στο Ντύσσελντορφ, στην εταιρεία Rhein-Bus του ομίλου Transdev. Την ίδια απόφαση πήρε και η σύζυγός του, που δεν είχε κάποια σχέση με το επάγγελμα. Έβγαλε δίπλωμα οδηγού λεωφορείου κι εργάζεται στην ίδια εταιρεία ως οδηγός. «Έψαχνα τη βεβαιότητα στην εργασία. Η σύμβαση μου στις αστικές συγκοινωνίες στην Κομοτηνή ανανεωνόταν κάθε τρεις μήνες. Στη Γερμανία μετά από ένα χρόνο εργασίας, έχω σύμβαση αορίστου χρόνου. Κάναμε ένα σπίτι από το μηδέν, ξεκίνησα να αποταμιεύω κι έχω την άνεση να σπουδάσω τα παιδιά μου», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Όσο για την καθημερινότητα στους δρόμους σε σχέση με την Ελλάδα; «Είναι η μέρα με τη νύχτα στον δρόμο, λόγω οδηγικής παιδείας και συμπεριφοράς απέναντι στα λεωφορεία. Υπάρχει σεβασμός, τήρηση λεωφορειολωρίδων και τρόποι διευκόλυνσης του οδηγού», τονίζει ο Έλληνας οδηγός που μοιράστηκε την εμπειρία του στην εκδήλωση της Your Mellon με υποψήφιους οδηγούς.

«Έφυγα προκειμένου να διατηρήσω το βιοτικό μου επίπεδο. Διατηρούσα ένα mini market στις Σέρρες, που ναι μεν πήγαινε καλά, αλλά η κερδοφορία ολοένα και μειωνόταν, λόγω της μεγάλης φορολογίας. Το καθημερινό άγχος ήταν μεγάλο, αλλά με ενοχλούσε κοινωνικά και η αυξανόμενη αδιαφορία των ανθρώπων», τονίζει ο Ιωάννης Αγγελάκης, οδηγός λεωφορείου στις αστικές συγκοινωνίες του Neustadt an der Weinstraße, στο κρατίδιο Ρηνανία-Παλατινάτο. Μετανάστευσε στα 34 με δύο παιδιά και ξεκίνησε μια νέα ζωή, χωρίς να έχει προηγουμένως σχέση με το επάγγελμα. «Με βοήθησε ότι δεν ήταν απαραίτητο να ξέρεις γερμανικά και ότι υπήρχε μεγάλη ζήτηση για οδηγούς λεωφορείων. Επίσης, οι Γερμανοί δεν επιλέγουν να ασκήσουν αυτό το επάγγελμα και η έκδοση διπλώματος οδήγησης στην Ελλάδα είναι πολύ πιο οικονομική από ό,τι στη Γερμανία», επισημαίνει.

Ο ίδιος εντοπίζει τη διαφορά στις μετακινήσεις μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας στον στόλο των λεωφορείων, αλλά και στο ότι ο ιδιωτικός τομέας αναλαμβάνει μέρος των μετακινήσεων δίπλα στον δημόσιο, κυρίως στα περιφερειακά δρομολόγια. «Δεν είναι παράδεισος. Πρέπει να προσέχεις πολύ τους ηλικιωμένους οδηγούς και τον μεγάλο αριθμό ποδηλατών και να έχεις μπόλικη υπομονή. Και σίγουρα δεν χρησιμοποιείς την κόρνα με την ίδια συχνότητα, όπως στην Ελλάδα», λέει χαρακτηριστικά.

Η Ιφιγένεια Χασογλάνη, με μικρή εμπειρία ως οδηγός λεωφορείου σε έναν δήμο της Θεσσαλονίκης, αναζήτησε και εκείνη τον δρόμο για εργασιακή σταθερότητα και αναγνώριση στον επαγγελματικό τομέα στην εκδήλωση της Your Mellon. «Η βοήθεια στην εύρεση καταλύματος, αλλά και η προσοχή στις εξατομικευμένες ανάγκες του εργαζόμενου με εντυπωσίασαν. Έχω την πρόταση για εργασία. Είναι πλέον στο δικό μου χέρι να πάρω την τελική απόφαση να φύγω από την Ελλάδα, να βρω ένα σταθερό έδαφος να χτίσω τη ζωή μου ως οδηγός λεωφορείου στη Γερμανία», λέει.

Deutsche Welle

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Οι πρώτες δηλώσεις του Σωκράτη Φάμελλου: “Ο ΣΥΡΙΖΑ ξαναξεκινάει. Θα χτίσουμε το σπίτι μας από την αρχή”

Σε μία ιστορική ημέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ, ο Σωκράτης Φάμελλος, νέος πρόεδρος του κόμματος, προχώρησε…

2 hours ago

Συντριπτική νίκη Πολάκη σε όλες τις κάλπες στα Χανιά – 100% στα Σφακιά – Αναλυτικά τα αποτελέσματα με ποσοστά

Η συμμετοχή στις εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ στον νομό Χανίων χαρακτηρίστηκε από μεγάλη προσέλευση, με…

2 hours ago

Η πρώτη δήλωση Πολάκη: “Σήμερα είναι μια μέρα χαράς για τον ΣΥΡΙΖΑ γιατί το σχέδιο ρευστοποίησης από την ολιγαρχία απέτυχε”

Ο Παύλος Πολάκης, μετά την ολοκλήρωση των εσωκομματικών εκλογών του ΣΥΡΙΖΑ, όπου κατέλαβε τη δεύτερη…

2 hours ago

ΟΟΣΑ: Ξεζουμίζει τα νοικοκυριά η έμμεση φορολόγηση – Πρωταθλητές στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης

Μπορεί ο πρωθυπουργός να υπόσχεται φοροελαφρύνσεις για τη μεσαία τάξη, εν τω μεταξύ όμως η…

2 hours ago

Οι Αποκορωνιώτες ενώνουν τον αγώνα τους με τους κατοίκους των Κεραμειών ενάντια στους πυλώνες

Στις 28 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με τους κατοίκους των Κεραμειών, με στόχο την ενημέρωση…

3 hours ago

Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Νέος πρόεδρος ο Σωκράτης Φάμελλος

Ο Σωκράτης Φάμελλος είναι ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, καθώς κατάφερε να επικρατήσει από την…

3 hours ago

This website uses cookies.