Categories: ΘΕΣΕΙΣ

Γιατί πρέπει να επαναλειτουργήσει το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής

Του Φώτη Ποντικάκη* |Τα αλλεπάλληλα τροχαία ατυχήματα, πολλά από τα οποία είναι θανατηφόρα, ενώ άλλα οδηγούν σε οικογενειακά και προσωπικά δράματα, θέτουν επί τάπητος τόσο το θέμα του οδικού δικτύου της Κρήτης όσο και το μέγα ζήτημα της Κυκλοφοριακής Αγωγής, της εκπαίδευσης των πολιτών και της καλλιέργειας διαφορετικής οδικής συμπεριφοράς.

Την ανάγκη για Κυκλοφοριακή Αγωγή μαρτυρούν τόσο τα περιστατικά οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ όσο και το κυκλοφοριακό χάος με ΙΧ και μηχανές που παραβιάζουν πεζόδρομους, παρκάρουν σε πεζοδρόμια και κλείνουν διαβάσεις αναπήρων, ΙΧ που φτάνουν πάνω στην άμμο στις παραλίες και στα ακρωτήρια των Αγίων Αποστόλων απειλώντας παιδιά και πεζούς κοκ. Μεγάλο ρόλο στην Κυκλοφοριακή Αγωγή μπορούν να παίξουν ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις στα σχολεία αλλά και τα Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής, όπως αυτό που υπάρχει στο Καμπάνι Ακρωτηρίου στα Χανιά.

Ήταν πριν μερικά χρόνια που ξεκίνησε τη λειτουργία του μετά από τις άοκνες κι επίμονες προσπάθειες της τότε Υπεύθυνης Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, της δασκάλας Δώρας Νιαουνάκη.

Ξεπερνώντας όλες τις γραφειοκρατικές δυσκολίες, κατάφερε να πετύχει να ανοίξει ο χώρος που είχε κατασκευαστεί στο Καμπάνι για τη λειτουργία του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής. Πέτυχε τότε να αποσπαστεί στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής Ευφροσύνη Γεόγλου, η οποία, με δική της πρωτοβουλία, είχε πάει στην Αθήνα στη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών κι είχε συμμετάσχει σε πολυήμερο σεμινάριο ειδικά για τη λειτουργία Πάρκων Κυκλοφοριακής Αγωγής.

Στη διάρκεια των χρόνων που ακολούθησαν, χιλιάδες μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης συμμετείχαν στα εκπαιδευτικά προγράμματα που διεξάγονταν εκεί, μαθαίνοντας κανόνες οδικής συμπεριφοράς ως πεζοί, ως ποδηλάτες κι ως μελλοντικοί οδηγοί. Ήταν τέτοια η δίψα μαθητών κι εκπαιδευτικών για Κυκλοφοριακή Αγωγή, που το ετήσιο πρόγραμμα του Πάρκου συμπληρωνόταν κάθε Οκτώβριο για ολόκληρη τη σχολική χρονιά, με εξαίρεση μόνο τις ημέρες των αργιών.

Δυστυχώς, κάποια στιγμή επιλέχθηκε να λειτουργήσει το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής όχι με μόνιμο αλλά με εποχιακό προσωπικό, με αποτέλεσμα, να συρρικνωθεί δραματικά ο χρόνος λειτουργίας του.

Στο φως των δραματικών εξελίξεων με τα τροχαία στην Κρήτη, επιβάλλεται πλέον η επαναλειτουργία του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής στο Καμπάνι του Ακρωτηρίου αλλά και η δημιουργία και λειτουργία και άλλων Πάρκων Κυκλοφοριακής Αγωγής από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Ούτε μια μέρα δεν πρέπει να πάει χαμένη!

Το θέμα του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής το συζητήσαμε και στην Παιδαγωγική Ομάδα του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου. Αποφασίσαμε καταρχάς να προτείνουμε τη φετινή Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητα (22 Σεπτεμβρίου) και την Εβδομάδα Βιώσιμης Κινητικότητας που ακολουθεί, να αξιοποιηθεί το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής και με τη συνεργασία του Δήμου Χανίων (στον οποίο υπάγεται το Πάρκο), του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Βάμου κι εθελοντικών ομάδων όπως οι «Ποδηλάτρεις» αλλά και ο «ΠΡΟΤΑ» (Σύλλογος για την Πρόληψη Τροχαίων Ατυχημάτων).

Απευθύνουμε λοιπόν πρόσκληση (που θα γίνει και εγγράφως) προς τη νέα Διοίκηση του Δήμου Χανίων να δώσει τη δυνατότητα στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου να ανοίξει ξανά το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στο Καμπάνι για την Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητα και την Εβδομάδα Βιώσιμης Κινητικότητας και μαζί να δώσουμε τη μάχη για να λειτουργήσει το Πάρκο απρόσκοπτα όλη τη σχολική χρονιά, προσφέροντας στα παιδιά και τους νέους την Κυκλοφοριακή Αγωγή που είναι απαραίτητη για να μειώσουμε τη μάστιγα των τροχαίων ατυχημάτων.

*Υπεύθυνος του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Η ΠΑΠΑΔΙΑ

(Μια αφήγηση που πηγάζει από ιστορικά γεγονότα)... Μες τη νύχτα μια γυναίκα τυλιγμένη με τη…

17 mins ago

Σα σήμερα, 4 Μαΐου 2017, πέθανε ο ανυπότακτος Αναρχικός Βαρδής Τσουρής | Φωτός

Κάθε τόπος έχει ανθρώπους που έχουν αφήσει το στίγμα τους. Κάποιοι, είναι τόσο έντονη η…

31 mins ago

Αντώνης Καργιώτης: Η ώρα του εισαγγελέα για το “Blue Horizon”

Στην τελική ευθεία για την έκδοση βουλεύµατος από το Συµβούλιο Πληµµελειοδικών Πειραιά έχει µπει η δικαστική…

32 mins ago

Rosa Nera: Βαρδής Τσουρής, 4 Μάη, ημέρα μνήμης για το χανιώτικο κίνημα

Κείμενο συντρόφων του Βαρδή Τσουρή από την κατάληψη Rosa Nera: Επτά χρόνια από τον θάνατο…

35 mins ago

Κρήτη: “Ξεσκονίζουν” το πελατολόγιο της εγκληματικής ομάδας με τις χιλιάδες σφαίρες

Το «πελατολόγιο» της εγκληματικής ομάδας που διακινούσε από τις αρχές του 2024 μεγάλο αριθμό όπλων,…

21 hours ago

Δημοσιογράφοι Χωρίς Σύνορα: Οι πολιτικές πιέσεις στα μέσα ενημέρωσης αυξάνονται σ’ όλο τον κόσμο

Οι πολιτικές πιέσεις στα μέσα ενημέρωσης αυξάνονται σ’ όλο τον κόσμο, την ώρα που η…

21 hours ago

This website uses cookies.