Συνταγματική και νόμιμη έκρινε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας την παραχώρηση στο ΤΑΙΠΕΔ και εν συνεχεία την μεταβίβαση σε τρίτους μικρών λιμένων και τουριστικών λιμένων σκαφών αναψυχής, καθώς η μεταβίβαση, κατά το ανώτατο δικαστήριο, αποσκοπεί σε σκοπούς δημοσίου συμφέροντος.
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας είχαν προσφύγει Δήμοι, Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία και κάτοικοι περιοχών που έχουν λιμάνια και ζητούσαν να ακυρωθεί η απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων για την μεταφορά στο ΤΑΙΠΕΔ μικρών λιμένων και τουριστικών λιμένων σκαφών αναψυχής (μαρίνες) σε διάφορες περιοχές της χώρας. Το ΤΑΙΠΕΔ, με συμβάσεις, έχει το δικαίωμα παραχώρησης σε τρίτους για την εκμετάλλευση η χρήση των μικρών τουριστικών λιμένων.
Στην απόφαση περιελήφθησαν 46 τουριστικά λιμάνια τα όποια δεν ήταν αναγκαία για στρατιωτικούς σκοπούς, δεν είχαν παραχωρηθεί σε ιδιώτες, καθώς και εκείνα που δεν είχαν τις στοιχειώδεις εγκαταστάσεις, όπως και ορισμένοι τουριστικοί λιμένες οι οποίοι μπορούν να ενταχθούν σε ενιαία ιστιοπλοϊκή ή ναυσιπλοική διαδρομή έτσι ώστε να μπορεί να δημιουργηθεί μια μαρίνα (hub-marines, satellite ports). Μεταξύ αυτών των λιμανιών είναι και το λιμάνι της Σούδας για το οποίο είχαν καταθέσει προσφυγή πολίτες του νομού.
Η Ολομέλεια του ΣτΕ απέρριψε ως αβάσιμους όλους τους ισχυρισμούς των Δήμων, κ.λπ., υπογραμμίζοντας ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι εν λόγω παραχωρήσεις των μικρών λιμένων «αποσκοπούν στην ικανοποίηση συγκεκριμένου δημόσιου συμφέροντος, δηλαδή στη αποπληρωμή του δημόσιου χρέους, βάσει σχετικού συνολικού προγράμματος».
Σύμφωνα με τους συμβούλους επικρατείας είναι «επιτρεπτή και δεν προσκρούει στις διατάξεις των άρθρων 106, 25 και 5 του Συντάγματος, αλλά ούτε στο άρθρο 24 που προστατεύει τον αιγιαλό και την παραλία.
Στο ΣτΕ είχαν προσφύγει: Οι Δήμοι Γλυφάδας, Σκύρου, Σκιάθου, Πόρου, Μυκόνου, Επιδαύρου Ζακύνθου και Ρεθύμνου, Τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία: α) Πύργου για τον λιμένα Κατάκολου, β) Νότιας Δωδεκανήσου για τον λιμένα Μανδρακίου Ρόδου και γ) Νότιας Δωδεκανήσου για τους λιμένας Ρόδου και Ύδρας, Κάτοικοι, Αλίμου, Γλυφάδας, Μυκόνου, Ύδρας, Ρόδου, Κω Ρεθύμνου, Σούδας, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας, Ιτέας και Κατάκολου, Ο Σύλλογος Εργαζομένων στα Λιμενικά Ταμεία Δυτικής Κρήτης και Η Ανώνυμη Εταιρεία Εκμετάλλευσης Τουριστικού Λιμένα Κω, η οποία έχει μισθώσει από το Δήμο Κω από το 1999 και για 40 χρόνια τον λιμένα της Κω (ο Δήμος Κω συμμετέχει κατά 90% στο κεφάλαιο της εταιρείας).
Η πρώτη ανακοίνωση για την ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού της Σούδας είχε γίνει τον Αύγουστου του 2012. Έγραφαν τότε τα πρακτορεία:
Στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) μεταφέρεται, με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, το δικαίωμα παραχώρησης σε τρίτους -μέσω συμβάσεων παραχώρησης- κάθε δικαιώματος χρήσης, διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 23 λιμένων και τουριστικών λιμένων, ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών.
Πρόκειται για λιμένες και τουριστικούς λιμένες σε: Ζάκυνθο, Κατάκολο, Τούρλο Μυκόνου, Χίο, Πύλο Μεσσηνίας, Νέα Επίδαυρο, Γλυφάδα, Πόρο, Σκιάθο, Σκύρο, Αγ. Νικόλαο Κρήτης, Ιτέα Φωκίδος, Καλαμαριά (Αρετσού), Κω, Άλιμο, Ύδρα, Ρέθυμνο, Ρόδο (Ακαντιά και Μανδράκι), Σούδα και Αργοστόλι.
Μέχρι την ανάληψη των σχετικών υποχρεώσεων από τον ιδιώτη, έχει προβλεφθεί τα δικαιώματα χρήσης, διοίκησης, συνήθους διαχείρισης και εκμετάλλευσης των συγκεκριμένων λιμένων να συνεχίσουν να ασκούνται από τους φορείς που τα ασκούν μέχρι την έναρξη ισχύος της συμβάσεως παραχώρησης.
Να υπενθυμίσουμε ότι με επιστολή τους από 3 Απριλίου 2015, 5 τότε μέλη του ΣΥΡΙΖΑ στα Χανιά σημειώναν την επιμονή των “θεσμών” και με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Σούδας.
Στην επιστολή τους οι Μανώλης Ντουντουνάκης, Νίκος Τζάρας, Κυριάκος Ζωγραφάκης, Γιάννης Μπαρτζώκας, Δημήτρης Μπατσάκης ανέφεραν μεταξύ άλλων και τα εξής:
«Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, με την μέθοδο της «διαρθρωτικής προσαρμογής» της εκάστοτε εθνικής οικονομίας, προτείνει την ιδιωτικοποίηση των κρατικών βιομηχανιών στρατηγικής σημασίας και των κοινών και κοινόχρηστων αγαθών.
Στην περίπτωση των Χανίων οι «θεσμοί» επιμένουν στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Σούδας μέσω της παραχώρησής του στο ΤΑΙΠΕΔ και του Αεροδρομίου Χανίων έτσι ώστε η Κρήτη να καταστεί τουριστικό φέουδο των δανειστών που συμβαίνει να είναι ξένοι κρατικοί φορείς και όχι ιδιώτες. Το ίδιο συμβαίνει με τις ΒΑΠΕ όπου δημόσιες δασικές εκτάσεις παραχωρούνται προκειμένου να εγκατασταθούν οι τεράστιες ανεμογεννήτριες προς όφελος ξένων επενδυτών.
Η κατάσταση στον τόπο μας με τις απαιτήσεις των δανειστών για ιδιωτικοποιήσεις θυμίζει τοπίο ανάλογο με εκείνο της κατάκτησης της Αμερικής από τους κονκισταδόρες και με αυτή την έννοια το καθήκον της υπεράσπισης του δημόσιου πλούτου και των κοινών αγαθών είναι ζήτημα άμεσης προτεραιότητας για την κυβέρνηση της Αριστεράς και το λαϊκό κίνημα.
Εκδηλώσεις ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού με μεγάλη συμμετοχή πολιτών είχαν πραγματοποιηθεί στη Σούδα.
Με πληροφορίες από kathimerini.gr
Σχετικά με την ενδοκοινοτική διακίνηση καρπών εσπεριδοειδών με φύλλα και ποδίσκο από την Διεύθυνση Αγροτικής…
Η Νέα Αριστερά Χανίων διοργάνωσε εκδήλωση την Παρασκευή, 1 Νοεμβρίου, με θέμα τον υπερτουρισμό, θέτοντας…
Αν υπάρχει μαγεία στον κόσμο μας, γι' αυτήν υπάρχει μία επιστημονική εξήγηση. Αυτό όμως -…
Έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 69 ετών, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας από το Ηράκλειο Νίκος Ψιλάκης.…
Έχει και η υποκρισία τα όρια της. Ο Σταϊνμάιερ, ηρθε στο μαρτυρικό τόπο της Καντάνου…
Είναι αυτή η τραγική πραγματικότητα. Η Γερμανία βρίσκει διαρκώς τρόπους να υπεκφεύγει των ευθυνών της…
This website uses cookies.