Κύριε Διευθυντά,
Η ιστορία με το βιβλίο γραμματικής και τα «βαλλόμενα» φωνήεντα είναι άκρως θλιβερή και δυσοίωνη. Αν μπορεί μια εμφανώς αστοιχείωτη δασκάλα να προκαλέσει πανελλαδική φρενίτιδα με εξωφρενικές αρλούμπες πασπαλισμένες με νηπιακές θεωρίες συνωμοσίας, τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά.
Δεν είναι μονάχα η ευκολία με την οποία ο κοσμάκης ξεχνάει ότι καταρρέει το σύμπαν γύρω του σε καπνίζοντα ερείπια για να ξεσπαθώσει στο πλευρό της πρώτης τυχούσας που σημαίνει συναγερμούς περί αφελληνισμού και “αλώσεως” με ψευδολογίες και ασυναρτησίες. Είναι κυρίως η δυσκολία με την οποία εισακούγεται ασθμαίνοντας ο ορθός λόγος, η καθ’ ύλην αρμόδια απάντηση της επιστημονικής κοινότητας, η οποία μάλιστα ευτελίζεται στην δημόσια σφαίρα ως “αντίλογος” στον υπό παράκρουση “λόγο” της «πατριωτικής» οπτικής για το εν λόγω θέμα.
Για τα ηλεκτρονικά, έντυπα και διαδικτυακά “μέσα” λοιπόν, η ασυναρτησία και η εθνικιστική υστερία, αφού αναπαραχθεί στην νιοστή, τυγχάνει εν τέλει και της ύστατης καθοσίωσης: γίνεται ο “λόγος” που στέκεται στο ίδιο ακριβώς επίπεδο που θα αρθρωθεί και ο “αντίλογος” της επιστημονικής κοινότητας – ο οποίος βέβαια ούτε στο ελάχιστο δεν θα τύχει παρόμοιας προβολής. Παρόλο που με τα πολλά υπήρξε απάντηση που υπογράφεται από 140 γλωσσολόγους, η εντύπωση που έμεινε ήταν ότι άργησαν πολύ να αντιδράσουν για λόγους… ανωτερότητας!
Είναι σαφές ότι η «διαμαρτυρία» της δασκάλας πρόκειται για πολιτική πράξη και το μάθημα είναι δυστυχώς το εξής: Οι επιστήμονες και οι ακαδημαϊκοί δεν έχουν πια το περιθώριο να «μην απαντούν σε χυδαιότητες» ή να «μην μπλέκουν την επιστήμη με πολιτικές κόντρες». Εδώ έχουμε μια ξεκάθαρη απόπειρα υπονόμευσης της αρμοδιότητάς της ίδιας της επιστήμης να καθορίζει το γνωστικό αντικείμενο της εκπαίδευσης. Και φυσικά η απόπειρα αυτή έχει πολιτικό υπόβαθρο και ελατήριο. Μπορούν όμως να συνεχίζουν να το παίζουν “υπεράνω” οι επιστήμονες στο όνομα της μη εμπλοκής τους με “τα πολιτικά”;
Αναρωτιούνται καθόλου τί μπορεί να έπεται από τον κάθε φανατικό που θεωρεί ότι η επιστήμη δεν αρκεί για να καθορίζει τί πρέπει να μαθαίνουν τα παιδιά μας; Η κοινωνία βρίσκεται σε πανικό και τρόμο για το αύριο και ως εκ τούτου ιδιαίτερα ευάλωτη σε σκοταδιστικές ρητορείες και πρακτικές. Ο ορθός λόγος τελεί υπό διωγμό. Όσοι και όσες τον υπηρετούν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο δεν μπορεί να σωπαίνουν οχυρωμένοι πίσω από τα βιβλία τους.
Νίκος Μαρκετάκης
συμβασιούχος αρχαιολόγος
Το βράδυ του Σαββάτου, 23 Νοεμβρίου, ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Δημήτρης…
Σε πλήρη ετοιμότητα δηλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ενόψει της αυριανής διαδικασίας εκλογής προέδρου (Κυριακή 24 Νοεμβρίου). Σύμφωνα με ανακοίνωση…
Σε πολύ δύσκολη θέση είναι οι κυβερνήσεις των κρατών της ΕΕ που υποστηρίζουν σθεναρά το Ισραήλ, καθώς μετά…
Η 29η διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα, COP29, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στην πρωτεύουσα…
Θερμοκρασίες ρεκόρ καταγράφηκαν το φετινό καλοκαίρι στις ελληνικές θάλασσες καθιστώντας το, το πιο ζεστό σε βάθος σαρακονταετίας…
Η βουλευτής Χανίων αποκαλύπτει, σε συνέντευξή της στα «Νέα» και στον Χρήστο Χωμενίδη, το παρασκήνιο…
This website uses cookies.