ΤΟΠΙΚΑ

Γολγοθάς το κυκλοφοριακό πρόβλημα σε Χανιά και Ρέθυμνο

Συνεχώς διογκούμενα τα προβλήματα με τα οποία έρχονται σε επαφή οι δημοτικές αρχές και οι άνθρωποι της αυτοδιοίκησης σε Χανιά και Ρέθυμνο και αφορούν την κυκλοφορία των οχημάτων σε συνάρτηση με τις θέσεις στάθμευσης στα αστικά κέντρα των πόλεων.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του Δήμου Χανίων Γιώργος Φραγκιαδάκης και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Δήμου Ρεθύμνου για το κυκλοφοριακό πρόβλημα και τις θέσεις στάθμευσης Στέλιος Ξεζωνάκης, αναφέρθηκαν στην ανάγκη συνεργασίας των δημοτικών αρχών με τους πολίτες, για σεβασμό των μέτρων που λαμβάνονται αλλά και για την ανάγκη αντίληψης και κατανόησης του προβλήματος, ειδικά σε μία περίοδο που λόγω της τουριστικής κίνησης τα οχήματα και οι άνθρωποι διπλασιάζονται.

Στα Χανιά δόθηκε σε χρήση το πρώτο περιφερειακό σημείο στάθμευσης οχημάτων, ελεύθερης χρήσης από τους πολίτες, επισκέπτες, τουρίστες, στην περιοχή του Κλαδισού, με δυνατότητα να σταθμεύουν 300 αυτοκίνητα. Από πλευράς του δήμου, έγιναν οι απαραίτητες παρεμβάσεις στο χώρο για να μπορεί να υποδεχθεί τα οχήματα, ενώ για τη μεταφορά των οδηγών προς το κέντρο της πόλης και όμορα αυτής, έχουν επιστρατευθεί ηλεκτρικά λεωφορεία του δήμου. Παράλληλα, εντός του κέντρου, στο σχολικό ασυγκρότητα ΔΑΙΔΑΛΟΥ δόθηκε η δυνατότητα στάθμευσης για 60 αυτοκίνητα, ενώ εξετάζεται η λύση διαμόρφωσης χώρου στάθμευσης, εντός του πρώην Στρατοπέδου Μαρκοπούλου λίγα μέτρα πριν την είσοδο στο κέντρο της πόλης των Χανίων, στο οποίο θα μπορούν να εξυπηρετηθούν περίπου ο ίδιος αριθμός οχημάτων, δηλαδή περί τα 300 – 350.

Το σκεπτικό, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του δήμου Χανίων, είναι έστω και προσωρινά, «…να βελτιώσουμε την κίνηση των δημοτών, να περπατάνε και να κινούνται πιο ελεύθερα στους δρόμους, ενώ ταυτόχρονα μας ενδιαφέρει να δοθεί η δυνατότητα τόσο σε πολίτες όσο και σε τουρίστες που επέλεξαν τον τόπο μας, να μπορούν να σταθμεύουν εντός της πόλης για λίγο χρόνο. Απελευθερώνουμε δηλαδή θέσεις πάρκινγκ μέσα στην πόλη για να βοηθήσουμε την εικόνα της, την εξυπηρέτηση όσων επιθυμούν για λίγο να σταθμεύσουν καθώς και την κίνηση, η οποία δεν πρέπει να «εγκλωβίζει» την καλή ψυχολογία των ανθρώπων».

Σε αυτή την προσπάθεια, όπως είπε στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο κ. Φραγκιαδάκης, ελπίζει ότι θα βοηθήσει και η αποστολή επί τούτου επιστολής σε επιχειρηματίες του κέντρου και υπαλλήλους δημοσιών υπηρεσιών και εταιρειών, οι οποίοι από νωρίς το πρωί σταθμεύοντας στους δρόμους εντός της πόλης, αδρανοποιούν τη δυνατότητα εξεύρεσης πάρκινγκ στο γενικότερο σύνολο. «Είμαστε σε μία εποχή όπου τα αστικά κέντρα δεν αντέχουν την πολύ αυξημένη κίνηση οχημάτων και για το λόγο αυτό, υπάρχει μία γενικότερη επιστράτευση ώστε να διαμορφωθούν περιοχές, να αναπλαστούν, να δημιουργηθούν πάρκινγκ και να μπορέσουμε να προσφέρουμε τη δυνατότητα να αντιμετωπίζονται τα αστικά κέντρα από τους πολίτες ως μία όαση στην καθημερινότητα τους. Εμάς, ως δημοτική αρχή, μας ενδιαφέρει ένας νέος αστικός χώρος, όπου ο σχεδιασμός του είναι προσανατολισμένος στην αξιοπρεπή και ποιοτική διαβίωση των πολιτών, στην κατανόηση των αναγκών των παιδιών και των νέων, στο σεβασμό της χρήσης ποδηλάτου, αλλά και στην προσοχή και διευκόλυνση που οφείλουμε προς τους συμπολίτες μας της τρίτης ηλικίας», τόνισε ο Γιώργος Φραγκιαδάκης, ο οποίος μίλησε και για την ανάγκη προσανατολισμού προς τις νέες δυνατότητες κυκλοφορίας και μεταφοράς, που αφορούν σε ηλεκτρικά ποδήλατα, πατίνια με ασφαλείς προδιαγραφές κυκλοφορίας, μικρά ηλεκτρικά λεωφορεία συνεχούς ροής και ανάπτυξη ποδηλατόδρομων και πεζοδρομίων.

Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Ρέθυμνο, αφορά σχεδόν σε μία χαοτική κατάσταση, όπως τη χαρακτήρισε ο αρμόδιος για την κυκλοφορία αντιδήμαρχος Στέλιος Ξεζωνάκης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. «Το βασικό μας πρόβλημα ειδικά τους θερινούς μήνες για όλη αυτή την κατάσταση, είναι το θέμα της αστυνόμευσης. Παρά το ότι διαθέτουμε σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, χώρους φορτοεκφόρτωσης και έχουν προβλεφθεί όσα μπορούν να προβλεφθούν, δυστυχώς πολύ συχνά, δεν υπάρχει σεβασμός από αρκετούς συμπολίτες μας. Χωρίς δημοτική αστυνομία, χωρίς πολλές φορές τη δυνατότητα να μας καλύψει η ΕΛΑΣ λόγω έλλειψης διαθεσιμότητας προσωπικού, η κατάσταση συχνά δεν ελέγχεται».

Ο προσανατολισμός του δήμου Ρεθύμνης είναι, από το τέλος της τουριστικής σεζόν να προχωρήσει η δημοτική αρχή σε μελέτες κόμβων και διαμορφώσεις σε οικόπεδα που έχουν εντοπιστεί στη δυτική πλευρά της πόλης, για δημιουργία πάρκινγκ, ώστε να υπάρξει αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού εμφράγματος. «Αυτό όμως, που τινάζει την κατάσταση στον αέρα είναι η παράνομη στάθμευση», είπε ο κ. Ξεζωνάκης συμπληρώνοντας ότι υπάρχει στην πόλη ένα ευρύ πρόγραμμα αναπλάσεων «…με το οποίο λιγοστεύουν τις θέσεις στάθμευσης. Προσανατολιζόμαστε λοιπόν, στον εντοπισμό περιφερειακών θέσεων, σε χώρους που θα εξαγοράσουμε ή θα μισθώσουμε, για να παρκάρουν εκεί όσοι έρχονται από άλλα σημεία και να μην μπαίνουν μέσα στην πόλη».

Στην πόλη λειτουργούν δημοτικά πάρκινγκ, περιφερειακά όπως στην περιοχή του Κουμπέ, αλλά η μεγάλη δυσκολία είναι ανατολικά της πόλης όπου είναι και η κύρια τουριστική περιοχή του δήμου. Εντός της πόλης του Ρεθύμνου, ξεκινάει από την ερχόμενη εβδομάδα και η δυνατότητα στάθμευσης εντός του χώρου του Πολυκλαδικού Σχολείου, γεγονός που αναμένεται να βοηθήσει την όλη κατάσταση. «Θέλω όμως, να στείλω μήνυμα προς τους συμπολίτες μας το οποίο είναι, βοηθήστε μας για να σας βοηθήσουμε. Διότι χωρίς τη συμμόρφωση τους σε θέματα στάθμευσης, ο ένας θα στενοχωρεί τον άλλον. Ας σκεφτούμε ότι στην κεντρική μας λεωφόρο υπάρχουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας, αλλά ποτέ δεν κυκλοφορούν δύο αυτοκίνητα. Αν σεβαστούμε τους κανόνες στάθμευσης, βοηθάμε και τον εαυτό μας και τους συμπολίτες μας. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε για φέτος το καλοκαίρι σε συνάρτηση με τους περιορισμούς που έχει η πόλη, το μόνο που οφείλουμε, είναι να συμμορφωθούμε με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας».

Μεγάλο πρόβλημα επίσης, δημιουργείται στο Ρέθυμνο από τα τουριστικά λεωφορεία οι οδηγοί των οποίων δεν συμμορφώνονται με τις υποδείξεις για χώρο στάθμευσης, τους οποίους η δημοτική αρχή μισθώνει για να παρκάρουν με ασφάλεια. Παράλληλα, τα οχήματα φορτοεκφόρτωσης «…που τότε πραγματικά το πρόβλημα εκτινάσσεται. Χαρακτηρίζω την κατάσταση χαοτική, σε σχέση με το ότι μιλάμε για θερινή περίοδο, τουρισμό, αυξημένη στο διπλάσιο κίνηση», είπε ο κ. Ξεζωνάκης, ο οποίος μίλησε για νέες κανονιστικές και νέες παρεμβάσεις, στοχευμένες και πιο αυστηρές από τη νέα τουριστική περίοδο «…για να διορθωθούν παρεκκλίσεις και ασυνέπειες αλλά και να αποδείξουμε ότι μπορούμε να προσφέρουμε λύσεις στους πολίτες και στην πόλη μας, ζητώντας μετά και την πλήρη συνεργασία τους».

Σε Χανιά και Ρέθυμνο, οι αρμόδιοι απαντώντας για την περίπτωση, λόγω αυτών των προβλημάτων και των μέτρων που λαμβάνονται, μήπως γίνουν τα αστικά κέντρα αφιλόξενα και να τα αποφεύγουν οι πολίτες, απαντούν λέγοντας ότι όλα είναι: «…θέμα νοοτροπίας και αντίληψης. Αν δώσουμε τη δυνατότητα να κινηθεί ο κάθε πολίτης με ευκολία χωρίς να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο του και αυτή τη δυνατότητα την επικοινωνήσουμε σοβαρά, επισταμένα και αδιάλειπτα, τότε οι πολίτες θα χαίρονται τα κέντρα των πόλεων όπως αυτό συμβαίνει και στο εξωτερικό».

Οι κύριοι Φραγκιαδάκης στα Χανιά και Ξεζωνάκης στο Ρέθυμνο, επιμένουν ότι σε κάθε αλλαγή, σε κάθε προσπάθεια να διορθωθεί ένα πρόβλημα, το οποίο αφορά σε κοινωνίες μικρές ή μεγάλες, είναι φυσιολογικό να υπάρχουν αντιδράσεις και προβληματισμοί. Αυτό που επιβάλλεται όμως, είναι να κατανοήσουν οι πολίτες πως όσα συμβαίνουν, προγραμματίζονται, χτίζονται ως πρακτικές και λύσεις αφορούν και στις επερχόμενες γενιές. «Αυτό άλλωστε είναι και το σημαντικό… Να λειτουργούμε όλοι μαζί για εμάς και για τους επόμενους, που περιμένουν πολλά από εμάς και φυσικά, να είναι τα σωστά», είπε ο κ. Φραγκιαδάκης.

 

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Εργαζόμενοι: Ωράρια «κολλημένα» στα ‘80s – Γιατί δε μειώνεται ο χρόνος εργασίας;

Γιατί οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, δεν έχουν δει καμία ουσιαστική μείωση του χρόνου εργασίας από τη δεκαετία…

7 mins ago

Κρήτη: Τι λέει ο δικηγόρος του γαμπρού για την ακύρωση του γάμου του επειδή τον έπιασαν με κοκαΐνη

Πολλές εκατοντάδες ήταν οι προσκεκλημένοι που πήγαν το απόγευμα του Σαββάτου στην εκκλησία όπου θα…

12 mins ago

Ενδοοικογενειακή βία: Περισσότερες από 15.000 γυναίκες αλλά και πάνω από 5.000 άνδρες έπεσαν θύματα το πρώτο 10μηνο του 2024

Ιδιαίτερη αύξηση στα περιστατικά για αδικήματα ενδοοικογενειακής βίας μέσα στο πρώτο δεκάμηνο του 2024 σε σχέση με…

15 mins ago

ΣΥΡΙΖΑ: 21.465 ψήφισαν μέχρι τις 12:00 – Χωρίς προβλήματα η εκλογική διαδικασία στα Χανιά – Τα μηνύματα των 4 υποψήφιων προέδρων από την κάλπη

Η διαδικασία εκλογής νέου προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία ξεκίνησε το πρωί της Κυριακής στα Χανιά.…

20 mins ago

Δ. Κουτσούμπας από Ρέθυμνο: “Σε έναν κόσμο που φλέγεται, οι λαοί πρέπει να είναι οι νικητές!”

Με την συμμετοχή πλήθους κόσμου, εκπροσώπων σωματείων και μαζικών φορέων πραγματοποιείται σήμερα Κυριακή στο «Σπίτι…

51 mins ago

Ομαδικές αγωγές κατά της Booking από Ελληνες ξενοδόχους

Στη διεκδίκηση αποζημιώσεων από τη Booking.com και εν γένει από τις πλατφόρμες κρατήσεων που είναι ευρύτερα γνωστές…

54 mins ago

This website uses cookies.