– Πολύ μακριά και πολύ ακριβό το σχεδιαζόμενο έργο
– Εγκαταλείφθηκε… νύχτα ο λοξός διάδρομος
– Ίσως οι επόμενες γενιές να τραβάνε τα μαλλιά τους.
Με το 1/4 του κόστους του αεροδρομίου στο Καστέλλι μπορεί να αναβαθμιστεί το υπάρχον αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» τονίζει ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου και υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ Γρηγόρης Πασπάτης. Ο κ. Πασπάτης επισημαίνει πως πλέον στη Νέα Αλικαρνασσό μετά την αποχώρηση των στρατιωτικών μονάδων υπάρχει διαθέσιμος δημόσιος χώρος, για τον οποίο δεν απαιτούνται απαλλοτριώσεις, ενώ επαναφέρει την πρόταση του «λοξού» διαδρόμου που μηδενίζει το τεράστιο πρόβλημα των κατοίκων της περιοχής.
Σε σχέση με τη «δυσκολία» του έργου του λοξού διαδρόμου ο κ. Πασπάτης αναφέρει: «Δεν υπάρχουν τεχνικά έργα που δεν γίνονται. Υπάρχουν τεχνικά έργα εύκολα και πιο δύσκολα. Ακόμα και αν ο λοξός διάδρομος στοιχίσει 150 ή και 250 εκατομμύρια, με τίποτα δεν μπορεί να προσεγγίσει τη δαπάνη για ένα εξολοκλήρου νέο αεροδρόμιο το οποίο θα κοστίσει πάνω από 1,5 δισεκατομμύριο».
Ο κ. Πασπάτης καυτηριάζει το γεγονός της 15ετούς εγκατάλειψης του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» με την προοπτική κατασκευής του Καστελλίου. «Φτάσαμε να γίνουμε… “διακονιάρηδες” ζητώντας από τα Duty Free Shops να δώσουν 10 εκατομμύρια για την νέα αίθουσα αναχωρήσεων, τη στιγμή που το υπάρχον αεροδρόμιο αποφέρει κάθε χρόνο έσοδα 80 εκατομμυρίων στο Δημόσιο» αναφέρει ο ίδιος.
Ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου θυμίζει πως το σχέδιο για τον λοξό διάδρομο εγκαταλείφθηκε… «νύχτα», χωρίς μελέτες και χωρίς σχεδιασμό. «Ενώ από το 2003 όλοι συζητούσαν για τον λοξό και ενώ το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ υποστήριζαν το έργο, κάποια μέρα, εντελώς ξαφνικά, ανακοίνωσαν πως πάμε στο Καστέλλι» λέει ο κ. Πασπάτης.
Για το σχεδιαζόμενο αεροδρόμιο στο Καστέλλι ο ίδιος εντοπίζει ως μείζον πρόβλημα τη μεγάλη απόστασή των 45 χιλιομέτρων από το Ηράκλειο (όπου ζει η πλειονότητα των κατοίκων του νομού) αλλά και το ενδεχόμενο οικονομικής αποτυχίας εφόσον δεν καταστεί αεροδρόμιο – κόμβος, δηλαδή αν δεν επιλεγεί από τις ξένες αεροπορικές εταιρίες για μεταστάθμευση των αεροσκαφών τους για μεγάλα ταξίδια. «Καμία χώρα δεν έχει παραπάνω από ένα αεροδρόμιο – κόμβο, και στην Ελλάδα, αν μία εταιρία θέλει να κάνει μεταστάθμευση, θα επιλέξει προφανώς την Αθήνα και όχι το Ηράκλειο» επισημαίνει, τονίζοντας πως η Κρήτη έχει ήδη εμπειρία από φαραωνικά έργα για τα οποία το μεγάλο ζητούμενο δεν είναι να τα φτιάξεις αλλά να τα συντηρήσεις. «Είναι πιθανό οι επόμενες γενιές να τραβάνε τα μαλλιά τους αν το νέο αεροδρόμιο δεν φέρει έσοδα πέρα από τον τουρισμό» λέει χαρακτηριστικά.
Ο κ. Πασπάτης παραδέχεται πως στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου δεν έχει γίνει ποτέ μια εμπεριστατωμένη συζήτηση για το θέμα του αεροδρομίου. Τονίζει πως η παρούσας δημοτική αρχή τάχθηκε υπέρ του έργου στο Καστέλλι λόγω της πίεσης των κατοίκων της Αλικαρνασσού. Ωστόσο, ο ίδιος διαπιστώνει πως αυτό το κλίμα αλλάζει και πως ήδη οι κάτοικοι εκεί ανησυχούν πως θα υπάρξει απαξίωση της περιοχής τους μετά τη μεταφορά του αεροδρομίου. «Μπορεί η έκταση του υπάρχοντος αεροδρομίου να γίνει χώρος παραβατικής δόμησης και ευημερίας των… τρωκτικών» αναφέρει.
Σε ό,τι αφορά την επίσημη θέση και της Νέας Δημοκρατίας υπέρ του αεροδρομίου στο Καστέλλι, ο κ. Πασπάτης λέει ότι προφανώς ο ίδιος ανήκει στη φιλελεύθερη παράταξη και βιωματικά στον χώρο της ΝΔ. Ωστόσο, τονίζει πως πρόκειται για ένα τοπικό ζήτημα, για το οποίο έχει εκφράσει εδώ και χρόνια τη διαφορετική άποψή του, που είναι άποψη και άλλων στελεχών της ΝΔ. «Ασφαλώς χρειάζεται ένα σύγχρονο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο και ασφαλώς θα συνταχθώ με την πλειοψηφία αν τελικά γίνει το έργο στο Καστέλλι. Ωστόσο μη νομίζετε ότι και στα κόμματα, στη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ ή στον ΣΥΡΙΖΑ έχει γίνει ποτέ σοβαρή συζήτηση για τις παραμέτρους του αεροδρομίου», λέει.
Τέλος, συγκρίνοντας τις…προσδοκίες για την επιβατική κίνηση ο Γρηγόρης Πασπάτης αναφέρει: «Στα 9 εκατομμύρια επιβάτες, όσα υπολογίζονται και για το Καστέλλι, μπορεί άνετα να φτάσει και το “Νίκος Καζαντζάκης” με μία αναβάθμιση η οποία όμως απαιτεί πολύ λιγότερα χρήματα». Ο ίδιος μιλά ευθέως για ένα όριο στους τουρίστες που μπορεί να υποδεχτεί το νησί με βάση τις υποδομές και τους φυσικούς του πόρους. «Αν σχεδιάζουμε να υποδεχόμαστε 20 και 25 εκατομμύρια τουρίστες στο Ηράκλειο τότε σαφώς χρειάζεται ένα εξολοκλήρου νέο αεροδρόμιο. Έχουμε όμως την ενέργεια να τους υποδεχτούμε; Έχουμε το νερό να τους ποτίσουμε; Εδώ φοβόμαστε ότι φέτος το καλοκαίρι θα διψάσει το Ηράκλειο…» αναρωτιέται.
————————
Η Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας συνεχίζει τις συνεντεύξεις από εκπροσώπους τοπικών και κεντρικών φορέων της Οικονομίας, του Τουρισμού, των Μεταφορών, των Κατασκευών, της Αυτοδιοίκησης κλπ σε σχέση με το σχεδιαζόμενο έργο του νέου αεροδρομίου.
Ανοίγουμε έναν μεγάλο διάλογο, που δεν έγινε ποτέ μέχρι σήμερα σε βάθος και με όλα τα στοιχεία διαθέσιμα, για τις πραγματικές οικονομικές, περιβαλλοντικές και κοινωνικές συνέπειες του εν λόγω έργου. Το τεράστιο έλλειμμα ενημέρωσης φάνηκε περίτρανα στις πρόσφατες συνεδριάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης (26/7) και του Δημοτικού Συμβουλίου Μινώα Πεδιάδος (25/6) όπου τέθηκε το εν λόγω ζήτημα.
Δείτε ακόμα:
Τεχνικό Επιμελητήριο: Χωρίς τεκμηρίωση το αεροδρόμιο στο Καστέλλι
Μιχάλης Βλατάκης: «Πανάκριβο το αεροδρόμιο στο Καστέλλι»
Οι κάτοικοι των Μεσογείων μιλούν στους Κατοίκους της Πεδιάδας
30+1 λόγοι κατά του αεροδρομίου
ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΞΕΡΙΖΩΜΑ ΔΕΝΔΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
ΟΧΙ ΣΤΗ ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΗΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
ΟΧΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙ
ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ
ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Το βίντεο της συνέντευξης εδώ:
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, ο «Σύνδεσμος…
Αν δεν σταματήσει η κατάχρηση αντιβιοτικών στην κοινότητα τότε είναι πολύ πιθανό να έρθει μια νέα φονική πανδημία, ενώ…
Σε διπλωματικό συναγερμό βρίσκονται ΝΑΤΟ, ΗΠΑ, Ευρωπαϊκή Ένωση και Τουρκία, μετά την επικίνδυνη κλιμάκωση του…
Το ισραηλινό κράτος-δολοφόνος συνεχίζει τη γενοκτονική του πολιτική σε βάρος του παλαιστινιακού λαού που μέχρι…
Ποια ποινή θα πρέπει να επιβληθεί στον Ντομινίκ Πελικό, τον άνδρα ο οποίος επί περίπου 10…
Είναι γεγονός: Οι νεαροί Millennials (άτομα που γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1995) και η γενιά…
This website uses cookies.