Ξεκινώντας την τοποθέτησή του, ο Γ. Σταθάκης υποστήριξε ότι το μοντέλο της τραπεζικά διευθυνόμενης οικονομίας, των φαραωνικών έργων και της παραγωγής κάθε λογής επίπλαστων υπεραξιών, μοντέλο που ευθύνεται για την παρούσα κρίση, αποτελεί παρελθόν και είναι αδύνατη η επιστροφή σε αυτό. Το νέο μοντέλο ανάπτυξης πρέπει να στηριχτεί στην παραγωγή και την αξιοποίηση πραγματικών αξιών, στη διεύρυνση της εξαγωγικής βάσης της οικονομίας και στην πλήρη αξιοποίηση του οικονομικού δυναμισμού που διαθέτει το μορφωμένο ανθρώπινο δυναμικό.
Η συμφωνία που έκλεισε η κυβέρνηση με τους δανειστές, στα θετικά της οποίας περιλαμβάνονται η εξασφάλιση της βιωσιμότητας του χρέους μέχρι το 2022 και η ήπια δημοσιονομική προσαρμογή της, δημιουργεί ένα ασφαλές πλαίσιο προκειμένου να στραφούν οι προσπάθειες της κυβέρνησης, που θα προκύψει μετά τις εκλογές, στην ανάληψη αναπτυξιακών πρωτοβουλιών.
Οι αναπτυξιακές αυτές πρωτοβουλίες στηρίζονται σε δύο άξονες. Ο πρώτος άξονας έχει να κάνει με τη χρηματοδότηση της οικονομίας, κυρίως μέσω του ΕΣΠΑ αλλά και άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων.
Ο δεύτερος άξονας έχει να κάνει με βαθιές θεσμικές τομές απέναντι στα συσσωρευμένα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας, τομές που θα απελευθερώσουν και την παραγωγική δυναμική της. Οι τομές αυτές περιλαμβάνουν μία μεγάλη μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης, με στόχο τη θωράκισή της από τις κομματικές παρεμβάσεις και τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας της με άξονα τις βέλτιστες πρακτικές της ευρωπαϊκής παράδοσης. Μία βαθιά μεταρρύθμιση στο φορολογικό σύστημα. Τέλος, μία μεταρρύθμιση του Κοινωνικού Κράτους που θα ενισχύει τον δημόσιο χαρακτήρα του στα πεδία της εκπαίδευσης, της υγείας και της κοινωνικής ασφάλισης.
Ο Γ. Σταθάκης εκτίμησε ότι η ύφεση θα είναι μικρότερη απ’ ότι προβλέπεται το 2015, ενώ η οικονομία θα επιστρέψει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης το δεύτερο τρίμηνο του 2016. Ωστόσο, για να είναι βιώσιμη η ανάπτυξη είναι απαραίτητη η ενίσχυση της απασχόλησης. Σε αυτή την κατεύθυνση, κρίσιμο ρόλο διαδραματίζουν οι ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης που περιλαμβάνουν την ενίσχυση της νεανικής επιχειρηματικότητας, τον ανασχεδιασμό των προγραμμάτων ώστε να μεγιστοποιηθεί ο αριθμός των αποδεκτών και να μην εγκλωβίζεται η ροή χρηματοδότησης στους ενδιάμεσους φορείς και τέλος τη θέσπιση έκτακτων προγραμμάτων απασχόλησης με έμφαση κυρίως στον ιδιωτικό τομέα.
Ξεχωριστή αναφορά έκανε ο Γ. Σταθάκης στο επίμαχο ζήτημα της προσέλκυσης άμεσων ξένων επενδύσεων. Ανέφερε ότι όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαπέντε ετών στην Ελλάδα έχουν αρνητικό ρεκόρ στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων, εφόσον η χώρα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις σε αυτόν τον τομέα στην Ευρώπη. Υποστήριξε ότι η αρνητική αυτή επίδοση οφείλεται στις γκρίζες ζώνες που έχουν δημιουργηθεί γύρω από το θεσμικό πλαίσιο υποδοχής τέτοιων επενδύσεων που αφορούν κυρίως στη χωροταξία, το περιβάλλον και το φορολογικό. Η λύση, ωστόσο, δεν βρίσκεται στην απορρύθμιση αυτών των πεδίων. Αντίθετα αυτό που θα προσελκύσει ξένες επενδύσεις είναι η περαιτέρω ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου σε αυτά τα πεδία με κανόνες που θα είναι απλοί και ξεκάθαροι ώστε να διαμορφώνουν ένα μακροπρόθεσμα σταθερό επενδυτικό περιβάλλον δίχως να γίνονται εκπτώσεις στα περιβαλλοντικά κριτήρια ή στα κριτήρια κοινωνικής δικαιοσύνης. Αναφορά έγινε επίσης στις συστηματικές προσπάθειες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για την απλοποίηση του καθεστώτος των αδειοδοτήσεων.
Σε ερώτηση σχετική με το ΕΣΠΑ, ο Γ.Σταθάκης στάθηκε στην προσπάθεια επιτυχούς ολοκλήρωσης της μετάβασης από το παλιό στο νέο ΕΣΠΑ, μετάβαση που περιελάμβανε τον εξορθολογισμό του πρώτου και τον σχεδιασμό του δεύτερου. Αναφέρθηκε επίσης σε δύο μεγάλες επιτυχίες την αύξηση της προκαταβολής του ΕΣΠΑ ΑΠΌ 7 σε 14 % για φέτος, το οποίο πρακτικά μεταφράζεται σε 2,8 δις πόρους για το 2015 και την αντικατάσταση της εθνικής συμμετοχής στο παλιό ΕΣΠΑ με ευρωπαϊκούς πόρους.
Ο Γ. Σταθάκης ολοκλήρωσε τον κύκλο των τοποθετήσεών του σχολιάζοντας το ενδεχόμενο κυβερνητικών συνεργασιών. Υποστήριξε ότι οι πολύ μεγάλες προγραμματικές αποκλίσεις ανάμεσα στον ΣΥΡΙΖΑ και στη ΝΔ καθιστούν πολιτική μη βιώσιμη μία κυβέρνηση συνασπισμού των δύο κομμάτων.