Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Δήμος Κισσάμου για χωροταξικό: «Ναι στη χωρική & τουριστική ανάπτυξη – Όχι σε οχλούσες χρήσεις και δραστηριότητες»

Τις θέσεις και τις προτάσεις του Δήμου Κισσάμου για την υπό διαβούλευση μελέτη του περιφερειακού πλαισίου χωροταξικού σχεδιασμού και αειφόρου ανάπτυξης της Περιφέρειας Κρήτης (ΠΠΧΣΑΑ) συζήτησε σήμερα, Τετάρτη 27/5/2015 ο Δήμαρχος Κισσάμου κ. Θεόδωρος Σταθάκης, με τον Αντιπεριφερειάρχη Χανίων κ. Απ. Βουλγαράκη. Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο ειδικός σύμβουλος του δημάρχου κ. Γαβριήλ Κουρής, ο ειδικός συνεργάτης του δημάρχου κ. Νεκτάριος Ψαράκης και η προϊσταμένη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Κισσάμου κα. Μαρία Μυλωνάκη.

Όπως ανέφερε ο κ. Σταθάκης «ο Δήμος Κισσάμου αποδίδει πολύ μεγάλη σημασία και βαρύτητα στο σχεδιασμό και τη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου περιφερειακού χωροταξικού σχεδιασμού και γι’ αυτό το λόγο συζητήσαμε αναλυτικά με τον κ. Βουλγαράκη τις προτάσεις και τις θέσεις μας ως προς το χωροταξικό της περιοχής της Κισσάμου και για τις οποίες – όπως διαφάνηκε από τη σημερινή μας συνάντηση – υπάρχει μια πολύ μεγάλη σύγκλιση απόψεων».

Ειδικότερα, οι κύριες προτάσεις του Δήμου Κισσάμου – επί των βασικών αξόνων του προτεινόμενου χωροταξικού – έχουν ως εξής:

ΧΩΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ-ΥΠΟΔΟΜΕΣ

  1. Η κατάταξη του Καστελίου Κισσάμου σε διαπεριφερειακής εμβέλειας πόλο ανάπτυξης με ειδικό εθνικό και περιφερειακό ρόλο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και βρίσκει το Δήμο Κισσάμου σύμφωνο.
  2. Δεν συμφωνούμε ως προς την χωρική επιλογή και τον αριθμό των τριών αναπτυξιακών ενοτήτων στο Ν. Χανίων, καθότι με την επιλογή θα διαμορφωθούν κατ’ ουσία χωρικές ενότητες δύο διαφορετικών ταχυτήτων και αναπτυξιακών δυνατοτήτων σημειώνοντας πως «η βέλτιστη πρόταση θα ήταν να διαμορφωθούν στο Ν. Χανίων δύο αναπτυξιακές χωρικές ενότητες αποτελούμενες από τους εξής «Καλλικράτειους» Δήμους:
  • Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Χανίων, Αποκόρωνα, Σφακίων,
  • Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Πλατανιά, Κισσάμου, Καντάνου-Σελίνου,

πρόταση η οποία δημιουργεί πραγματικά τις προϋποθέσεις για ισόρροπη και ισότιμη ανάπτυξη σ’ όλες τις περιοχές του Ν. Χανίων.

  1. Ως προς την τουριστική δραστηριότητα, ο Δήμος Κισσάμου ζητάει να προστεθεί στις παράκτιες ζώνες αστικής, οικιστικής, τουριστικής ανάπτυξης και παραθεριστικής κατοικίας του ΠΠΧΣΑΑ και το τμήμα/ζώνη από Νοπήγεια έως Βιγλιά Κισσάμου καθότι η εν λόγω περιοχή αποτελεί μια ανεπτυγμένη τουριστικά περιοχή που απευθύνεται στο ευρύ τουριστικό κοινό, διαθέτει ποιοτικές υπηρεσίες και υποδομές.
  2. Ο Δήμος Κισσάμου δηλώνει αντίθετος στη λειτουργία του ορυχείου γύψου που βρίσκεται στον όρµο Στόµιο, βόρεια της ζώνης υψηλής επισκεψιµότητας της Χρυσοσκαλίτισσας, καθόσον προκαλείται σοβαρή επιβάρυνση του περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας, η οποία προέρχεται από τη διάχυση της γυψόσκονης στο περιβάλλον και από τα καυσαέρια που εκπέμπονται από τα διάφορα μηχανήματα του ορυχείου. Μεγάλες επιπτώσεις προκαλούνται επίσης πάνω στη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής, η οποία γειτνιάζει με περιοχή «Natura 2000».
  3. Κατηγορηματικά αντίθετος είναι ο Δήμος Κισσάμου ως προς τα «σενάρια» που διακινούνται για πιθανότητα χωροθέτησης ενεργειακού Κόµβου και ΒΕ.ΠΕ μονάδων υψηλής οχλήσεως καθώς και εγκαταστάσεων δεξαμενών αποθήκευσης υγρών καυσίμων στην περιοχή της Κισσάμου – πρόταση η οποία σε κάθε περίπτωση δεν αποτυπώνεται στη μελέτη της Περιφέρειας Κρήτης –καθότι όπως όλοι γνωρίζουν η περιοχή μας έχει ένα ξεκάθαρα τουριστικό-αναπτυξιακό προσανατολισμό, φιλοξενώντας προστατευόμενες περιοχές μοναδικού φυσικού κάλλους και δεν διαθέτει τις αναγκαίες υποδομές – οδικές, λιμενικές, κλπ – που να μπορούν να υποστηρίξουν τη λειτουργία τέτοιων εγκαταστάσεων.

ΧΕΡΣΑΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

  1. Υποστηρίζουμε την ολοκλήρωση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) από το Καστέλι Κισσάμου έως τη Σητεία, με τη δημιουργία κατάλληλης διατομής ανά οδικό τμήμα, δηλαδή τετράιχνης διατομής με μεσαία διαχωριστική νησίδα.
  2. Θεωρούμε αναγκαίο να συμπεριληφθεί στο χωροταξικό η βελτίωση/αναβάθμιση του βασικού περιφερειακού οδικού δικτύου από την πόλη της Κισσάμου, Πλάτανο, Σφηνάρι, Έλος και καταλήγει στο Ελαφονήσι.

 

ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

  1. Το λιμάνι της Κισσάμου αποτελεί βασική πύλη εισόδου της Δυτικής Κρήτης και αρχή κύριου χερσαίου άξονα ανάπτυξης εθνικής και διαπεριφερειακής σημασίας και ως τέτοιο συμφωνούμε για την κατάταξη του ως λιμάνι εθνικής (διαπεριφερειακής) σημασίας και εμβέλειας, από άποψη τόσο επιβατικής λειτουργίας όσο και εμπορευματικής.
  2. Μεταξύ των αξόνων ανάπτυξης που συνδέουν κατά προτεραιότητα ή προβλέπεται να συνδέσουν στο μέλλον δια θαλάσσης την Κρήτη με τον υπόλοιπο ελληνικό χώρο (υπάρχοντες, τάσεις και προοπτικές) περιλαμβάνεται και η γραμμή Καστέλι Κισσάμου – Καλαμάτα/Γύθειο στην οποία ωστόσο πρέπει να προστεθούν στο κείμενο της μελέτης τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα.
  3. Το λιμάνι της Κισσάμου δύναται να αποτελέσει βάση υδροπλάνων – με δεδομένο ότι διαθέτει όλες τις αναγκαίες υποδομές ενώ και η γεωγραφική του θέση του παρέχει τη δυνατότητα σύνδεση του με πολλαπλούς προορισμούς – και ως εκ τούτου θεωρούμε πως πρέπει να υπάρξει ρητή αναφορά στη μελέτη του ΠΠΧΣΑΑ για τη χωροθέτηση και αδειοδότηση ενός Υδατοδρομίου στο λιμάνι Κισσάμου. Επίσης πρέπει να συμπεριληφθεί στην μελέτη του χωροταξικού πλαισίου η χωροθέτηση μαρίνας στο λιμάνι Κισσάμου στη βάση της εγκεκριμένης μελέτης που υπάρχει.

 

ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  1. Αναγνωρίζοντας την μεγάλη περιβαλλοντική και οικονομική σημασία του καταδυτικού τουρισμού και επιθυμώντας την οργανωμένη ανάπτυξη και προώθηση αυτού του είδους θεματικού τουρισμού στην περιοχή μας, κρίνεται σκόπιμο να υπάρξει ρητή αναφορά στη μελέτη του ΠΠΧΣΑΑ για τη χωροθέτηση – δημιουργία ενός θαλάσσιου / καταδυτικού πάρκου στον κόλπο της Κισσάμου.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  1. Η λειτουργία παραγωγικής σχολής για εξειδίκευση στελεχών στον ποιοτικό τουριστικό τομέα στην Κίσσαμο, κρίνεται θετική και θα δημιουργήσει προϋποθέσεις περαιτέρω ανάπτυξης του τουριστικού τομέα στην περιοχή της Κισσάμου.

 

Τέλος, σημειώνεται ότι την Παρασκευή 29/5/2015 και ώρα: 19.00 ο Δήμαρχος Κισσάμου θα έχει νέα συνάντηση για το χωροταξικό με τον Πρόεδρο του ΤΕΕ/ΤΔΚ κ. Ι. Στρογγυλό και μέλη της Δ.Ε. ΤΕΕ/ΤΔΚ.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καθήκον να ξαναγίνει σοβαρό κόμμα – Νέο προσκλητήριο σε όσους «απογοητεύτηκαν»

«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…

13 hours ago

Κουτσούμπας: «Δεν συμφωνώ με την άποψη ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει, έχουμε πρόγραμμα εξουσίας»

«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…

13 hours ago

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…

13 hours ago

Καταγγελία Ευτύχη Δημαλάκη για παράνομη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου Δημοτικής Εταιρείας στον Δήμο Καντάνου-Σελίνου

Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…

13 hours ago

Οι “Onirama” ξεσήκωσαν το κέντρο της Χανιώτικης Αγοράς και έκλεισαν δυναμικά τις εκδηλώσεις του Επιμελητηρίου Χανίων «Χριστούγεννα Μουσικά στη Χανιώτικη Αγορά»

Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…

13 hours ago

Τα Χανιά, το Ρέθυμνο, η Ρόδος οι περιοχές με τα περισσότερα τροχαία στη χώρα μας – H Κρήτη μέσα στις στις πέντε χειρότερες περιοχές της Ευρώπης

Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…

13 hours ago

This website uses cookies.