ΤΟΠΙΚΑ

Δίμηνη αναβολή για τα χερσαία έργα και τους πυλώνες της γραμμής Χανιά – Δαμάστα

Την δίμηνη αναβολή του μεγάλου έργου «Γραμμή Μεταφοράς Υψηλής Τάσης 150kV Χανιά– Δαμάστα» αποφάσισε η Περιφέρεια Κρήτης σε σύσκεψη δημάρχων με το ΔΣ του ΑΔΜΗΕ που πραγματοποιήθηκε χθες, Τετάρτη 13 Μαρτίου, στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης, προκειμένου να επανεξεταστεί το ζήτημα των βελτιώσεων που μπορούν να γίνουν όσον αφορά στα τεχνικά ζητήματα και να επανέλθουν καταθέτοντας ανάλογη πρόταση προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.

Η χθεσινή συνάντηση διοργανώθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης, η οποία είναι ο αρμόδιος φορέας περιβαλλοντικής αδειοδότησης, στο πλαίσιο ολοκλήρωσης της διαδικασίας διαβούλευσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου, με σκοπό την ενημέρωση και συζήτηση επί των θεμάτων που έχουν προκύψει για την εκτέλεσή του εντός χρονοδιαγράμματος.

Στην σύσκεψη παρευρέθησαν στελέχη της Διοίκησης και τεχνικοί προϊστάμενοι των έργων του ΑΔΜΗΕ και ειδικότερα ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Μάνος Μανουσάκης, ο Αντιπρόεδρος & Γεν. Διευθυντής Τεχνολογίας, Ανάπτυξης Συστήματος & Στρατηγικής, Γιάννης Μάργαρης, ο Διευθυντής Νέων Έργων, Μιχάλης Χατζηπάνος, ο Διευθυντής Ariadne Interconnection, Άγγελος Σταματέλος, η Ειδική Σύμβουλος – Γραφείο Προέδρου, Άλκηστη Φλώρου, και η Διευθύντρια Κλάδου Περιβαλλοντικής, Κοινωνικής & Εταιρικής Διακυβέρνησης, Ειρήνη Τσέβη.

Συμμετείχαν, επίσης, ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, οι Αντιπεριφερειάρχες Ηρακλείου, Νίκος Συριγωνάκης και Περιβάλλοντος, Νίκος Ξυλούρης καθώς και οι Δήμαρχοι Χανίων, Αποκόρωνα, Αμαρίου, Ρεθύμνου, Μυλοποτάμου και Μαλεβιζίου.

Κατά τη συνάντηση, οι αρμόδιοι του ΑΔΜΗΕ ενημέρωσαν τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Περιφέρειας Κρήτης για την εθνική σημασία του έργου σε οικονομικό και περιβαλλοντικό επίπεδο. Η σχεδιαζόμενη γραμμή μεταφοράς, που θα ξεκινά από τον υποσταθμό Χανίων και θα καταλήγει στον υποσταθμό Δαμάστας, θα μεταφέρει, επί της ουσίας, ηλεκτρική ισχύ προς την ευρύτερη περιοχή της μεγαλονήσου.

Παράλληλα, συνδέεται άμεσα με το έργο της μεγάλης διασύνδεσης «Κρήτη- Αττική», καθώς η ενέργεια που θα εγχύει στο σύστημα όταν ολοκληρωθεί, δεν μπορεί να υποστηριχθεί από το υφιστάμενο δίκτυο. Παρά ταύτα, Περιφέρεια και Δήμοι αντιδρούν και ζητούν να υπογειοποιηθεί το έργο, με το αιτιολογικό ότι ο σχεδιασμός του ΑΔΜΗΕ προβλέπει την κατασκευή 269 πυλώνων, ύψους 35 μέτρων, στον ορεινό όγκο που μεσολαβεί από τα Χανιά μέχρι τα ανατολικά της πόλης του Ρεθύμνου.

Σημειώνουμε ότι η γραμμή μεταφοράς είναι υπόγεια σε μήκος 4,5 χιλιομέτρων και συνεχίζει εναέρια για τα επόμενα 96,8 χιλιόμετρα, περιλαμβάνοντας του 269 πυλώνες, διπλού κυκλώματος για τους οποίους υπάρχουν έντονες αντιδράσεις επειδή θα τοποθετηθούν εγγύς οικισμών και προστατευόμενων περιοχών.

Ωστόσο, οι υπεύθυνοι σχεδίασης του έργου θεωρούν ότι υπογειοποίηση δεν είναι η ενδεδειγμένη λύση, καθώς, όπως υποστηρίζουν, τυχόν πρόσθετη υπογειοποίηση τμημάτων του θα επιφέρει αύξηση του συνολικού μήκους της γραμμής, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την επικίνδυνη αύξηση των τάσεων στο ηλεκτρικό σύστημα της Κρήτης.

Ακόμη, οι αρμόδιοι του ΑΔΜΗΕ υποστηρίζουν ότι σε περίπτωση βλάβης στο υπογειοποιημένο δίκτυο, η επισκευή θα απαιτεί, μεταξύ άλλων, περισσότερο χρόνο, ενώ σε περίπτωση διαπλάτυνσης του ΒΟΑΚ, η μετατόπιση του καλωδιακού συστήματος θα είναι αδύνατη.

Εκτός αυτού, η υπογειοποίηση θα αυξήσει σημαντικά το κόστος, τονίζουν τα στελέχη του Ανεξάρτητου Διαχειριστή, καθώς εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν 120 χιλιόμετρα υπόγειας όδευσης, άλλα 720 χιλιόμετρα καλωδίου 150kV, καθώς και πρόσθετος εξοπλισμός και ειδικοί χώροι αποθήκευσης που δεν έχουν προβλεφθεί.

Το κυριότερο, αυτό το πρόσθετο αυτό κόστος ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ, που εφόσον εγκριθεί από την ΡΑΑΕΥ, θα επιβαρύνει τους καταναλωτές!

energia.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Κλειστή η Κυδωνίας στη συμβολή με Μανουσογιαννάκηδων το Σάββατο λόγω εργασιών της ΔΕΥΑΧ

Η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Χανίων σας ενημερώνει ότι το Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024 θα…

54 mins ago

Εργαστήριο υφαντικής στον Ρωσικό Στρατώνα – Έναρξη εγγραφών 25/11

Ο Δήμος Χανίων και η ΔΕΔΙΣΑ ΑΕ (ΟΤΑ) στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκή Εβδομάδας Μείωσης Αποβλήτων…

54 mins ago

Η Ειρήνη Λαγουδάκη παρουσιάζει τοπία φύσης στον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Χανίων

Η φωτογράφος Ειρήνη Λαγουδάκη έρχεται να μας ταξιδέψει στον μαγευτικό κόσμο της φύσης μέσα από…

1 hour ago

Η Αθηνά Λινού κατέθεσε μήνυση κατά του Παύλου Πολάκη

Μηνυτήρια αναφορά κατά του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ και υποψηφίου προέδρου του κόμματος Παύλου Πολάκη κατέθεσε η ανεξάρτητη βουλευτής Αθηνά…

1 hour ago

Ο Μητσοτάκης μοιράζει voucher και μεταξωτές κορδέλες, αντί να καταπολεμήσει την ακρίβεια και να μειώσει το φορολογικό ξεζούμισμα

Πήξαμε πια στα voucher με τον Μητσοτάκη... Από την πανδημία και μετά, έμεθα το κόλπο.…

1 hour ago

Στην Κρήτη ο Αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος

Στην Κρήτη θα βρεθεί την ερχόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Cretalive, ο Αρχηγός…

4 hours ago

This website uses cookies.