Το αυτονόητο και πάλι ζητούμενο – Με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών και με προβλήματα λόγω της υποχρηματοδότησης της παιδείας ξεκινά η σχολική χρονιά – Ο κ. Λοβέρδος περιορίζεται σε διαπιστώσεις και μεταθέτει τις λύσεις των προβλημάτων στο μέλλον…
Πρώτες μέρες παρουσίας των εκπαιδευτικών στα σχολεία για τη νέα σχολική χρονιά. Οι ευχές μας για μια καλή χρονιά με όσο το δυνατό λιγότερα προβλήματα για τη δημόσια εκπαίδευση και τους λειτουργούς τους είναι ολόψυχεςκαι συνοδεύονται από την ειλικρινή μας διάθεση να παλέψουμε όλοι μαζί για την πραγματοποίησή τους.
Δυστυχώς όμως, για μια ακόμη φορά το αυτονόητο, στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, γίνεται ζητούμενο.Η ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς παραμένει – στην Ελλάδα του 21ου αιώνα – άπιαστο όνειρο!!!
Παρά τις έγκαιρες προειδοποιήσεις της Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και παρά τα αρνητικά παραδείγματα των προηγούμενων ετών αυτή στάθηκε ως απλός παρατηρητής. Ο κ. Λοβέρδος δεν άκουσε τις φωνές αγωνίας των εκπαιδευτικών, δεν ενστερνίστηκε τις προτάσεις τους, δεν προσήλθε ποτέ σε ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα – παρά το γεγονός ότι ο ίδιος «δεσμεύτηκε» για κάτι τέτοιο – και δεν προχώρησε σε αποφασιστικές ενέργειες και οργανωμένη προσπάθεια για την αντιμετώπιση των ζητημάτων της ελληνικής εκπαίδευσης.
Αποτέλεσμα των μηδενικών διορισμών, σε συνδυασμό με τις χιλιάδες αποχωρήσεις εκπαιδευτικών από την υπηρεσία είναι η ύπαρξη πλέον των 6.000 κενών (μετά τις πρόσφατες 2.497 προσλήψεις αναπληρωτών στις 06/09/2014) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση την ίδια ώρα που η αδιοριστία μαστίζει τον κλάδο των εκπαιδευτικών.
Η «αξιολόγηση – χειραγώγηση», οι αδικίες που δημιούργησαν οι μετατάξεις και το νέο «Πειθαρχικό Δίκαιο των Δημοσίων Υπαλλήλων», η υποχρηματοδότηση και η διαρκής οικονομική και επιστημονική υποβάθμιση των εκπαιδευτικών διογκώνουν το αρνητικό κλίμα στην εκπαίδευση.
Παραμένουν αρκετά κενά μετά την τοποθέτηση 90 αναπληρωτών δασκάλων και νηπιαγωγών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση των Χανίων. Η εκτίμηση μας είναι ότι παραμένουν 244 κενά σε όλες τις ειδικότητες (αναλυτικά στον πίνακα) για να λειτουργήσουν τα σχολεία όπως πέρσι. Πέρσι οι ανάγκες δεν καλύφθηκαν όλες, καθώς λειτούργησαν πληθωρικά τμήματα ακόμη και με 28 μαθητές, έγιναν συγχωνεύσεις και ειδικότητες όπως μουσικοί, κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, πληροφορικής, δεύτερη ξένη γλώσσα κ.ά δεν κάλυψαν όλα τα σχολεία. Ειδικότητες όπως η Μουσική χρειάζονται επιπλέον τουλάχιστον 6 επιπλέον διορισμοί, καθώς τα μη ΕΑΕΠ σχολεία, στην πλειοψηφία τους, όλα τα τελευταία χρόνια δεν καλύπτονται με μουσικούς. Στα Γερμανικά χρειάζονται τουλάχιστον 8 επιπλέον εκπαιδευτικοί.
Είναι απαραίτητο να γίνουν μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών και να ξεκινήσειουσιαστικός και ειλικρινής διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα.
Ας καταλάβουν επιτέλους ότι η επένδυση στηνεκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει τη μοναδική διέξοδο από τη βαθιά κρίση. Οι μαθητές αξίζουν πολλά περισσότερααπό την εγκατάλειψη και τους πειραματισμούς που βιώνουνκαι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί, που με το φιλότιμό τους κρατούν τη δημόσια εκπαίδευση ζωντανή, πρέπει να έχουν, επιτέλους, την αντιμετώπιση που τους αξίζει.
Ο Ειδικός Γραμματέας
Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χανίων
Μιχάλης Λαγουδάκης
Με την καθημερινότητα και κυρίως με τα ζητήματα που άπτονται του κόστους ζωής και της οικονομικής επιβάρυνσης των πολιτών επιχειρεί το ΠΑΣΟΚ να…
Για τη χρονιά που πέρασε, τον Στέφανο Κασσελάκη, τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τη σχέση τους…
Μια όμορφη έκπληξη περίμενε τη γνωστή τραγουδίστρια Άννα Βίσση, ανήμερα των γενεθλίων της στο κέντρο…
Μια πρόσφατη έρευνα του Bloomberg Businessweek έριξε φως στο αναπτυσσόμενο παγκόσμιο εμπόριο ανθρώπινων ωαρίων, αποκαλύπτοντας…
Εικόνες ντροπής εκτιλύχθηκαν σε ματς της ιταλικής Serie B καθώς μερίδα οπαδών της Γιούβε Στάμπια, πανηγύρισαν με…
Ακόμα πιο «τσουχτερό» αναμένεται φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, όπως επιβεβαιώνει η μελέτη που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο…
This website uses cookies.