Μπορεί σύμφωνα με τις υποσχέσεις που δόθηκαν, να υπάρχει η βούληση για την αποκατάσταση της Γέφυρας του Κερίτη αλλά για να γίνει η αποκατάσταση πρέπει να υπάρχουν τα σχέδια της Γέφυρας. Και τέτοια, δεν έχουν βρεθεί ακόμα!
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, παρά τις προσπάθειες για την εξεύρεση των σχεδίων της Γέφυρας, τίποτα δεν έχει βρεθεί.
Χαρακτηριστικά, όπως μας ειπώθηκε, και για τις όποιες εργασίες που γινόταν ανά καιρούς στη Γέφυρα του Κερίτη, δεν υπήρχε ποτέ το σχέδιο της στο οποίο πάνω θα έπρεπε να δουλέψουν. Όλα γινόταν με το μάτι.
Το πρόβλημα, όπως μας τονίσθηκε, είναι ότι δε μπορούν να γνωρίζουν με ακρίβεια τη διαδικασία κατασκευής του εσωτερικού της γέφυρας, και αυτό δυσχεραίνει πολύ τα πράγματα.
Βεβαίως, υπάρχουν τα συντρίμμια της γέφυρας, αυτά μπορούν να βοηθήσουν. Όμως, στα Σχέδια της Γέφυρας υπάρχουν όλα τα αναγκαία στοιχεία ώστε η αποκατάστασή της να γίνει με σωστό και ασφαλή τρόπο. Γι’ αυτό θεωρείται επιτακτική ανάγκη η εύρεσή τους κάτι που αυτή τη στιγμή φαντάζει δύσκολο.
Η γέφυρα σχεδιάστηκε από το μηχανικό Χρήστο Τσολίνα, που επηρεάστηκε από ανάλογα Γαλλικά έργα. Δημοπρατήθηκε στις 20-11-1907 και κατασκευάστηκε από τον αρχιτέκτονα Αναστάσιο Λογοθέτη από τα Κύθηρα με τη συμμετοχή των κατοίκων του Αλικιανού.
Η ανέγερσή της πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο ενός προγραμματισμού για τη βελτίωση της οδοποιίας, με έμφαση στις γέφυρες.
Σχεδιάστηκε από το μηχανικό Χρήστο Τσολίνα, που επηρεάστηκε από ανάλογα Γαλλικά έργα. Δημοπρατήθηκε στις 20-11-1907 και κατασκευάστηκε από τον αρχιτέκτονα Αναστάσιο Λογοθέτη από τα Κύθηρα με τη συμμετοχή των κατοίκων του Αλικιανού.
Ολοκληρώθηκε το 1911, όταν ανατέθηκε «η κατασκευή θωρακείων, κορωνίδος και ρείθρων» και εγκαινιάστηκε από τον πρωθυπουργό Ελευθέριο Βενιζέλο. Αποτελούσε μέχρι πρόσφατα τη μοναδική πρόσβαση σε ευρύτερες περιοχές του νομού Χανίων.
Η γέφυρα είναι τρίτοξη με χαμηλωμένα τόξα και ισχυρούς πεσσούς, θεμελιωμένη με τη χρήση 219 κ.μ. «σκυροδέματος θεμελίων».
Οι εξωτερικές της επιφάνειες είναι κτισμένες από λαξευτό πωρόλιθο άριστης προσαρμογής και η μορφή της είναι επηρεασμένη τόσο από ανάλογα έργα της «Γαλλικής Σχολής», όσο και από την τοπική παράδοση, που έχει τις αρχές της στα χρόνια της Βενετοκρατίας, ενώ δεν λείπουν και νεοκλασικές επιδράσεις.
Το έρμα που φέρει μεταξύ των δυο επιφανειών, όπως διαπιστώθηκε μετά την κατάρρευση, είναι από αργούς λίθους και χώμα. Πρόκειται για μια κατασκευή ισχυρή και άρτια από αρχιτεκτονικής απόψεως.
Να σημειώσουμε ότι ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων κ. Απόστολος Βουλγαράκης με υπόμνημα προς την Υπουργό Πολιτισμού κ. Μυρσίνη Ζορμπά εξάφρασε την επιθυμία για την αποκατάσταση της γέφυρας αλλά και την ανάγκη για δημιουργία μίας άλλης σύγχρονης γέφυρας “ώστε να περιοριστεί η χρήση του νεότερου μνημείου”.
«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…
«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…
Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…
Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…
Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…
Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…
This website uses cookies.