ΤΟΠΙΚΑ

Δεν “περνάει” η πρόταση για «εικονικό αγωγό» στην Κρήτη – Σε διαγωνισμό για FSRU προσανατολίζεται η ΡΑΕ – Τι απαντάει ο ΔΕΣΦΑ

Στην ολομέλεια της ΡΑΕ θα κριθεί η τύχη της πρότασης του ΔΕΣΦΑ για ένταξη στο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΕΣΦΑ του έργου μεταφοράς, αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LNG στον Αθερινόλακκο της Κρήτης.

Το επενδυτικό σχέδιο ύψους 175 εκ. ευρώ που συγκέντρωσε την κριτική επιχειρήσεων και φορέων της αγοράς στη δημόσια διαβούλευση, προβληματίζει τη ΡΑΕ και για την ακρίβεια η πρόταση του Διαχειριστή να επωμιστούν οι χρήστες του ΕΣΦΑ το κόστος της επένδυσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Αρχή το πιθανότερο είναι να ζητήσει από τον ΔΕΣΦΑ να μη συμπεριλάβει για φέτος το έργο στο πρόγραμμα ανάπτυξης και να θέσει συγκεκριμένες προϋποθέσεις ώστε η επένδυση να αποκτήσει κοινωνική διάσταση.

Από κει και πέρα, κύκλοι της ΡΑΕ επαναλαμβάνουν την ανάγκη να προχωρήσουν οι λύσεις που έχει προτείνει για το διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση του έργου της μεγάλης ηλεκτρικής διασύνδεσης. Ο χρόνος αυτός, εκτιμάται ότι μπορεί να ξεπεράσει και τα τρία χρόνια και συνεπώς είναι αναγκαία στο μεσοδιάστημα η διασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού του νησιού με τη συνδρομή και FSRU. Υπενθυμίζεται ότι η ΡΑΕ έχει προτείνει στο ΥΠΕΝ, και αναμένει και τις απαραίτητες νομοθετικές πρωτοβουλίες για την προκήρυξη διαγωνισμού:

  1. Τη μετατροπή των αεριοστροβιλικών μονάδων της ΔΕΗ του Αθερινόλακκου, συνολικής ισχύος 100 MW, που λειτουργούν σήμερα με πετρέλαιο, σε μονάδες που θα λειτουργούν με φυσικό αέριο.
  2. Την εγκατάσταση νέας μονάδας φυσικού αερίου, ισχύος 100 MW στο νησί, αλλά και την κατασκευή μονάδας FSRU
  3. Νέους σταθμούς ΑΠΕ (αιολικών και φωτοβολταϊκών), ισχύος 100 – 150 MW.
  4. Εγκατάσταση συστοιχιών μπαταριών αποθήκευσης, ισχύος 40-50 MW.

Η απάντηση του ΔΕΣΦΑ

Στον αντίποδα κύκλοι του ΔΕΣΦΑ με αφορμή τα όσα παρατηρούν φορείς της αγοράς στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης, σχολιάζουν στο energypress ότι «ο ΔΕΣΦΑ ως αρμόδιος Διαχειριστής για την ασφάλεια και την επάρκεια εφοδιασμού φυσικού αερίου της χώρας συμπεριέλαβε στο πρόγραμμα ανάπτυξης του ΕΣΦΑ 2020 – 2029 το έργο ανάπτυξης εικονικού αγωγού στον Αθερινόλακκο της Κρήτης. Ο ΔΕΣΦΑ δεν σκοπεύει, και ούτε είναι στο αντικείμενο των δραστηριοτήτων του, να κατασκευάσει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου, όπως σχολιάζουν παράγοντες της αγοράς στη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης». Οι ίδιοι κύκλοι του ΔΕΣΦΑ εξηγούν:

«Είναι γνωστό το πρόβλημα επάρκειας ισχύος στο ηλεκτρικό σύστημα της Κρήτης μέχρι την κατασκευή των ηλεκτρικών διασυνδέσεων. Ο ΔΕΣΦΑ δεν έκανε τίποτα παραπάνω από το να προτείνει λύση με την οποία θα διασφαλίσει τον ενεργειακό εφοδιασμό του νησιού».

Για την κριτική που δέχτηκε ο ΔΕΣΦΑ αναφορικά με το κόστος, οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν:

«Σε ό,τι αφορά το κόστος της επένδυσης ο Διαχειριστή είναι ανοικτός σε προτάσεις της αγοράς για τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση των χρηστών του ΕΣΦΑ”.

 Και σχετικά με την κοινωνική διάσταση του επενδυτικού σχεδίου αναφέρουν: «Το έργο αντιμετωπίζεται καθαρά ως έργο ανάπτυξης καθώς έχει ως στόχο την τροφοδοσία με αέριο μιας «μη-διασυνδεδεμένης με το ΕΣΦΑ περιοχής» για πολλαπλές χρήσεις. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται και στο Σχέδιο Προγράμματος Ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2020-29 το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από τη ΡΑΕ, το έργο προβλέπεται να  τροφοδοτεί μέσω σταθμού φόρτωσης φορτηγών (truck-loading) με LNG (Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο) μεγάλους καταναλωτές του νησιού, όπως βιομηχανίες, ξενοδοχειακές μονάδες αλλά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις με σκοπό την αντικατάσταση του πετρελαίου με μία οικονομικότερη και καθαρότερη μορφή ενέργειας, η οποία παράλληλα θα εγγυάται την ασφάλεια εφοδιασμού της Κρήτης».

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Ρέθυμνο: Σοκαριστικό βίντεο όπου μεθυσμένος οδηγός παραβίασε κόκκινο και σκότωσε συνταξιούχο

Το βίντεο – ντοκουμέντο από το τροχαίο δυστύχημα στην Κρήτη, με μεθυσμένο οδηγό να παραβιάζει κόκκινο σηματοδότη, παρασέρνοντας 69χρονο,…

2 hours ago

Ανακοίνωση του Κινήματος Δημοκρατίας για την τραγωδία στη Σούδα

Το Κίνημα Δημοκρατίας εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με την τραγωδία που σημειώθηκε στη Σούδα, όπου ο…

2 hours ago

Χρ. Μαρκογιαννάκης: «Ξεκάθαρες οι ευθύνες» αστυνομικών και συνοδηγού

O Χρήστος Μαρκογιαννάκης, δικηγόρος της οικογένειας του 22χρονου που έχασε τη ζωή του μίλησε για τις ευθύνες…

2 hours ago

Ερωτήματα Πολάκη για αστυνομική και δικαστική διαχείριση στο τροχαίο στη Σούδα αλλά και για “ξήλωμα” αστυνομικής ηγεσίας

Την οδύνη του για τον θάνατο του 22χρονου Παναγιώτη σε τροχαίο στη Σούδα, καθώς και…

5 hours ago

Πώς έγινε το «ξήλωμα» της ΕΛΑΣ στα Χανιά – «Μοντέλο Μυκόνου» ζήτησε από τον Χρυσοχοΐδη ο Μητσοτάκης

Μόλις ενημερώθηκε επισταμένως για τα στοιχεία της υπόθεσης με το τροχαίο που είχε ως αποτέλεσμα…

5 hours ago

Ο Μ. Χρυσοχοΐδης για το ξήλωμα της ηγεσίας της αστυνομίας στα Χανιά μετά την τραγωδία στη Σούδα

Οι αστυνομικοί που θα αντικαταστήσουν εκείνους που θα φύγουν από την Υποδιεύθυνση Χανίων θα προέλθουν…

5 hours ago

This website uses cookies.