Το διπλό Φράγμα Ταυρωνίτη, είναι το μεγαλύτερο έργο (μαζί με τον νέο ΒΟΑΚ) όλων των τελευταίων 10ετιών στον δυτικό Νομό Χανίων και ένα από τα μεγαλύτερα πανελληνίως, ενώ ο προϋπολογισμός του φτάνει στα 267,1 εκ. ευρώ και έχει δημοπρατηθεί με την μορφή διαγωνισμού ΣΔΙΤ.
Η σημερινή δημοτική αρχή Κισσάμου, από τις εκλογές του Μαΐου το 2019 έθεσε ξεκάθαρα το Φράγμα Ταυρωνίτη ως μεγάλο στόχο, σε μια περίοδο που όλοι -πλην της Περιφέρειας- το συζητούσαν μόνο ως όραμα και τα αρμόδια υπουργεία το αγνοούσαν. Τότε, πολλοί δημότες καλόπιστα και λογικά θεωρούσαν αυτό το έργο ως ένα μακρινό όνειρο, ενώ οι γνωστοί κύκλοι αντιπολίτευσης και παραπληροφόρησης το ειρωνεύονταν και το υπονόμευαν με κάθε ευκαιρία.
Σήμερα, που ο διαγωνισμός δημοπρατήθηκε, που είναι ξεκάθαρα έργο πρώτης προτεραιότητας για την Κυβέρνηση και τους τοπικούς φορείς, όλοι καταλαβαίνουν πως το διπλό Φράγμα του Ταυρωνίτη είναι μια πραγματικότητα και θα υλοποιηθεί στο άμεσο μέλλον, όπως ακριβώς και ο νέος ΒΟΑΚ.
Πορεία και αντικείμενο του έργου
Ο Δήμος Κισσάμου από το 2019, σε συνεχή συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και τον Δήμο Πλατανιά, διεκδίκησε ενεργά και υποστήριζε κάθε βήμα προόδου που γινόταν, ενώ μετείχε σε συγκεκριμένες προτάσεις και ενέργειες έως και την δημοπράτηση του έργου.
Από τον Απρίλιο του 2021 δρομολογήθηκε επίσημα η διαδικασία υλοποίησης του έργου μέσω ΣΔΙΤ (μετά από σχετικό αίτημα Περιφερειάρχη & των Δημάρχων Πλατανιά και Κισσάμου). Ανατέθηκαν μελέτες, δεσμεύτηκαν οι πιστώσεις, ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε στις 5/9/2022 και ήδη ολοκληρώθηκε η Α΄ φάση του, με την εκδήλωση ενδιαφέροντος από μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες.
Το έργο προβλέπει την κατασκευή 2 Φραγμάτων στον Ντεριανό και στον Σεμπρωνιώτη ποταμό, διασυνδεδεμένα με σήραγγα. Επίσης περιλαμβάνει την κατασκευή των έργων μεταφοράς και διανομής του νερού (δίκτυα – δεξαμενές – αντλιοστάσια) για την άρδευση περιοχών στον δήμο Πλατανιά, και στην Κίσσαμο, καθώς και για την ενίσχυση της ύδρευσης των δύο Δήμων.
Για τον δήμο Κισσάμου, το έργο προβλέπεται να καλύψει πλήρως το έλλειμμα άρδευσης αλλά και ύδρευσης σε όλη την βόρεια – βορειοδυτική ζώνη του. Εκτιμάται ότι στην Κίσσαμο θα μεταφερθεί νερό από το Φράγμα της τάξης των 6-7 εκ. κυβικών μέτρων νερού ετησίως (περίπου το 1/3 του συνόλου).
Συγκεκριμένα, από το Φράγμα θα καλυφθούν αρδευτικά ο Πλάτανος (έως και το Σφηνάρι), η Γραμβούσα, οι Λουσακιές, η περιοχή της Κουνουπίτσας με τμήμα της Πολυρρήνιας, καθώς και το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών άρδευσης του ΤΟΕΒ Κόλπου Κισσάμου.
Επιπλέον, ενισχύεται η ύδρευση του δήμου με μεταφορά διυλισμένου πόσιμου νερού, τόσο σε Πλάτανο και Γραμβούσα, όσο και στην πόλη και τον Κόλπο Κισσάμου. Επίσης, θα εξοικονομηθεί επιπλέον πόσιμο νερό της τάξης του 1 εκ. κυβικών μέτρων (μέρος αυτού που σήμερα χρησιμοποιεί για άρδευση ο ΤΟΕΒ) από τις πηγές Κολένι, το οποίο θα διατεθεί για υδρευτική χρήση, π.χ. στην Πόλη της Κισσάμου και σε τουριστικές επενδύσεις στον Κόλπο Κισσάμου.
Σημειώνεται ότι η αποπληρωμή του έργου θα γίνει αποκλειστικά από το Ελληνικό δημόσιο και όχι από τους καταναλωτές του νερού.
Το συνολικό έργο θα συμβασιοποιηθεί όταν ολοκληρωθούν οι προμελέτες και οι περιβαλλοντικές εγκρίσεις -το αργότερο το 2025- και χρειάζεται 4 χρόνια για να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει.
Δηλαδή, λόγω των προβλέψεων του διαγωνισμού ΣΔΙΤ που επιλέχθηκε, αυτή η τόσο μεγάλη υποδομή για τον τόπο μας, θα έχει ολοκληρωθεί πολύ γρηγορότερα από οποιοδήποτε άλλο μικρότερο σχετικό έργο (π.χ. από μια λιμνοδεξαμενή).
«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…
«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…
Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…
Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…
Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…
Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…
This website uses cookies.