ΕΛΛΑΔΑ

Δύο μήνες μετά τα Τέμπη: Τι λένε τα προγράμματα της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ

Υποσχέσεις για ταχεία ολοκλήρωση των έργων υποδομών και βελτίωση των αστικών μετακινήσεων με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς περιλαμβάνει το προγραμματικό «μπουκέτο» των δύο βασικών διεκδικητών της εξουσίας στις εκλογές για τον τομέα των υποδομών και μεταφορών ενόψει των εκλογών 2023.

Εκλογές 2023 – Οι αναφορές στα προγράμματα ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ για τα Τέμπη

Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ διασταυρώνουν τα ξίφη τους και σε ό,τι αφορά τα κρίσιμα αυτά ζητήματα που ήρθαν με τραγικό τρόπο στην επικαιρότητα το τελευταίο δίμηνο μετά το δυστύχημα των Τεμπών. Η ΝΔ – μάλλον αναμενόμενα – στο πρόγραμμά της κάνει μικρή αναφορά στον σιδηρόδρομο αν και έχουν περάσει μόλις δύο μήνες από τη χειρότερη σιδηροδρομική τραγωδία στη χώρα που άφησε πίσω της 57 νεκρούς ξεδιπλώνοντας παράλληλα το κουβάρι της απόλυτης εγκατάλειψης ενός μέσου που διεθνώς θεωρείται ένα από τα ασφαλέστερα.

Στον αντίποδα η αξιωματική αντιπολίτευση – χωρίς ούτε αυτό να προκαλεί έκπληξη – φαίνεται να στηρίζει στις …ράγες μεγάλο μέρος του προγράμματός της για τον τομέα υποδομών και μεταφορών απαριθμώντας συγκεκριμένα βήματα για την ανάταξη του μέσου και εξηγώντας ότι η τραγωδία των Τεμπών «είναι ανάγκη να αποτελέσει σημείο τομής για την ανασυγκρότηση των δημόσιων υποδομών και μεταφορών, με γνώμονα την ασφάλεια των πολιτών και τη δημιουργία αξιόπιστων και καθολικά προσβάσιμων υπηρεσιών».

Σε ό,τι αφορά τις αστικές συγκοινωνίες, από τις οποίες το επιβατικό κοινό έχει μεγάλα παράπονα, καθώς η υποστελέχωση, η έλλειψη οχημάτων και οι καθυστερήσεις είναι εμφανείς από τα μνημονιακά χρόνια και μετά, η ΝΔ υπόσχεται αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη ώστε τα οχήματα να διέρχονται ανά 5 – 10 λεπτά από τις στάσεις τις ώρες αιχμής και ενίσχυση του στόλου με νέα λεωφορεία, τα οποία ωστόσο αναμένονται εδώ και χρόνια με την 4ετία διακυβέρνησης να τελειώνει χωρίς να έχουν ακόμα «πέσει» οι υπογραφές για τις συμβάσεις προμήθειας με τους αναδόχους.

Ο ΣΥΡΙΖΑ από την άλλη προαναγγέλλει μείωση της τιμής της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών (από 27 ευρώ σε 10 ευρώ) και ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική για ευάλωτες ομάδες επιβατών, ενώ δεσμεύεται ότι θα απεντάξει τις συγκοινωνιακές εταιρίες από το Υπερταμείο.

Η μείωση της τιμής του κομίστρου είναι κάτι, το οποίο πάντα χαροποιεί το επιβατικό κοινό. Ωστόσο είναι γνωστό ότι η λειτουργια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς οφείλεται σε μεγάλο βαθμό ήδη στην κρατική επιδότηση, η οποία μάλιστα χρειάστηκε να αυξηθεί προκειμένου οι συγκοινωνιακές εταιρίες να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στο ολοένα αυξανόμενο ενεργειακό κόστος.

Την ίδια στιγμή εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες συζητείται το πρόβλημα της εισιτηριδιαφυγής, για την οποία ειδικά σε ό,τι αφορά τα οδικά μέσα της Αθήνας δε γνωρίζει κανείς σε τι ποσοστά φτάνει.

Η ΝΔ στο πρόγραμμά της μιλά για 170 σημαντικά έργα υποδομών, τα οποία βρίσκονται σε εξέλιξη και αφορούν 1.183 χιλιόμετρα νέων δρόμων και 719 χλμ νέων σιδηροδρομικών γραμμών, ενώ αναφέρεται και στην κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας και όπως ήταν αναμενόμενο στην ολοκλήρωση του μετρό της Θεσσαλονίκης.

Από την πλευρά του ο ΣΥΡΙΖΑ δεσμεύεται για τη διαφύλαξη του δημόσιου χαρακτήρα του νερού, ενώ στο πρόγραμμά του έχει συμπεριλάβει και δέσμη μέτρων για τον κλάδο των ταξί, σε αντίθεση με τη ΝΔ, η οποία δεν αναφέρει τίποτα στο σχετικό απόσπασμα του προγράμματός της.

Αναλυτικά οι δεσμεύσεις των δύο κομμάτων για τον κλάδο των υποδομών και των μεταφορών στα επίσημα προγράμματά τους είναι οι εξής:

ΝΔ

ΥΠΟΔΟΜΕΣ, ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

Είναι σε εξέλιξη 170 σημαντικά έργα υποδομών, κατασκευάζονται 1.183 χλμ. νέοι δρόμοι και 719 χλμ. νέες σιδηροδρομικές γραμμές. Μόνο από αυτά τα έργα δημιουργούνται 178.000 νέες θέσεις εργασίας.

Ολοκληρώνονται 10 εμβληματικά έργα εθνικής εμβέλειας:

  • Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ)
  • Κατασκευή Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας
  • Μετρό Θεσσαλονίκης
  • Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (flyover)
  • Σύνδεση σιδηροδρόμου με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας
  • Αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου
  • Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (E65)
  • Κατασκευή επέκτασης Γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας προς Ίλιον
  • Αναβάθμιση Προαστιακού Δυτικής Αττικής
  • Νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι, το πιο σύγχρονο της Μεσογείου.
  • Για τον κλάδο των μεταφορών αναφέρεται:
  • Αύξηση συχνότητας δρομολογίων λεωφορείων ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ (ανά 5–10 λεπτά τις ώρες αιχμής).
  • Αύξηση συχνότητας δρομολογίων Αττικό Μετρό σε 1,5 λεπτό τις ώρες αιχμής.
  • Προμήθεια 650 λεωφορείων μηδενικών ρύπων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προϋπολογισμού 337 εκατ. ευρώ. Έως το 2027 θα κυκλοφορούν 2.000 αστικά λεωφορεία στην Αθήνα και 600 στη Θεσσαλονίκη.
  • Μείωση 30% έως το 2025 και 50% έως το 2030 των τροχαίων ατυχημάτων.

ΣΥΡΙΖΑ

Υποδομές και μεταφορές: Ασφαλείς – Δημόσιες – Αξιόπιστες – Πράσινες

Το πρόγραμμα για τις υποδομές και τις μεταφορές αφορά:

  • Ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου
  • Άμεσες αξιοκρατικές προσλήψεις σε ΟΣΕ και θυγατρικές
  • Ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων με εξειδικευμένο προσωπικό και οικονομικούς πόρους
  • Επανεξέταση και έλεγχο υλοποίησης του επενδυτικού πλάνου της Hellenic Train, καθώς και της σύμβασης υπηρεσιών οικονομικού συμφέροντος (Υ.Ο.Σ.)
  • Ολοκλήρωση των έργων διασύνδεσης των κύριων εμπορικών λιμένων με το δίκτυο
  • Άμεση προμήθεια νέων λεωφορείων για Αθήνα-Θεσσαλονίκη
  • Δημιουργία κινήτρων για αύξηση χρήσης αστικών συγκοινωνιών
  • Μείωση τιμής μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών (από 27 ευρώ σε 10 ευρώ). Εφαρμογή ευέλικτων τιμολογιακών πολιτικών για ανάπηρα άτομα, φοιτητές, ανέργους κ.ά.
  • Κανονιστική ρύθμιση, ώστε ο ΟΑΣΑ (ως βασικός φορέας τεχνογνωσίας αστικών συγκοινωνιών της χώρας) να δύναται να συστήνει από κοινού εταιρείες με δήμους/περιφέρειες για την παροχή αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών
  • Απένταξη δημόσιων αστικών συγκοινωνιών από την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε.
  • Πλήρη ενεργοποίηση του υφιστάμενου ρυθμιστικού πλαισίου ν.4530/2018 για τη λειτουργία των ταξί στη χώρα, με προστασία για τον μικροϊδιοκτήτη-εργαζόμενο και μακριά από καταχρηστικές λογικές που επικρατούν στις ψηφιακές πλατφόρμες του διαμοιρασμού. Δημιουργία δημόσιας εφαρμογής κράτησης ταξί, χωρίς χρεώσεις για τους χρήστες και τους οδηγούς (στα πρότυπα της Γαλλίας/Le Taxi και της Καταλονίας). Ορθή λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό
  • Γενναία ενίσχυση τεχνικών ΜμΕ (μέσω Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας), ώστε να αντεπεξέλθουν στη συγκυρία
  • Αλλαγές του βασικού νομοθετικού πλαισίου δημοσίων συμβάσεων, ώστε να προστατευτεί η πρόσβαση όλων στη δημοπράτηση δημοσίων έργων
  • Ανάπτυξη μηχανισμού έγκαιρης πρόβλεψης αναγκών, σε τεχνικές και μη ειδικότητες, αλλά και σε ανειδίκευτο προσωπικό
  • Τέλος στην «πακετοποίηση» έργων που επιχειρεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη
  • Διαφύλαξη του δημοσίου χαρακτήρα των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ (απόσπασή τους από το Υπερταμείο – εφαρμογή απόφασης ΣτΕ), και των δικτύων/ταμιευτήρων/φραγμάτων κ.ά.
  • Εκπόνηση αντιπλημμυρικών έργων, ώστε να προστατευτούν η ανθρώπινη ζωή, η περιουσία και οι υποδομές, προωθώντας και λύσεις που βασίζονται στη φύση (naturebased solutions)
  • Επανεξέταση του ρυθμιστικού πλαισίου πολιτικής αεροπορίας, με κύρια χαρακτηριστικά την ασφάλεια των επιβατών, των χρηστών του εναέριου χώρου και των αεροδρομίων της χώρας
  • Εκσυγχρονισμός περιφερειακών αεροδρομίων που ανήκουν στο δημόσιο
  • Αναδιοργάνωση σε έναν σύγχρονο/κύριο φορέα υλοποίησης κτιριακών έργων του δημοσίου και υλοποίησης δημοσίων έργων αντιμετώπισης του στεγαστικού προβλήματος (κατά τον σκοπό του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας)
  • Πρόβλεψη αναλογικής χρέωσης διοδίων σε όλες τις μελλοντικές παραχωρήσεις, με ειδική μέριμνα για μόνιμους κατοίκους

ethnos.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Στεγαστική κρίση στην Ευρώπη: Ελληνική πρωτιά – Πάνω από 40% του διαθέσιμου εισοδήματος το κόστος στέγασης

Η ευρωπαϊκή στεγαστική κρίση, η οποία έχει ξεκινήσει εδώ και δεκαετίες, γίνεται αισθητή από την…

11 hours ago

Κλείνουν τα σχολεία και αρχίζουν προαγωγικές και πανελλαδικές εξετάσεις

Στις 17 Μαΐου ακούστηκε το τελευταίο κουδούνι στα λύκεια και στις 29 Μαΐου κλείνουν και τα γυμνάσια της επικράτειας,…

11 hours ago

Μανιφέστο Κασσελάκη για μετά τις ευρωεκλογές με επίθεση φιλίας προς ΜέΡΑ25 και Πλεύση Ελευθερίας

Τα επόμενα βήματα για την ανασυγκρότηση του προοδευτικού χώρου, με άνοιγμα του ΣΥΡΙΖΑ στις δυνάμεις…

11 hours ago

«Λαϊκή Συσπείρωση» Κρήτης : Παρεμβάσεις για την Υγεία στο περιφερειακό συμβούλιο στις 15 Μάη

Στο  περιφερειακό συμβούλιο στις 15 Μάη η «Λαϊκή Συσπείρωση» Κρήτης τοποθετήθηκε για τις κινητοποιήσεις των…

11 hours ago

Διακομιδή 8χρονου από τη Γαύδο στα Σφακιά

Επιχείρηση για την διακομιδή ενός 8χρονου από την Γαύδο στα Σφακιά στήθηκε χθες όπως έγινε γνωστό, από το Λιμενικό.…

11 hours ago

Μεγάλη «αιμορραγία» Κρητικών γιατρών στην Κύπρο!

Το ΕΣΥ καταρρέει, οι γιατροί και το υπόλοιπο προσωπικό νιώθουν μόνοι κι αδύναμοι. Tην ίδια…

11 hours ago

This website uses cookies.