Επεισόδιο που κρίνεται ως “ιδιαίτερα σοβαρό” και ερευνάται από τα Επιτελεία, είχαμε χθες τη νύχτα στην περιοχή της Κάλύμνου όταν τουρκικό στρατιωτικό ελικόπτερο επιχείρησε να διεισδύσει στο νησιωτικό σύμπλεγμα της περιοχής (Κάλυμνος, Ίμια, Φαρμακονήσι, Αγαθονήσι, Καλόλιμνος κλπ) πλησίασε πολύ κοντά στην Κάλυμνο και αναχαιτίστηκε τελικά από δύο ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη F-16 από την 115 ΠΜ, τα οποία έσπευσαν άμεσα προς αναχαίτισή του.Μάλιστα κατα την επιστροφή των F16 στην 115 ΠΜ στα Χανιά, το ένα απο αυτά χτυπήθηκε απο κεραυνό με αποτέλεσμα να σημάνει συναγερμός, αλλά ο πιλότος της 115 ΠΜ με αυτοθυσία κατάφερε να προσγειώσει το αεροσκάφος στο αεροδρόμιο Χανίων χωρίς προβλήματα.
Το επεισόδιο στην Κάλυμνο
Το ελικόπτερο έγινε αντιληπτό λίγα λεπτά μετά τις 23.00 το βράδυ να ίπταται έχοντας παραβιάσει των Εθνικό Εναέριο Χώρο, αλλά φαίνεται ότι πετούσε στην περιοχή κάποια ώρα πριν τον εντοπισμό του και δεν αποκλείεται να προχώρησε και σε υπέρπτηση επάνω από κάποιο από τα νησιά της περιοχής.
Είναι σαφές ότι είτε δοκίμαζε το ελληνικό σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης, είτε είχε προχωρήσει σε διείσδυση εντός του ελληνικού εναέριoυ χώρου, κοντά στις απομονωμένες φρουρές των νησιών με άγνωστες προθέσεις.
Τα ελληνικά μαχητικά έφτασαν περί τις 23.30 επάνω από την Κάλυμνο και το ένα κατευθύνθηκε ανατολικά και το δεύτερο νότια επιχειρώντας κίνηση-τανάλια κατά του τουρκικού ελικοπτέρου.
Πέταξαν τόσο χαμηλά στην προσπάθειά τους να αναχαιτίσουν το ελικόπτερο που ο βρυχυθμός των κινητήρων τους έγινε αισθητός σε ολόκληρη την Κάλυμνο.
Τα παραπάνω είναι διασταυρωμένα και επιβεβαιωμένα 100% και από τα συναρμόδια Επιτελεία που κάνουν λόγο για “εντοπισμό στόχου χαμηλής ταχύτητας ο οποίος εκτελούσε ελιγμούς απόκρυψης μέσω του εδαφικού αναγλύφου”.
Τα F-16 δεν κατάφεραν, πάντως να έρθουν σε οτπική επαφή μαζί του, παρά μόνο να το εντοπίσουν στα ραντάρ τους και να το παρακολουθήσουν μέχρι την επιστροφή του στην μικρασιατική ακτή.
Στην περιοχή υπάρχει αυξημένη επιφυλακή, καθώς είναι η πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό που συμβαίνει τέτοιο επεισόδιο
Το F16 χτυπήθηκε απο κεραυνό
Οι πολύ κακές καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή του Ανατολικού Αιγαίου, επιφύλαξαν μια δυσάρεστη έκπληξη στο ζεύγος μαχητικών F-16 Block 52+.
Ένα από τα μαχητικά κατά τη διάρκεια της νυκτερινής έρευνας κτυπήθηκε ξαφνικά από κεραυνό, με αποτέλεσμα να σημάνει αμέσως συναγερμός στο συντονιστικό κέντρο έρευνας και διάσωσης! Ελικόπτερο Super Puma τέθηκε σε επιφυλακή αναμένοντας εντολή για να προβεί σε διάσωση χειριστή, που ενδεχομένως θα είχε εγκαταλείψει το λαβωμένο μαχητικό. Μεσολάβησαν μερικά βασανιστικά και αγωνιώδη λεπτά κι ενώ οι διασώστες βρίσκονταν εντός του ελικοπτέρου, πριν από την αρνητική απάντηση του χειριστού του κεραυνόπληκτου μαχητικού.
Ο χειριστής – …. ένας από τους «ένστολους» που πληρώνουν τις εγκληματικές πολιτικές δεκαετιών, δηλαδή την κοροϊδία – όχι μόνο δεν έχασε την ψυχραιμία του, αλλά ενεργώντας ως πραγματικός έμπειρος ιπτάμενος, αποφάσισε να επιχειρήσει να προσγειώσει το μαχητικό και να διασώσει για την Πολεμική Αεροπορία και την Ελλάδα, το πολύτιμο επιχειρησιακά, αξίας 40 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ, αεροσκάφος.
Δεν γνωρίζουμε το μέγεθος της βλάβης που προέκυψε, ούτε εάν το ΓΕΑ σκοπεύει να απονείμει ευαρέσκεια στον αξιωματικό της που κατάφερε και προσγείωσε το μαχητικό, το οποίο σύντομα θα βρίσκεται ξανά στον ουρανό του Αιγαίου στα χέρια κάποιου ιπτάμενου της Αεροπορίας προστατεύοντας την ακεραιότητα της πατρίδας.
defencenet.gr/defence-point.gr
Τριάντα δύο επιζώντες υπάρχουν μετά το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν, σύμφωνα με τις καζάκικες αρχές και συγκεκριμένα…
Την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024, στις 12:00 το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε μουσική πατινάδα με παραδοσιακά κάλαντα…
Αγαπητοί αναγνώστες, Ευχαριστούμε που είστε δίπλα μας και μας εμπνέετε να συνεχίσουμε τον δικό μας…
Η ψυχρή αέρια μάζα που έφτασε στην Κρήτη, σε συνδυασμό με διαταραχή στην ανώτερη ατμόσφαιρα,…
Επιβατικό αεροσκάφος με 110 ανθρώπους συνετρίβη, την Τετάρτη (25/12), κοντά στην πόλη Ακτάου του Καζακστάν και στον…
Έπεσε περαιτέρω στο 61% το ποσοστό ιδιοκατοίκησης στη χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα της Metron Analysis. Θυμίζουμε ότι…
This website uses cookies.