Categories: OIKONOMIAΘΕΣΕΙΣ

Είναι λάθος το brand name “Κρήτη” για τις εξαγωγές

Του Γιάννη Στριλιγκά

Όψιμα ως συνήθως το ελληνικό πολιτικό προσωπικό και η διοίκηση γενικότερα ανακαλύπτουν πράγματα  τα οποία θα έπρεπε να είχαν ταχτοποιηθεί, αν όχι από τα πρώτα χρόνια συστάσεως του ελληνικού κράτους, τουλάχιστον μετά την δεκαετία του εξήντα.
Αναφέρομαι στο μάρκετινγκ και στην  αξιοπιστία των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών στην διεθνή αγορά, κοινώς στο ελληνικό “Brand name”.

Σήμερα και λόγω της οικονομικής κρίσης υπάρχει μια κινητικότητα του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα για την ανάπτυξη και ανάδειξη αξιόπιστων ελληνικών προϊόντων ισάξιων των προϊόντων των  πολυεθνικών.

Δεν είναι λάθος αυτή η προσπάθεια, αν και καθυστερημένη, γίνονται όμως λάθη λόγω τοπικιστικών κριτηρίων  που επικρατούν ακόμη δυστυχώς,  τα οποία κατακερματίζουν και  αποδυναμώνουν  την συλλογική προσπάθεια.

Το λάθος είναι  ο κατακερματισμός του συλλογικού ελληνικού “Brand name” με τοπικιστικά κριτήρια σε κρητικό “Brand name”, ροδίτικο “Brand name”, ηπειρώτικο  “Brand name” κτλ.

Φαίνεται δεν μας έχουν γίνει μάθημα  άλλες  περιπτώσεις κατακερματισμού και κολυβοποίησεις αναπτυξιακών δομών.

Ας κοιτάξουμε την Ιαπωνία -ξέρουμε τα ιαπωνικά αυτοκίνητα, δεν ξέρουμε τα αυτοκίνητα του Τόκιου.

Ξέρουμε την κινέζικη κουζίνα, δεν ξέρουμε την κουζίνα της Σαγκάης.

Ξέρουμε την ρώσικη βότκα, δεν ξέρουμε την βότκα της Σιβηρίας.

Ξέρουμε τα ελβετικά ρολόγια, όχι τα ρολόγια της Γενεύης.

Πολύ φοβάμαι ότι  τα κριτήρια ανάδειξης του κρητικού Brand name, αλλά και των άλλων τοπικών Brand name γίνονται μόνο για λόγους προβολής των τοπικών πολιτικών προσώπων.

Το Brand name Κρήτη θα μας βοηθήσει να γίνουν γνωστά τα προϊόντα μας μέχρι την Σαντορίνη- Αθήνα, όπως και το Brand name Ήπειρος θα βοηθήσει τα εκεί τοπικά προϊόντα να γίνουν γνωστά μέχρι την Κόρινθο.

Αν θέλουμε να αποκτήσει η ελληνική οικονομία βάθος και εξωστρέφεια πρέπει να επικεντρωθούμε σε ένα κοινό ελληνικό Brand name και μερικά προϊόντα τα οποία να μπορούν να σταθούν στην παγκόσμια αγορά των  μερικών δισ.  καταναλωτών, ισάξια των πολυεθνικών, όλα τα υπόλοιπα που γίνονται είναι περίπτερα για την εσωτερική αγορά, από τα οποία πράγματι έχουμε μεγάλη εξειδίκευση αν κοιτάξουμε πάνω στα πεζοδρόμια.

Σήμερα γίνεται μάχη στην Αμερική μεταξύ των εταιριών γιαουρτιού για το ποια παράγει το καλύτερο Greek yogurt, μεταξύ αυτών και η τούρκικη Chobani η οποία διαφημίζει το προϊόν της ως Greek style, ομοίως οι Δανοί και οι Καναδοί πασχίζουν να λανσάρουν το άσπρο τυρί, πατώντας στο γνωστό ελληνικό “φέτα”.

Το 2010 σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Αρχή, η Ελλάδα έκανε εισαγωγές ελαιολάδου από την Γερμανία αξίας 1,5 εκατ. ευρώ, η δε παγκόσμια ζήτηση φέτας “κατοχυρωμένο ελληνικό προϊόν” το 2013 ήταν 400.000 τόνους ενώ παράξαμε μόνο 120.000 τόνους και την ίδια στιγμή οι Τούρκοι επενδύουν στο άσπρο τυρί “φέτα” με τον Παρθενώνα στην ετικέτα.

Δεν είναι το πρόβλημα μας η έλλειψη κρητικού ή ροδίτικου Brand name, το πρόβλημα μας είναι η έλλειψη παραγωγής και προσφοράς αξιόπιστων ελληνικών προϊόντων  για την παγκόσμια αγορά.

Μάλλον, έχοντας χάσει το πολιτικό προσωπικό την δυνατότητα να διορίζει ψηφοφόρους στο δημόσιο, τώρα ασχολείται με την παραγωγή τοπικών Brand name αντί της υποστήριξης της  αύξησης της παραγωγής των ήδη κατοχυρωμένων στην συνείδηση του παγκόσμιου καταναλωτή προϊόντων για τα οποία ο δρόμος είναι σχεδόν εξασφαλισμένος.

Και βέβαια, όταν λέμε για παραγωγή και προϊόντα, δεν πρέπει να επικεντρωνόμαστε μόνο στο τρόφιμα.

Ystriligas@hotmail.com

* Ο κ. Γιάννης Στριλιγκάς ασχολείται με την αγροτική οικονομία

Πηγή:www.capital.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Σάκης Καράγιωργας: Ο θρυλικός πανεπιστημιακός που επί χούντας έβαζε βόμβες – Η συγκλονιστική απολογία του στο στρατοδικείο

Κάθε φορά που πλησιάζει η επέτειος της μεγαλειώδους λαϊκής εξέγερσης του Πολυτεχνείου, εμφανίζονται οι γνωστοί –…

3 hours ago

«Αργυρώ Πολυχρονάκη-Κοκοβλή: Ζωή σαν μυθιστόρημα» – Τη Δευτέρα η η διαδικτυακή συνάντηση στη μνήμη της

Στο πλαίσιο του κύκλου Διαδικτυακές Συναντήσεις που διοργανώνει ο Όμιλος Φίλων του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη…

3 hours ago

Κινέζοι αεροναυπηγοί επισκέφθηκαν το Πανεπιστήμιο Κρήτης – Τι είδους συνεργασία προωθείται

Eπίσημη επίσκεψη αντιπροσωπείας του Nanjing University of Aeronautics and Astronautics (NUAA) πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστημίου Κρήτης,…

3 hours ago

Κολυδάς κατά μετεωρολόγων: «Aντί να ζητήσουν συγγνώμη, λαβώνουν την επιστήμη»

Σε ανάρτηση προέβη ο Θοδωρής Κολυδάς, μετεωρολόγος και διευθυντής της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, με αφορμή…

3 hours ago

Πολάκης σε Κασσελάκη: «Θα σε μάθω να σέβεσαι» – Φάμελλος: Χυδαία ρητορική, οι μάσκες έπεσαν

«ΣΤΕΦΑΝΕ ΣΚΕΤΕ, αν τα μέλη και οι φίλοι του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ με αναδείξουν Πρόεδρό τους,…

3 hours ago

“Οι αγώνες του τότε παραμένουν αδικαίωτοι”: Μαζική η κινητοποίηση για την 51η επέτειο του Πολυτεχνείου στα Χανιά

Σε κλίμα συγκίνησης, εκατοντάδες πολίτες και φοιτητές συγκεντρώθηκαν το απόγευμα της Κυριακής στην πλατεία της…

3 hours ago

This website uses cookies.