Αντί να δίνουν κίνητρα και φορολογικές εκπτώσεις για την αγορά καινούργιων αυτοκινήτων στους πολλούς που αδυνατούν οικονομικά, θα τους επιβάλλουν και μεγαλύτερα τέλη κυκλοφορίας, λες και η φτώχια τους με αυτό τον τρόπο θα μειωθεί και θα μπορέσουν να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο.
Η καταστροφική αυτή λογική που εφαρμόστηκε στη Γαλλία με επιπλέον φορους στα καύσιμα και υπήρξε η σπίθα για την κοινωνική έκρηξη με τα “Κίτρινα Γιλέκα” θα εφαρμοστεί και στην Ελλάδα αλλά με τα τέλη κυκλοφορίας.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το newsauto.gr, ακριβότερα θα είναι τα Τέλη Κυκλοφορίας για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων από το 2020 καθώς όπως ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας οι αλλαγές που προγραμματίζονται θα έχουν στόχο την ανανέωση του παλαιού στόλου των οχημάτων και σύμφωνα με τις οδηγίες-εντολές της ΕΕ.
Τα Τέλη θα είναι η πρώτη επιβάρυνση καθώς η ΕΕ προωθεί μία σειρά μέτρων από το 2020 ώστε να δημιουργήσει έντονα οικονομικά αντικίνητρα στο να κρατάνε οι κάτοχοί τους αυτά τα πιο ρυπογόνα οχήματα…
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός για τα Τέλη στο “Εθνος”: «Το σύστηµα των Τελών Κυκλοφορίας χρήζει βελτιώσεων. Πρέπει να ενσωµατωθούν οι απαιτήσεις της νέας ευρωπαϊκής νοµοθεσίας αναφορικά µε τους εκποµπές ρύπων, ενώ πρέπει να γίνει και δικαιότερο για τους κατόχους αυτοκινήτων, λαµβάνοντας υπόψη διάφορα κριτήρια. Κάθε αλλαγή θα κινείται προς την κατεύθυνση δικαιότερης κατανοµής της επιβάρυνσης στους κατόχους αυτοκινήτων αλλά και του στόχου ανανέωσης του παλαιού στόλου αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στη χώρα µας.
Επιδιώκουµε οι αποφάσεις µας να είναι αποτέλεσµα σωστής αξιολόγησης της υφιστάµενης κατάστασης αλλά και ορθής εκτίµησης των επιπτώσεων των όποιων αλλαγών. Ως εκ τούτου, όταν είµαστε έτοιµοι θα προχωρήσουµε στις αποφάσεις µας». Αρχικά κάνει λόγο για το WLTP που έχουμε δημοσιεύσει από το καλοκαίρι του 2019 καθώς η Ελλάδα έπρεπε να το εφαρμόσει από την 1η Σεπτεμβρίου 2019 αλλά τελικά η ισχύς του παρατάθηκε για την 1η Μαρτίου 2020.
Οπότε το οικονομικό επιτελείο θα είχε αρκετό χρόνο στην διάθεσή του για να αλλάξει τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2020. Επίσης ο Υπουργός ξεκαθαρίζει πως θα γίνει δικαιότερη κατανομή της επιβάρυνσης αλλά και του στόχου ανανέωσης του παλαιού στόλου αυτοκινήτων.
Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς η δικαιότερη επιβάρυνση θα γίνει σε συνδυασμό με το στόχο της ανανέωσης των παλαιών αυτοκινήτων οπότε στα παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα τα Τέλη Κυκλοφορίας θα αυξηθούν ενώ στα καινούρια με χαμηλές εκπομπές ρύπων θα μειωθούν ενώ αντίθετα και τα νέα αλλά ρυπογόνα μοντέλα το κόστος χρήσης θα αυξηθεί…
Χωρίς τον κατάλληλο χειρισμό αυτό το θέμα θα απειλήσει έκρηξη αγανάκτησης από τους σημερινούς ιδιοκτήτες οι οποίοι είναι λίγο πολύ εγκλωβισμένοι. Ως γνωστό η δυνατότητα πώλησης τόσο παλιών οχημάτων είναι σχεδόν μηδενική και αν επιτευχθεί γίνεται με ένα ελάχιστο τίμημα. Από την άλλη δεν υπάρχει ακόμη κανένα σοβαρό κίνητρο για την αγορά καινούργιου “καθαρού” αυτοκινήτου.
Σε γενικές γραμμές για τα παλιά αυτοκίνητα οι πληροφορίες θέλουν να αλλάζει η κλίμακα και ο τρόπος υπολογισμού των τελών μάλλον προς τα πάνω.
Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρξει και μια πολιτική για την σταδιακή αναστροφή της τάσης κατάθεσης πινακίδων καθώς υπολογίζεται ότι στις ΔΟΥ όλης της χώρας έχουν συγκεντρωθεί πινακίδες και άδειες κυκλοφορίας από 1,5 εκατομμύρια οχήματα.
Επίσης, θα πρέπει να καθοριστούν και μάλιστα σύντομα συγκεκριμένα φορολογικά ή δασμολογικά κίνητρα γα την εισαγωγή καινούργιων και μεταχειρισμένων καθαρών οχημάτων ώστε να αρχίσει να ανανεώνεται ο στόλος των κυκλοφορούντων οχημάτων.
Μένει να δούμε τα κίνητρα που θα αποφασιστούν να δοθούν στα λεγόμενα «καθαρά» αυτοκίνητα και ποιο θα είναι το όφελος για τους καταναλωτές.
newsauto.gr
"google ad"