Στην κατηγορία των παραδοσιακών εθίμων που απλώς «αναβιώνουν» όσο είναι δυνατόν, περνούν οι «πασχαλινές αγορές» καθώς ειδικά την φετινή πασχαλινή περίοδο, οι καταναλωτές προσπάθησαν – από το μειωμένο τους εισόδημα – να εξασφαλίσουν κυρίως το πασχαλινό τραπέζι, περιορίζοντας δραστικά τα δώρα και τις άλλες αγορές.
Βέβαια οι εμπορικοί σύλλογοι περιμένουν το τέλος Απριλίου για να έχουν συγκεκριμένα στατιστικά αποτελέσματα εν όψει μάλιστα της τουριστικής περιόδου.
«Προς το Καλοκαίρι προχωρούμε αισιόδοξα λόγω του τουρισμού που διαφαίνεται μια αύξηση, είτε με τον παραδοσιακό τρόπο είτε με κρουαζιέρες» είπε ο κ. Μαργαρώνης στο Flashnews τονίζοντας όμως ότι « έχει έρθει πλέον η ώρα για να ληφθούν αναπτυξιακά μέτρα και στήριξης της μικρομεσαίων επιχειρήσεων».
Όπως διευκρινίζει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης «οι τράπεζες κρατούν κλειστές τις πόρτες τους και τα προγράμματα μέσω ΕΣΠΑ βοηθούν αλλά σε πολύ μικρό βαθμό. Χρειάζονται δραστικά μέτρα στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων καθώς η μείωση των εισοδημάτων μισθωτών και συνταξιούχων οδηγεί σε μείωση της κατανάλωσης και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να στηριχθούν.»
Σύμφωνα με τον εμπορικό κόσμο, η φετινή περίοδος του Πάσχα δεν απετέλεσε καν μια «ανάσα» για τις χειμαζόμενες μικρομεσαίες επιχειρήσεις και απλά βοήθησε στο να συντηρηθούν με την ελπίδα πως θα επιβιώσουν μέχρι την τουριστική καλοκαιρινή περίοδο.
Flashnews.gr
Η καλή καταναλωτική διάθεση και τα πασχαλινά ψώνια, κυρίως τη Μ. Παρασκευή και το Μ. Σάββατο, τόνωσαν τα ταμεία των καταστημάτων πώλησης τροφίμων, ειδών ένδυσης κι υπόδησης, δώρων και παιδικών ειδών, με αποτέλεσμα τα νούμερα να αγγίζουν τα περυσινά επίπεδα.
Όπως υπογραμμίζουν οι έμποροι, ωστόσο, αυτό δε λύνει το πρόβλημα, καθώς οι προηγούμενες εβδομάδες (μετά τις εκπτώσεις και πριν το Πάσχα) ήταν υποτονικές.
Η γενικότερη κατάσταση έχει εξωθήσει πολυάριθμες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου στα όρια της επιβίωσης, με αποτέλεσμα μια καλή εβδομάδα να συνεισφέρει μεν στα οικονομικά των επιχειρήσεων, να μη λύνει, δε, το πρόβλημα.
Οι έμποροι τονίζουν την αναγκαιότητα αλλαγής του κλίματος παράλληλα με τη λήψη μέτρων για την τόνωση των αγορών και την κατάρτιση αναπτυξιακής πολιτικής. Παράλληλα τονίζουν τον παράγοντα “ψυχολογία”, υπογραμμίζοντας ότι ο κόσμος πρέπει να ξεπεράσει το φόβο που τον διακατέχει.
cretalive.gr
Οι δελεαστικές τιμές σε τρόφιμα, παιχνίδια, δώρα, ένδυση και γενικά οι προσφορές σε παραδοσιακά πασχαλινά είδη δεν βρήκαν την ανάλογη ανταπόκριση από τους Έλληνες καταναλωτές.
Ένας στους δύο έχει υποστεί δραματική μείωση εισοδήματος, ενώ 850.000 συμπολίτες μας είναι άνεργοι και 1.200.000 βρίσκονται σε κατάσταση ανέχειας. Η απώλεια του δώρου και οι μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις είχαν ως αποτέλεσμα την αγορά αγαθών και δώρων μικρότερης αξίας ανά τεμάχιο. Το Πάσχα συνέπεσε φέτος με την επέτειο ενός χρόνου από την υπογραφή της Συμφωνίας Στήριξης που απέτρεψε αρχικά την χρεοκοπία της χώρας μας. Όμως, η εφαρμογή των όρων του Μνημονίου μόνο στήριξη στην ελληνική οικονομία και κοινωνία δεν προσέφερε, αφού μαράζωσε την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, συρρίκνωσε τα οικογενειακά εισοδήματα, περιέκοψε κοινωνικές παροχές και προκάλεσε στην ελληνική κοινωνία απογοήτευση, αβεβαιότητα και αγανάκτηση.
Τα συγκριτικά στοιχεία της ελληνικής οικονομίας από την αντίστοιχη περσινή πασχαλινή περίοδο δείχνουν φέτος περαιτέρω μείωση του ΑΕΠ κατά 4,5% έναντι 2% πέρυσι. Η ιδιωτική κατανάλωση παρουσιάζει ανάλογη μείωση με το ΑΕΠ στο 4,5 φέτος από 2,2% πέρυσι. Η ανεργία ξεφεύγει στο 15,1% έναντι του 11,3% και οι μέσες ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων έχουν μειωθεί κατά 7,7%, δημιουργώντας μια πρωτόγνωρη αγοραστική αδυναμία στα ελληνικά νοικοκυριά.
Αναφορικά με τις λιανικές πωλήσεις της φετινής εορταστικής αγοράς, τα πρώτα στοιχεία που έχει συλλέξει το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ δείχνουν ότι ο μέσος όρος του πασχαλινού τζίρου μειώθηκε και φέτος κατά ποσοστό 15%, σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2010, ο οποίος είχε παρουσιάσει μείωση κατά 7% .
Πιο αναλυτικά, ο τζίρος στα είδη διατροφής μειώθηκε περαιτέρω από 5,5% πέρυσι στο -11% φέτος, ενώ στα οικιακά είδη από -13% πέρυσι στο -20% φέτος. Η ένδυση και η υπόδηση κατέγραψε για άλλη μια φορά τη μεγαλύτερη μείωση από -11% πέρυσι, στο -25% φέτος, με μοναδική εξαίρεση τα παιδικά ρούχα και παπούτσια, όπου η κίνηση μειώθηκε περίπου κατά 15%. Τέλος, στα είδη δώρων και παραδοσιακών αγαθών, όπως λαμπάδες και παιχνίδια, καταγράφεται μικρότερη μείωση (-10%), σε σύγκριση πάντα με την περσινή, επίσης φτωχή, πασχαλινή περίοδο.
Τα μόνα θετικά στοιχεία της πασχαλινής περιόδου που μπορούμε να ξεχωρίσουμε είναι ότι το πασχαλινό τραπέζι ήταν φέτος κατά 4%-5% φθηνότερο από πέρυσι και καταναλώθηκαν περισσότερα εγχώρια προϊόντα, παρά την αύξηση του κόστους της αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής. Επιπλέον, οι καθιερωμένοι έλεγχοι, από το χωράφι ως το ράφι, έδειξαν ότι φέτος παρατηρήθηκαν λιγότερα περιστατικά παραβατικότητας στην ελληνική αγορά.
Η ΕΣΕΕ γνωρίζει ότι τα «πάθη» του ελληνικού εμπορίου θα συνεχιστούν για πολύ ακόμα και ότι η «ανάσταση» της αγοράς θα αργήσει να έρθει. Οι Έλληνες έμποροι δεν είναι διατεθειμένοι να ακολουθήσουν σιωπηρά μια διαδρομή προς το άγνωστο. Η μέχρι σήμερα τακτική «βλέποντας και κάνοντας» έχει κουράσει αγορά και καταναλωτές, δεν έχει διορθώσει τα κακώς κείμενα και ούτε δείχνει να έχει καταλήξει σε ένα σχέδιο ανακούφισης της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας από την πρωτοφανή ύφεση στην οποία έχουν εισέλθει.
Ο Βρετανοκαναδός επιστήμονας υπολογιστών, συχνά αναφερόμενος ως «πατέρας» της τεχνητής νοημοσύνης, Τζέφρι Χίντον, προειδοποίησε ότι οι πιθανότητες η…
Τηλεφωνική επικοινωνία με τον πρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν, Ιχμάν Αλίγιεφ, είχε ο Βλαντιμίρ Πούτιν με τον…
Ακόμα μία ανθρώπινη ζωή χάθηκε στους δρόμους της Κρήτης, μεγαλώνοντας τη μαύρη λίστα των θυμάτων…
Το Σωματείο Επισιτισμού Νομού Χανίων, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Μουσικών Ελλάδος – Παράρτημα Χανίων,…
Παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες με έντονη βροχόπτωση και δριμύ ψύχος, πλήθος πιστών από όλη…
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ 2024 ΠΡΟΣ: Τον Ιερό Κλήρο, τις Μοναστικές Αδελφότητες και τον ευσεβή και φιλόθεο…
This website uses cookies.