Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Εκκλησία… Βig Brother – Κάμερες ακόμα και στην εξομολόγηση!

Ούτε μία ούτε δύο αλλά… δεκαέξι κάμερες τοποθέτησε ιερέας στο ναό του Αγίου Ευγενίου, στις Μεσαμπελιές Ηρακλείου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αντιδράσεις από τους πιστούς.

Η κίνηση αυτή του ιερέα έχει προκαλέσει αναστάτωση στους κατοίκους της περιοχής, οι οποίοι όπως καταγγέλλουν εκτός από εικόνα το κλειστό κύκλωμα καταγράφει και τις συνομιλίες τους, ακόμα και την εξομολόγηση, ενώ οι εικόνες και οι συνομιλίες είναι συνδεδεμένες με σελίδα στο ίντερνετ, στην οποία είναι άγνωστο ποιοι έχουν πρόσβαση!

«Ποιος πιστός μπορεί να πάει να εξομολογηθεί;» αναρωτιούνται και ζητούν την παρέμβαση της Αρχιεπισκοπής για το συγκεκριμένο θέμα.
Οι ενορίτες συγκεντρώθηκαν χθες στο χώρο της εκκλησίας προκειμένου να κάνουν τον απολογισμό από τις πρόσφατες εκδηλώσεις που διοργάνωσαν αλλά και για να αποφασίσουν για το πως θα κινηθούν νομικά, ώστε να απομακρυνθούν οι κάμερες, ή τουλάχιστον να παραμείνουν εκείνες που χρειάζονται για την ασφάλεια της εκκλησίας.

«Δεν υπάρχει κανένας λόγος να καταγράφονται τα παιδιά μας στην αίθουσα του κατηχητικού» τονίζουν χαρακτηριστικά.
Πάντως, για να υπερασπιστεί τις επιλογές του, κατά την διάρκεια της χθεσινής συνέλευσης, ο παπάς της ενορίας επιτέθηκε φραστικά τους ενορίτες! Και μάλιστα είχε μαζί του και συγγενικά του πρόσωπα.

Ήδη συγκεντρώνονται υπογραφές,οι οποίες θα σταλούν στην Αρχιεπισκοπή, ώστε να πάρει θέση για το θέμα, καθώς δεν είναι η πρώτη φορά που υπάρχουν παράπονα για την στάση του ιερέα απέναντι στο ποίμνιο του. Να σημειωθεί ότι η Αρχιεπισκοπή έχει ήδη ενημερωθεί για τις 16 κάμερες όμως θέση δεν έχει πάρει.

Το τραγελαφικό της υπόθεσης είναι ότι αν και έχουν τοποθετηθεί 16 κάμερες στην εκκλησία καμία δεν έχει τοποθετηθεί στο… γραφείο, εκεί που γίνεται η καταμέτρηση των χρημάτων.

Επιστολή διαμαρτυρίας των ενοριτών
Όσοι υπογράφουμε την παρακάτω επιστολή εκφράζουμε την διαμαρτυρία μας για την αδικαιολόγητη, αυθαίρετη, αντιεκκλησιαστική, παράνομη και αντισυνταγματική εγκατάσταση συστήματος βιντεοεπιτήρησης στην Ενορία του Αγίου Ευγενίου Ηρακλείου, συστήματος που αποτελείται από δεκαέξι βιντεοκάμερες 24ωρης λειτουργίας.

Για όλους εμάς, η τοποθέτηση του παραπάνω συστήματος βιντεοεπιτήρησης, είναι απολύτως αδικαιολόγητη διότι:
α. Ο ναός διαθέτει ήδη σύγχρονο σύστημα αντικλεπτικής ασφάλειας συνδεδεμένο σε 24ωρη βάση με την εταιρεία φύλαξης.
β. Ο ναός δεν είναι προσκυνηματικός, δεν βρίσκεται δηλαδή ποτέ ανοιχτός και αφύλαχτος.
γ. Στην εκκλησία δεν φυλάσσεται κανένα ιστορικό κειμήλιο (παλαιές εικόνες, καλλιτεχνήματα κτλ.) που να δικαιολογεί να λειφθούν υπέρμετρα μέτρα ασφαλείας.
δ. Από τις δεκαέξι προς τοποθέτηση κάμερες, οι δέκα περίπου είναι τοποθετημένες σε χώρους στους οποίους κανένα αντικείμενο χρηματικής, θρησκευτικής ή καλλιτεχνικής αξίας δεν υπάρχει, κι άρα κανείς κίνδυνος κλοπής δεν υφίσταται (κουζίνα, αίθουσα του καφέ και του κατηχητικού, γραφείο ιερέα, υπόγειος ναός κτλ.)
ε. Την παρούσα στιγμή παραμένουν ακάλυπτες άλλες ζωτικότερες ελλείψεις π.χ. θέρμανση, κλιματισμός, συντήρηση, πρόσβαση ατόμων με ειδικές ανάγκες κ.α.
στ. Το σύστημα αυτό δεν παρέχει ουσιαστική προστασία στις εισπράξεις του παγκαριού,εφόσον το ενδιάμεσο γραφείο (μεταξύ παγκαριού και χρηματοκιβωτίου) στο οποίο καταμετρώνται τα χρήματα δεν βιντεοσκοπείται.

Για όλους εμάς είναι αυθαίρετη διότι:
α. Οι εκκλησιαστικοί επίτροποι αρνήθηκαν να εγκρίνουν την τοποθέτησή του, όπως ισχυρίζονται.
β. Καμία σχετική έγκριση της μητρόπολης ή άλλο νομιμοποιητικό έγγραφο της εγκατάστασης δεν έχει επιδειχθεί.
γ. Η εγκατάσταση έγινε εξολοκλήρου με προσωπική δαπάνη του προϊστάμενου εφημέριου.
δ. Η συλλογή των πληροφοριών και η επεξεργασία των δεδομένων γίνεται αποκλειστικά και ανεξέλεγκτα από τον προϊστάμενο ιερέα, ο οποίος αρνείται επιμόνως να δώσει διευκρινιστικές πληροφορίες π.χ. εάν το σύστημα καταγράφει ήχο και συνομιλίες, για ποιο λόγο το σύστημα βιντεοεπιτήρησης είναι on line συνδεδεμένο στο διαδίκτυο, ποιος δύναται να έχει πρόσβαση στο σύστημα μέσω internet κ.α.
ε. Δεν ζητήθηκε καθόλου η σχετική γνώμη των πολιτών, όπως θα αναμενόταν, ούτε έγινε σχετική ενημέρωση

Για όλους εμάς είναι αντιεκκλησιαστική, διότι:
α. Ο χώρος της χριστιανικής λατρείας είναι ιερός και χώρος ασύλου.Η νομική έννοια του εκκλησιαστικού ασύλου είναι παλαιόθεν θεσπισμένη. Πώς χωρίς κανένα λόγο ο ναός από χώρος στον οποίο μπορεί να βρίσκει άσυλο ο οποιοσδήποτε καταδιωκόμενος μετατρέπεται σε ιδιωτικό φρούριο παρακολούθησης;
β. Οι συνειδήσεις των εκκλησιαζομένων κατασκανδαλίζονται και ταλαιπωρούνται από τα ερωτήματα: καταγράφεται το ποσό των χρημάτων που ρίχνουμε στο παγκάρι; Υπάρχει πιθανότητα ηχητικής καταγραφής της εξομολόγησής μας; κ.α.
γ. Προσβάλλεται το απόρρητο των εξομολογήσεων. Ακόμη και στην περίπτωση που οι εξομολογήσεις των πιστών δεν καταγράφονται ηχητικά, η οπτική τους καταγραφή φακελώνει απόρρητα προσωπικά δεδομένα: το πότε κάποιος εξομολογήθηκε, τον τρόπο αντίδρασής του (κλάμα, απόγνωση, θυμός), τα οποία εμμέσως προδίδουν το περιεχόμενο της εσωτερικής κατάστασης του εξομολογουμένου.
δ. Η αίσθηση ενός πιστού ότι βιντεοσκοπείται κατά τις ιερότερες και προσωπικότερές στιγμές της επικοινωνίας του με το Θεό παρεμποδίζει την φυσική έκφραση και ανάπτυξη των ιερών συναισθημάτων του.
ε. Είναι απαράδεκτο η εκκλησία να συμπεριφέρεται με αστυνομικές νοοτροπίες, σαν να πρόκειται για τραπεζικό οργανισμό. Στις σημερινές μέρες της οικονομικής κρίσης είναι εντιμότερο να μην προκαλεί τους χειμαζώμενους αδελφούς, αφήνοντας μεγάλα χρηματικά ποσα ή πολύτιμα σκεύη στην εκκλησία. Να μην τους βάζει στον πειρασμό να τα κλέψουν και εκ των υστέρων να ζητά τη σύλληψή του.

Για όλους εμάς είναι παράνομη, εφόσον:
α. Απαγορεύεται σε οποιονδήποτε να βιντεοσκοπεί και να καταγράφει με κάμερες δημόσιο χώρο.
β. Οι κάμερες που λειτουργούν για τον έλεγχο ή παρακολούθηση όσων εργάζονται ή όσων κινούνται στο χώρο είναι παράνομες.
γ. Οι κάμερες τοποθετούνται μόνο στο χώρο φύλαξης χρημάτων και δεν εστιάζουν σε πρόσωπα.
δ. Η καταγραφή των πιστών την ώρα που εκκλησιάζονται, προσεύχονται, κοινωνούν, εξομολογούνται συνιστά φακέλωμα ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων.
ε. Απαγορεύεται η από τον οποιονδήποτε βιντεοσκόπηση και η καταγραφή ανήλικων παιδιών, όπως εν προκειμένω των παιδιών που εισέρχονται στο ναό για να εκκλησιαστούν, να βαπτιστούν, να παρακολουθήσουν τα κατηχητικά μαθήματα κ.λ.π.
στ. Η Αρχή προστασίας Προσωπικών Δεδομένων δεν επιτρέπει τις κάμερες σε χώρους λατρείας και σε χώρους ταφής, δηλαδή σε «Εκκλησίες, νεκροταφεία, όσο είναι ανοικτά στο κοινό» (ΟΔΗΓΙΑ, 31/3/2011)

Για όλους εμάς είναι αντισυνταγματική, εφόσον:

Η αίσθηση ενός πολίτη ότι βρίσκεται υπό παρακολούθηση επηρεάζει τη συμπεριφορά του, επομένως η βιντεοσκόπησή σε δημόσιο χώρο λατρείας προσβάλλει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας του ατόμου. (Σύνταγμα της Ελλάδος, άρθρο 5).
Κατόπιν όλων τούτων:
α) Ζητούμε από τους υπευθύνους την άμεση απομάκρυνση και απεγκαταστάση του όλου συστήματος βιντεοεπιτήρησης, και
β) θεωρούμε ανεπιθύμητο και ανάξιο της εμπιστοσύνης μας οποιονδήποτε ιερωμένο καταπατεί συνειδητά και κατ” εξακολούθησιν τα στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματά μας και προσβάλλει κατάφωρα τα εκκλησιαστικά ήθη.

Πηγή: candianews.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Χανιά: Με φυτοϋγειονομικό διαβατήριο η διακίνηση καρπών εσπεριδοειδών

Σχετικά με την ενδοκοινοτική διακίνηση καρπών εσπεριδοειδών με φύλλα και ποδίσκο από την Διεύθυνση Αγροτικής…

1 hour ago

Η Νέα Αριστερά άνοιξε τον διάλογο για τον υπερτουρισμό στα Χανιά: “Το καμπανάκι χτύπησε πέρσι ελαφριά, φέτος χτύπησε βαρύτερα”

Η Νέα Αριστερά Χανίων διοργάνωσε εκδήλωση την Παρασκευή, 1 Νοεμβρίου, με θέμα τον υπερτουρισμό, θέτοντας…

1 hour ago

Πέθανε ο δημοσιογράφος Νίκος Ψιλάκης

Έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 69 ετών, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας από το Ηράκλειο Νίκος Ψιλάκης.…

3 hours ago

Ο Σταϊνμάιερ αφού τσέπωσε 2,2 δις ευρώ από τα γερμανικά δάνεια του πρώτου μνημονίου, πήγε και ζήτησε συγχώρεση στην Κάντανο

Έχει και η υποκρισία τα όρια της. Ο Σταϊνμάιερ, ηρθε στο μαρτυρικό τόπο της Καντάνου…

7 hours ago

Όταν οι Γερμανικές Αποζημιώσεις δεν πληρώνονται από τη Γερμανία αλλά από τα λεφτά των Ευρωπαίων

Είναι αυτή η τραγική πραγματικότητα. Η Γερμανία βρίσκει διαρκώς τρόπους να υπεκφεύγει των ευθυνών της…

7 hours ago

This website uses cookies.