ΘΕΣΕΙΣ

Ελεύθερη οικονομία και …όποιον πάρει ο χάρος

Του Ανδρέα Σπανουδάκη

Έτσι λειτουργεί η κατά περίπτωση «ελεύθερη»  οικονομία‼  (το κράτος  να ΜΗΝ κατέχει μεγάλο εύρος αρμοδιοτήτων και εξουσιών) ο Μητσοτάκης με μία συμφωνία – μαμούθ δίνει ζεστό χρήμα 750 εκατομμύρια € στην ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να εκτελεί τα άγονα σιδηροδρομικά δρομολόγια για 15 χρόνια. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε αποκτηθεί έναντι ποσού 45 εκ€. Τον Ιανουάριο του 2017, το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε την ιδιωτικοποίηση και παραχώρησή της στον όμιλο της FS Italiane έναντι συνολικού τιμήματος 45.000.000€, η οποία ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο 2017.

Είναι λοιπόν ξεκάθαρο ότι η «αγάπη και ο σεβασμός» της κυβέρνησης του Μητσοτάκη στην νεοφιλελεύθερη οικονομία, ( παρεμπιμπτόντως ο νεοφιλελεθευρισμός δεν είναι πολιτικο’ι’δεολογικό σύστημα) διακρίνεται από την θεσμοθετημένη και αμετακίνητη θέση  που έχει τον απόλυτο, τον κυρίαρχο, το αδιαμφισβήτητο  «προβάδισμα» της εξυπηρέτησης, ακόμα και με ζημιά του δημοσίου συμφέροντος, των οικονομικών συμφερόντων.

Δυο νούμερα μας δίνουν την κακοήθεια ( δίκην τραγέλαφου) και την φαυλεπίφλαβης κατάστασης που έχει προκληθεί γιατί στα πλαίσια της «εξυγίανσης» μιας κρατικής επιχείρησης ξεπουλήθηκε ο ΟΣΕ στους Ιταλούς με το ποσόν των 45 εκατ. ευρώ και το κράτος θα χρηματοδοτεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (τους Ιταλούς) με 50 εκατ. ευρώ το χρόνο. Δηλαδή η κατ’ έτος χρηματοδότηση που θα δίνει το ελληνικό δημόσιο θα ξεπερνά το συνολικό τίμημα της εξαγοράς του ΟΣΕ στην ιταλική ΤΡΑΙΝΟΤ.

Πάμε τώρα στο θέμα της ακρίβειας του ηλεκτρικού ρεύματος που είναι ζωτικής ανάγκης η άμεση παρέμβαση – με την δέουσα σοβαρότητα (που θα τη βρεί είναι θέμα) – της κυβέρνησης η οποία «περί άλλα τυρβάζει» και έτσι δίνει  χώρο και χρόνο στους παρόχους  να ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΟΥΝ με την ανοχή της και γιατί όχι και με την έγκρισή της αφού δεν αντιμετωπίζει το θέμα νομοθετικά με την  καθιέρωση πλαφόν στην τιμή ρεύματος αλλά ΔΑΠΑΝΑ πολύτιμους κρατικούς οικονομικούς  πόρους για την στήριξη των καταλωτών που κατά το ελάχιστο  δεν λύνει το πρόβλημα!!

Τα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος συνδέονται  με την εξέλιξη της αγοράς του Χρηματιστηρίου Ενέργειας,  αντικαθιστώντας τον αντίστοιχο μηχανισμό που ίσχυε και βασίζονται, πλέον,  στη ρήτρα CO2 δηλαδή στη διακύμανση των τιμών με βάση τα δικαιώματα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα.

Στις ρυθμιζόμενες χρεώσεις της ρήτρας αναπροσαρμογής συμπεριλαμβάνεται, μεταξύ των άλλων και το ειδικό τέλος της μείωσης εκπομπών αέριων ρύπων. Αυτό που δεν αναφέρουν με σαφήνεια οι πάροχοι και το κράτος είναι ότι το κόστος της μετάβασης στην πράσινη ενέργεια το επιβαρύνεται ο καταναλωτής .  Υπολογίζεται ότι αυτό το κόστος της μετάβασης, σε παγκόσμια κλίμακα, θα στοιχίσει πολύ περισσότερα από το παγκόσμιο ΑΕΠ.  

Οι καταναλωτές, είναι σε βαθιά απελπισία λόγω των αστρονομικών λογαριασμών που είναι “ευθυγραμμισμένοι” με τις κερδοσκοπικές ορέξεις των παρόχων και της ιδιωτικοποίησης του κοινωνικού αγαθού.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

“Σκηνικό πολέμου” στο Λος Άντζελες: Στους 11 οι νεκροί – Πάνω από 150 δισ. η ζημιά

Οι πυρκαγιές συνεχίζουν να μαίνονται στο Λος Άντζελες για τέταρτη προς πέμπτη συνεχόμενη ημέρα κι έχουν αφήσει…

5 hours ago

Πλοίο της Frontex στην Κρήτη για το μεταναστευτικό

Στις μεταναστευτικές ροές της Κρήτης στρέφονται τα βλέμματα των αρμοδίων, με πλοίο της Frontex να αναλαμβάνει δράση…

5 hours ago

Πώς δρούσε το κύκλωμα προστασίας σε οίκους ανοχής και λέσχες – Ο «Κρητικός», ο «θείος» και η «αστυνομικός της χρονιάς

Χειροπέδες σε 19 άτομα, μεταξύ των οποίων και σε τέσσερις αστυνομικούς, πέρασαν οι «Αδιάφθοροι» της Ελληνικής…

5 hours ago

Ποια είναι η Κρητικιά Evangelia που σαρώνει με το Vale για τον εθνικό τελικό της Eurovision 2025

Ανακοινώθηκαν τα τραγούδια για τον εθνικό τελικό της Eurovision 2025 και ανάμεσά τους είναι και της Evangelia.…

5 hours ago

Οι έξι μειοδότες για τον επιβατικό σταθμό στο λιμάνι της Σούδας

Συνολικά έξι εταιρείες κατέθεσαν προσφορές για την κατασκευή του νέου επιβατικού λιμανιού στη Σούδα Χανίων.…

5 hours ago

Δρόμος Ζωής στη μνήμη του Νίκου Σφυράκη για δεύτερη χρονιά στο Βαμβακόπουλο

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, την Κυριακή 12 Ιανουαρίου, θα πραγματοποιηθεί στο Βαμβακόπουλο Χανίων ο «Δρόμος…

5 hours ago

This website uses cookies.