Με ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Χανίων αναφέρεται στο νέο εκπαιδευτικό νομοσχέδιο που φέρνει προς ψήφιση η κυβέρνηση:
Παρότι, από μόνη της η ενέργεια αυτή, η επιλεκτική δηλαδή διαρροή των άρθρων του νομοσχεδίου μέσω των φιλικών προς αυτήν ΜΜΕ ώστε να προετοιμαστεί η κοινή γνώμη και να «μετρηθούν» οι αντιδράσεις, αλλά και η κατάθεση του κάτω από τις προαναφερόμενες συνθήκες κρίνεται απαράδεκτη, έχει ενδιαφέρον και το περιεχόμενο του. Έτσι λοιπόν έχουμε:
Το Υπουργείο μέσα από τη διαδικασία της αξιολόγησης, προσπαθεί για άλλη μια φορά να βρει ένα άλλοθι για την υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, να αποποιηθεί των δικών του υποχρεώσεων και να μεταφέρει την ευθύνη για την κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της εκπαίδευσης, στους εργαζομένους και τα σχολεία.
Και ενώ οι αλλαγές που φέρνει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι σαρωτικές, το Πολυνομοσχέδιο δεν αφήνει τίποτα όρθιο. Πολύ σημαντικές αλλαγές προβλέπονται σε επίπεδο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπου αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία από 22 σε 26 με ελάχιστο αριθμό τα 20 στα 7θέσια και 16 στα 2θέσια Νηπιαγωγεία, ενώ εισάγεται η διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας από το Νηπιαγωγείο.
Στην Τριτοβάθμια έχουμε μέτρα όπως, αναγνώριση (έστω και με έμμεσο τρόπο) των πτυχίων των κολλεγίων ως εργασιακά ισότιμα με των Δημοσίων Πανεπιστημίων, υποβάθμιση του ρόλου του ΔΟΑΤΑΠ για την αναγνώριση των πτυχίων από ξένα Πανεπιστήμια, σύνδεση της χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων με την «αξιολόγηση» τους, τα οποία έρχονται να συμπληρώσουν το «παζλ» και να κλείσουν πονηρά το μάτι προς τα ιδιωτικά «πανεπιστήμια – κολλέγια – ΙΕΚ»
Αν, λοιπόν, οι παραπάνω λόγοι έκριναν αναγκαίο το κλείσιμο των σχολείων, τίθεται ισχυρός προβληματισμός αν έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με αυτούς. Η κυβέρνηση, τους δυο αυτούς μήνες επέλεξε το μοντέλο της κοινωνικής αποστασιοποίησης και την ανάδειξη της ατομικής ευθύνης για να σωθούμε από τον ιό. Δεν πήρε σχεδόν κανένα μέτρο για τη θωράκιση του «τραυματισμένου» και από τις προηγούμενες κυβερνήσεις δημόσιου συστήματος υγείας, εκτός από ελάχιστες προσλήψεις, άνοιγμα λίγων ΜΕΘ και αρνήθηκε στα δημόσια πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα να παράγουν μαζικά τεστ και μάλιστα σχεδόν δωρεάν, επιλέγοντας να πριμοδοτήσει τις ιδιωτικές κλινικές και διαγνωστικά κέντρα.
Στην παρούσα φάση, που Γυμνάσια και Λύκεια ετοιμάζονται να λειτουργήσουν όπως-όπως, πολιτικές σκοπιμότητες επιβάλλουν τη δημιουργία εικόνας επιστροφής στην «κανονικότητα» μπροστά στη μεγάλη ύφεση της οικονομίας που αναμένεται, τα νέα μνημόνια και τα σκληρά αντιλαϊκά μέτρα για τα οποία ήδη έχουν θέσει τις βάσεις με την καταβαράθρωση των εργασιακών δικαιωμάτων το τελευταίο δίμηνο. Οι σκοπιμότητες αυτές καθόρισαν το άνοιγμα των σχολείων, στο τέλος μάλιστα της σχολικής χρονιάς, και όχι οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, που έτσι κι αλλιώς δεν μπορεί να καλύψει η εκ περιτροπής λειτουργία των τμημάτων μέχρι εννέα μέρες για τη λήξη της σχολικής χρονιάς. Η κυβέρνηση, αντί να πάρει ουσιαστικά μέτρα για ασφαλή λειτουργία των σχολείων την περίοδο του κορωνοϊού, προωθεί για ψήφιση νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα!
Δεν είμαστε διατεθειμένοι να επιτρέψουμε να κινδυνεύσει η υγεία και η ζωή κανενός, τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών και αν δε διασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και ασφάλειας, τα σχολεία δεν μπορεί να λειτουργήσουν.
Είναι ψευδεπίγραφη η διαβεβαίωση της τροπολογίας ότι διασφαλίζονται τα προσωπικά δεδομένα των εμπλεκόμενων, αφού όποιος θέλει κρατάει στοιχεία, ήχο και βιντεοσκοπεί χωρίς πρόβλημα. Ούτε ευσταθεί το επιχείρημα ότι κατά τη διαδικασία αυτή δε θα είναι αντιληπτή η παρουσία των μαθητών άρα τα προσωπικά τους δεδομένα προστατεύονται και άρα δεν υπάρχει κάτι που χρειάζεται μα κρυφτεί. Η άρνηση της αναμετάδοσης ενός μαθήματος δεν σχετίζεται με το αν κάποιος/ -α θέλει ή δεν θέλει να κρύψει κάτι. Έχει να κάνει με μια σειρά κοινωνικούς και ψυχικούς παράγοντες που δεν μπορεί να κατανοήσει όποιος/ -α δεν έχει εμπλακεί στη διδασκαλία ενός πραγματικού μαθήματος. Τόσο προσωπική σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και τους μαθητές αλλά και των μαθητών μεταξύ τους, όσο και η δυναμική αλληλεπίδραση ανάμεσα τους, είναι βασικό συστατικό για τη διεξαγωγή του μαθήματος.
Η εναλλακτική «πρόταση» του Υπουργείου, την οποία έχει αφήσει να διαρρεύσει (κατά τον προσφιλή τρόπο) μέσω των ΜΜΕ, είναι να μεταδίδεται ένα είδος μαθήματος – κονσέρβα, στο οποίο δε θα φαίνεται ο εκπαιδευτικός, δε θα φαίνονται ούτε θα ακούγονται οι μαθητές, αλλά μια προβολή παρουσίασης με ήχο. Δηλαδή ένα είδος «εκπαιδευτικής τηλεόρασης». Περιττό να πούμε ότι αυτή η πρακτική, καμία σχέση δεν έχει με τη δυναμική εκπαιδευτική διαδικασία που υλοποιείται στα σχολεία. Αν την προηγούμενη μορφή τηλεκπαίδευσης που υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της καραντίνας, ούτε το Υπουργείο τόλμησε να τη θεωρήσει κανονικό μάθημα και δόθηκε η οδηγία να λειτουργήσει επικουρικά και σε καμία περίπτωση ως μέθοδος κάλυψης της ύλης, αναρωτιόμαστε πώς ένα μάθημα τύπου «κονσέρβα» θα μπορούσε.
Όμως για να μην κρυβόμαστε, ποιοι είναι οι πραγματικοί λόγοι για τους οποίους το Υπουργείο επιδιώκει να καθιερώσει αυτού του είδους την εκπαιδευτική διαδικασία;
α) Βλέπει στο άμεσο μέλλον. Σε απομακρυσμένα μέρη ή σε νησιά, σύντομα δεν θα χρειάζονται όλοι οι αναπληρωτές αρχικά και οι μόνιμοι αργότερα. Σε περίπτωση απαγόρευσης απόπλου για παράδειγμα, όταν ο εκπαιδευτικός είναι για λόγους ανωτέρας βίας απών, τώρα θα είναι υποχρεωμένος να κάνει τηλεκπαίδευση. Σφαγιασμός λοιπόν εργασιακών δικαιωμάτων και καταπάτηση παιδαγωγικών ελευθεριών.
β) Αποκτά ένα άλλοθι για την κάλυψη της ύλης (τόσο της Γ΄ όσο και των υπολοίπων τάξεων) και έτσι δε χρειάζεται να απολογηθεί για τις εξοργιστικά καθυστερημένες τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, για τις οποίες φέρνει την αποκλειστική ευθύνη.
γ) Απαντά στις πιέσεις που δέχεται από μεγάλα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, τα οποία ζητούν θεσμοθέτηση της παραπάνω διαδικασίας ως νομότυπης, ώστε να μην αναγκαστούν να επιστρέψουν δίδακτρα σε γονείς οι οποίοι έχουν ήδη καταθέσει αγωγές στο Ινστιτούτο Καταναλωτών
.Καλούμε τους συναδέλφους στους Συλλόγους Διδασκόντων, ακολουθώντας τις αποφάσεις των συνδικάτων να μην υλοποιήσουν στα σχολεία τους το μάθημα με ζωντανή αναμετάδοση.
Παλεύουμε – διεκδικούμε:
Όλο αυτό το διάστημα της καραντίνας η ΕΛΜΕ Χανίων διοργάνωσε κινητοποιήσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας, ενώ συμμετείχε και σε κινητοποιήσεις άλλων σωματείων. Δε θα σταματήσουμε αν δε νικήσουμε!
Υλοποιούμε καλέσματα / μαζικές ενημερώσεις /γράμμα προς γονείς / συνελεύσεις
με γονείς και εκπαιδευτικούς στα προαύλια σχολείων / ανοιχτά θέατρα.
Ζητάμε την ενεργοποίηση Ενώσεων και συλλόγων γονέων.
Κινούμαστε προς Παγκρήτιο συντονισμό όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας (ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ- μαθητές, γονείς, φοιτητικοί σύλλογοι) με κοινή ημέρα δράσης.
Νέες ΓΣ του κλάδου για κλιμάκωση αγώνα
Ζητάμε από την ΟΛΜΕ να συγκαλέσει ΓΣ προέδρων ΕΛΜΕ στις 18/5 με πρόταση για κλιμάκωση του αγώνα και 48ωρη απεργία στις 20 – 21/5.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους στο Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο στην Πλατεία Αγοράς την Τετάρτη 13/5 στις 12:30. Για τον λόγο αυτό, προκηρύσσεται διευκολυντική στάση εργασίας 11:00 – 14:00
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ!
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ!
Το βράδυ του Σαββάτου, 23 Νοεμβρίου, ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Δημήτρης…
Σε πλήρη ετοιμότητα δηλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ενόψει της αυριανής διαδικασίας εκλογής προέδρου (Κυριακή 24 Νοεμβρίου). Σύμφωνα με ανακοίνωση…
Σε πολύ δύσκολη θέση είναι οι κυβερνήσεις των κρατών της ΕΕ που υποστηρίζουν σθεναρά το Ισραήλ, καθώς μετά…
Η 29η διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα, COP29, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στην πρωτεύουσα…
Θερμοκρασίες ρεκόρ καταγράφηκαν το φετινό καλοκαίρι στις ελληνικές θάλασσες καθιστώντας το, το πιο ζεστό σε βάθος σαρακονταετίας…
Η βουλευτής Χανίων αποκαλύπτει, σε συνέντευξή της στα «Νέα» και στον Χρήστο Χωμενίδη, το παρασκήνιο…
This website uses cookies.