Ανακοίνωση ΕΛΜΕ Χανίων:
Λίγες μέρες μετά τις πλημμύρες ο νομός Χανίων αλλά και όλο το νησί μετράει τις πληγές του. Τεράστιες καταστροφές με πλημυρισμένα σπίτια, χωράφια, καταστήματα αλλά και διάλυση του οδικού δικτύου, ιστορικών μνημείων και γεφυρών. Το πιο συγκλονιστικό όμως είναι ότι χάθηκαν ανθρώπινες ζωές, εντελώς άδικα. Ο νομός Χανίων είναι κομμένος στα δύο. Το μέγεθος της καταστροφής είναι πολύ μεγάλο, μεγάλες όμως είναι και οι ευθύνες του κεντρικού κράτους (όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά) αλλά και του τοπικού (Περιφέρεια, Δήμοι) για την έλλειψη αντιπλημμυρικών έργων, την απουσία σχεδιασμού, την υποστελέχωση των αρμόδιων υπηρεσιών, τα κονδύλια που πηγαίνουν στην τουριστική προβολή και όχι σε έργα υποδομής και στις ανάγκες των κατοίκων που πληρώνουν βαρύ τίμημα. Από το 2015 υπάρχει στην Περιφέρεια Κρήτης μελέτη “Σχεδίου διαχείρισης πλημμύρας των λεκανών απορροής ποταμών της Κρήτης “. Τέσσερα χρόνια μετά τίποτα από αυτά που προβλέπονται στη μελέτη δεν έχει γίνει! Στη μελέτη αυτή σε πρώτη προτεραιότητα επικινδυνότητας ήταν και οι γέφυρες που κατέρρευσαν στα Χανιά: Ιδιαίτερη μνεία χρειάζεται να γίνει για το ιστορικό μνημείο, τη μαρτυρική γέφυρα του Κερίτη, που αφέθηκε κυριολεκτικά στο έλεος του καιρού, καθώς οι «παρεμβάσεις» για την ενίσχυση της ξεκίνησαν μόλις μια βδομάδα πριν την κατάρρευσή της και φυσικά δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ.
Για την εμφάνιση ενός πλημμυρικού φαινομένου με τόσο καταστροφικά αποτελέσματα έπαιξαν ρόλο μία σειρά από παράγοντες που αποκρυσταλλώνουν το «αναπτυξιακό μοντέλο» που ακολούθησαν τόσο κυβερνήσεις όσο και το τοπικό κράτος. Ένα μοντέλο ανάπτυξης, που αδιαφορεί για την πολιτική προστασία και τα απαραίτητα γι αυτή έργα, ευνοεί την άναρχη και αυθαίρετη δόμηση, που μπαζώνει τα ρέματα, καίει τα δάση, τσιμεντοποιεί τα πάντα και θυσιάζει τη φύση στο κέρδος και τις «επενδύσεις» της λεγόμενης τουριστικής βιομηχανίας. Η κλιματική αλλαγή, οι επιπτώσεις δηλαδή της αλόγιστης παρέμβασης του ανθρώπου στο φυσικό περιβάλλον, δεν είναι μόνο εικόνα στις ειδήσεις από το λιώσιμο π.χ. των πάγων στους πόλους. Είναι και εδώ στα Χανιά και φωνάζει για την ανάγκη αλλαγής πολιτικής και προτεραιοτήτων.
Σε όλα αυτά παράπλευρη απώλεια ήταν και παραμένει ο χώρος της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα η πρόσβαση στα σχολεία του νομού. Είναι γνωστό σε όλους ότι το οδικό δίκτυο δεν προσφέρει καμία ασφάλεια για τη διέλευση των οδηγών ,άρα και των εκπαιδευτικών που μετακινούνται καθημερινά σε 3-4 σχολεία , διανύουν πάνω από 150 χιλιόμετρα και μάλιστα χρηματοδοτούν από την τσέπη τους και τον πενιχρό μισθό τους την ίδια την εργασία τους. Ένα οδικό δίκτυο το οποίο επιεικώς χαρακτηρίζεται δρόμος είναι κυριολεκτικά στον αέρα. Το επαρχιακό δίκτυο έχει σχεδόν καταρρεύσει και καμία αρμόδια υπηρεσία δεν εγγυάται- ούτε καν προφορικά- την ασφαλή διέλευση και μετακίνηση εκατοντάδων εκπαιδευτικών ,μαθητών, γονιών και εργαζόμενων. Η διέλευση για τα σχολεία των δήμων Κισσάμου και Καντάνου-Σελίνου γίνεται από το ΒΟΑΚ, περνώντας από το Σταλό, ένα σημείο που έχει κλείσει από την τροχαία ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. Τώρα ως λύση ανάγκης δίνεται το ένα ρεύμα στην κυκλοφορία με την προειδοποίηση από την τροχαία ότι η ευθύνη για ό,τι συμβεί βαραίνει τον οδηγό. Δεν μπορεί να παίζουν με τις ζωές μας! Δεν μπορεί να μας εμπαίζουν τόσοι «επίσημοι» και εκλεγμένοι φορείς, όταν δηλώνουν αναρμόδιοι. Τι φοβούνται και δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη της ασφαλούς διέλευσης των εκπαιδευτικών; Ότι μπορεί να συμβεί το μοιραίο και να βρεθούν υπόλογοι. Ως εκπαιδευτικοί δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι για εμάς η ανθρώπινη ζωή και ασφάλεια είναι υπέρτατη αξία. Δεν θα ρισκάρουμε τις ζωές της εκπαιδευτικής κοινότητας, για να ικανοποιηθούν μικροπολιτικές λογικές.
Ζητάμε:
Καλούμε τις Δημοτικές αρχές να αναλάβουν την ευθύνη που έχουν, ώστε τα σχολεία να είναι ασφαλή, όπως και η πρόσβαση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε αυτά.
Τριάντα δύο επιζώντες υπάρχουν μετά το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν, σύμφωνα με τις καζάκικες αρχές και συγκεκριμένα…
Την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024, στις 12:00 το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε μουσική πατινάδα με παραδοσιακά κάλαντα…
Αγαπητοί αναγνώστες, Ευχαριστούμε που είστε δίπλα μας και μας εμπνέετε να συνεχίσουμε τον δικό μας…
Η ψυχρή αέρια μάζα που έφτασε στην Κρήτη, σε συνδυασμό με διαταραχή στην ανώτερη ατμόσφαιρα,…
Επιβατικό αεροσκάφος με 110 ανθρώπους συνετρίβη, την Τετάρτη (25/12), κοντά στην πόλη Ακτάου του Καζακστάν και στον…
Έπεσε περαιτέρω στο 61% το ποσοστό ιδιοκατοίκησης στη χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα της Metron Analysis. Θυμίζουμε ότι…
This website uses cookies.