Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Ενέργεια: Σε αναμονή 10ετίας η διασύνδεση της Κρήτης

Του Μιχάλη Καϊταντζίδη

Σε δύο φάσεις θα πραγματοποιηθεί η καλωδιακή διασύνδεση των Κυκλάδων με το σύστημα. Ποια έργα προγραμματίζονται στις ενεργειακές υποδομές με βάση το δεκαετές πρόγραμμα που δημοσιοποίησε ο ΑΔΜΗΕ. Τι γίνεται με την Κρήτη και τις Κυκλάδες.

Για το 2016 προγραμματίζει ο ΑΔΜΗΕ να λειτουργήσει η καλωδιακή διασύνδεση των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα, ενώ η διασύνδεση της Κρήτης χαρακτηρίζεται έργο δεκαετίας.

Σύμφωνα με το προκαταρκτικό σχέδιο του Δεκαετούς Προγράμματος Ανάπτυξης Συστήματος Μεταφοράς 2015-2024, το οποίο δημοσιοποίησε ο ΑΔΜΗΕ, η διασύνδεση των Κυκλάδων προγραμματίζεται να γίνει σε δύο κύριες φάσεις. Η πρώτη εκτιμάται ότι ολοκληρώνεται το αργότερο μέχρι το 2016 και περιλαμβάνει τη σύνδεση της Σύρου με το Λαύριο, καθώς και με τα νησιά Πάρο, Μύκονο και Τήνο.

Μετά την ολοκλήρωσή της, οι μονάδες που λειτουργούν στα νησιά θα τεθούν σε ψυχρή εφεδρεία και τα φορτία των νησιών θα τροφοδοτούνται πλέον από το Εθνικό Σύστημα. Να σημειωθεί εδώ ότι ήδη τα νησιά Τήνος και Άνδρος τροφοδοτούνται ήδη από το ηπειρωτικό σύστημα, με το υποβρύχιο καλώδιο Καρύστου Άνδρου, το οποίο είχε ποντιστεί σε εφαρμογή παλαιότερου σχεδιασμού, ο οποίος ωστόσο εγκαταλείφθηκε λόγω προσφυγών στο ΣτΕ.

Η δεύτερη φάση του έργου προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί έναν χρόνο αργότερα το 2017. Αυτή θα περιλαμβάνει την καλωδιακή διασύνδεση της Πάρου με τη Νάξο με νέο υποβρύχιο καλώδιο και τη σύνδεση της Νάξου με τη Μύκονο. Το έργο περιλαμβάνει και τρίτη φάση, αυτή ωστόσο προβλέπει απλώς την ενίσχυση της υποβρύχιας διασύνδεσης της Σύρου με το Λαύριο με την πόντιση και δεύτερου καλωδίου, βελτιώνοντας έτσι σημαντικά την ασφάλεια εφοδιασμού, κάτι που προβλέπεται να γίνει μέχρι το 2020.

Σε κάθε περίπτωση, ο ΑΔΜΗΕ προτείνει ότι ακόμη και μετά την ολοκλήρωση όλων των φάσεων του έργου θα πρέπει να διατηρηθεί παραγωγικό δυναμικό στα νησιά, ώστε να μπορούν να αντιμετωπιστούν έκτακτα περιστατικά, όπως βλάβη στον υποσταθμό Σύρου.

Για τη διασύνδεση των Κυκλάδων, να σημειωθεί ότι βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός ανάδειξης των αναδόχων των επιμέρους έργων, δηλαδή προμήθεια και πόντιση καλωδίων, κατασκευή υποσταθμών στα νησιά κ.λπ., με τη συμμετοχή ελληνικών και μεγάλων ξένων επιχειρήσεων.

Η Κρήτη

Σε ό,τι αφορά τη διασύνδεση της Κρήτης, το έργο βρίσκεται ακόμη στο στάδιο των προκαταρκτικών μελετών. Ωστόσο, από τα στοιχεία που περιλαμβάνει το προκαταρκτικό σχέδιο του δεκαετούς του ΑΔΜΗΕ, προκύπτει ότι υπάρχει μία κατ΄αρχήν προσέγγιση βασικών στοιχείων του σχεδιασμού, όπως είναι τα σημεία εκκίνησης στην Κρήτη και άφιξης στο ηπειρωτικό σύστημα.

Συγκεκριμένα, ενώ εξετάζονταν αρχικά λύσεις όπως η Μονεμβασιά στην Πελοπόννησο, τελικά φαίνεται ότι η λύση της Αττικής προσφέρει λειτουργικά πλεονεκτήματα, παρότι προσθέτει επιπλέον 130 χιλιόμετρα (380 χιλιόμετρα αντί για 250). Δηλαδή προσφέρει σύνδεση με ισχυρό υφιστάμενο δίκτυο, το οποίο εξασφαλίζει μεγαλύτερη αξιοπιστία ως προς την τροφοδότηση του νησιού, καθώς και αυξημένες δυνατότητες απορρόφησης της αιολικής παραγωγής από την Κρήτη σε σχέση με την Πελοπόννησο.

Βασικά κριτήρια για την επιλογή τόσο του σημείου προσαιγιάλωσης των υποβρυχίων καλωδίων, όσο και της θέσης εγκατάστασης του Σταθμού Μετατροπής είναι η δυνατότητα πρόσβασης κατά το χερσαίο τμήμα εντός της Αττικής (με υπόγεια καλώδια), καθώς και οι δυνατότητες εύρεσης χώρου για την κατασκευή του Σταθμού Μετατροπής (από συνεχές σε συνεχές ρεύμα). Με βάση τα κριτήρια αυτά εξετάστηκαν οι εναλλακτικές λύσεις των υφιστάμενων ΚΥΤ Αχαρνών και Κουμουνδούρου, καθώς και του μελλοντικού ΚΥΤ Ρουφ, με το ΚΥΤ Κουμουνδούρου να προσφέρει την πλέον κατάλληλη και υλοποιήσιμη λύση, καθώς βρίσκεται κοντά στην ακτή, ενώ διαθέτει κατάλληλο χώρο για την ανέγερση του σταθμού μετατροπής.

Τέλος ως σημείο εκκίνησης στην Κρήτη προκρίνεται μάλλον ο χώρος των Λινοπεραμάτων κοντά στο Ηράκλειο, όπου βρίσκονται οι μονάδες ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ, καθώς είναι στο κέντρο του νησιού ενώ διέρχονται από αυτόν οι περισσότερες από τις υφιστάμενες γραμμές μεταφοράς. Ως εκ τούτου, αποτελεί τη βασική επιλογή του ΑΔΜΗΕ για την υλοποίηση του έργου.

Euro2day.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Κινητοποίηση έξω από το συνέδριο για το Airbnb: H μαζική τουριστικοποίηση απομακρύνει τις πόλεις από τις ανάγκες των κατοίκων | Φωτός

Σφοδρές αντιδράσεις προκάλεσε το συνέδριο για τη βραχυχρόνια μίσθωση που πραγματοποιήθηκε στο Θέατρο Μίκης Θεοδωράκης…

1 hour ago

Η Πρωτοβουλία Χανιωτών για το Στρατόπεδο Μαρκόπουλου ζητά «μία κρήνη για τον Μιχάλη»

40 ημέρες συμπληρώθηκαν από τον θάνατο του Μιχάλη Πατσουράκη, ενός ενεργού πολίτη των Χανίων, οικολόγου,…

2 hours ago

3 Νοέμβρη οι εκλογές συνέδρων του ΣΥΡΙΖΑ – Πώς θα ψηφίσετε στα Χανιά

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Χανίων, καλεί τα μέλη του στις Εκλογές Συνέδρων για το επικείμενο Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ,…

2 hours ago

Ποιες Γερμανικές αποζημιώσεις – Ο Σταϊνμάιερ ήρθε και μας πήρε από πάνω και 2,2 δισ. ευρώ

Του Νότη Μαριά Τελικά «εκεί που μας χρωστάγανε μας πήραν και το βόδι». Αυτό ισχύει κυριολεκτικά σε…

2 hours ago

Αναγκαστική προσγείωση αεροσκάφους με προορισμό τη Γλασκώβη στα Χανιά: Επιβάτης υπέστη καρδιακό

Αεροσκάφος με προορισμό τη Γλασκώβη αναγκάστηκε να προσγειωθεί εκτάκτως στο αεροδρόμιο Δασκαλογιάννης Σκηνές πανικού εκτυλίχθηκαν…

2 hours ago

Τραγικό τέλος για 33χρονο Γερμανό σε βίλα στον Πλακιά

Ένας 33χρονος Γερμανός τουρίστας βρέθηκε νεκρός στη σάουνα της βίλας που διέμενε στον Πλακιά Ρεθύμνου.…

2 hours ago

This website uses cookies.