Σύσκεψη, με αντικείμενο τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, θα γίνει με τη συμμετοχή του Υπουργείου Ναυτιλίας και των εκπροσώπων της ναυτιλίας, και στόχο «να εξετάσουμε τι ακριβώς συμβαίνει με τις ακτοπλοϊκές τιμές και τα εισιτήρια».
Αυτό έκανε γνωστό ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό Real FM -και, όπως χαρακτηριστικά τόνισε, «προφανώς, εκεί βλέπουμε ότι υπάρχουν περιπτώσεις που καταγράφονται κάποιες σημαντικές αυξήσεις. Εδώ πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ’ όψιν ότι οι τιμές των καυσίμων έχουν πέσει. Πρέπει να δοθούν κάποιες εξηγήσεις από την ακτοπλοϊκή αγορά, γιατί υπάρχουν αυξήσεις».
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, ερωτηθείς για τις διαρκώς αυξανόμενες τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια – θέμα το οποίο, φαίνεται ότι έχει θορυβήσει την κυβέρνηση -, σημείωσε ότι το ζήτημα τελεί υπό παρακολούθηση και ότι θα υπάρξει σύντομα ενημέρωση για κυβερνητικές πρωτοβουλίες, αφού, όπως του επισημάνθηκε σε ερώτηση, οι τιμές των καυσίμων έχουν εδώ και καιρό πάρει την κατιούσα, αλλά δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο και με τα εισιτήρια.
«Η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι δεν αφήνει κανένα τέτοιο ζήτημα όπως αυτό – που είναι πολύ σημαντικό – στην τύχη του, με άμεσες παρεμβάσεις, είτε σαν αυτές που έγιναν στην ενέργεια και καλύφθηκαν οι αυξήσεις, είτε στην ακρίβεια τροφίμων», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μαρινάκης. Τόνισε δε ότι «το παρακολουθούμε το ζήτημα και θα ενημερωθείτε άμεσα για νεότερα από την κυβέρνηση».
Το ζήτημα αναμένεται να τεθεί επί τάπητος σε κυβερνητική σύσκεψη στις 9.30 το πρωί της Τρίτης και αναμένεται η ανακοίνωση μέτρων.
Στη σύσκεψη, σύμφωνα με τις πληροφορίες, θα λάβουν μέρος, οι τρεις στενοί συνεργάτες του πρωθυπουργού, οι Άκης Σκέρτσος, Σταύρος Παπασταύρου και Γιάννης Μπρατάκος, ενώ θα «δώσουν το παρόν» επίσης οι καθ’ ύλην αρμόδιοι υπουργοί Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, καθώς και υφυπουργοί και γενικοί γραμματείς που σχετίζονται με το αντικείμενο. Στο Μαξίμου θα κληθούν και εκπρόσωποι των ακτοπλόων για να βρεθεί λύση στο ζήτημα.
Διακοπές στα ελληνικά νησιά… για λίγους
Εκτός πλάνου για τις διακοπές τους φαίνεται ότι βάζουν τα νησιά της χώρας μας οι πολίτες και η αιτία είναι κυρίως τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, οι τιμές των οποίων πήραν την… ανηφόρα.
Στρέφονται, λοιπόν, στους ηπειρωτικούς προορισμούς, με την Πελοπόννησο να έχει την τιμητική της καθώς και τη Βόρεια Ελλάδα, με τον κόσμο να προτιμά τα ΚΤΕΛ και τους προορισμούς που μπορούν να πάνε οδικά.
«Θυμωμένος και επιφυλακτικός ο κόσμος»
Σύμφωνα με την Μαρία Αλιφραγκή, ιδιοκτήτρια ταξιδιωτικού γραφείου, που μίλησε στο Open, οι πολίτες είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί για τις τιμές και το σκέφτονται δύο φορές πριν αποφασίσουν πού θα πάνε διακοπές.
«Πλέον ο κόσμος είναι πολύ επιφυλακτικός, είναι και λίγο θυμωμένος με όλες αυτές τις αυξήσεις και όλη την πίεση που έχει δεχτεί και έχουν ανέβει πολύ τα χερσαία ταξίδια. Με το αυτοκίνητό τους θέλουν να πάνε πιο κοντά ή και πιο μακριά, προς Χαλκιδική. Προσπαθούν σε ένα μεγάλο ποσοστό να πάνε και σε κοντινούς προορισμούς, όπως είναι η Εύβοια και η Καλαμάτα, η Πελοπόννησος. Επίσης, έχουν μειωθεί οι διανυκτερεύσεις. Εκεί που θα ζητάγανε 10 νύκτες ή δύο εβδομάδες, θέλουν να πάνε για λίγο ενώ προτιμούν να πάνε και ένα ταξίδι στο εξωτερικό γιατί πάνω κάτω είναι τα ίδια κόστη ή και πιο οικονομικά. Επίσης, οι Έλληνες φοβούνται τι θα συναντήσουν στους προορισμούς. Δεν διαλέξουν όλοι all inclusive σε ένα ξενοδοχείο, θέλουν να περιηγηθούν, να πάνε στα ταβερνάκια. Θέλουν να δουν και τιμές από άλλους τουρίστες, από τα social media, από τους influencer. Φοβούνται για το τι θα χαλάσουν».
Άμεση μείωση ζητούν οι ναυτεργάτες
Την άμεση μείωση των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ζητάει η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού.
Σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι «σε μια περίοδο που η ακρίβεια εξακολουθεί να καταβροχθίζει τα λαϊκά και εργατικά εισοδήματα και μπροστά στην έξοδο χιλιάδων εργαζομένων για τις καλοκαιρινές διακοπές τους, αποτελούν πρόκληση οι τιμές που έχουν διαμορφωθεί στα Ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Μέσα στο 2022 είχαν αυξηθεί οι τιμές σε τρεις διαδοχικές περιόδους με πρόσχημα την αύξηση των Ναυτιλιακών καυσίμων… Την ίδια περίοδο μειώθηκε η ταχύτητα των πλοίων (συμβατικών και ταχύπλοων), ενώ αυξήθηκαν τα λιμάνια προσέγγισης πολλών πλοίων ώστε με αυτόν τον τρόπο να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα των Ναυτιλιακών εταιριών».
Και συνεχίζει: «Παράλληλα τόσο πέρυσι όσο και φέτος διαπιστώνεται ένας ανησυχητικός ρυθμός Ναυτικών ατυχημάτων (κυρίως μηχανικών βλαβών) που επιβεβαιώνουν το γήρας του ακτοπλοϊκού στόλου, την ελλιπή συντήρηση πολλών πλοίων και την υπερβολική χρήση τους (24 ώρες το 24ωρο) ιδιαίτερα την θερινή σεζόν!
Σύμφωνα με τα στοιχεία της επιβατικής κίνησης (Πάσχα- 3ημερο Αγίου Πνεύματος) για το τρέχον έτος προκύπτει ότι στην πλειονότητα των δρομολογιακών Ακτοπλοϊκών γραμμών σημειώνεται σημαντική αύξηση όπως επίσης και των μεταφερομένων οχημάτων».
Ειδική αναφορά κάνει για τις επιδοτήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών: «Υπενθυμίζουμε ότι μέσα στην υγειονομική κρίση οι ακτοπλόοι εφοπλιστές ενισχύθηκαν γενναιόδωρα από την κυβέρνηση με 75 εκατομμύρια ευρώ και επιπλέον 37 εκατομμύρια δόθηκαν σε όλους εκείνους που τα πλοία τους εκτελούν άγονες γραμμές! Έτσι η συνολική κρατική δαπάνη για τις άγονες γραμμές έχει εκτοξευτεί ετησίως στα 139 εκατομμύρια ευρώ!!» και προσθέτει: «Φέτος ενώ οι τιμές των Ναυτιλιακών καυσίμων έχουν μειωθεί πάνω από 35% αλλά οι αντίστοιχες τιμές των εισιτηρίων παραμένουν στα υψηλά περσινά επίπεδα! Στην απληστία των εφοπλιστών συμβάλει και το γεγονός ότι σε πολλές Ακτοπλοϊκές γραμμές έχει διαμορφωθεί μια μονοπωλιακή εκμετάλλευση που έχει την σφραγίδα και υπογραφή της κυβέρνησης και των λεγόμενων ανεξάρτητων αρχών! Δεν έχουμε αυταπάτες ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα δείξει την παραμικρή ευαισθητοποίηση μειώνοντας την κερδοφορία της… Παράλληλα με τα πιο πάνω που συνδέονται με την ποιότητα των προ-αναφερομένων υπηρεσιών στα πλοία είναι η συνεχής υποβάθμιση των εργασιακών συνθηκών των Ναυτεργατών στα οποία σημειώνεται η καθημερινή υπέρβαση στα ωράρια εργασίας και στις ώρες ανάπαυσης που είναι αποτέλεσμα ότι το ναυτολογημένο προσωπικό δεν επαρκεί να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες των Ακτοπλοϊκών πλοίων. Η ευθύνη της κυβέρνησης και του ΥΕΝ για όλα αυτά είναι τεράστια και αδιαμφισβήτητη! Η ΠΕΝΕΝ ενώνει την φωνή της με τους φορείς των νησιών με το λαϊκό επιβατικό κοινό απαιτώντας άμεσα να μειωθούν οι τιμές των εισιτηρίων που αποτελούν απαγόρευση στην μετακίνηση πολλών χιλιάδων οικογενειών για τις καλοκαιρινές διακοπές!»
Την Κυριακή διεξάγονται οι εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ για την ανάδειξη νέου προέδρου, σε μια…
Πέρασαν μόλις δύο χρόνια, από τη μοιραία εκείνη νύχτα όπου ένας ασυνείδητος οδηγός που έτρεχε…
Ο συνδυασμός του Αντώνη Ροκάκη σημείωσε σαρωτική νίκη στις εκλογές του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου…
Πληθαίνουν τα δημοσιεύματα καθημερινά για το σχεδιασμό του Υπουργείου Μετανάστευσης να δημιουργηθούν στην Κρήτη, δομές…
Απαντήσεις για το κύμα γαστρεντερίτιδας στα Χανιά τον περασμένο Οκτώβριο αναζητά ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας, ζητώντας…
Συνεχίζονται οι δράσεις του Δήμου Χανίων και της ΔΕΔΙΣΑ Α.Ε. (ΟΤΑ) στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής…
This website uses cookies.